Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4981
Írta 2007. május 08. - 17:38
A sebesség mindent megold.
#4982
Írta 2007. május 08. - 17:32
a top swingnek a kalitkája a vázon való rögzítési hely felett van, felfele nyúlik. a nem top swingnek (nevezzük low singnek) pedig lefele lóg a kalitkája, a rögzítési hely alatt van
a nem TSnek talán annyi elõnye van, hogy nem ragad meg úgy benne a sár (a ts-nek egészen lent van a rögzítési helye). TSt általában az olyan (gyakran össztelós) vázakon alkalmaznak, ahol a váz geometriája (nincs csõ, rugóstag, miegyé nem engedi meg a nem TS használatát. de pl. ha két kulacstartó helyed van és kisebb vázad, és szeretnéd használni mindkettõt, akkor elõfordulhat, hogy a nem TS nem fér el a második kulacstartó miatt...
meg lehet olyanokat is olvasni, hogy a TS-ek hamarabb kikopnak, és nekiállnak lötyögni ("kikotyogosodnak").
ha a vázad olyan, akkor én nem TSt vennék, a jobb "sártûrés" miatt. (és vettem is, ráadásul pont egy XTt. eddig zsírkirály;))
blasius: szerintem a vázméret nem számít az elsõ váltónál. én a min-max fogszámot nézném meg, aztán azt, hogy a monoblokk tengelyének a hossza megfelelõ-e. (ha túl rövid vagy nagyon hosszú, akkor nem lehet jól beállítani a váltót.)
ha pedig a C50est kipróbálhattad, akkor egy TS-est is kipróbálhatnátok, hogy jó e...
#4983
Írta 2007. május 08. - 17:28
A bnõmnek van egy 14,5-ös vázméretû Merida Kalahari 510-ese. Gondoltam, feljavíttatom neki egy kicsit, így hátra felrakattam egy Alivio váltót, elõre meg egy SRAM X Gen-t akartam (mert a saját bringámon nagyon bevált), meg a hajtókarját is le akartam cserélni egy B+ Takanára, illetve a váltókarokat indexált revoshiftre.
A Bigbike-os srácok szépen megcsinálták a dolgokat, kivéve az elsõ váltót, aminél hívtak, hogy baj van, az X Gen-t valamiért nem tudják jól beállítani. Javasolták, hogy próbáljunk ki egy C50-est rajta, de azzal sem ment (akkor még azt hittem, hogy a B+ hajtómû max. 48 fogas, és azért nem megy, de mondták, hogy ez nem 48 fog, így nem az a baj). Ezek után visszatették a gyárban rátett elsõ váltót, és az eredeti revoshift karokat, és sajnálkozva közölték, hogy ekkora vázmérethez egyszerûen nem lehet egyik váltót se jól belõni, így sajnos egy jobb minõségû elsõ váltót el kell felejteni rá.
A kérdésem: Lehetséges ez, hogy egy Merida vázon (még ha tényleg elég kis méretû is) csak a leggagyibb Shimano mûködjön? Esetleg egy top swinges Shimano nem lehet jó hozzá?
A tanácsot elõre is köszi!
#4984
Írta 2007. május 08. - 17:07
Köszi
#4985
Írta 2007. május 08. - 13:48
úgyis elõször a Pyxis-t kell kicseréltetni...:wallbange
#4986
Írta 2007. május 08. - 13:37
Egyszerûen csak szerencséd volt! Lehet hogy a te rendszered kevésbé kopott, vagy jobban be van állítva. Nem a dagolyától függ, hogy jobb-e vagy sem egy cucc.
#4987
Írta 2007. május 07. - 20:03
A sebesség mindent megold.
#4988
Írta 2007. május 07. - 19:41
100%ig? nem lehet hogy jobban kerülgetted a pocsolyákat, v a folyékonyabb sárban mentél?
#4989
Írta 2007. május 07. - 19:37
A sebesség mindent megold.
#4990
Írta 2007. május 07. - 19:23
XT picit nehezebb, de olcsósabb...
2007-es X9-et meg nem nagyon találok seholse....
meg olcsóbb a hosszúkanalas, de nekem mondog felcsavarja a kerék...
#4991
Írta 2007. május 07. - 19:20
#4992
Írta 2007. május 07. - 19:17
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4993
Írta 2007. május 07. - 19:12
nekem bírja 2 éve pedig szoktam sarazni.....takarítani meg ritkán....az X.9 valtogorgoje intenziv sarazasban 2 honapot bir. az XT olcsobb es konnyebb. valamint nekem jobban bejon a valtokar erzese is. de ez szemelyes preferencia kerdese.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4994
Írta 2007. május 07. - 19:10
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4995
Írta 2007. május 07. - 18:38
#4996
Írta 2007. május 07. - 18:35
az új X.9ben sokkal több újítás van, mint az új XTben, és szerintem szebb is, jobb is mind maga a váltó, a váltókar meg egyszerûen gyönyörû...
a jobbat honnan tudod?
nem kötöszködésképp, de ezt csak olvastad valahol.
#4997
Írta 2007. május 07. - 18:33
#4998
Írta 2007. május 07. - 18:19
Attack váltókarral csak az XT megy.h.váltóból XT 2007 vagy X9?
sram attack váltókarral , meg a 9.0-ás (vagy milyen) sorral
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4999
Írta 2007. május 07. - 18:19
A sebesség mindent megold.