Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#5381
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Jó ez oké, csak mondjuk, hogy miként mûködik, valaki leírhatná akinek van:)


Fékkart lenyomod, feszíti a bovdent, emeled akkor engedi. A váltás értelemszerû fel vagy le.
Ha meg lassulni akarsz (ja persze), akkor kormány felé húzod.
Nekem volt XT, de enyhén szólva nem tetszett.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5382
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
hümm hümm, ezek érdekes dolgok, asszem ki kéne próbálni, és akkor eldönteni, mohus-nak van asszem, de azt menet közben nem próbáltam, de thez, ezt a fékkarnál fogva kihúzást úgy érted, hogy az ujjam a fékkaron(de nem húzom) csak kirántom az elejét, miközben a fékkaron van az ujjam?
És hogy át tudok e szokni arra, hogy bármilyen akadály kirántásánál csak a kormányt fogjam?Vagy valamit nagyon félreértettem:D
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#5383
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Dig: szoktad a fékkarnál fogva is felhúzni elejét járdaszegélynél pl?
le tudsz róla szokni?

ha igen, akkor nyugodtan tégy fel, mondjuk látni még nem láttam használatban, de saintból is van DC fékváltókar hidraulikus fékhez.

#5384
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.708 hozzászólás

Szerintetek dual control fékváltókar milyen lehet lejtõzésre meg ilyenekre?


Normál cross-country használat során merevfarú vázzal, én egyetlen esetre emlékszem csak, hogy a terepviszonyok miatt fékezés közben véletlenül váltottam volna... Ez egy év alatt nem rossz.

Ami nekem nagyon tetszik, hogy mikor már teljesen hozzászoksz, akkor jó vele igazán jönni lefelé. Van egy hosszú technikás lefelé nálunk, aminek az alja elnyúlik, ellaposodik, és olyan 60ra felgyorsulsz, de a vége elõtt van egy patakmeder, amibe ugymond "belezakkansz", aztán a másik oldalon lendületbõl ki lehet tekerni. K jó érzés, döngetsz lefelé, már befelé tartasz a patakba, és fékezés közben kattintasz 2t, és lendületbõl ki tudsz menni a túloldalon. Ez egy kiragadott példa, de itt szemmel látható különbség jelentkezik a túloldalra a mögöttem jövõkkel szemben, akiknek "hagyományos" váltórendszerek valamelyike van. De ez cc tapasztalat, biztos nem egyezik meg egy fully-s tapasztalataival. Én nagyon meg vagyok elégedve lejtõn a rendszerrel...

#5385
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás

Sokak szerint nem egy lötyögõs cucc meg nem is törik+merev de nekem még cc-re se a legszimpibb.


Jó ez oké, csak mondjuk, hogy miként mûködik, valaki leírhatná akinek van:)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#5386
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

Szerintetek dual control fékváltókar milyen lehet lejtõzésre meg ilyenekre?


Sokak szerint nem egy lötyögõs cucc meg nem is törik+merev de nekem még cc-re se a legszimpibb.

#5387
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Szerintetek dual control fékváltókar milyen lehet lejtõzésre meg ilyenekre?
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#5388
N_Vitya

N_Vitya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
Nekem is 7es sor van 8as karral. Tökéletesen vált, az utolsó fokozat kivételével. Ha 7esben akarok menni, akkor a 6oshoz képest 2t kell pöckölni.

#5389
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Nekem megy a 9-es sor 8-as váltóval, és váltókarral, de sokat kellett pöcsölni vele, és a városin van...Revoshift váltókar, meg altus hátsóváltóval. Mivel ez nem egy pontos rendszer, ezért eltûri a dolgot...de mondjuk ezt LX-nél már nem lehetne összelõni...
8-as kar 7-es kazival---ok
7-es kar 8-as kazival---ok
9-es kar 8-as kazival---nem ok
8-as kar 9-es kazival---nem ok
10-es kar 9-es kazival-nem ok
9-es kar 10-es sorral--nem ok
7-es sor 8-as lánccal---ok
8-as sor 7-es lánccal---ok
8-as sor 9-es lánccal---ok
9-es sor 8-as lánccal---nem ok
7-es sor 9-es lánccal---ok
9-es sor 10-es lánccal--ok
10-es sor 9-es lánccal--nem ok
Ha kimaradt valami, akkor szóljatok:)

#5390
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
a kettõ közül melyiket?

