az 50,4mm-es láncvonal nagyon gáz az 1x11-es xt-nél. legalább adták volna meg az esélyt, hogy állíthasson rajta az ember.
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#462
Írta 2015. június 19. - 22:24

Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Itt már vannak árak, ha jól számolom nagyjából 340 Euró az átalakítás ha mindent vesz az ember (hajtókar, váltó, váltókar, lánc, sor):
https://www.bike-com...himano-XT-2016/
Azt hiszem én ki fogom próbálni hamarosan, XT szinten a Shimano olyan nagyot nem hibázhat, jelenleg is a 2x10-est használom és jó.
újdonság topikban beszéltünk róla.
off de nekem meg a 8020-as keréxett a szívem csücske - on
nekem még mindig a 2 tányér szimpi elől, viszont úgy meg nekem a 36-os végű sor hiányzik.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#463
Írta 2015. június 19. - 21:47

Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Itt már vannak árak, ha jól számolom nagyjából 340 Euró az átalakítás ha mindent vesz az ember (hajtókar, váltó, váltókar, lánc, sor):
https://www.bike-com...himano-XT-2016/
Azt hiszem én ki fogom próbálni hamarosan, XT szinten a Shimano olyan nagyot nem hibázhat, jelenleg is a 2x10-est használom és jó.
karakoram módosította - 2015. június 19. - 21:48
#464
Írta 2015. június 19. - 18:08

#465
Írta 2015. június 19. - 10:45

Tudja esetleg valaki,mi a módja 9sebességes Sram gripshift kart átalakítani 10-re?
#466
Írta 2015. május 10. - 20:51

#467
Írta 2015. május 10. - 19:46

Ez nem jó hír.
Abban reménykedtem, hogy a váltókar egy adott mennyiségû bowdent cibál amit a váltó csak szimplán lekövet a karhoz passzoló soron.
csak nem minden váltó mozog ugyanannyi egységnyi bowdencibálásra. pölö: régi 74-es sorozatú DA hátsó váltó azonos bowdenhúzásra többet fog mozogni, mint egy "normális SIS-es" shimano.
http://en.wikibooks....ging_Dimensions
#468
Írta 2015. május 10. - 19:44

Ez nem jó hír.
Abban reménykedtem, hogy a váltókar egy adott mennyiségû bowdent cibál amit a váltó csak szimplán lekövet a karhoz passzoló soron.
öö.. szerintem én pont ezt írtam le. a 9es sram kar ugyan akkora húzáshosszt produkál, mint a 10es shimano. így fut el a tízes váltó a 9es soron, ami a karhoz passzol.
#469
Írta 2015. május 10. - 19:41


#470
Írta 2015. május 10. - 12:24

Sziasztok.
Valakinek van tapasztalata mennyire mûködô képes egy kilences rendszer (váltókarok, lánckeréksor, hajtómû, lánc) egy tizes hátsóváltóval (kilences görgökkel)?
kilences sram kart minden gond nélkül használtam 10es zee váltóval 9es soron.
#471
Írta 2015. május 10. - 12:01

Sziasztok.
Valakinek van tapasztalata mennyire mûködô képes egy kilences rendszer (váltókarok, lánckeréksor, hajtómû, lánc) egy tizes hátsóváltóval (kilences görgökkel)?
10-es Shimano váltó + 9-es Sram váltókar(+egy kis alátét) kombinációt többen működőnek írják...
http://faqload.com/f...or-even-8-speed
#472
Írta 2015. május 09. - 23:04

Semennyire.
9esig mindent mixelhetsz, a10es már teljesen más áttételű.
#473
Írta 2015. május 09. - 22:26

Valakinek van tapasztalata mennyire mûködô képes egy kilences rendszer (váltókarok, lánckeréksor, hajtómû, lánc) egy tizes hátsóváltóval (kilences görgökkel)?
#474
Írta 2015. május 05. - 06:52

Én kizárólag a bowdenről beszéltem, nem a házról. Köszörült, rozsdamentes bowdent itthon beszerezni ezt a legkönnyebb. Ugyan az mint a Jagwire, szerintem egy gép okádja tajwanon....
#475
Írta 2015. május 04. - 22:40

alligatort én kerülném. szervizesek okádnak tőle.
nemrég próbálgattam virsliket. volt egy tiagrás cucc, sokkal finomabban működött mint a másik márka 105/ultegrás mixes fosa. és ez kb kizárólag a bovdenezésnek volt köszönhető.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#476
Írta 2015. május 04. - 22:10

Na, kisebbségben maradtam...
Igen, a jó bovdenezés fontossága nyilvánvaló, de én továbbra is tartom, hogy ha valami felfelé kilóg a sorból, akkor az a kar legyen, ne a váltó.
Nem maradtál, egyetértettem, ha jól számoltam az eredeti kérdéssel kapcsolatban (SLX vs. XT váltókar érezhető?) 2-2 volt
Bovdennel kapcsolatban átfogalmazva: az elkoszolódott/kikopott bovden többet ront a váltáson mint az XT váltókar javít az SLX-hez képest, de az utóbbi is érezhető, szerintem.
#477
Írta 2015. május 03. - 12:05

Bowdenből Aligator köszörült olcsó és könnyen beszerezhető itthon. Múltkor pl. Jagwire-ből nem volt valamelyik és drágább is. Házból a drágább Shimano vagy a Jagwire Ripcord, de azt megint itthon nehéz beszerezni.....
#478
Írta 2015. május 03. - 11:01

A "sima" jagwire jó ötlet, a teflonost nem akarnám arra a bringára megfizetni.
---
Jó régen volt már, ez... LX váltás volt azon a bringámon, mikor elkezdtem h. váltókat nézegetni (Gabóca tanácsára) elsőre bovdent cseréltem, vettem teflonos Jagwire-t. Iszonyat nagy változást hozott. Aztán persze vettem XT váltókart, a végén XT váltót, a "nyereség" ebben a sorrendben csökkent. Tehát igen, igazatok van lentebb, mi hoz érzékelhető változást, én is így tapasztaltam, de most simán a kar cserére figyeltem. Mert ott bizony az XT nagy-nagy különbség volt, az ótvarka LX-hez képest. Ugyanakkor tudom (lent is írtam), azóta az alap acerák is sokkal jobbak, egész egyszerűen nem használok olyat.
hát a köszörült rozsdamentes jag. az olcsó alatt mit értünk ?
vagy a jobbik shimano.
ez a másik kollégának is egyébként.
én mondjuk fakezű vagyok, de rohadtul nem érzek különbséget a 10-es rendszerben a deore meg xt karok között.
#479
Írta 2015. május 03. - 10:21

hát a köszörült rozsdamentes jag. az olcsó alatt mit értünk ?
vagy a jobbik shimano.
ez a másik kollégának is egyébként.
én mondjuk fakezű vagyok, de rohadtul nem érzek különbséget a 10-es rendszerben a deore meg xt karok között.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#480
Írta 2015. május 03. - 09:59

Ha már bovden...
Tudnátok javasolni boltbajárós bringába jó (de olcsó és rozsdamentes) bovdent? Jó lenne itthon megvenni, igaz már gyűlnek az apróságok egy kinti rendeléshez is.