Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#5301
Posted 2007. February 09. - 20:02

a szomszéd uccába lakik és nagyon jó haverom:D:D(igaz h nem az én korosztályom, bicikliszerelõ, régebben versenyzett és mindent tõle veszek eccer kéccer járok el bótba)
#5302
Posted 2007. February 09. - 19:56

Ha nem ismered a tulajt, de meg tudod nézni a cuccost mielõtt veszed, (taliztok, küld fotókat, stb) akkor érdemes a használtak között is szétnézni mindenképp.
#5303
Posted 2007. February 09. - 19:54

#5304
Posted 2007. February 09. - 19:47

Szitasztok!
Hú de rég voltam itt
Kérdésem rövid: Tavalyi olajzöld Merida UMF Hardy 3 vázra fel lehet tenni egy Shimano Saint váltót? Mert havertól vettem újonnan, csak neki a PolarX-re nem ment rá mert ott volt egy hegesztés...
Hú de rég voltam itt

Kérdésem rövid: Tavalyi olajzöld Merida UMF Hardy 3 vázra fel lehet tenni egy Shimano Saint váltót? Mert havertól vettem újonnan, csak neki a PolarX-re nem ment rá mert ott volt egy hegesztés...
A processzor füsttel mûködik. Ha a füst elszáll, nem mûködik tovább.
#5305
Posted 2007. February 09. - 19:44

hát én nagyon nem vagyok egyik párti sem mert srammal még nem volt dolgom, de megoszlanak a vélemények róla...hát valszeg akkor a deore-t megrendelem bár 2 hónap múlva fizetik ki a bicómat:(
és addigra valszeg nem lesz akciós:( bár lehet majd használtan tudok venni 1-2 cuccost...megéri ha ismerem a tulajt és hogyan használja a bicót?

#5306
Posted 2007. February 09. - 19:40

A deore elmegy 9 fokozattal is, de az a váltókartól függ. Jobb a deore, de szebb az alivio.
#5307
Posted 2007. February 09. - 19:37

A deore hátsó váltó elmegy 8 sebivel, az sx-5 az a régi x-7, ha ez segít. Az egész attól függ, hogy shimano vagy sram párti vagy.
A sebesség mindent megold.
#5308
Posted 2007. February 09. - 19:10

tudok róla:D de akkor egy kategória?de a d'or az jobban megéri nem?és az elmegy nyolc sebivel nem?
#5309
Posted 2007. February 09. - 19:05

Teljesen mindegy melyiket választod, én sramot vennék, de nem vagyok pártatlan. Sram hátsóváltóhoz sram 1:1 váltókar kell (ha tudtad akkor bocs).
A sebesség mindent megold.
#5310
Posted 2007. February 09. - 18:53

ha például egy magyar agyról leszeded a kontrakart akkor meg fog majd szaladni néha és nagyon puhán és óvatosan bírod tekerni...másféle agynál nem tudom mi a helyzet de az én campingem ezt csinálta...és valaki tudna nekem segíteni hogy a 2006-os alivio vagy SX-5-ös sram legyen hátra?mert nemsokára meglesz a mongoose-om és azt szeretném építeni!azon gondolkozom hogy az SX-5 szett menjen rá vagy alivio, mert egyenlõre deore-ra nájncs pénzem bár a hátsóváltója le van árazva az ebikeon 6000-re az lehet jobban megérné, jah és 8 fokozathoz kellene!
#5311
Posted 2007. February 08. - 12:42

Ööö... egyébként van egy agyváltó topic
, ott asszem már meg lett rágva a kontra kérdése: inkább szerezz nem kontrásat!


