Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5361
Posted 2007. January 24. - 20:07
#5362
Posted 2007. January 24. - 18:42
szép régi darab, jól mutat - de inkább egy retró bringán.
#5363
Posted 2007. January 24. - 16:29
Teljesen OK 9 fokozatra is. A váltókartól függ. Ha az is 9-es akkor no problem.
Én az elvileg 7 sebességes acera váltót használom 9 fokozatra az edzõbicón, gond nélkül.
Ok, köszi, akkor bepróbálom
#5364
Posted 2007. January 24. - 15:43
egy 36L- s mondjuk Bike Positive Country agy, mivel a felnim is 36L- es, vagy szerintetek megérné lecserélni a felnit is 32- esre? A Deore agynak rossz a tömítése? És, ha egy Ritchey Zero agyat vennék, tapasztalatok?
egy ip. csapágyas B+-t nyûttem versenyeken, 2000 km alatt nem zakkant meg. Tavaly meg egy használt Deore agyas kerék ment hátul, és a totál sárban sem jött zavarba. A Shimano agyaknak van az egyik legjobb tömítésük, emellett a kónuszos csapágyazást bármikor 10 perc alatt bezsírzod, utánálítod. Szerintem deore jó választás. Olcsó, cc-hez tartós.
Agy+felni csere helyett inkább komplett kereket vennék.
Race, no Rest!
#5365
Posted 2007. January 24. - 15:22
Jagwire ben is csalódtam... Most kipróbálom a nokont, hátha :-)
De ha ezen a kettõn gondolkozol, akkor XTR!
#5366
Posted 2007. January 24. - 14:44
#5367
Posted 2007. January 24. - 14:40
Ehhez az összeállításhoz mit szólnátok?: Sram 9.0- s váltókar, X7- es váltó, 5.0- s 11- 34 9- es sor és Jagwire vagy Shimano XTR bowden, ja meg ami fõ (mert most még menetes agyam van) mondjuk egy 36L- s mondjuk Bike Positive Country agy, mivel a felnim is 36L- es, vagy szerintetek megérné lecserélni a felnit is 32- esre? A Deore agynak rossz a tömítése? És, ha egy Ritchey Zero agyat vennék, tapasztalatok?
Tudjátok, nagy döntés elõtt állok...
Üdv, János
#5368
Posted 2007. January 24. - 09:58
Én az elvileg 7 sebességes acera váltót használom 9 fokozatra az edzõbicón, gond nélkül.
#5369
Posted 2007. January 24. - 09:55
adott egy 98-as XTR váltó. RD-M951 az elsõ Rapidrise. Ez elvileg ugye 8 gangos. Elvileg vinnie kell simán a 9 gangot is. Az átfogás ugyan akkora...
Szerintetek?
#5370
Posted 2007. January 23. - 14:18
pontosan.
mikor felmész járdaszegélyre, ugye felhúzod a kormányt.
de a húzás közben hány ujjad van a fékkaron, illetve hogy azokat is húzod e felfelé, vagy csak "tenyérrel", el nem mozduló ujjal.
én ezzel szívtam meg, elõször és utoljára, hogy felmenetelkor(ugye gyalogokra számítani kell) fékkarstul emeltem az elejét hátulját.
eredménye megvolt: elöl és hátul is elváltottam, majd beletekertem.
Örültem magamnak, és rájöttem hogy szeretem tépegetni a fékkart, anélkül hogy elváltson ittis ottis....
Kizárólag egy ujjam van, az elsõ és a hátsó karon is, de a hétvégi tekerés során sem tudtam megfigyelni, mi a helyzet, mikor banizok akkor lehet, hogy belehúzok, de ez sem tuti, sima padkázásnál nem, kivétel, ha elõbb elsõ kerék, aztán oldalról a hátsó felhúzva.
Szóval nagy kérdõjel továbbra is:)
#5371
Posted 2007. January 21. - 15:30
Köszi, Rob! azt hiszem megpróbálom így aztán meglátjuk...valószínûnek tartom, hogy tényleg nehéz lehet megszokni a fordított mûködést. de egy próbát megér. a lényeg az, hogy a húzása - igaz visszafelé - de ugyanaz.én használtam egy ideig markolatváltót (sachs quarz/plasma) forditott xtr-rel, de nagyon nehéz volt megszokni.
csao
#5372
Posted 2007. January 20. - 23:06
sziasztok!
ki tudja mûködik-e egy kilences markolatváltó (mondjuk egy sram attack) a fordított 2005-ös XTR hátsóváltóval? és van-e értelme így a kettõt mûködtetni; mert hogy nekem nagyon bejön a markolatváltós rendszer, már évek óta ezt használom...és van egy ilyen XTR váltóm csak még nem szereltem föl.
