Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#5021
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
alu váltógörgö 11es az ackornak van csapágyazot 1 ill 2-es kiszerelés kb 3k talán még bbb de tuti drágább
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#5022
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

A rövidkanalasnak több elõnye is van, ezért is lett az új váltóm is rövidkanalas, (a régi is mind az volt). Ez egy marketingduma, hogy nagyobb fogszámot bír el a hosszúkanalas. Az igaz, hogy jobban tûri a keresztbeváltást, csak azt meg a lánc és a sor nem komálja, úgyhogy minek. Megfelelõ lánchosszal a rövidkanalassal is lehet keresztbeváltani, de semmi értelme. Ellenben feszesebben tartja a láncot, könnyebb, kevésbé lehet odaverni, merevebb, mert kevésbé lóbálódik a kanál, és arányosabb, szebb is. Én csak ilyet használok, már jó 6 éve, és nem is kell hosszúkanál továbbra sem. Ugyanúgy elmegy 34 foggal hátul, mint 32-vel.

és tegyük hozzá hogy ez mind igaz, ha merev vázad van.
az elsõ össztelós ami legalább 130-at mozog, az majd megmutatja, hogy van szükség a hosszukanalasra ha nem akarod felcsavarni a váltót ;) :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5023
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
De 22-11-et vagy 44-34-et nem tudsz váltani, természetesen ezeket kevesen használják. Én sram középkanalast használok és pont elviszi az összes áttételt. Én is azt mondom, ha merevfarúd van és biztos nem váltasz keresztbe akkor nyugodtan használhatsz rövidkanalas váltót.


A sebesség mindent megold.

 


#5024
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
én is most tervezem hátsó deore váltomat vmi rövidkanalasra lecserélni mert össze vissza zörög csattog csörög köves lefeléken. ja és az also láncgörgöját már kezdem hegyesre koptatni. rövidkanalas melyik simánjobol van? lx-xt ez mind a 2 létezik rövidbe is ugye? vagy azon is gondolkoztam már h felrakok egy 105 öst hátra. még szép is meg 9et az is lazán elvált, csak épp elvielg nem viszi a 34 es fogaskereket..

alu 11es váltógörgöt hol lehet kapni??

#5025
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
A rövidkanalasnak több elõnye is van, ezért is lett az új váltóm is rövidkanalas, (a régi is mind az volt). Ez egy marketingduma, hogy nagyobb fogszámot bír el a hosszúkanalas. Az igaz, hogy jobban tûri a keresztbeváltást, csak azt meg a lánc és a sor nem komálja, úgyhogy minek. Megfelelõ lánchosszal a rövidkanalassal is lehet keresztbeváltani, de semmi értelme. Ellenben feszesebben tartja a láncot, könnyebb, kevésbé lehet odaverni, merevebb, mert kevésbé lóbálódik a kanál, és arányosabb, szebb is. Én csak ilyet használok, már jó 6 éve, és nem is kell hosszúkanál továbbra sem. Ugyanúgy elmegy 34 foggal hátul, mint 32-vel.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5026
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,671 posts
Értöm!
Mondjuk csak érdeklõdtem hogy miért van így.Elvégre van egy ide illõ mondás:
"...100millió légy nem tévedhet..." :D

#5027
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
ha nem váltasz keresztbe, akkor nem lesz gond.
csak versenyen elõfordul a nagytányér-nagytányér kombináció is és ilyenkor nem hátrány, ha a váltó tud alkalmazkodni...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5028
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,671 posts
És ha én felteszek egy rövidkanalast?Le fog szakadni heteken bellül kb?

#5029
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
A montin sokkal nagyobb fogszámbeli különbséggel kell megbírkóznia a váltónak, ezért van a hosszabb kanál.

#5030
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,671 posts
Tudja valaki miért a montisok használják a hosszú kanalas váltókat,az országutisok meg a rövid kanalas váltókat?Csak mert ha MTB akkor leginkább erdõ ami eszembe jut.Ha erdõ akkor szikla és ha szikla van akkor a montinál használt hosszú kanalas hátsó váltó könnyebben odacsapható.
Miért is van így,ahogy? :confused:

#5031
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:


Miért? Bibis lesz a felülete? Én elég sokat mentem xtr e.váltóval és semmi baja, persze a felületén látszik hogy kopott (~10.000 km), de ez nem befolyásolja a teljesítményt. Amúgy van egy XT e.váltóm is ami ennél nagyobb mértékben van bekopva. Mondjuk az Top Swinges és úgy lötyög mint az állat, azért lett eldobozolva ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5032
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
ezen azt kell nézni, hogy a kalitka puhább anyagát kikezdte az acél lánc?

#5033
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:

http://img49.imagesh.../img3137yx0.jpg
http://img50.imagesh.../img3139tp2.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5034
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció... :)
így már ma nem zörögtem összevissza.

ezerkössz :)


Mert nem ehhez vagy szokva. Én meg anno ilyeneket szerelgettem dögivel. ;)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5035
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).

X.


rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció... :)
így már ma nem zörögtem összevissza.

ezerkössz :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5036
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

Lenne egy gondom...

régi SIS váltókar/váltó.

konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.

Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!


Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5037
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.


Nem, alátesszük, meglessük úgy is. :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5038
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
nem hiszem hogy normális de enyim régi SIS elsõ is ugyanezt csinálja. sztem a váltókar túl "gyenge" h ellentartson a váltonak. megoldás érdekelne engem is :)

#5039
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
Lenne egy gondom...

régi SIS váltókar/váltó.

konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.

Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5040
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.