Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#4781
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
mire érted? fokozatkijelzö? én se azt szoktam sasolni mindig de azért nem fölösleges rápillantani h még mennyi tartalék áttételed van kb...!

#4782
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
fölösleges

#4783
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
igen ezt az oldalt én is pár napja nézegettem, és tényleg megérné innen rendelni :) nembeszélve arrol h már van 08 as XT cuccuk is :)
ja egyébként akkor az idei XTR karon nincs is fokozatjelzö? :chin:

#4784
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Mûködõ bolt már több rendelés is volt tõlük:
http://bike-componen...518cf6faa06e0ce
10 Euro a szállítási költség, szerintem elég jó árban van….

#4785
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
jol van értelek karakoram.
én most ugy vagyok hogy elöl egy idei XT váltom van hátul meg egy régebbi XTR. (talán 2003as, még a nem fényes szürke de már forditott állású.)
és csak deore karok vannak nekem fent. idei XT-t azért nem veszek mert nem tetszik. XTR az szép csak az meg $$$... a 2008 as XT karra várok mert az nekem tetszik :) (de szétnézek aproba hátha akad vmi 1-2 évvel régebbi XTR kar :) persze gyorstüzelö kell:p)

#4786
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts
Megint lehetne egy Sram-Shimano vita, tehát nem folytatom a dolgot az összehasonlítás terén, én biztosan az XTR mellett döntenék.

azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)


Na szerintem az a parasztvakítás csak igazán. Nem véletlenül tesznek fel a gyártók eggyel jobb váltót, mint kart. A váltók közötti különbség kevesebb mind árban, mind tudásban és huuuu egy XTR váltó….Semmi értelme csak megtévesztés. A kar viszont nem kicsivel lehet drágább, tartósabb (nem is tudom hány éves XTR karokkal rohangásznak emberek), gyorsabb és könnyebb a váltás terén mint az alatta lévõ kategória.
Nem tudom olvastad e, az XTR Dual Control mizériámat, na nem bírtam kivárni a cserét, és egy 2004-es XT kart kötöttem a mostani XTR (Rapid Fire Plus) helyére egy pár tekerés erejéig. Nem teljesen ugyan az a kategória, de ég és föld a különbség.

#4787
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Szvsz a váltókar legalább annyira számít, mint a váltó...volt XT hátsó és LX elsõváltóm STX-RC karokkal, majd ua. XTR-rel, és igencsak más kávéház...

szerk: Ha a fenti szituban a váltókat cseréltem volna XTR-re, szerintem nem lett volna akkora javulás.


azért azt ugye így érzed, hogy egy LX/XT->XTR ugrás váltók terén lényegesen kisebb, mint egy STX-RC->XTR ugrás...az LX elsõváltó is jól vált, az XT hátsó váltó pedig gyakorlatilag majdnem úgy vált, mint egy XTR, csak kicsit nehezebb. szóval amit itt nyertél volna, az csak párszor 10 gramm, meg némi májerfaktor, és egy kicsivel precízebb váltás...ez közel sincs ahhoz az ugráshoz, ami egy STX RC és egy XTR váltókar között van.

#4788
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)


Szvsz a váltókar legalább annyira számít, mint a váltó...volt XT hátsó és LX elsõváltóm STX-RC karokkal, majd ua. XTR-rel, és igencsak más kávéház...

szerk: Ha a fenti szituban a váltókat cseréltem volna XTR-re, szerintem nem lett volna akkora javulás.
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#4789
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

...Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR...


azért ez sztem picit tulzás. a váltó a lényeg. egy XTR váltó tökéletesen mükszik egy XT vagy LX karral is. (már ha ugyanugy vannak bovdenezve akkor szvsz nem lehet érezhetö különbség...)

#4790
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,739 posts

Hi!
Vki tudja esetleg,h az STX hátsó váltó elbír egy 8as racsnival vagy kizárólag 7essel?
kössz


bár STX-RCm volt, gond nélkül ment 8as sorral.

#4791
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts

Én 5 évig használtam Shimano-t, amiben volt XTR, XT, és Deore is. 1,5 éve álltam át X9-X0 párosításra, és eddig nem bántam meg. Számomra költségtakarékosabb és karbantartásmentesebb megoldásnak tûnik, ...
-


Köszi a véleményt! Én is inkább a Sram felé hajlok. :)


#mástéma:
Egy deore váltókart gondolom tudok együtt használni egy sora hátsó váltóval?