#5312
Posted 2007. February 08. - 12:04

mekkora trgagédia, ha egy kontrás agyváltót megfosztok a kontrázási képességétõl?
szóval leszedem azt a bilincset róla, ami fogná fékezéskor
hallottam, hogy esetleg nem tesz jót neki
errõl mit lehet tudni?
szóval leszedem azt a bilincset róla, ami fogná fékezéskor
hallottam, hogy esetleg nem tesz jót neki
errõl mit lehet tudni?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5313
Posted 2007. February 06. - 20:35

aha tehát akkor összegzem a számításaimat:
jelenlegi áttételem:
11-44 nél : 0,25 - min
34-32 nél : 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
11-32 nél: 0,34 - min
34-32 nél: 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
16-32 nél: 0,5 - min
48-32 nél: 1,5 - max
tehát az agyváltónál, ha hátul 11es fogaskerék van, elöl 32 akkor kb le tudom fedni vele az egész mostani áttételt. bár a min. helyzetben kicsit soknak tûnik, vagyis nem tudok olyan könnyû fokozatot találni.
legjobb lenne egy 11 és 16 közti fogszám. majd még számolgatok...
edit:
elszámoltam.
mindent.
az egészet
jelenlegi áttételem:
11-44 nél : 0,25 - min
34-32 nél : 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
11-32 nél: 0,34 - min
34-32 nél: 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
16-32 nél: 0,5 - min
48-32 nél: 1,5 - max
tehát az agyváltónál, ha hátul 11es fogaskerék van, elöl 32 akkor kb le tudom fedni vele az egész mostani áttételt. bár a min. helyzetben kicsit soknak tûnik, vagyis nem tudok olyan könnyû fokozatot találni.
legjobb lenne egy 11 és 16 közti fogszám. majd még számolgatok...
edit:
elszámoltam.
mindent.
az egészet

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5314
Posted 2007. February 06. - 20:14

Szerintem azt jelenti a 307%, hogy ha 1:1 a legkissebb akkor 3,07:1 a legnagyobb.
A sebesség mindent megold.
#5315
Posted 2007. February 06. - 20:07

Agyváltókról szeretnék egy kis felvilágosítást kérni.
nézegettem a Nexus 8 sebességes agyváltóit.
az áttételekkel vannak problémáim.
minél jobban le szeretném fedni egy mtb áttételtartományát vele.
a montinál nekem ez elöl 32-44, hátul 11-34 et jelent.
1:0,94 illetve 1:4-et jelent. (nem tudom, hogy ez érdemleges információ-e)
olyat olvastam a neten a hogy 307% os áttételtartományt fed le ez a váltó. ez mit jelent?
én úgy képzelem el, hogy az agyon levõ fogaskerék méreténél 3x nagyobbat áttétel a maximuma?
pontosan ezt meg tudná nekem fogalmazni valaki?
valamint tudna ajánlani egy áttétel kombinációt elölre és hátulra? (bár hátul a 16 os fogaskerék adott, ha jól sejtem)
nézegettem a Nexus 8 sebességes agyváltóit.
az áttételekkel vannak problémáim.
minél jobban le szeretném fedni egy mtb áttételtartományát vele.
a montinál nekem ez elöl 32-44, hátul 11-34 et jelent.
1:0,94 illetve 1:4-et jelent. (nem tudom, hogy ez érdemleges információ-e)
olyat olvastam a neten a hogy 307% os áttételtartományt fed le ez a váltó. ez mit jelent?
én úgy képzelem el, hogy az agyon levõ fogaskerék méreténél 3x nagyobbat áttétel a maximuma?
pontosan ezt meg tudná nekem fogalmazni valaki?
valamint tudna ajánlani egy áttétel kombinációt elölre és hátulra? (bár hátul a 16 os fogaskerék adott, ha jól sejtem)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5316
Posted 2007. February 04. - 18:13

Tamáska nem tudtam ,hogy szervízben dolgozol ígya kérdés nem is az te árképzésedre irányúlt. Hanem ha tisztítást+kenést írnak 3000 ért oszt 2x befújnak elõször zsíroldóval utána meg kenõvel!
Enté ,ha 3000 ért rendesen szétszedve, tisztítva,kenve,megfelelõ anyagokkal akkor OK rendben, ha csak spray akkó nem. Az enyémben meg aspray-zés után is vót dzuva rendesen Így hát szétkaptam egy évre rá kíváncsiságból
mégegyszer na akkó már tényleg nem volt benne sokminden pedig jó saras évünk vót!
Valszeg az elõzõ tulaj kiskacsafürdiket játszott vami jó fekete tóban hehe!!!
Elnézést ha túl erõs voltam!
Enté ,ha 3000 ért rendesen szétszedve, tisztítva,kenve,megfelelõ anyagokkal akkor OK rendben, ha csak spray akkó nem. Az enyémben meg aspray-zés után is vót dzuva rendesen Így hát szétkaptam egy évre rá kíváncsiságból
mégegyszer na akkó már tényleg nem volt benne sokminden pedig jó saras évünk vót!
Valszeg az elõzõ tulaj kiskacsafürdiket játszott vami jó fekete tóban hehe!!!
Elnézést ha túl erõs voltam!
koka kóla , fanta és sztrájk
#5317
Posted 2007. February 04. - 17:55

