dehogy. jó az mindenfélével.
nyugodtan használd! csak furcsa lesz a váltás nagyon!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#5281
Posted 2007. February 11. - 15:22
#5282
Posted 2007. February 11. - 14:47
#5283
Posted 2007. February 11. - 14:26
Ugye jól gondolom, hogy hibátlanul használható egy dual control kar hagyományos rugóállású váltóval, csak fordított lesz a mûködése. Persze csak átmeneti idõre maradna így, max erre a szezonra
#5284
Posted 2007. February 09. - 20:02
a szomszéd uccába lakik és nagyon jó haverom:D:D(igaz h nem az én korosztályom, bicikliszerelõ, régebben versenyzett és mindent tõle veszek eccer kéccer járok el bótba)
#5285
Posted 2007. February 09. - 19:56
Ha nem ismered a tulajt, de meg tudod nézni a cuccost mielõtt veszed, (taliztok, küld fotókat, stb) akkor érdemes a használtak között is szétnézni mindenképp.
#5286
Posted 2007. February 09. - 19:54
#5287
Posted 2007. February 09. - 19:47
Szitasztok!
Hú de rég voltam itt
Kérdésem rövid: Tavalyi olajzöld Merida UMF Hardy 3 vázra fel lehet tenni egy Shimano Saint váltót? Mert havertól vettem újonnan, csak neki a PolarX-re nem ment rá mert ott volt egy hegesztés...
Hú de rég voltam itt
Kérdésem rövid: Tavalyi olajzöld Merida UMF Hardy 3 vázra fel lehet tenni egy Shimano Saint váltót? Mert havertól vettem újonnan, csak neki a PolarX-re nem ment rá mert ott volt egy hegesztés...
A processzor füsttel mûködik. Ha a füst elszáll, nem mûködik tovább.
#5288
Posted 2007. February 09. - 19:44
hát én nagyon nem vagyok egyik párti sem mert srammal még nem volt dolgom, de megoszlanak a vélemények róla...hát valszeg akkor a deore-t megrendelem bár 2 hónap múlva fizetik ki a bicómat:( és addigra valszeg nem lesz akciós:( bár lehet majd használtan tudok venni 1-2 cuccost...megéri ha ismerem a tulajt és hogyan használja a bicót?
#5289
Posted 2007. February 09. - 19:40
A deore elmegy 9 fokozattal is, de az a váltókartól függ. Jobb a deore, de szebb az alivio.
#5290
Posted 2007. February 09. - 19:37
A deore hátsó váltó elmegy 8 sebivel, az sx-5 az a régi x-7, ha ez segít. Az egész attól függ, hogy shimano vagy sram párti vagy.
A sebesség mindent megold.
#5291
Posted 2007. February 09. - 19:10
tudok róla:D de akkor egy kategória?de a d'or az jobban megéri nem?és az elmegy nyolc sebivel nem?
#5292
Posted 2007. February 09. - 19:05
Teljesen mindegy melyiket választod, én sramot vennék, de nem vagyok pártatlan. Sram hátsóváltóhoz sram 1:1 váltókar kell (ha tudtad akkor bocs).
A sebesség mindent megold.
#5293
Posted 2007. February 09. - 18:53
ha például egy magyar agyról leszeded a kontrakart akkor meg fog majd szaladni néha és nagyon puhán és óvatosan bírod tekerni...másféle agynál nem tudom mi a helyzet de az én campingem ezt csinálta...és valaki tudna nekem segíteni hogy a 2006-os alivio vagy SX-5-ös sram legyen hátra?mert nemsokára meglesz a mongoose-om és azt szeretném építeni!azon gondolkozom hogy az SX-5 szett menjen rá vagy alivio, mert egyenlõre deore-ra nájncs pénzem bár a hátsóváltója le van árazva az ebikeon 6000-re az lehet jobban megérné, jah és 8 fokozathoz kellene!
#5294
Posted 2007. February 08. - 12:42
Ööö... egyébként van egy agyváltó topic , ott asszem már meg lett rágva a kontra kérdése: inkább szerezz nem kontrásat!
#5295
Posted 2007. February 08. - 12:04
mekkora trgagédia, ha egy kontrás agyváltót megfosztok a kontrázási képességétõl?
szóval leszedem azt a bilincset róla, ami fogná fékezéskor
hallottam, hogy esetleg nem tesz jót neki
errõl mit lehet tudni?
szóval leszedem azt a bilincset róla, ami fogná fékezéskor
hallottam, hogy esetleg nem tesz jót neki
errõl mit lehet tudni?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5296
Posted 2007. February 06. - 20:35
aha tehát akkor összegzem a számításaimat:
jelenlegi áttételem:
11-44 nél : 0,25 - min
34-32 nél : 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
11-32 nél: 0,34 - min
34-32 nél: 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
16-32 nél: 0,5 - min
48-32 nél: 1,5 - max
tehát az agyváltónál, ha hátul 11es fogaskerék van, elöl 32 akkor kb le tudom fedni vele az egész mostani áttételt. bár a min. helyzetben kicsit soknak tûnik, vagyis nem tudok olyan könnyû fokozatot találni.