- FD-M761A XT downswing
- X.9 felülhúzós

:help:

#5391
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

...9-es lánc, mert az 6.1mm széles, míg a 8-as 6.4mm...


ebben biztos vagy?
emlékeim szerint 6,5 és 7,1 vagy 7,2 mm szélesek.
megmértem most tolómérõvel a 9est és az is 6,5 öt mutatott

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5392
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
8-as 9-es ugyanolyan szélességû, ugyanarra az agyra megy föl, de a 9-es lánckerefei keskenyebbek, és a távolság is keskenyebb köztük. Ezért kell hozzá 9-es lánc, mert az 6.1mm széles, míg a 8-as 6.4mm. így soha nem lehet beállítani pontosan, és a váltókar is kevesebbet húz.
7-es, 8-as rendszereknél más a helyzet, ott a 7-esnél már az agy kazettateste is keskenyebb, ezért csak 7-est lehet rárakni. De a fokozatok közti távolság megegyezik a 8-as sorral, a 8-as váltókar uannyit húz, mint a 7-es, ergo tökéletesen be lehet állítani hogy menjen. A láncból is jó a 7-es sorhoz a 8-as lánc.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5393
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
8as és kilences sor azonos agyra megy fel,tehát 1el több sebesség van rajta.
8as váltókarral ugye 9es sor nem fog müködni, érhthetõ okokból, és visszafelé is igaz ugyanez, akárhogy is van lehatárolva.
egyszerüen egy kattintásra a 9esnél egy kicsit kevesebb bowdent húz a kar, így hiába van fent másik sor, tegyük fel alulra jól beállított váltónál az alsó jól veszi, egyet feljebb váltva is még talán, majd a 3iknál már recseg picit, 4iken meg ugrál... az az 1 fogaskerék -+ megléte miatt

8as váltókarnál a váltót leszabályozni 7esre talán müködik, de én azt javaslom legtöbbször hogy 7es sorhoz 7es váltókart, 8ashoz 8as 9eshez 9est...
sor+váltó+lánc egy 10esbõl megvan ha az ár a lényeg.
ha ennyit nem ér meg, akkor meg tessék felhajtani egy adott fogszámú darabot.

#5394
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Unokatestvéremnél nem müködik rendesen. 8as lánc elmegy 9es soron, 1 hónapig használtam úgy. A 9es sor 1 kicsivel szélesebb, mint a 8as. 7es és 8as sort még nem hasonlítottam össze, de holnap megnézem a boltban.


A sebesség mindent megold.

 


#5395
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Mûködni fog a 7-es sor a 8-as váltókarral,(csak jól kell beállítani) mert ugyanolyan távolságra vannak a fogaskerekek egymástól, csak a 7-es sor 1 fokozatnyi hellyel keskenyebb. A 7-es 8-as lány között sincs semmi különbség. 8 - 9 es rendszernél már más a helyzet, ott keskenyebbek a távolságok, pont amiatt hogy a 8-as helyére paszíroztak 9 fokozatot (ua. az agy jó 8-hoz, 9-hez, sõt a 10-fokozathoz is).

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5396
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A mostani 8as soroddal müködni fog, csak tekerd beljebb az L csavart és akkor véletlenül sem fog felváltani az utolsóra.


A sebesség mindent megold.

 


#5397
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás

most úgy tûnik az lezs a megoldás, hogy marad a mostani fogaskeréksor, és a legkönnyebb fokozat meg nem lesz.
így okés, nem?
tudtommal arra kell figyelni h a váltót jól kell beállítani.

egyébként pedig akkor a bovdennel lehet variálni, ha távolabb vannak a sorok, akkor szorítani kell rajta, h többet váltson egy váltásnál..



Most juttott eszembe, hogy régebben tesómnak is 8as kar/7es fokaskeréksor volt, és be lehetett állitani rendesen.

#5398
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
most úgy tûnik az lezs a megoldás, hogy marad a mostani fogaskeréksor, és a legkönnyebb fokozat meg nem lesz.
így okés, nem?
tudtommal arra kell figyelni h a váltót jól kell beállítani.

egyébként pedig akkor a bovdennel lehet variálni, ha távolabb vannak a sorok, akkor szorítani kell rajta, h többet váltson egy váltásnál..

#5399
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ha veszel egy hetes sort az nem fog normálisan müködni egy 8as váltókarral, mert a 7es soron távolabb vannak a fogaskerekek egymástól, mint a 8ason. Nem értettem a kérdést rendesen, de remélem ezt kérdezted.


A sebesség mindent megold.

 


#5400
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
Az is lehetséges, de szerintem lehet használni attól, (azaz ha ügyes vagy akkor betudod állitani)