Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#5401
Írta 2007. január 19. - 10:38

#5402
Írta 2007. január 19. - 10:30

...9-es lánc, mert az 6.1mm széles, míg a 8-as 6.4mm...
ebben biztos vagy?
emlékeim szerint 6,5 és 7,1 vagy 7,2 mm szélesek.
megmértem most tolómérõvel a 9est és az is 6,5 öt mutatott
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5403
Írta 2007. január 19. - 10:11

8-as 9-es ugyanolyan szélességû, ugyanarra az agyra megy föl, de a 9-es lánckerefei keskenyebbek, és a távolság is keskenyebb köztük. Ezért kell hozzá 9-es lánc, mert az 6.1mm széles, míg a 8-as 6.4mm. így soha nem lehet beállítani pontosan, és a váltókar is kevesebbet húz.
7-es, 8-as rendszereknél más a helyzet, ott a 7-esnél már az agy kazettateste is keskenyebb, ezért csak 7-est lehet rárakni. De a fokozatok közti távolság megegyezik a 8-as sorral, a 8-as váltókar uannyit húz, mint a 7-es, ergo tökéletesen be lehet állítani hogy menjen. A láncból is jó a 7-es sorhoz a 8-as lánc.
7-es, 8-as rendszereknél más a helyzet, ott a 7-esnél már az agy kazettateste is keskenyebb, ezért csak 7-est lehet rárakni. De a fokozatok közti távolság megegyezik a 8-as sorral, a 8-as váltókar uannyit húz, mint a 7-es, ergo tökéletesen be lehet állítani hogy menjen. A láncból is jó a 7-es sorhoz a 8-as lánc.
#5404
Írta 2007. január 19. - 00:29

8as és kilences sor azonos agyra megy fel,tehát 1el több sebesség van rajta.
8as váltókarral ugye 9es sor nem fog müködni, érhthetõ okokból, és visszafelé is igaz ugyanez, akárhogy is van lehatárolva.
egyszerüen egy kattintásra a 9esnél egy kicsit kevesebb bowdent húz a kar, így hiába van fent másik sor, tegyük fel alulra jól beállított váltónál az alsó jól veszi, egyet feljebb váltva is még talán, majd a 3iknál már recseg picit, 4iken meg ugrál... az az 1 fogaskerék -+ megléte miatt
8as váltókarnál a váltót leszabályozni 7esre talán müködik, de én azt javaslom legtöbbször hogy 7es sorhoz 7es váltókart, 8ashoz 8as 9eshez 9est...
sor+váltó+lánc egy 10esbõl megvan ha az ár a lényeg.
ha ennyit nem ér meg, akkor meg tessék felhajtani egy adott fogszámú darabot.
8as váltókarral ugye 9es sor nem fog müködni, érhthetõ okokból, és visszafelé is igaz ugyanez, akárhogy is van lehatárolva.
egyszerüen egy kattintásra a 9esnél egy kicsit kevesebb bowdent húz a kar, így hiába van fent másik sor, tegyük fel alulra jól beállított váltónál az alsó jól veszi, egyet feljebb váltva is még talán, majd a 3iknál már recseg picit, 4iken meg ugrál... az az 1 fogaskerék -+ megléte miatt
8as váltókarnál a váltót leszabályozni 7esre talán müködik, de én azt javaslom legtöbbször hogy 7es sorhoz 7es váltókart, 8ashoz 8as 9eshez 9est...
sor+váltó+lánc egy 10esbõl megvan ha az ár a lényeg.
ha ennyit nem ér meg, akkor meg tessék felhajtani egy adott fogszámú darabot.
#5405
Írta 2007. január 19. - 00:23

Unokatestvéremnél nem müködik rendesen. 8as lánc elmegy 9es soron, 1 hónapig használtam úgy. A 9es sor 1 kicsivel szélesebb, mint a 8as. 7es és 8as sort még nem hasonlítottam össze, de holnap megnézem a boltban.
A sebesség mindent megold.
#5406
Írta 2007. január 19. - 00:12

Mûködni fog a 7-es sor a 8-as váltókarral,(csak jól kell beállítani) mert ugyanolyan távolságra vannak a fogaskerekek egymástól, csak a 7-es sor 1 fokozatnyi hellyel keskenyebb. A 7-es 8-as lány között sincs semmi különbség. 8 - 9 es rendszernél már más a helyzet, ott keskenyebbek a távolságok, pont amiatt hogy a 8-as helyére paszíroztak 9 fokozatot (ua. az agy jó 8-hoz, 9-hez, sõt a 10-fokozathoz is).
#5407
Írta 2007. január 18. - 22:44

