Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#4561
Posted 2007. October 15. - 17:08

Ja, és balu75 is ott volt a láncszakadásomnál...
A sebesség mindent megold.
#4562
Posted 2007. October 15. - 15:33

Tessék békénhagyni a sram láncomat!Én meg azért használok - és szeretem a - shimano láncot, mert kompatibilis a sram patentszemmel és még jobb is a váltásteljesítménye, nem szakadós és jobban tolerálja a keresztbeváltást. Ja és olcsóbb is ...

Ki fogom próbálni shimanoval, bár nem hiszem, hogy a lánc okozná. Miért késne a váltó a lánctól?
Van egy ötletem még, azt megnézem este. Lehet, hogy a bowdenház van slendrián módon vágva, az beletesz a rendszerbe annyi rugalmasságot, hogy felsõ pozíciókban már késik. Hülyeség?
#4563
Posted 2007. October 13. - 09:18

Én meg azért használok - és szeretem a - shimano láncot, mert kompatibilis a sram patentszemmel és még jobb is a váltásteljesítménye, nem szakadós és jobban tolerálja a keresztbeváltást. Ja és olcsóbb is ...Köszi a válaszok!
A papucs teljesen rendben van, beletekertem erre való eszközt, teljesen merõleges a kerék tengelye a papucs síkjával. Teljesen új az egész rendszer (ezért is idegesít nagyon), egy Duna és egy Bükk maraton van benne, meg kevés edzés. Tísztítom, karbantartom rendszeresen.
Nem tudom elképzelni, hogy a lánc okozza ezt a problémát, persze ettõl még csinálhatja. sram láncot azért szeretem, mert macera nélkül le tudom kapni, aztán rendesen megpucolni, durára ez nem igaz. Oútimon dura lánc van dura sorral, jól mûködik, csak szar pucolni.
Különben az alivioval és vmi noname sorral a sram lánc teljesen ok volt, öröm volt használni a fenti felálláshoz képest.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4564
Posted 2007. October 11. - 10:23

#4565
Posted 2007. October 11. - 09:50

A papucs teljesen rendben van, beletekertem erre való eszközt, teljesen merõleges a kerék tengelye a papucs síkjával. Teljesen új az egész rendszer (ezért is idegesít nagyon), egy Duna és egy Bükk maraton van benne, meg kevés edzés. Tísztítom, karbantartom rendszeresen.
Nem tudom elképzelni, hogy a lánc okozza ezt a problémát, persze ettõl még csinálhatja. sram láncot azért szeretem, mert macera nélkül le tudom kapni, aztán rendesen megpucolni, durára ez nem igaz. Oútimon dura lánc van dura sorral, jól mûködik, csak szar pucolni.
Különben az alivioval és vmi noname sorral a sram lánc teljesen ok volt, öröm volt használni a fenti felálláshoz képest.
#4566
Posted 2007. October 10. - 23:06

Sziasztok! Segítsen valaki!
A felállás a következõ: lx váltókar (ez az új dombornyomott), xt váltó (még nem a dompornyomott), sram 7.0 sor, sram lánc.
Jelenség: nem lehet a váltót rendesen beállítani. úgy néz ki, mintha a kar kevesebbet húzna, mint a sor osztása. ha alul állítom be pontosra, akkor fölfelé annyira összeadódnak a hibák, hogy a legfelsõre már nem vált fel. úgy tudom használni, hogy a hibát elosztom, így ideig óráig jó, persze nem sokáig, és akkor sem tökéletes.
bowdenezés gyakorlatilag új, pár száz km van benn, az is szárazon, meg meg is néztem, hogy tiszta e, nem szorul e, ilyesmi.
A városi bringámon az ezeréves stx-rc kar alivio váltóval gyorsabb, pontosabb (volt). Át is tettem volna, ha szerencsétlent nem lopják el, de ez már off.
Vélemény?
lanc/fogsor nem kopott?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4567
Posted 2007. October 10. - 18:15

