Szerintem ne kapkodj!
1x11-nél olyan szinten keresztbe fut a lánc, hogy fájdalom. Persze a profiknak mindegy, új lánc, új sor, új tányérok ha kell, de nekünk az péz.
Még nem tudom melyik lesz....
Szerintem ne kapkodj!
1x11-nél olyan szinten keresztbe fut a lánc, hogy fájdalom. Persze a profiknak mindegy, új lánc, új sor, új tányérok ha kell, de nekünk az péz.
Még nem tudom melyik lesz....
Átszaladtam a másik topicon is, köszi.
Én is készítettem egy táblázatot, itt a 30 és 32-es tányérral a 1x11-es kiosztás arányai. Még nem tudom melyik lesz....
Nekem van pár dolog, amiért amíg csak lehet maradok a mostani 10s szetten:
Nagyon nem jön be a kéttányéros hajtómű fogkiosztása. A jelenlegi 38/24-el nagyon boldog vagyok, ott meg csak 10 fog távolságú tányérpárok vannak. Nem tudom, lehet-e majd mókolni, de gyanítom nem, vagy legalábbis nem lesz olyan a váltás, mint a gyári párokkal.
Valahol olvastam, nem megy majd együtt az XT sor az XTR váltóval. Pedig az nagy jóság most...
Szóval 14 fog távolságú hm tányérok, 11-36-os sorral kéne, ez így inkább a marketingesek ötlete, mint a bringásoké.
Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Itt már vannak árak, ha jól számolom nagyjából 340 Euró az átalakítás ha mindent vesz az ember (hajtókar, váltó, váltókar, lánc, sor):
https://www.bike-com...himano-XT-2016/
Azt hiszem én ki fogom próbálni hamarosan, XT szinten a Shimano olyan nagyot nem hibázhat, jelenleg is a 2x10-est használom és jó.
Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Itt már vannak árak, ha jól számolom nagyjából 340 Euró az átalakítás ha mindent vesz az ember (hajtókar, váltó, váltókar, lánc, sor):
https://www.bike-com...himano-XT-2016/
Azt hiszem én ki fogom próbálni hamarosan, XT szinten a Shimano olyan nagyot nem hibázhat, jelenleg is a 2x10-est használom és jó.
újdonság topikban beszéltünk róla.
off de nekem meg a 8020-as keréxett a szívem csücske - on
nekem még mindig a 2 tányér szimpi elől, viszont úgy meg nekem a 36-os végű sor hiányzik.
Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Itt már vannak árak, ha jól számolom nagyjából 340 Euró az átalakítás ha mindent vesz az ember (hajtókar, váltó, váltókar, lánc, sor):
https://www.bike-com...himano-XT-2016/
Azt hiszem én ki fogom próbálni hamarosan, XT szinten a Shimano olyan nagyot nem hibázhat, jelenleg is a 2x10-est használom és jó.
karakoram módosította - 2015. június 19. - 21:48
Tudja esetleg valaki,mi a módja 9sebességes Sram gripshift kart átalakítani 10-re?
Ez nem jó hír.
Abban reménykedtem, hogy a váltókar egy adott mennyiségû bowdent cibál amit a váltó csak szimplán lekövet a karhoz passzoló soron.
csak nem minden váltó mozog ugyanannyi egységnyi bowdencibálásra. pölö: régi 74-es sorozatú DA hátsó váltó azonos bowdenhúzásra többet fog mozogni, mint egy "normális SIS-es" shimano.
http://en.wikibooks....ging_Dimensions
Ez nem jó hír.
Abban reménykedtem, hogy a váltókar egy adott mennyiségû bowdent cibál amit a váltó csak szimplán lekövet a karhoz passzoló soron.
öö.. szerintem én pont ezt írtam le. a 9es sram kar ugyan akkora húzáshosszt produkál, mint a 10es shimano. így fut el a tízes váltó a 9es soron, ami a karhoz passzol.
Sziasztok.
Valakinek van tapasztalata mennyire mûködô képes egy kilences rendszer (váltókarok, lánckeréksor, hajtómû, lánc) egy tizes hátsóváltóval (kilences görgökkel)?
kilences sram kart minden gond nélkül használtam 10es zee váltóval 9es soron.
Sziasztok.
Valakinek van tapasztalata mennyire mûködô képes egy kilences rendszer (váltókarok, lánckeréksor, hajtómû, lánc) egy tizes hátsóváltóval (kilences görgökkel)?
10-es Shimano váltó + 9-es Sram váltókar(+egy kis alátét) kombinációt többen működőnek írják...
http://faqload.com/f...or-even-8-speed
Semennyire.
9esig mindent mixelhetsz, a10es már teljesen más áttételű.
Én kizárólag a bowdenről beszéltem, nem a házról. Köszörült, rozsdamentes bowdent itthon beszerezni ezt a legkönnyebb. Ugyan az mint a Jagwire, szerintem egy gép okádja tajwanon....
alligatort én kerülném. szervizesek okádnak tőle.
nemrég próbálgattam virsliket. volt egy tiagrás cucc, sokkal finomabban működött mint a másik márka 105/ultegrás mixes fosa. és ez kb kizárólag a bovdenezésnek volt köszönhető.
Na, kisebbségben maradtam...
Igen, a jó bovdenezés fontossága nyilvánvaló, de én továbbra is tartom, hogy ha valami felfelé kilóg a sorból, akkor az a kar legyen, ne a váltó.
Nem maradtál, egyetértettem, ha jól számoltam az eredeti kérdéssel kapcsolatban (SLX vs. XT váltókar érezhető?) 2-2 volt
Bovdennel kapcsolatban átfogalmazva: az elkoszolódott/kikopott bovden többet ront a váltáson mint az XT váltókar javít az SLX-hez képest, de az utóbbi is érezhető, szerintem.
Bowdenből Aligator köszörült olcsó és könnyen beszerezhető itthon. Múltkor pl. Jagwire-ből nem volt valamelyik és drágább is. Házból a drágább Shimano vagy a Jagwire Ripcord, de azt megint itthon nehéz beszerezni.....