Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5921
Írta 2006. június 28. - 17:39

#5922
Írta 2006. június 28. - 17:22

eddig nem sok emberrõl tudok aki ilyet csinált volna.
egy váltócsere ezerszer egyszerübb.
láncugrálást meg tuti hogy nem a hosszú kanál okozza
Gondolom, hogy nem sokan csinálják, ezért is itt érdeklõdök, hátha mégis valaki olyan kattant, hogy szétszed több váltót, majd cserélgeti az alkatrészeket.
A másik indokom, hogy a rövid kanalas váltók (mtb) drágák, soha nem lehet õket árleszállítással kifogni. Most vegyek emiatt egy újat v. keresek egy használt országúti váltót rövid kanállal?
A másik, hogy nem is a láncugrálás, hanem a bizonytalan váltás feszítés zavar. Egy xt váltó sram soron sram lánccal ne betegeskedjen nekem, mert többet várna az ember. Hajdanán a nem éppen profinak szánt stx jobban csinálta mindezt...
#5923
Írta 2006. június 28. - 16:56

egy váltócsere ezerszer egyszerübb.
láncugrálást meg tuti hogy nem a hosszú kanál okozza
#5924
Írta 2006. június 28. - 16:54

Az lenne a kérdésem, hogy shimano váltókanalak mutatnak-e v.mi kompatibilítást egymással? van egy xt váltóm hosszú kanállal, s szívesen cserélném rövidebbre, mert még most is ugrál a lánc hogy rugóerõt állítottam.
Az is érdekelne, hogy országuti kanalat be lehet-e tenni xt-be?
Köszi!
#5925
Írta 2006. június 24. - 15:17

#5926
Írta 2006. június 24. - 15:03

Acera manapság 8 sebességes.
Elsõ váltóval szerintem 8as rendszernél nem lehet gond, hátsót viszont cserélni kell. Igen, ilyen esetben érdemes már 9es hátsó váltóval kezdeni, mert akkor azt késõbb nem kell cserélni. Ha Deore hátsó agyat veszel, arra jó 8-9es sor is.
9es rendszerre való átállás többletköltsége a hátsó sor meg a váltókarok a nyolcashoz képest a te esetedben. Srammal lehet olcsósítani.
az én acera-m 7-es (a fogaskoszorú meg a váltókaorom - revoshift is).
szóval azt mondod, hogy szerinted maradhat az elsõ acrea váltó, annak ellenére
hogy a 9 sebességes hátsó váltót és fogaskoszorút és hajtómûvet veszek hozzá?
amúgy b+ country agyat tervezek venni mert az feleannyi mint a deore
és a polarisokon is az van deore-hoz.
szal mûködni fog a mostani 3x7-es elsõváltóm ha veszek 9-es deore hátsót meg 3x9-es váltókarokat és 9-es fogaskoszorút (meg 3x9-es hajtómûvet)?
#5927
Írta 2006. június 24. - 14:25

Elsõ váltóval szerintem 8as rendszernél nem lehet gond, hátsót viszont cserélni kell. Igen, ilyen esetben érdemes már 9es hátsó váltóval kezdeni, mert akkor azt késõbb nem kell cserélni. Ha Deore hátsó agyat veszel, arra jó 8-9es sor is.
9es rendszerre való átállás többletköltsége a hátsó sor meg a váltókarok a nyolcashoz képest a te esetedben. Srammal lehet olcsósítani.

#5928
Írta 2006. június 24. - 14:19

jelenleg egy acera váltószettem van (elöl, hátul, revoshift, prowheel hajtómû)
le szeretném cserélni egy deore-ra.
nézegettem, hogy a gyári magellan polarison a következõ felszereltség van:
váltókar: alivio (8 seb)
váltó elsõ: acera
váltó hátsó: deore
hajtómû: truvativ isoflow (42/32/22 - 8 sebességes)
azt nem értem hogy az én acera váltócuccom 7 sebességes
és akkor az elsõ váltónál ez nem stimmel mert az acera nem tud 8/9 sebességes
hajtómûvet fogadni (vagy igen?)
szóval a kérdés hogy szerintetek, hogy úszom meg a legolsóbban?
ami tuti hogy veszek hátsó agyat meg fogaskoszorút (az mindenképpen kell).
és ha már deore-t veszek, akkor miért 8 sebességesre csináljam?
#5929
Írta 2006. június 23. - 16:47

#5930
Írta 2006. június 23. - 16:17

http://pix.bikemag.h...192454&cat=2677
#5931
Írta 2006. június 22. - 09:32

Átnéztem a láncot, szerintem nincs megszorulva sehol, bár hozzá kell tennem, hogy nem találkoztam még efféle problémával, tehát tapasztalatom kevés...
Amit Brick említett az viszont roppant gyanús, ugyanis a középsô tányér van a legjobban elhasználódva. Talán a szétnyúzott láncot probléma nélkül vezeti...
Ha lesz rá keret cserélem a két alutányért is és jelzem az eredményt...
Köszi a tippeket és segítségeket!
#5932
Írta 2006. június 21. - 23:23

#5933
Írta 2006. június 21. - 21:59

#5934
Írta 2006. június 21. - 14:05

#5935
Írta 2006. június 21. - 11:30

További érdekességek:
Alapos lánctisztítással/vizsgálattal sajna nem jártam sikerrel, ismételten rángatta a lánc a váltókanalat. Kipróbáltam a régi lánc visszahelyezését, melynek hatására megszûnt a probléma. A két lánc között csupán egy apró eltérés van (Sram PC59-es típusról van szó): a régi darabon egy "C4" a friss láncon pedig egy "F4" felirat éktelenkedik...
Rövid, sikertelen keresgélés után az lenne a kérdésem, hogy: tudja valaki milyen infót rejtenek ezek a kódok?
Köszönöm!
Natter
#5936
Írta 2006. június 19. - 15:59

#5937
Írta 2006. június 19. - 15:03

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5938
Írta 2006. június 19. - 10:24

Akadt egy kis gondom hátsó váltó beállításával...
...hátha valakinek volt már hasonló problémája:
- Adott egy új koszorú, új lánc, és egy LX váltó (sajna görgôket nem kaptam).
- Megitélésem szerint minden szépen be van állítva, de mégis amikor a lánc elöl a középsô tányéron helyezkedik el a hátsó váltó kanala "rángatózni" kezd (csak néhány centimétert de nagyon zavaró, kissé dobálja is a láncot).
Köszi a segítséget!
Natt3r
#5939
Írta 2006. június 19. - 09:08

ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
lehet venni persze, csak a '06-os LX és XT ismét hagyományos, tehát azzal "fordítva" mûködne a dual-control. volt szerencsém ehhez, mert elõbb voltak dual-controljaim, mint fordított rugós váltóm: mûködni mûködik, csak leváltani kettõt tudsz, fel meg csak egyet

#5940
Írta 2006. június 19. - 08:54

fordított rugós váltóknál persze, tehát XT, LX, de nem az idei, mert azok asszem újra hagyományosak
ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu