Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5901
Írta 2006. július 06. - 12:28
pray the lord my soul to keep
#5902
Írta 2006. július 06. - 07:33
#5903
Írta 2006. július 06. - 00:56
pray the lord my soul to keep
#5904
Írta 2006. július 03. - 12:53
#5905
Írta 2006. július 03. - 10:49
ja és ez csak terhelés alatti váltásnál jelentkezik?
#5906
Írta 2006. július 03. - 08:05
az elsõváltód pozíciója a nyeregvázcsövön valószínûleg nem megfelelõ, ezért van...
úgy kell beállítanod a váltó magasságát, hogy miután a nagytányérra váltottál, akkor a nagytányér fogai és a váltó lemeze között 1 mm legyen.
Márpedig ez jól be van állítva, odafigyeltem rá. De azért majd megnézem. Más gond nem lehet ?
#5907
Írta 2006. július 03. - 01:09
úgy kell beállítanod a váltó magasságát, hogy miután a nagytányérra váltottál, akkor a nagytányér fogai és a váltó lemeze között 1 mm legyen.
#5908
Írta 2006. július 02. - 21:31
#5909
Írta 2006. június 28. - 18:40
amúgy nekem eddig egyik váltó sem tünt olyan szinten szétszedhetõnek, hogy minden következmény nélkül mûködjön utána. persze Gány és Tsa mindent megold, de szopik is vele rendesen.
#5910
Írta 2006. június 28. - 17:39
#5911
Írta 2006. június 28. - 17:22
eddig nem sok emberrõl tudok aki ilyet csinált volna.
egy váltócsere ezerszer egyszerübb.
láncugrálást meg tuti hogy nem a hosszú kanál okozza
Gondolom, hogy nem sokan csinálják, ezért is itt érdeklõdök, hátha mégis valaki olyan kattant, hogy szétszed több váltót, majd cserélgeti az alkatrészeket.
A másik indokom, hogy a rövid kanalas váltók (mtb) drágák, soha nem lehet õket árleszállítással kifogni. Most vegyek emiatt egy újat v. keresek egy használt országúti váltót rövid kanállal?
A másik, hogy nem is a láncugrálás, hanem a bizonytalan váltás feszítés zavar. Egy xt váltó sram soron sram lánccal ne betegeskedjen nekem, mert többet várna az ember. Hajdanán a nem éppen profinak szánt stx jobban csinálta mindezt...
#5912
Írta 2006. június 28. - 16:56
egy váltócsere ezerszer egyszerübb.
láncugrálást meg tuti hogy nem a hosszú kanál okozza
#5913
Írta 2006. június 28. - 16:54
Az lenne a kérdésem, hogy shimano váltókanalak mutatnak-e v.mi kompatibilítást egymással? van egy xt váltóm hosszú kanállal, s szívesen cserélném rövidebbre, mert még most is ugrál a lánc hogy rugóerõt állítottam.
Az is érdekelne, hogy országuti kanalat be lehet-e tenni xt-be?
Köszi!
#5914
Írta 2006. június 24. - 15:17
#5915
Írta 2006. június 24. - 15:03
Acera manapság 8 sebességes.
Elsõ váltóval szerintem 8as rendszernél nem lehet gond, hátsót viszont cserélni kell. Igen, ilyen esetben érdemes már 9es hátsó váltóval kezdeni, mert akkor azt késõbb nem kell cserélni. Ha Deore hátsó agyat veszel, arra jó 8-9es sor is.
9es rendszerre való átállás többletköltsége a hátsó sor meg a váltókarok a nyolcashoz képest a te esetedben. Srammal lehet olcsósítani.
az én acera-m 7-es (a fogaskoszorú meg a váltókaorom - revoshift is).
szóval azt mondod, hogy szerinted maradhat az elsõ acrea váltó, annak ellenére
hogy a 9 sebességes hátsó váltót és fogaskoszorút és hajtómûvet veszek hozzá?
amúgy b+ country agyat tervezek venni mert az feleannyi mint a deore
és a polarisokon is az van deore-hoz.
szal mûködni fog a mostani 3x7-es elsõváltóm ha veszek 9-es deore hátsót meg 3x9-es váltókarokat és 9-es fogaskoszorút (meg 3x9-es hajtómûvet)?
#5916
Írta 2006. június 24. - 14:25
Elsõ váltóval szerintem 8as rendszernél nem lehet gond, hátsót viszont cserélni kell. Igen, ilyen esetben érdemes már 9es hátsó váltóval kezdeni, mert akkor azt késõbb nem kell cserélni. Ha Deore hátsó agyat veszel, arra jó 8-9es sor is.
9es rendszerre való átállás többletköltsége a hátsó sor meg a váltókarok a nyolcashoz képest a te esetedben. Srammal lehet olcsósítani.
#5917
Írta 2006. június 24. - 14:19
jelenleg egy acera váltószettem van (elöl, hátul, revoshift, prowheel hajtómû)
le szeretném cserélni egy deore-ra.
nézegettem, hogy a gyári magellan polarison a következõ felszereltség van:
váltókar: alivio (8 seb)
váltó elsõ: acera
váltó hátsó: deore
hajtómû: truvativ isoflow (42/32/22 - 8 sebességes)
azt nem értem hogy az én acera váltócuccom 7 sebességes
és akkor az elsõ váltónál ez nem stimmel mert az acera nem tud 8/9 sebességes
hajtómûvet fogadni (vagy igen?)
szóval a kérdés hogy szerintetek, hogy úszom meg a legolsóbban?
ami tuti hogy veszek hátsó agyat meg fogaskoszorút (az mindenképpen kell).
és ha már deore-t veszek, akkor miért 8 sebességesre csináljam?
#5918
Írta 2006. június 23. - 16:47
#5919
Írta 2006. június 23. - 16:17
http://pix.bikemag.h...192454&cat=2677
#5920
Írta 2006. június 22. - 09:32
Átnéztem a láncot, szerintem nincs megszorulva sehol, bár hozzá kell tennem, hogy nem találkoztam még efféle problémával, tehát tapasztalatom kevés...
Amit Brick említett az viszont roppant gyanús, ugyanis a középsô tányér van a legjobban elhasználódva. Talán a szétnyúzott láncot probléma nélkül vezeti...
Ha lesz rá keret cserélem a két alutányért is és jelzem az eredményt...
Köszi a tippeket és segítségeket!