A mostani 8as soroddal müködni fog, csak tekerd beljebb az L csavart és akkor véletlenül sem fog felváltani az utolsóra.
A sebesség mindent megold.
#5408
Írta 2007. január 18. - 22:37

most úgy tûnik az lezs a megoldás, hogy marad a mostani fogaskeréksor, és a legkönnyebb fokozat meg nem lesz.
így okés, nem?
tudtommal arra kell figyelni h a váltót jól kell beállítani.
egyébként pedig akkor a bovdennel lehet variálni, ha távolabb vannak a sorok, akkor szorítani kell rajta, h többet váltson egy váltásnál..
Most juttott eszembe, hogy régebben tesómnak is 8as kar/7es fokaskeréksor volt, és be lehetett állitani rendesen.
#5409
Írta 2007. január 18. - 22:34

most úgy tûnik az lezs a megoldás, hogy marad a mostani fogaskeréksor, és a legkönnyebb fokozat meg nem lesz.
így okés, nem?
tudtommal arra kell figyelni h a váltót jól kell beállítani.
egyébként pedig akkor a bovdennel lehet variálni, ha távolabb vannak a sorok, akkor szorítani kell rajta, h többet váltson egy váltásnál..
így okés, nem?
tudtommal arra kell figyelni h a váltót jól kell beállítani.
egyébként pedig akkor a bovdennel lehet variálni, ha távolabb vannak a sorok, akkor szorítani kell rajta, h többet váltson egy váltásnál..
#5410
Írta 2007. január 18. - 22:28

Ha veszel egy hetes sort az nem fog normálisan müködni egy 8as váltókarral, mert a 7es soron távolabb vannak a fogaskerekek egymástól, mint a 8ason. Nem értettem a kérdést rendesen, de remélem ezt kérdezted.
A sebesség mindent megold.
#5411
Írta 2007. január 18. - 22:27

Az is lehetséges, de szerintem lehet használni attól, (azaz ha ügyes vagy akkor betudod állitani)
#5412
Írta 2007. január 18. - 22:27

Lehet tévedek de sztem a 9es váltókar kevesebb bovdent húz igy 8 sebességhez nem lehetne normálisan beállítani.
#5413
Írta 2007. január 18. - 22:23

és mondjuk egy 9es váltókarral 8as váltót használi lehet-e akkor már?
és az új (2007-es) lx rapidfire váltókarokról van valakinek tapasztalata/véleménye?
és az új (2007-es) lx rapidfire váltókarokról van valakinek tapasztalata/véleménye?
#5414
Írta 2007. január 18. - 22:17

persze, csak a váltót kell beállitani, hogy ne váltson túl. (szerintem, de mindjart jönnek a szakik)
#5415
Írta 2007. január 18. - 22:12

lehetséges 8as váltókarhoz 7fokozatú fogaskoszorú probléma nélkül?
vagy akkor már talán az is lehet h a mostani 8 fokozatosból a legfelsõ fokozatot kihagyni, nem?
én elvileg nem látom akadályát de javítsatok ki ha nem így van ez
mert a probléma az h a 8as fogaskeréksoroknál a 28 fokozatú az elég drága lenne 6-7 rongy ennyit azért nem akarok kiadni akkor már jobban megéri 2 aliviot elnyüstölni vagy akár egy lx is
vagy akkor már talán az is lehet h a mostani 8 fokozatosból a legfelsõ fokozatot kihagyni, nem?
én elvileg nem látom akadályát de javítsatok ki ha nem így van ez
mert a probléma az h a 8as fogaskeréksoroknál a 28 fokozatú az elég drága lenne 6-7 rongy ennyit azért nem akarok kiadni akkor már jobban megéri 2 aliviot elnyüstölni vagy akár egy lx is
#5416
Írta 2007. január 18. - 19:57

#5417
Írta 2007. január 18. - 19:27

Nézegettem meg hasonlítgattam a 2004-es meg 2006-os sram x-9 hátsóváltót és az biztos, hogy a váltógörgõk nem kompatibilisek, a 2006-os felsõ váltógörgõje nem ipari csapágyas és más a görgõn lévõ lyukak távolsága. Azt nem tudja valaki, hogy mibõl van az az elem amire rá van írva a sram x-9 felirat, mert én mûanyagnak nézem.
A sebesség mindent megold.
#5418
Írta 2007. január 17. - 18:38

A haverom nemrég vett új xtr váltókart és arra panaszkodott, hogy túl gyorran vált a régi xt után. Én is kipróbáltam és egy kicsivel jobb, mint az én x.9-em és az a jó benne, hogy majdnem úgy lehet használni, mint a trigger váltókart.
A sebesség mindent megold.
#5419
Írta 2007. január 17. - 14:13

szóval, ha a "kis kart" tolom, vagy húzom, mindi egy irányba fog menni.
és a másikkal - hüvelykujjal nyomkodóssal - pedig másik irányba.
jól gondolom?
és a másikkal - hüvelykujjal nyomkodóssal - pedig másik irányba.
jól gondolom?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5420
Írta 2007. január 17. - 14:09
