Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#461
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

alligatort én kerülném. szervizesek okádnak tőle.

 

nemrég próbálgattam virsliket. volt egy tiagrás cucc, sokkal finomabban működött mint a másik márka 105/ultegrás mixes fosa. és ez kb kizárólag a bovdenezésnek volt köszönhető.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#462
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Na, kisebbségben maradtam... :D

Igen, a jó bovdenezés fontossága nyilvánvaló, de én továbbra is tartom, hogy ha valami felfelé kilóg a sorból, akkor az a kar legyen, ne a váltó.

 

Nem maradtál, egyetértettem, ha jól számoltam az eredeti kérdéssel kapcsolatban (SLX vs. XT váltókar érezhető?) 2-2 volt :)

Bovdennel kapcsolatban átfogalmazva: az elkoszolódott/kikopott bovden többet ront a váltáson mint az XT váltókar javít az SLX-hez képest, de az utóbbi is érezhető, szerintem.



#463
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Bowdenből Aligator köszörült olcsó és könnyen beszerezhető itthon. Múltkor pl. Jagwire-ből nem volt valamelyik és drágább is. Házból a drágább Shimano vagy a Jagwire Ripcord, de azt megint itthon nehéz beszerezni.....



#464
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

A "sima" jagwire jó ötlet, a teflonost nem akarnám arra a bringára megfizetni.

---

Jó régen volt már, ez... LX váltás volt azon a bringámon, mikor elkezdtem h. váltókat nézegetni (Gabóca tanácsára) elsőre bovdent cseréltem, vettem teflonos Jagwire-t. Iszonyat nagy változást hozott. Aztán persze vettem XT váltókart, a végén XT váltót, a "nyereség" ebben a sorrendben csökkent. Tehát igen, igazatok van lentebb, mi hoz érzékelhető változást, én is így tapasztaltam, de most simán a kar cserére figyeltem. Mert ott bizony az XT nagy-nagy különbség volt, az ótvarka LX-hez képest. Ugyanakkor tudom (lent is írtam), azóta az alap acerák is sokkal jobbak, egész egyszerűen nem használok olyat.

 

hát a köszörült rozsdamentes jag. az olcsó alatt mit értünk ?

vagy  a jobbik shimano.

 

ez a másik kollégának is egyébként.

 

én mondjuk fakezű vagyok, de rohadtul nem érzek különbséget a 10-es rendszerben a deore meg xt karok között.



#465
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

hát a köszörült rozsdamentes jag. az olcsó alatt mit értünk ?

vagy  a jobbik shimano.

 

ez a másik kollégának is egyébként.

 

én mondjuk fakezű vagyok, de rohadtul nem érzek különbséget a 10-es rendszerben a deore meg xt karok között.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#466
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Ha már bovden...

Tudnátok javasolni boltbajárós bringába jó (de olcsó és rozsdamentes) bovdent? Jó lenne itthon megvenni, igaz már gyűlnek az apróságok egy kinti rendeléshez is.



#467
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Na, kisebbségben maradtam... :D

Igen, a jó bovdenezés fontossága nyilvánvaló, de én továbbra is tartom, hogy ha valami felfelé kilóg a sorból, akkor az a kar legyen, ne a váltó.

+1 :)



#468
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Na, kisebbségben maradtam... :D

Igen, a jó bovdenezés fontossága nyilvánvaló, de én továbbra is tartom, hogy ha valami felfelé kilóg a sorból, akkor az a kar legyen, ne a váltó.


  • Vejne likes this

#469
valterka

valterka

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok!

 

Nagyon köszönöm a sok hasznos hozzászólást és tanácsokat.

Itt látszik, hogy mennyire kis tacskó vagyok még. :-)

Bowden csere? Álmomba nem gondoltam volna, hogy ez is befolyásolja a váltás minőségét.

Kezdem ezzel. Gondolom, első hátsót... (hm, inkább költői volt a kérdés, logika ezt diktálja.)

Esetleg valami jól bevált márka, vagy tapasztalat, hogy milyet érdemes venni?

 

István

 



#470
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re?

 

Nekem az a tapasztalatom hogy nagy a különbség az SLX és XT hátsó váltókar között, érezhetően finomabban, "ropogósabban" vált és hogy a lánctányér/sorok minősége meg alig érezhető (versenyeztem egyszerűbb Truvativ Five-D és Shimano SLX tányér/sorokkal és XT/XT vel is). Az SLX első váltó teljesen rendben van, váltókar egyéni, de ott nem olyan fontos mint a hátsó.

 

Szerk.: a bowdenezés tényleg fontos, nem feltétlenül hogy milyen minőséggel kezded, csak hogy (nálam/ha sokat használod) kb. évente újítani ugyanúgy nagy különbséget tesz, mintha új váltó lenne hirtelen.


