Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#5301
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mi az a kossuth dijas ganyolas? nem igazan ertem a kerdes nekem intezett reszet.

en speciel az alapjan arazom a melot, hogy mennyi idot toltottem el vele. szoval ha eleg atmozgatni a kart egy kis tf2-vel, az 5 perc munkadij, ha szet kell szedni, akkor fel ora.

nomost az eredmeny az kb ugyanaz lesz. akkor minek turaztassam feleslegesen magam, es minek fizettesek a vevovel 6szor annyit?

meg egy se jott vissza, hogy 1 honap mulva megint beallt, szolval az se igaz, hogy tuneti kezeles lenne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5302
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Én csak azt írtam le , hogy én hogy csináltam ,mondjuk nekem holnap is kell! Egyébként egy xtr-röl van szó ami kb 6-7 éves....!

Nyugi, már szedtem szét LX, XT, XTR karokat. Fölöslegesen...
Ha egy szervizben szétszedik akkor meg 3000 lesz a vége.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5303
poggibonsi

poggibonsi

    vendég

  • fórumtag
  • 51 posts
Én csak azt írtam le , hogy én hogy csináltam ,mondjuk nekem holnap is kell!
Egyébként egy xtr-röl van szó ami kb 6-7 éves....!
Hogy a zsíroldó spray kihozza nemtom én aszondom azé szedd szét utána
meglátod tanúlságos lessz nekem legalábbis az volt.
Még egy valamin el kellene gondolkodni,ha bevinném egy szervízbe és a számlán
v.kar tisztítás és kenés sor végén -3000Ft virítana
Es ezt a Kossuth-dijas gányolást takarná nem hiszem,hogy nem kapnék hülyét!!
Enté&Tamáska ti ,hogy érzitek?
Amit ti írtatok max gyorstesztnek jó ,hogy egyáltalán menthetõ e a v.kar
szerintem!
koka kóla , fanta és sztrájk

#5304
konczkr

konczkr

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Ezer köszönet mindenkinek a hozzászólásokért, a problémát a teflonspray oldotta meg, ahol a bowdent kell bevezetni nyomtam bele egy adagot átmozgattam és láss csodát minden rendben volt, ma már ki is próbáltam egy etup-ra és ugy néz ki zsír.

Üdv mindenkinek

#5305
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Gondosan szét kell szedni egy üres asztalon! lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!! Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled. Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !

Tényleg fölösleges ennyire szétszedni. Maximum a burkolatot kell lehámozni, törés nélkül és bármilyen zsízoldóval átmosni. Ha van benne kosz akkor kihozza. Utánna sûrû olajjal meg lehet kenni, néhány helyre nyomni egy kis zsírt is. Persze a csapágyas váltókarokat nem kell zsíroldóval átmosni! Csak LX-tõl lefelé!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5306
poggibonsi

poggibonsi

    vendég

  • fórumtag
  • 51 posts
Jah mondom ! nekem is a dán ismerõsöm segített. várj asszem Seduksennek
hívták !
koka kóla , fanta és sztrájk

#5307
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Gondosan szét kell szedni egy üres asztalon !
lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!!
Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled .
Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !


folosleges.

hozzam is szoktak jonni sorozatosan, hogy "nem mukodik a rapidfire valtom, biztos eltort benne valami". aha. ahol a bovdent lehet kihuzni, oda bedugom a TF2 spray csovet, es adok neki egy kis cuccot. aztan megmozgatom a kart, es kesz.

szet lehet szedni, de az tenyleg halal, mivel kb 6 kicsi csavar jon ki csak addig amig a muanyag boritast leszeded, es majdnem mind kulonbozo hosszu.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5308
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 posts
Jah, meg elotte egyel meg egy nagy tal sushit, igyal hozza saket....... hatha...
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#5309
poggibonsi

poggibonsi

    vendég

  • fórumtag
  • 51 posts
Gondosan szét kell szedni egy üres asztalon !
lépesenként felírni a bony részeket esetleg le is fényképezheted!!!
Majd godos zsírtalanítás után vmi olaj tartalmú zsírral (ami ha a két ujjad közé veszed tapad de nem ragad ) lekened az alkatrészeit és összeszereled .
Mikó nekikezdessz légy nyugodt és kipihent. Ja és vigyázz a lepottyant alkatrészekre és a repülõ rugókra !
koka kóla , fanta és sztrájk