legjobb lenne egy 11 és 16 közti fogszám. majd még számolgatok...
edit:
elszámoltam.
mindent.
az egészet
jelenlegi áttételem:
11-44 nél : 0,25 - min
34-32 nél : 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
11-32 nél: 0,34 - min
34-32 nél: 1,0625 - max
agyváltó esetében (hátul 11-es fogaskerék, elöl 32)
16-32 nél: 0,5 - min
48-32 nél: 1,5 - max
tehát az agyváltónál, ha hátul 11es fogaskerék van, elöl 32 akkor kb le tudom fedni vele az egész mostani áttételt. bár a min. helyzetben kicsit soknak tûnik, vagyis nem tudok olyan könnyû fokozatot találni.
legjobb lenne egy 11 és 16 közti fogszám. majd még számolgatok...
edit:
elszámoltam.
mindent.
az egészet
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5297
Posted 2007. February 06. - 20:14
Szerintem azt jelenti a 307%, hogy ha 1:1 a legkissebb akkor 3,07:1 a legnagyobb.
A sebesség mindent megold.
#5298
Posted 2007. February 06. - 20:07
Agyváltókról szeretnék egy kis felvilágosítást kérni.
nézegettem a Nexus 8 sebességes agyváltóit.
az áttételekkel vannak problémáim.
minél jobban le szeretném fedni egy mtb áttételtartományát vele.
a montinál nekem ez elöl 32-44, hátul 11-34 et jelent.
1:0,94 illetve 1:4-et jelent. (nem tudom, hogy ez érdemleges információ-e)
olyat olvastam a neten a hogy 307% os áttételtartományt fed le ez a váltó. ez mit jelent?
én úgy képzelem el, hogy az agyon levõ fogaskerék méreténél 3x nagyobbat áttétel a maximuma?
pontosan ezt meg tudná nekem fogalmazni valaki?
valamint tudna ajánlani egy áttétel kombinációt elölre és hátulra? (bár hátul a 16 os fogaskerék adott, ha jól sejtem)
nézegettem a Nexus 8 sebességes agyváltóit.
az áttételekkel vannak problémáim.
minél jobban le szeretném fedni egy mtb áttételtartományát vele.
a montinál nekem ez elöl 32-44, hátul 11-34 et jelent.
1:0,94 illetve 1:4-et jelent. (nem tudom, hogy ez érdemleges információ-e)
olyat olvastam a neten a hogy 307% os áttételtartományt fed le ez a váltó. ez mit jelent?
én úgy képzelem el, hogy az agyon levõ fogaskerék méreténél 3x nagyobbat áttétel a maximuma?
pontosan ezt meg tudná nekem fogalmazni valaki?
valamint tudna ajánlani egy áttétel kombinációt elölre és hátulra? (bár hátul a 16 os fogaskerék adott, ha jól sejtem)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5299
Posted 2007. February 04. - 18:13
Tamáska nem tudtam ,hogy szervízben dolgozol ígya kérdés nem is az te árképzésedre irányúlt. Hanem ha tisztítást+kenést írnak 3000 ért oszt 2x befújnak elõször zsíroldóval utána meg kenõvel!
Enté ,ha 3000 ért rendesen szétszedve, tisztítva,kenve,megfelelõ anyagokkal akkor OK rendben, ha csak spray akkó nem. Az enyémben meg aspray-zés után is vót dzuva rendesen Így hát szétkaptam egy évre rá kíváncsiságból
mégegyszer na akkó már tényleg nem volt benne sokminden pedig jó saras évünk vót!
Valszeg az elõzõ tulaj kiskacsafürdiket játszott vami jó fekete tóban hehe!!!
Elnézést ha túl erõs voltam!
Enté ,ha 3000 ért rendesen szétszedve, tisztítva,kenve,megfelelõ anyagokkal akkor OK rendben, ha csak spray akkó nem. Az enyémben meg aspray-zés után is vót dzuva rendesen Így hát szétkaptam egy évre rá kíváncsiságból
mégegyszer na akkó már tényleg nem volt benne sokminden pedig jó saras évünk vót!
Valszeg az elõzõ tulaj kiskacsafürdiket játszott vami jó fekete tóban hehe!!!
Elnézést ha túl erõs voltam!
koka kóla , fanta és sztrájk
#5300
Posted 2007. February 04. - 17:55
nálam is volt ilyen, szilvás után. jól átmostam a bringát, és közben kimostam a váltókarból a kenõanyagot...wd40 elõ, csövecske bele a váltókarba, aztán adjunk neki...egybõl meg is javult.