Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#481
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Pontosan ezt a Deora kart nem ismerem, de tudom, hogy mostanában már egészen rendben vannak az alsóbb polcokról valók is.

Általában igaz, hogy a gyárak szívesen raknak jobb váltót a bringára, mint a szett többi darabja, a kart meg hanyagolják, pedig...

Szóval igen, megéri azt a pár ezrest. 15 körül szoktak lenni az apróban használt XT-k, a tied meg (csak tipp, szerintem) 7-8 körül érhet. Az első váltót nem kell bizgetned, az tökéletesen teszi a dolgát, ha jól be van állítva.

Sziasztok!

 

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re? Első váltó SLX FD M670

Olvastam, hogy pontosabb jobb ....... Gyakorlati tanácsra lenne szükségem. Igazából erdőben és aszfalton használom, de szeretnék sokkal többet túrázni akár hegyekben is.

Nem rég vettem (használtan) és nagyon bele vagyok szerelmesedve. Egy régi 16 éves Caprine bicajt cseréltem erre.  Így a kerékpározás új értelmet nyert a számomra.

Még nem cseréltem rajta semmit. Kivéve a pedált (SIMANO SAINT) és a nyerget egy Selle Italia-ra.

Summa: Érdemes beruháznom, vagy nem fogok eget verő különbséget találni?

 

Válaszokat előre is köszönöm .

 

Üdv: István



#482
valterka

valterka

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re? Első váltó SLX FD M670

Olvastam, hogy pontosabb jobb ....... Gyakorlati tanácsra lenne szükségem. Igazából erdőben és aszfalton használom, de szeretnék sokkal többet túrázni akár hegyekben is.

Nem rég vettem (használtan) és nagyon bele vagyok szerelmesedve. Egy régi 16 éves Caprine bicajt cseréltem erre.  Így a kerékpározás új értelmet nyert a számomra.

Még nem cseréltem rajta semmit. Kivéve a pedált (SIMANO SAINT) és a nyerget egy Selle Italia-ra.

Summa: Érdemes beruháznom, vagy nem fogok eget verő különbséget találni?

 

Válaszokat előre is köszönöm .

 

Üdv: István



#483
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

TRIM :)

 

 

Egyébként pont érdekes, hogy 8-as campynál jól jön a trim funkció, mert, kistányéron használva a rendszert az alsó lánckerekekhez egy köztes állásban lehet láncsúrlódás nélkül használni csak a rendszert. Szerencsére a 12 klikkes balos váltókar jó sok pozíciót tesz lehetővé, akár tripla hajtányhoz is, igaz, nem sok szükség van a trimre a fentebb említetten kívül.

 

De a suntournak erre a megoldására nem is emlékeztem. Nem volt hülyeség, innovatívnak nevezném inkább. :)



#484
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Tudsz róla fotót felrakni?

---

Találtam közben egy ilyet:

140728_I-SpecAversusB-englisch.jpg

Holnap rakok fel.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#485
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tudsz róla fotót felrakni?

---

Találtam közben egy ilyet:

140728_I-SpecAversusB-englisch.jpg


mgy módosította - 2015. április 29. - 05:13


#486
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék, hogy BL-M785-ös Deore XT fékkarnál hogy lehet megállapítani melyk I-spec szabványú váltókart tudom rá felszerelni?


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#487
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás
Akkor jól godoltam, köszönöm a segítséget

#488
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Persze, hogy nem jó mert ez egy shimano direct mount papucs. Másik papucsot kell rendelni.

sisqo módosította - 2015. április 25. - 20:17


#489
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Sziasztok!

 

Létezhet, hogy egy Canyon papucsára nem jó a SRAM X1 hátsó váltó?a felső váltógörgő beleér a fogsorba, Ha betekerem a váltófeszesség állító csavart tövig, az sem segít.

Köszönöm

http://www.kephost.com/image/FeVs
http://www.kephost.com/image/FeV8
http://www.kephost.com/image/FeVV

vagy én vagyok hülye, vagy a lánc helyrehúzza... szerintem.



#490
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

Sziasztok!

 

Létezhet, hogy egy Canyon papucsára nem jó a SRAM X1 hátsó váltó?a felső váltógörgő beleér a fogsorba, Ha betekerem a váltófeszesség állító csavart tövig, az sem segít.

Köszönöm

http://www.kephost.com/image/FeVs
http://www.kephost.com/image/FeV8
http://www.kephost.com/image/FeVV



#491
gimy58

gimy58

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok! Az volna a kérdésem, hogy miért van a 24-es kerekű bicikliken általában olyan váltó aminek sokkal nagyobb a görgője mint egy 28-as gépen? Köszi előre válaszotokat!



#492
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

OMG. Jó lenne ha bírná.