#5310
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,739 posts
nekem is az LX-el voltak ilyen gondjaim, az is segített, ha váltásnál nem csak befele, hanem picit fel (kormány fele) is nyomtam a kart, akkor váltott rendesen.

#5311
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Nekem az XTR nél is volt ilyen! A hidegben jön csak elõ, megdermed a benne lévõ kenõanyag.. Befújod vmivel(crc, wd40 stb.) és elmúlik a baj!

Így van, de nálam csak az LX-nél történt, az XT és az XTR hidegben is mûködött. Ha lassan nyomod a kart akkor lehet vele váltani, de a gyors mozdulatot nem szereti.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5312
Lacika

Lacika

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts
Nekem az XTR nél is volt ilyen! A hidegben jön csak elõ, megdermed a benne lévõ kenõanyag.. Befújod vmivel(crc, wd40 stb.) és elmúlik a baj!

#5313
konczkr

konczkr

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Annyi info még hozzájár, hogy kicsit megpiszkáltam és akkor semmi baja nem volt a váltással, de ha megyek egy rázatósabb szakaszon akkor rögtön elõjön az üres húzás jelenség, tehát ezért gyanakodtam a szétcsúszásra belül. Az hogy campa bowden van benne, aminek kisebb a feje számíthat vmit?
Kösz mindent.

#5314
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Ha kint mész vele akkor a bowden fagyhat be a hidegtõl, nekem volt már ilyen....
szedni meg leszedheted csak ragaszd le hogy ne menjen tele dzsuvával
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5315
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
Szia.
Kellõképpen sokat használt váltókar mechanikája el tud ennyire kopni, de ha az 1 éves limiten belül van, próbáld meg visszavinni.
Ha a garanciális idõ már lejárt, akkor sajnos a kopott belsõséget nem tudod pótolni, nem lehet beszerezni ezt külön.
a kijezõ természetesen nem kell a pontos mûködéshez, de a leszedett kijelzõ helyét mindenképp le kell takarni - matrica, ráragasztott lapka, hogy ne koszolódjon el a belseje a váltókarnak!

#5316
konczkr

konczkr

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következõ lenne. Felpakoltam egy LX 9-es váltókart viszont némi gondom akadt vele: Teljesen véletlenszerûen üreseket húz, azaz próbálok váltani és nem húz bowdent, de a következõ alkalommal már igen. Esetleg a szerkezeten belül széteshetett valami, vagy elkopott, mert nem új a váltókar? Ha valakinek volt hasonló hibája írja már meg a megoldást.
A másik, hogy a fokozatkijelzõ kell-e rá a pontos mûködéshez, mert én szívem szerint leszedném, meg annyira nem is fér el.

Üdv és köszi: Krisztián

#5317
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
2005-ben hosszú- és középkanalas
2006-tól hosszú-, közép- és rövidkanalas


#5318
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Van 2004es, 2005-06os, 2007es. Elvileg az összesen rajta van, hogy mikor gyártották (a 2004esen nem biztos).


A sebesség mindent megold.

 


#5319
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
X9 es hátsóváltónak hány fajtája van?
CSak azért kérdezem , mert nézegettem képeket róla és kb 3 különfélét találtam, ez pont jó volt arra, hogy összekavarjon!
létezik vmi konkrétabb tipusjel azon belül hogy X9 ? vmi hasonlóra gondolok mint ami az xt-xtr sorozat darabjainak van pl RD-M960, M970 ...
szóval értitek!?:)

#5320
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
akkor most a flame-t hagyjatok abba.

koszi

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F