sram honlapján nem találtam, de SX-4 hátsó váltó létezik?
tessék
meg itt is
http://www.sram.com/...rderailleur.php
kb 48 másodperc volt +találni......
legközekebb próbáld ne háttal a monitornak keresni
sram honlapján nem találtam, de SX-4 hátsó váltó létezik?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960http://bikemag.hu/co...iew/100/10/1/3/
ajánlom a keresõt;)
szerintem pedig igenis bezavarhat a váz kialakítása. Ilyen kis méretnél érdekes lehet a nyeregvázcsõ szöge, ami ugye befolyásolja a váltó pozícióját. Nekem is volt problémám az X-gen-el, mikor egy Merida Trans mission vázon használtam egy új LX hajtómû mellett. Egyszerûen nem lehetett tökéletesen beállítani.
A BigBike pedig szerintem az egyik legmegbízhatóbb bolt a városban, persze semmire nincs garancia, de biztos nem intézték el egy legyintéssel a problémádat.
Végülis amikor felhívtak telefonon, hogy van a probléma, mondtam nekik, hogy rakjanak rá "bármilyen" elsõ váltót, csak mûködjön. Az más kérdés, hogy lehet, hogy csak nekik nem volt épp raktáron túl sokféle elsõ váltó. Mondjuk a C50-nel való inkompatibilitás meglepett, mert ha jól emlékszem a Magellan Cygnuson (vagy Corvuson) ugyanilyen B+ hajtókar van C50-es elsõ váltóval. Mondjuk igazából az X Gen-t sajnálom nagyon, mert az a kedvenc elsõ váltóm, és örültem volna, ha a bnõmé is olyan pöpecül váltott volna, mint a saját bringámon lévõ, ráadásul 4300 Ft nem is volt pénz érte.
én csak robtól próbáltam idézni.
blasius: nem azt mondom, hogy nem csinálják meg. csak valószínûleg nem lesz olyan magas prioritása, mint mondjuk egy 40ezer forintos kerékszett összefûzésének...persze ha nem sürgõs, akkor nem szempont, hogy másnapra kész legyen...ja és ha direkt mondod, hogy "nem baj, ha az alivio pont nem jó rá, jó lesz a deore/deore lx is", akkor azért valószínûleg jobban összetörik magukat, mert látják, hogy egy bizonyos értékig kifizeted a dolgot, csak mûkõdjön...
ez az elsõ váltó dolog engem is becsapott, amikor vettem a régebbi xtt. azt hittem ,hogy csak simán felrakom, beállítom, és mûködik...hát nagyon nem így van:D
azért én nem hiszem el, hogy ennyit szenvedtek vele azok a srácok, mint ahogy te leírtad. (5féle monoblokk, miegyéb..)
hogy is mondta nekem taláb rob? elsõ váltóból, egy típusból többféle van: 47,5 mmes és 50mmes láncvonalhoz, topswing nem top swing E-type, montira és trekkingre (44 és 46/48 foghoz), felül és alulhúzós...valahogy így..
én a láncvonalra gyanakodom, nálam is hasonló probléma volt, amikor egy régebbi xtt akartam beállítani. aztán kiderült, hogy az nem az új, kompakt hajtómûvek láncvonalához van tervezve...
ezt a bowdenbefogatásos dolgot meg nem értem. egy bowdent be lehet fogatni alulról (alulhúzós) meg felülrõl. (felülhúzós). ha a szervízben csak felülhúzós volt, de neked meg alulhúzós kell, és erre azt mondják, hogy "nem lehet megcsinálni, mi mindent megpróbáltunk.."...
ez a "gondolom, hogy ha lehetett volna, akkor ráteszik" mondatod pedig...nem vagy te egy kicsit naív? valószínûleg itthon kevés nagyobb szervíz fog azzal vacakolni, hogy egy alsóbb kategóriás montira (ne vedd sértésnek) keressen egy passzentos elsõ váltót meg monoblokkot meg mindent, miközben ott áll még csomó más munka, amiket töredékannyi idõ alatt meg tudnak csinálni, és jóval nagyobb bevételt hoz...(persze ha a boltos a haverod/sokat jársz oda/sok pénzt hagytál már ott, akkor más a helyzet..)
hogy is mondta nekem taláb rob? elsõ váltóból, egy típusból többféle van: 47,5 mmes és 50mmes láncvonalhoz, topswing nem top swing E-type, montira és trekkingre (44 és 46/48 foghoz), felül és alulhúzós...valahogy így..
fõ különbség a felfogatás módjában van.
a top swingnek a kalitkája a vázon való rögzítési hely felett van, felfele nyúlik. a nem top swingnek (nevezzük low singnek) pedig lefele lóg a kalitkája, a rögzítési hely alatt van
a nem TSnek talán annyi elõnye van, hogy nem ragad meg úgy benne a sár (a ts-nek egészen lent van a rögzítési helye). TSt általában az olyan (gyakran össztelós) vázakon alkalmaznak, ahol a váz geometriája (nincs csõ, rugóstag, miegyé nem engedi meg a nem TS használatát. de pl. ha két kulacstartó helyed van és kisebb vázad, és szeretnéd használni mindkettõt, akkor elõfordulhat, hogy a nem TS nem fér el a második kulacstartó miatt...
meg lehet olyanokat is olvasni, hogy a TS-ek hamarabb kikopnak, és nekiállnak lötyögni ("kikotyogosodnak").
ha a vázad olyan, akkor én nem TSt vennék, a jobb "sártûrés" miatt. (és vettem is, ráadásul pont egy XTt. eddig zsírkirály;))
blasius: szerintem a vázméret nem számít az elsõ váltónál. én a min-max fogszámot nézném meg, aztán azt, hogy a monoblokk tengelyének a hossza megfelelõ-e. (ha túl rövid vagy nagyon hosszú, akkor nem lehet jól beállítani a váltót.)
ha pedig a C50est kipróbálhattad, akkor egy TS-est is kipróbálhatnátok, hogy jó e...