Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#4601
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
:prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4602
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
annyi pozitvívum hogy váltás a hyperdrivenak köszönhetõen egész jó, az alsó 2 lánctányér is süti jól bírja...

mostmár van octalinkes a négyszöges árán, ami sokkal merevebb.

#4603
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
az egésznek a tervezésétõl kezdve nemértem hogylehett ilyet csinálni (és megvenni:s). alapba négyszög ami sejtet valamit
adott egy kar amire késöbb rágyártják a 4 karú elemet (ami a tányérokat tartja) és késsz a varázslat. ezáltal olyan hajlékony lessz a drága hogy ülve tekerve is beleér a váltóba.

ettõl szinte minden probléma kiütközik
kinyírod a csapágyat (a legjobb iparist is)
az egész meghajtás rossz lessz, nyúlóssá válik a téma

és rengeteg a gyárihibás ami félre van kovácsolva.....

#4604
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Mitõl x*r a M410es? Nem szeret rajta a váltó pontosan váltani?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4605
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

OFF:
hú, ez nem gyenge!
bár írtad, hogy ne a cuccokat nézzük, azért a nagytárcsa szúrja a szemem ;)
különben riszpekt!

edit: meg az a pedál :D


triálra xt... 0_o

amúgy zsírr meghajtanám:D:D

#4606
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

(Még azt nem tudom hogy ha már a kereten így is túllógok, akor érdemes-e még erõltetnem a full alivio váltás/hajtást, vagy a sor/hajtómûbõl jó lesz a legolcsóbb, a váltás pontosságát nem fogja egyáltalán befolyásolni (súly és tartósság más tészta)...)


ööö izé

ha alivio hajtást akarsz venni akkor az újj octalinkest ajánlatos (6 mátyásba kerül). nekem van 2 régi négyszög (M410) outin is használom az eggyiket de egy s**r....

acera (530-as ultra-mega-szuper nagykanalas) hátsó váltóm van azzal még terepen sincs semmi gond....

#4607
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


OFF:
hú, ez nem gyenge!
bár írtad, hogy ne a cuccokat nézzük, azért a nagytárcsa szúrja a szemem ;)
különben riszpekt!

edit: meg az a pedál :D

#4608
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

A pdf szerint a 2 féle elsõ váltóból egyik egyiket viszi, másik a másikat. Ezt szem elött tartom köszi. :prosze:



itt a lényeg...
meg kell nézni, mert némelyik ehhez jó, a másik meg ahhoz, ugyanabból a családból.

amit nemrég vettem aliviót, az meg mintha tudná mindkettõt (42,48), és láthatóan kettõs íve van a terelõlemeznek, ha nem csal a szemem... de a shimano doksik ebben nem egyértelmûek nekem, van amelyikben úgy is írják: 42/48 fog. ha ez ezt jelenti, ti. hogy mindkettõvel jók, akkor mondjuk értem...
a biztonság kedvéért 44 foggal használom ;)

#4609
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Papíron Deore/LX/Alivio is viszi a 48asokat, gyakorlatban meg nem vitte normálisan... (2 féle deore volt a Treken, egyik sem vitte rendesen, katalógus szerint meg jó volt 48asokhoz. C050 meg egy régi XT amik tényleg noromálisan váltottak.)

Googlizás annyit ért, hogy rapidfire a nagyobbaknál van, ezfire a kisebbeknél... végülis ez is vmi, bár konkrét kompatibilitási vagy mûködésbeni különbségre voltam kíváncsi, amire marhára nem tudom hogy kéne googlizni.

A pdf szerint a 2 féle elsõ váltóból egyik egyiket viszi, másik a másikat. Ezt szem elött tartom köszi. :prosze:
(Még azt nem tudom hogy ha már a kereten így is túllógok, akor érdemes-e még erõltetnem a full alivio váltás/hajtást, vagy a sor/hajtómûbõl jó lesz a legolcsóbb, a váltás pontosságát nem fogja egyáltalán befolyásolni (súly és tartósság más tészta)...)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4610
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás

Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat? Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...


Én 52/42-es o.uti hajtómûvet is váltottam acera átdobóval.

#4611
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

EZ Fire/ Rapidfire... mi a difi? (Vagy hogy hol tudok utánanézni.)
Az ízifájer az szép, a rapidfájer meg jó? Vki azt mondta hogy inkább altus/acera szintû az ízifájer.

Mi lenne ha ezt a két elnevezést beírnád a Google képkeresõbe? Én már megtettem, de dolgozz rajta te is egy kicsit! ;)

Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat?
Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...