Írj egy ilyen  tárgyú levelet.

Tisztelt címzett az XT  RD-M771 hátsó váltóhoz az van írva hogy csak 34-es sort visz jó lenne ha bírná a 36-t is. Köszönettel XY.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#493
Danking

Danking

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy kinek van tapasztalata Shimano XT RD-M771-es 9 sebességes hátsó váltóval? Azt szeretném kérdezni, hogy próbálta már valaki 36-os fogaskerékkel? Hivatalosan 34-es a legnagyobb, de az M591-es 9 sebességes Deore-hoz például 36 van odaírva, jó lenne, ha ez is bírná.

Köszönöm előre is a válaszokat!



#494
rybizli

rybizli

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Hogy helyezkednek el a hézagolók? Jobb oldalon kettő, bal oldalon egy?

Igen, jobb oldalt 2 db, bal oldalt pedig 1 db , Újonnan vették , a hajtókar és a csapágy között is van de az inkább porvédő, a jobb oldalon viszont egy 1mm-es hézagoló hiányzik, csak a piros van meg! De 1mm-el sem lennék kisegítve ....



#495
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni.. a problémám a következő, az első váltó kopp helyzetben van ,vagyis legközelebb a vázhoz, bovden elengedve, pozicionáló csavar kicsavarva, és legkisebb-legnagyobb áttételben hozzáér a láncterelő belső oldalához, szervizbe úgy oldották meg, hogy kicsit elforgatták a váltót , és most azt produkálja hogy az első váltóhoz hozzáér a gumiabroncs... Tudomásom szerint egy régi Shimano FC-M751 hajtómű, Shimano BBES70 (68/113) középcsapágy lett lecserélve ,egy 73-as (hézagolva) integrált Race Face X-Type-os hajtóműre! Szerintetek mi lehet a probléma? Köszi


Hogy helyezkednek el a hézagolók? Jobb oldalon kettő, bal oldalon egy?

sisqo módosította - 2015. március 15. - 22:25


#496
rybizli

rybizli

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni.. a problémám a következő, az első váltó kopp helyzetben van ,vagyis legközelebb  a vázhoz, bovden elengedve, pozicionáló csavar kicsavarva, és legkisebb-legnagyobb áttételben hozzáér a láncterelő belső oldalához, szervizbe úgy oldották meg, hogy kicsit elforgatták a váltót , és most azt produkálja hogy az első váltóhoz hozzáér a gumiabroncs... Tudomásom szerint egy régi Shimano FC-M751 hajtómű, Shimano BBES70 (68/113) középcsapágy lett lecserélve ,egy 73-as (hézagolva) integrált Race Face X-Type-os hajtóműre!  Szerintetek mi lehet a probléma? Köszi



#497
smalltown

smalltown

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok!

 

Öreg Schwinn Woodlands C1 kerékpárom felsőbilincses Fd-CT10-es elsőváltóját helyettesíthetem-e egy alsóbilincses FD-M310 elsőváltóval? Ez az egy típus (illetve az FD-M311, de azt most használtan jó áron nem tudnám beszerezni) ami kezeli a 28-38-48-as hajtóművet. Egyáltalán minek gyártanak külön alsó és felsőbilincses váltókat?

 

A csere oka az, hogy eredeti váltókarok tönkrementek, egy 3x7-es SL-MC40-es típust szereltem fel helyettük. Ezeken viszont nincs a bal oldali karon trimmelés lehetőség, mint a régin volt, így lehetetlen normálisan beállítani. Ha elöl a kis lánckeréken van a lánc, akkor hátul max a felső 3 fokozatnál nem ér bele a váltó lemezébe. Így szükségem van egy szélesebb  kivitelű váltóra.



#498
GxxANC

GxxANC

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok!

 

Lenne egy országúti kerékpár, amin nincs első váltó. A fékváltókarja (első) 3 sebességes, viszont a rajta levő hajtás 2x9-re van moddolva, azaz a hajtómű 3 lánctányéros, de csak a két nagy van fenn. 105-ös szett van rajta.  A kérdés az lenne, hogy 2 sebességes első váltóval működne a dolog? Vagy nem ugyanakkora húzása van a fékváltókarnak? Végső esetben lesz rajta 3 sebességes váltó behatárolva, de nem lenne baj, ha 2-sel is működne.



#499
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

több kartárstól  hallottam hogy működik

 

de kb egy 7 és meg tudom mondani én is. ráadásul 44-es tányér.

 

mi készül, Tig?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#500
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

42-est tettem fel az-az 42. 32. 22-es kombó lesz 3x 9-es felállásal, ahoz lenne.

több kartárstól  hallottam hogy működik

 

de kb egy 7 és meg tudom mondani én is. ráadásul 44-es tányér.


  • laciklon kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való