Nekem is az országútinál volt hasonló probléma ... Sram láncot kukáztam és csréltem Dure-ace-re megjavult, eltûnt és vált mint a patent.Sziasztok! Segítsen valaki!
A felállás a következõ: lx váltókar (ez az új dombornyomott), xt váltó (még nem a dompornyomott), sram 7.0 sor, sram lánc.
Jelenség: nem lehet a váltót rendesen beállítani. úgy néz ki, mintha a kar kevesebbet húzna, mint a sor osztása. ha alul állítom be pontosra, akkor fölfelé annyira összeadódnak a hibák, hogy a legfelsõre már nem vált fel. úgy tudom használni, hogy a hibát elosztom, így ideig óráig jó, persze nem sokáig, és akkor sem tökéletes.
bowdenezés gyakorlatilag új, pár száz km van benn, az is szárazon, meg meg is néztem, hogy tiszta e, nem szorul e, ilyesmi.
A városi bringámon az ezeréves stx-rc kar alivio váltóval gyorsabb, pontosabb (volt). Át is tettem volna, ha szerencsétlent nem lopják el, de ez már off.
Vélemény?
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4568
Posted 2007. October 10. - 18:14

44/34-t Igen már lelötték elöttem ... persze, hogy mûködik(ultegrával is megy), csak a (GS) kevesebb fogszámkülönbséget bír el ... ja és könnyebb.igy van
tulajdonkepp csak azt akartam kifejezni, hogy a monti hajtomu a 11-34es sorral mukodik rovid kanalas valtoval [GS]
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4569
Posted 2007. October 10. - 16:01

#4570
Posted 2007. October 10. - 13:34

#4571
Posted 2007. October 10. - 12:25

A felállás a következõ: lx váltókar (ez az új dombornyomott), xt váltó (még nem a dompornyomott), sram 7.0 sor, sram lánc.
Jelenség: nem lehet a váltót rendesen beállítani. úgy néz ki, mintha a kar kevesebbet húzna, mint a sor osztása. ha alul állítom be pontosra, akkor fölfelé annyira összeadódnak a hibák, hogy a legfelsõre már nem vált fel. úgy tudom használni, hogy a hibát elosztom, így ideig óráig jó, persze nem sokáig, és akkor sem tökéletes.
bowdenezés gyakorlatilag új, pár száz km van benn, az is szárazon, meg meg is néztem, hogy tiszta e, nem szorul e, ilyesmi.
A városi bringámon az ezeréves stx-rc kar alivio váltóval gyorsabb, pontosabb (volt). Át is tettem volna, ha szerencsétlent nem lopják el, de ez már off.
Vélemény?
#4572
Posted 2007. October 09. - 23:14

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4573
Posted 2007. October 09. - 23:06

Nokon és valamilyen köszörült bowdenszál. Persze nem olcsó, de hosszútávon megéri, mert csak a belsõ tefloncsövet kell cserélni.Ok, köszi. Amúgy bovdenek közül melyiket ajánlanátok? Én az Avid Flak Jacket-t néztem ki...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4574
Posted 2007. October 09. - 22:52

de azért 44/34-et ritkán használsz..
igy van

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4575
Posted 2007. October 09. - 22:41

de azért 44/34-et ritkán használsz..elol 44es tanyerom van, hatul 11-34, es rovidkanalas XT megy. merev vaz.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4576
Posted 2007. October 09. - 22:29

XC-biker,
Szerintem Shimanóból 11-34 esetén hosszú kanalas, sram-ból kell a középkanalas.
elol 44es tanyerom van, hatul 11-34, es rovidkanalas XT megy. merev vaz.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4577
Posted 2007. October 09. - 21:07

Szerintem Shimanóból 11-34 esetén hosszú kanalas, sram-ból kell a középkanalas.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4578
Posted 2007. October 09. - 21:03

Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#4579
Posted 2007. October 05. - 23:56

#4580
Posted 2007. October 05. - 23:23

A sebesség mindent megold.