köszi péter
Én sram attackot norm.húzású xt-vel használok tökéletesen mûködik.Ford.húz.nemtudom milyen.Az attackot és rokettet a SM.-hoz találták ki /1:2/
#5373
Posted 2007. January 20. - 22:53
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5374
Posted 2007. January 20. - 22:45
Mod: Ja de most nézem, az attack is 2:1. Akkor mûködnie kell.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5375
Posted 2007. January 20. - 22:18
ki tudja mûködik-e egy kilences markolatváltó (mondjuk egy sram attack) a fordított 2005-ös XTR hátsóváltóval? és van-e értelme így a kettõt mûködtetni; mert hogy nekem nagyon bejön a markolatváltós rendszer, már évek óta ezt használom...és van egy ilyen XTR váltóm csak még nem szereltem föl.
köszi péter
#5376
Posted 2007. January 20. - 13:43
ha fordított a rendszer!
mert ha normál váltóval használod, akkor van nem úgy, mint Henger írta...
Normál váltóval, ha lefelé nyomod a kart hátul felfelé vált a váltó.
Ha felfelé pöckölöd akkor hátul lefelé vált a váltó.
Fékkart lenyomod, feszíti a bovdent, emeled akkor engedi.
fel vagy le
szerintem jól mondtuk mindketten hengerrel.
ha nem fordított a rendszer!
mert akkor ehhez képest fordítva van.
Ilyenkor a kar lefelé nyomásával hátul lefelé vált a váltó.
Ha felfelé pöckölöd, felfelé vált.
(-persze kinek mi a fordított...)
#5377
Posted 2007. January 20. - 01:56
hogy énis hozzászóljak:)
Én évek óta Shimano SIS-t használok szerintem jobb mint az Acera/Alivio (volt ilyenis) egyedül annyi hátránya van hogy max 2-t perecelsz vele és dobhatod ki..:s de veszel másnap 2 mátyásért egy újjat és tökéletesen mükszik:)
Váltóbowden Jagwire Hyper teflonos
Váltókar az meg valami régebbi (talán 2004-es) Falcon modell......
#5378
Posted 2007. January 20. - 00:29
hümm hümm, ezek érdekes dolgok, asszem ki kéne próbálni, és akkor eldönteni, mohus-nak van asszem, de azt menet közben nem próbáltam, de thez, ezt a fékkarnál fogva kihúzást úgy érted, hogy az ujjam a fékkaron(de nem húzom) csak kirántom az elejét, miközben a fékkaron van az ujjam?
És hogy át tudok e szokni arra, hogy bármilyen akadály kirántásánál csak a kormányt fogjam?Vagy valamit nagyon félreértettem:D
pontosan.
mikor felmész járdaszegélyre, ugye felhúzod a kormányt.
de a húzás közben hány ujjad van a fékkaron, illetve hogy azokat is húzod e felfelé, vagy csak "tenyérrel", el nem mozduló ujjal.
én ezzel szívtam meg, elõször és utoljára, hogy felmenetelkor(ugye gyalogokra számítani kell) fékkarstul emeltem az elejét hátulját.
eredménye megvolt: elöl és hátul is elváltottam, majd beletekertem.
Örültem magamnak, és rájöttem hogy szeretem tépegetni a fékkart, anélkül hogy elváltson ittis ottis....
#5379
Posted 2007. January 19. - 19:17
ha nem fordított a rendszer!
ha fordított a rendszer!
mert ha normál váltóval használod, akkor van nem úgy, mint Henger írta...
Valahogy az a tapasztalatom, hogy 99%-ban az van, hogy vagy valakinek "enyhén szólva" nem tetszik, vagy annyira, hogy nem akar mást többé...
Ez érdekes, de így van...
nekem DC volt (van) nemrég szükségbõl fel kellett tennem egy deore váltókart sima fékkarral. elsõ két-három megmozdulás alkalmával jónéhányszor el akartam törni a fékkart...
nekem nagyon szokatlan a normál rapid-rise rendszer. amint tehetem rakom vissza a DC-t.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5380
Posted 2007. January 19. - 18:39
Fékkart lenyomod, feszíti a bovdent, emeled akkor engedi. A váltás értelemszerû fel vagy le.
ha nem fordított a rendszer!
Nekem volt XT, de enyhén szólva nem tetszett.
Valahogy az a tapasztalatom, hogy 99%-ban az van, hogy vagy valakinek "enyhén szólva" nem tetszik, vagy annyira, hogy nem akar mást többé...
Ez érdekes, de így van...