#4792
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
hát nem tudom lehet.

de a rövidkanalas biztos nem..
országutinál is a 3 tányéros elõl és hátul 28-30as fog akkor hosszabb akanál..
rövidkanalask kb. 28ig szokták birni..
régen még a shimanokra rá is volt írva.

#4793
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

köszi.
yo , mert közepes kanállal rendeltem és 11-32õm van. csak késõn kapcsolta hogy hátha belefog érni a váltógörgõ a 32be..de akkor yó lessz.


szerintem a közép/hosszú kanál nem a hátsó sor függvénye, hanem a teljes rendszer minimális/maximális lánchosszának a különbségéé.
megadják, hogy hány lánycszemet bír a hátsó váltó elvinni, pl. 33-at, vagy 45-öt, és ha kiszámolod hogy a leglazább és legfeszesebb esetben mekkora a különbség, ennek lehetõleg belül kell esnie a középkanalasnál megadott mondjuk 33 fogon.
remélem nem nagyon hülyén írom :-S
tehát elöl mondjuk 44-22=22 fog, hátul 32-11=21 fog. összeadva=43 fog. de minden fokozatot úgysem használsz...
a 32-es hátsó tányért meg talán mindegyik hátsó váltó tudja.

#4794
zaskarrace

zaskarrace

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

A komplett váltórendszerr lesz cserélve, egy kategóriás cuccokból (tudom hogy a két márka nem minden esetben variálható össze), vagy full Sram vagy full xtr.
csak arra lettem volna kíváncsi. hogy xtr megér-e annyi plussz pénzt.


Én 5 évig használtam Shimano-t, amiben volt XTR, XT, és Deore is. 1,5 éve álltam át X9-X0 párosításra, és eddig nem bántam meg. Számomra költségtakarékosabb és karbantartásmentesebb megoldásnak tûnik, mert:
- kevésbé érzékeny a bowdenházak és bowdenek minõségére, állapotára, mint a Shimano rendszer
- 1,5 év alatt alig igényelt utánállítást
- tavaly a Zemplén Maratonon egy felkapott faág letörte az X9-et váltópapucsostól, a kanalak meglehetõsen eldeformálódtak. Kiegyengettük, azóta is hibátlanul mûködik. Volt hasonló esetem Shimano-val, többet nem lehetett normálisan beállítani.
- sáros viszonyok mellett nekem megbízhatóbban mûködik. (persze láncból is Sram-ot használok)
Összegezve: a Shimano váltók nagyobb odafigyelést, több karbantartást, jobb bowdeneket és házakat kívántak a folyamatosan hibátlan mûködéshez, mint a Sram. Nekem pedig erre sem idõm, sem pénzem nem volt.
Ennek ellenére én senkit nem akarok rábeszélni erre a mûanyag ipari hulladékra:) - merthogy sokan annak tartják...


-

#4795
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts

Számomra inkább az XTR, de nagyon nem egy kategória. Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR. Ráadásul amelyik kar viszi az X9-et, az nem viszi az XTR-t. Tehát nem nagyon értem a kérdést…..


A komplett váltórendszerr lesz cserélve, egy kategóriás cuccokból (tudom hogy a két márka nem minden esetben variálható össze), vagy full Sram vagy full xtr.
csak arra lettem volna kíváncsi. hogy xtr megér-e annyi plussz pénzt.

#4796
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Kellene hátsó váltó ügyben egy kis megerõsítés :)
inkább egy XTR (RD-M960-SGS) mint egy X9, ugye jól gondolom?


Számomra inkább az XTR, de nagyon nem egy kategória. Az XTR-nek akkor van értelme, ha a bovdenek, házak és a karok is XTR. Ráadásul amelyik kar viszi az X9-et, az nem viszi az XTR-t. Tehát nem nagyon értem a kérdést…..

#4797
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A középkanalas x.9 viszi a 11-34et is, nekem ez a párosítás van.


A sebesség mindent megold.

 


#4798
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts

Mert? Mellesleg nem egy kategória.


Azt tudom hogy nem egy kategória a kettõ, de a ha választani kellene akkor melyik lenne az ideálisabb xc-re? Nálam xtr a preferált.
a "mert?"-et mire érted?

#4799
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Mert? Mellesleg nem egy kategória.


#4800
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
Kellene hátsó váltó ügyben egy kis megerõsítés :)
inkább egy XTR (RD-M960-SGS) mint egy X9, ugye jól gondolom?