Edited by Tekergek, 2015. May 03. - 06:45.


#471
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re?

nem.

ha valamit nagyon cserélni akarsz az a bovdenezés. oszt a többit ha már elkopott.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#472
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Vegyél egy pár ezresért minőségi bowdent, házat és mindjárt tisztább, szárazabb, kellemesebb érzés.... A gyártók sajnos felrakják az xt hátsó váltót, mert kell a májer faktor. A hajtómű és a kar az már egy-kettővel olcsóbb szettből van, a középrész egyenesen trágya, a bowden a legolcsóbb...Inkább egy alacsonyabb szintű szettet raknának, de az legalább teljesen homogén lenne.

Edited by verti, 2015. May 02. - 23:32.


#473
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

szerintem azt a mondjuk 8eFt-ot fogod, elviszed a nőt vacsorázni. mindketten jobban jártok.

 

csak kart cserélni félmegoldás, a fogsor-lánc legalább ugyanilyen fontos, ha nem fontosabb a váltás minőségét tekintve. (fel merném tenni az xt váltókarok árát, hogy a gyári fogaskeréksor max deore szintű.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#474
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Pontosan ezt a Deora kart nem ismerem, de tudom, hogy mostanában már egészen rendben vannak az alsóbb polcokról valók is.

Általában igaz, hogy a gyárak szívesen raknak jobb váltót a bringára, mint a szett többi darabja, a kart meg hanyagolják, pedig...

Szóval igen, megéri azt a pár ezrest. 15 körül szoktak lenni az apróban használt XT-k, a tied meg (csak tipp, szerintem) 7-8 körül érhet. Az első váltót nem kell bizgetned, az tökéletesen teszi a dolgát, ha jól be van állítva.

Sziasztok!

 

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re? Első váltó SLX FD M670

Olvastam, hogy pontosabb jobb ....... Gyakorlati tanácsra lenne szükségem. Igazából erdőben és aszfalton használom, de szeretnék sokkal többet túrázni akár hegyekben is.

Nem rég vettem (használtan) és nagyon bele vagyok szerelmesedve. Egy régi 16 éves Caprine bicajt cseréltem erre.  Így a kerékpározás új értelmet nyert a számomra.

Még nem cseréltem rajta semmit. Kivéve a pedált (SIMANO SAINT) és a nyerget egy Selle Italia-ra.

Summa: Érdemes beruháznom, vagy nem fogok eget verő különbséget találni?

 

Válaszokat előre is köszönöm .

 

Üdv: István



#475
valterka

valterka

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok!

 

Van egy CUBE ACID bringám. (2014) Gyárilag van rajta DEORE SL-M610 váltókar. Hátsó váltó Shimano XT RD M781.Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem a váltókart is XT-re? Első váltó SLX FD M670

Olvastam, hogy pontosabb jobb ....... Gyakorlati tanácsra lenne szükségem. Igazából erdőben és aszfalton használom, de szeretnék sokkal többet túrázni akár hegyekben is.

Nem rég vettem (használtan) és nagyon bele vagyok szerelmesedve. Egy régi 16 éves Caprine bicajt cseréltem erre.  Így a kerékpározás új értelmet nyert a számomra.

Még nem cseréltem rajta semmit. Kivéve a pedált (SIMANO SAINT) és a nyerget egy Selle Italia-ra.

Summa: Érdemes beruháznom, vagy nem fogok eget verő különbséget találni?

 

Válaszokat előre is köszönöm .

 

Üdv: István



#476
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

TRIM :)

 

 

Egyébként pont érdekes, hogy 8-as campynál jól jön a trim funkció, mert, kistányéron használva a rendszert az alsó lánckerekekhez egy köztes állásban lehet láncsúrlódás nélkül használni csak a rendszert. Szerencsére a 12 klikkes balos váltókar jó sok pozíciót tesz lehetővé, akár tripla hajtányhoz is, igaz, nem sok szükség van a trimre a fentebb említetten kívül.

 

De a suntournak erre a megoldására nem is emlékeztem. Nem volt hülyeség, innovatívnak nevezném inkább. :)



#477
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

Tudsz róla fotót felrakni?

---

Találtam közben egy ilyet:

140728_I-SpecAversusB-englisch.jpg

Holnap rakok fel.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#478
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tudsz róla fotót felrakni?

---

Találtam közben egy ilyet:

140728_I-SpecAversusB-englisch.jpg


Edited by mgy, 2015. April 29. - 05:13.


#479
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék, hogy BL-M785-ös Deore XT fékkarnál hogy lehet megállapítani melyk I-spec szabványú váltókart tudom rá felszerelni?


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#480
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts
Akkor jól godoltam, köszönöm a segítséget