Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#4281
Posted 2008. January 25. - 11:09

Ha lehet használd a módosít gombot, az a pici ott alul, így egy hozzászólásban is elmondhatod a kínt ami gyötör.
ON
Ha eddig rapidot használtál és bevált, akkor ne cserélj. A markolatváltónál még a dc is jobb. XT amúgy csapágyazott, kicsit nagyobb elmozdulás kell ahhoz hogy váltson mint az xtr-nél, de nem vészes.
Ha teheted menj mindegyik rendszerrel 1-2 napot. Nálunk vannak tesztbringák is, más boltokban is lehet hogy...
#4282
Posted 2008. January 25. - 11:05

A sebesség mindent megold.
#4283
Posted 2008. January 25. - 10:56

deore xt dual control ST-M760 típus
Valaki használ ilyet ? tudnátok valami jót mondani rólla illetve , ha van rossz tulajdonság akkor azt is:)
Ja meg hogy érdemes e ilyet venni ? vagy inkább rapid-ot
Persze nekem v-fékhez kell!
#4284
Posted 2008. January 25. - 10:52

Nekem is van védõm , csak a deore után vártam a megváltót és azt hittem az xt váltó személyében fog eljönni , hát nem így lett .nekem meg fussa védõre is ez ellen !
na meg van egy csavar a hátulján, amivel azért meg lehet feszíteni az illetõ rugót...
Félreértés ne essék nagyon tetszik a váltó csak nem minden tökéletes rajta.
#4285
Posted 2008. January 24. - 21:58

A SRAM Dual Drive rendszerét én csak tavaly óta használom, azt is az AZUB Max rekuban. Nekem nagyon tetszik, de hogy terepen milyen lenne, nem tudom. Aszfalton nagyon faintos!

Zed is bátorított még a választásnál, õ sem tudott negatívumot mondani róla.
#4286
Posted 2008. January 24. - 21:46

#4287
Posted 2008. January 24. - 21:43

gondolkodtam agyváltón a sram 8asán agyaltam/tunk terepre, meg állítólag, van itthon is, aki használja ilyesmire, én azért nem merném, nehogy roller legyen a bükkbõl...
tehát,hogy csak rohloff lehet az igazi terepagyváltó
az meg 160 -170 rugó alatt nem naon van, tehát számomra húzós.
#4288
Posted 2008. January 24. - 21:31

Egyébként nem vettem olcsóbban, mint itthon kapnám. A boltokban ott is megkérik az árát, max e-bay -en lehetne kifogni olcsót, de sztem az is ritka. (Én még nem találtam kiugróan olcsót!)
#4289
Posted 2008. January 24. - 21:21

#4290
Posted 2008. January 24. - 21:18

Savanyú, azóta fényévekre távolodott el a mai technika a rémisztõ múlttól! Nekem is jutott még az "õskori" gripkó okozta élményekbõl. Akkor jött a Shimano-korszak. Aztán váltás, ma már nem cserélnék!
(Na jó, most rakom be a Rholoff agyat a trekkingbe..)

#4291
Posted 2008. January 24. - 20:51

#4292
Posted 2008. January 24. - 20:39

Nyílván nem de ezzel is a lánc ugyanúgy szétveri a vázat ,csak ezt akartam érzékeltetni.
Messsze van még a sramhoz eben a tekintetben
nekem meg fussa védõre is ez ellen !

na meg van egy csavar a hátulján, amivel azért meg lehet feszíteni az illetõ rugót...

#4293
Posted 2008. January 24. - 19:50

A sebesség mindent megold.
#4294
Posted 2008. January 24. - 19:18

Nyílván nem de ezzel is a lánc ugyanúgy szétveri a vázat ,csak ezt akartam érzékeltetni.
Messsze van még a sramhoz eben a tekintetben
Nem igazán. XT/XTR Shadow ugyanúgy nem bántja a vázat mint a sram.
#4295
Posted 2008. January 24. - 19:13

Nyílván nem de ezzel is a lánc ugyanúgy szétveri a vázat ,csak ezt akartam érzékeltetni.tehát akkor ezek szerinte egy hátsó váltó minõsége kimerül a rugó erejében???
(esetleg anyagok, illesztések, innovatív megoldások neme számítanak e... :-/ )
Messsze van még a sramhoz eben a tekintetben
#4296
Posted 2008. January 24. - 18:02

Visszatérve a váltóra !
A 2007-es deore xt hátsó váltó rúgója se sokkal erõsebb mint pl egy 2005-ös deore váltóé.
Szóval csak terepen jön ki a különbség köztük , meg terhelés alatt !
tehát akkor ezek szerinte egy hátsó váltó minõsége kimerül a rugó erejében???

(esetleg anyagok, illesztések, innovatív megoldások neme számítanak e... :-/ )
#4297
Posted 2008. January 24. - 17:49

utoljára gs 600-asom volt,ha jól emlékszem, anno 199...-ban
kb 2havonta:lebont-szarv,markolat, szétszed, mos, ujraken, visszarak, markolat, szarv, beállit váltó
ha esett,-esõ,sár-vagy én estem-por,sár- elõlrõl az egészet...
mindezért pontatlan, nyúlós, kesztyû/hüvelykujjevõ..áhh
bár, azóta biztos sokat változtak, de még most sem akarom tudni.
többet soha nem lesz, semmilyen, igéreeeem anyuuuu
#4298
Posted 2008. January 24. - 17:03

Ez a trigger dolog az új AM gépre lesz, ott meg a hajlított kormány - nem divatból, de ez nem versenygép - nem sok minden fér el, így a gripkó ugrott.
Ez meg még szép is, ráadásul az Avid fékkarra fel lehet tenni. Matchmaker.
"vannak a házasságnak pozitív oldalai is..."

#4299
Posted 2008. January 24. - 16:42


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4300
Posted 2008. January 24. - 16:19

és milyen a feeling?
gondolkozom, hogy x0 gripkó + x9 középkanalas h. váltó. az xt meg átmegy a másik cangára.
nekem eddig csak shimanoba volt pöckölõs, az is deore volt, deore-val, tavaly augusztusban pereceltem egy akkorát hogy kormányostul kiszakadt, akkor lecseréltem mindent. x7 közepes váltó elöl-hátul, x5 gripkó lett, most már x0 grip
teljesen más érzés, sokan azt mondják,hiszik hogy a gripkóval nem lehet egyszerre váltani meg fékezni, és ezért jobb a pöckölgetõs. nagy tévedés ez. én már a régi x5-tel tudtam úgy fékezni hogy közbe váltottam pedig annak 1 centivel hoszabb a markolata az x0-hoz képest.
a két kar között szinte csak kinézeti külömbség van, talán annyi hogy az x0 markolata gyorsabban kopik, de lehet kapni külön gumit rá. meg talán finomabban jár lefelé mint az x5.