A másik kérdésre válaszolva, meg kell nézni, hogy az elsõ váltó alkatrészcsoportjában van-e 46-os vagy 48-as hajtómû.
Egyébként ezt nézegest: http://www.paul-lang...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4612
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Az ízifájer az szép, a rapidfájer meg jó? Vki azt mondta hogy inkább altus/acera szintû az ízifájer.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4613
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
EZ Fire/ Rapidfire... mi a difi?
Altus/Alivio párost irányítana, de nem tudom mék kell hozzá... meg tudjátok mondani mi a difi/melyik kompatibilis vele? (Vagy hogy hol tudok utánanézni.)

Másik, hogy Altus/Acera a 44(v.42)/32/22eseket szeretik jobban vagy a 48asokat? Mert van olyan emlékfoszlányom hogy a 48as nagytányérra azt mondták csak a C050jó...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#4614
Mr.NG

Mr.NG

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Csak nem vmi "váltsuk meg a világot" egyetemi tervezési feladat?!

A konzolos oúti váltók két, a montikétól eltérõ fogszámú lánckerék között végzik a váltást így erre lettek hangolva. A 3 lánckereket végig sem váltják. Mivel általában nagyobb fogszámú lánckerekekhez van kialakítva az ívük, így a kisebbekkel (monti) nincs gondjuk, de csak a két nagyobbal mûködik - Tehát csak két lánckerekes hajtmûben gondolkozz. (Látni ilyet XC versenygépeken)
Erre még mindenképpen keress rá itt a fórumon, ill gyártók honlapján mert emlékeim szerint fel van tüntetve, h mely váltó min/max mekkora fogszámot tud kezelni.
Ha jól tudom akkor a 3 lánctányéros országúti és túra meghajtásokhoz már bilincses váltót alkalmaznak.
Mivel ez oúti alkatrész ezért nyilván nem saras, poros körülmények közé lett tervezve, de egy jobb minõségû biztos szépen elmuzsikál.
Természetesen illik még figyelni a sebességek számát, hiszen több seb -> keskenyebb lánc -> keskenyebb kalitka.


Kösz a választ!

Nem világmegváltó dolog, teljesen önzõ motiváció vezérel, meg szeretnék élni:) (majd vmikor a távoli jövõben...)

Amúgy ennek az utódja készül:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Nem a cuccokat kell nézni, hanem csak a vázat. Amúgy a singlespeed2-ben már volt úgy március körül (még genyább cuccokkal), bocs az ismétlésért.

Nade: az ultegranak (biztos) van 3 sebességes konzolos váltója, csak kérdés, hogy mûködik-e monti fékváltókarral...

Amúgy a középrész excenteres -és az újban is az lesz-, de mindenképpen jó lenne rá egy elsõ váltó fölfogatási lehetõség, viszont a nycsövet nem akarom elvékonyítani (ilyen makacs vagyok), mert így sokkal de sokkal jobb, több szempntból is. Egy konzolt viszont könnyû föltenni, akár állítható/leszerelhetõ kivitelben is...

Kérdés, hogy mennyire piacképes egy ilyen konzolos monti váz. SS karbon ugye nem sok van, de nem csak SS lenne, hanem olcsó és jó minõségû is, szóval lehet nem csak az SS õrültek (mint szerénységem) lennének rá vevõk (arra a havi kb két darabra amit produkálni tudok:) ), viszont félek sokakat elriaszt ez a konzolos dolog... Márcsak a fékváltókarok miatt is, ha valakinek van egy xt vagy xtr hidr fvkarja sztem nem dobja ki emiatt... Na de szálljunk csak le a fellegekbõl...

Üdv!

#4615
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Probléma nélkül fogja kezelni.


#4616
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.193 hozzászólás

sztem a közép nem árt..



jap, hülyeséget írtam az utolsó mondatban. középkanalasra (GS) gondoltam. köszi.

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4617
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
sztem a közép nem árt..

#4618
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.193 hozzászólás
44-32(kislánckerék nincs)+11-34 kombinációt tud kezelni a középkanalas h.váltó is? nem kötelezõ a hosszúkanalas hozzá?
úgy kéne, hogy ha elöl a 32-n van, akkor hátul mindet vigye. 44-hez csak a sor közepéig kb. ez jó lehet rövidkanalassal?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4619
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
DaveRider végül nem ilyet vett?:chin: ö gondolkozott rajta erösen :)

#4620
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
alig várom, hogy valaki, aki már használta, toljon infót a "sedó" XT hátsóváltóról... ha van olyan jó, mint egy sima XT, akkor akarok. sympatische.