nálam is volt ilyen, szilvás után. jól átmostam a bringát, és közben kimostam a váltókarból a kenõanyagot...wd40 elõ, csövecske bele a váltókarba, aztán adjunk neki...egybõl meg is javult.
#5318
Posted 2007. February 04. - 17:47

mi az a kossuth dijas ganyolas? nem igazan ertem a kerdes nekem intezett reszet.
en speciel az alapjan arazom a melot, hogy mennyi idot toltottem el vele. szoval ha eleg atmozgatni a kart egy kis tf2-vel, az 5 perc munkadij, ha szet kell szedni, akkor fel ora.
nomost az eredmeny az kb ugyanaz lesz. akkor minek turaztassam feleslegesen magam, es minek fizettesek a vevovel 6szor annyit?
meg egy se jott vissza, hogy 1 honap mulva megint beallt, szolval az se igaz, hogy tuneti kezeles lenne.
en speciel az alapjan arazom a melot, hogy mennyi idot toltottem el vele. szoval ha eleg atmozgatni a kart egy kis tf2-vel, az 5 perc munkadij, ha szet kell szedni, akkor fel ora.
nomost az eredmeny az kb ugyanaz lesz. akkor minek turaztassam feleslegesen magam, es minek fizettesek a vevovel 6szor annyit?
meg egy se jott vissza, hogy 1 honap mulva megint beallt, szolval az se igaz, hogy tuneti kezeles lenne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5319
Posted 2007. February 04. - 17:43

Nyugi, már szedtem szét LX, XT, XTR karokat. Fölöslegesen...Én csak azt írtam le , hogy én hogy csináltam ,mondjuk nekem holnap is kell! Egyébként egy xtr-röl van szó ami kb 6-7 éves....!
Ha egy szervizben szétszedik akkor meg 3000 lesz a vége.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5320
Posted 2007. February 04. - 17:37

Én csak azt írtam le , hogy én hogy csináltam ,mondjuk nekem holnap is kell!
Egyébként egy xtr-röl van szó ami kb 6-7 éves....!
Hogy a zsíroldó spray kihozza nemtom én aszondom azé szedd szét utána
meglátod tanúlságos lessz nekem legalábbis az volt.
Még egy valamin el kellene gondolkodni,ha bevinném egy szervízbe és a számlán
v.kar tisztítás és kenés sor végén -3000Ft virítana
Es ezt a Kossuth-dijas gányolást takarná nem hiszem,hogy nem kapnék hülyét!!
Enté&Tamáska ti ,hogy érzitek?
Amit ti írtatok max gyorstesztnek jó ,hogy egyáltalán menthetõ e a v.kar
szerintem!
Egyébként egy xtr-röl van szó ami kb 6-7 éves....!
Hogy a zsíroldó spray kihozza nemtom én aszondom azé szedd szét utána
meglátod tanúlságos lessz nekem legalábbis az volt.
Még egy valamin el kellene gondolkodni,ha bevinném egy szervízbe és a számlán
v.kar tisztítás és kenés sor végén -3000Ft virítana
Es ezt a Kossuth-dijas gányolást takarná nem hiszem,hogy nem kapnék hülyét!!
Enté&Tamáska ti ,hogy érzitek?
Amit ti írtatok max gyorstesztnek jó ,hogy egyáltalán menthetõ e a v.kar
szerintem!
koka kóla , fanta és sztrájk