Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#4261
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
ja mind 2 jó. csak ha felsõbilincsest használsz akkor elveszik a nyeregvázcsõn lévõ kulacstartó.

#4262
t-unit

t-unit

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Egy alapkérdést ha megengedtek..ugye egy merida tfs vázhoz tök mind1 h top swinges vagy nem t.s.-es elsõ váltót teszek?(nem használtam eddig top swingest).

#4263
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
ja igen a középkanalas az arany középút :)

#4264
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Azért azt hozzáteszem, hogy az xt'08 rf kar kioldókarja az x-9éhez képest gyorsaságban sehol nincs és hüvelykujjal váltáshoz a sram jobban kézre áll, viszont az xt-n a másik kar sokkal gyorsabb és érzékenyebb, mint a sramon.
Szerintem középkanalas váltót vegyél (nekem is az van,2db).


A sebesség mindent megold.

 


#4265
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
hajtókar 22-32-44 a leggyakorib esetben
sornak meg jó a 11-32.es. és ha nem váltogatsz keresztbe akkor elég a rövidkanalas h.váltó is.

én tapasztalatom: setup: 08 XT váltókarok, 08 XT elsöváltó ill 04XTR h.váltó 08 XT 11-32 sor és xtr lánc.
gyönyörü a váltás! ez a kétirányú oldás is baromi jó találmány szerintem. ami jobban kézre (ujjra :D) áll azzal váltasz :)

ugyanaz a váltó nekem sram 970 sorral meg olcsobb sram lánccal (951es) sokkal szarabbul váltott! (nem tartom valószinünek h a csúcs sram lánccal olyan lett volna mint most az SH-val...)

#4266
nyissz

nyissz

    vendég

  • fórumtag
  • 187 hozzászólás
Köszönöm a gyors válaszokat! Ha valakinek lenne még véleménye, tapasztalata, szívesen fogadom! :)

Mégegy kérdés: X9es hátsó váltóból a rövid/közepes/hosszú a nekem való?
Próbáltam fogszámot keresni: az idei XT hajtómû 22-32-44, fogaskoszorú: 11-32(34?). Keresztbeváltani nem szokásom, eztuán se lesz az.


#4267
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Sztem full XT shadow-al, xtr lánccal. Dehát ez már csak ilyen, mindenki azt szereti amit.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#4268
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

húzok az X0 elsõ markolatváltó 'többfokozatúsága' miatt.

ez a többfokozatúság már az x5-ös gripkó váltókaromnál is jelen volt, és az új x0-nál észrevételeim szerint a kijelzõ elhelyezésen kívül semmit változtattak ezenen a funkción.

az egész töbfokozatúság lényege:
a jobb és bal oldali váltókarnak ugyan az a mûködése,sebességeinek száma, csak a bal oldali kijelzõ más. (a bal oldalin 3 sebességet jelölnek- a többi "láthatatlan" - a jobb oldalira meg felfestik mind a 9-et) ilyen eccerû. jó dolog, igy mégjobban fokozza az amúgyis csendes rendszert, hogy pontosabban be lehet állítani a surlódást. én ~120 km terep alatt szoktam meg hogy mik a csendes kombinációk


tigger: nem x0 hátsó váltót akar venni hanem x0 gripkó karokat:)

egyébként SRAM:)

#4269
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Kedves tudorok, lenne egy kérdésem: teljes váltórendszert kell cserélnem. A kérdés: XT és SRAM X9, X0 kombó között nyûglõdök. Nem a Shimano vs SRAM vitát szeretném gerjeszteni ;) A SRAM felé jobban húzok az X0 elsõ markolatváltó 'többfokozatúsága' miatt. A kérdés az lenne, hogy a gyakorlatban is olyan jól mûködik ez a rendszer, mint ahogy hangzik?

Más: X0 Twister és X9 hátsó váltó mellé jó választás az X9 elõre is, vagy az legyen inkább XT?

Merevvázas biciklihez, maratonokra keresek rendszert. A meghajtást tavaly cseréltem XT hajtómûre és fogaskoszorúra, valamint Connex láncra.

Mégegy kérdés: valami érdemi fejlesztés történt idénre SRAM háza táján?

Elõre is köszi!

nekem több biciklin mûxik az x9/x0 gripko/xt átdobó......

x0 váltó sztem értelmetlenül drága ha nem számit az a 30-40 gramm akkor felesleges pénzkiadás, átdobóban viszont egy hajszállal jobb az xt mint a sram (sõt sztem az xtr-nél is) lánc xtr, sor xt (vagy xtr ha nem számít az ár)

full xt rendszerem volt, annál nekem jobban bejön ez a rendszer .precízebb és beállításra sokkal kevésbé igényes, gyakorlatilag ezer kilóméterekig nem kell hozzányúlni. viszont van akit zavar hogy kicsit jobban csattog mint a shimano.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4270
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Elsõ váltónak inkább XT-t. Azért nézd meg az új XT Shadow váltót is. Sztem szebb mint az X9. Mûködésre hasonló.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4271
nyissz

nyissz

    vendég

  • fórumtag
  • 187 hozzászólás
Kedves tudorok, lenne egy kérdésem: teljes váltórendszert kell cserélnem. A kérdés: XT és SRAM X9, X0 kombó között nyûglõdök. Nem a Shimano vs SRAM vitát szeretném gerjeszteni ;) A SRAM felé jobban húzok az X0 elsõ markolatváltó 'többfokozatúsága' miatt. A kérdés az lenne, hogy a gyakorlatban is olyan jól mûködik ez a rendszer, mint ahogy hangzik?

Más: X0 Twister és X9 hátsó váltó mellé jó választás az X9 elõre is, vagy az legyen inkább XT?

Merevvázas biciklihez, maratonokra keresek rendszert. A meghajtást tavaly cseréltem XT hajtómûre és fogaskoszorúra, valamint Connex láncra.

Mégegy kérdés: valami érdemi fejlesztés történt idénre SRAM háza táján?

Elõre is köszi!


#4272
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
hehe az új XT váltókar nekem is itt porosodik a polcon, bár nekem eddig is az volt csak fékváltóba, de azzal soha nem volt probléma, nagyon szeretem tökéletesen mûködik!

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#4273
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

2008-as XT SL-M770 Rapidfire váltókar, illetve úgy alapból a rapidfire-ek milyenek? 2005-ös deorém van, de újítottam elsõ és hátsó váltót és így cserélném a váltókart is. Gondolom shimanon belül kompatibilitási problémák nem lehetnek.


így van jól gondolod. ha marad 9es rendszer akkor kompatibilitás okés.
új XT kar. reményeim szerint saját teszt tapasztalatom is lesz holnap vagy holnaputántól :)
sztem jó a kar.
elönyei: (amik a deore-on nem voltak eddig neked)
-leszedhetö a kijelzö
-állítható a bilincsen a kar rész.
-2irányú oldásos váltás (mutatóujj maradhat folyton a fékkaron, hüvelykujjal lehet fel is le is váltani)
hátrányai: drágább mint a deore :D

#4274
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
2008-as XT SL-M770 Rapidfire váltókar, illetve úgy alapból a rapidfire-ek milyenek? 2005-ös deorém van, de újítottam elsõ és hátsó váltót és így cserélném a váltókart is. Gondolom shimanon belül kompatibilitási problémák nem lehetnek.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4275
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Van egyenes kormányos országútihoz való fékkar (talán fékváltókar is?).
Én pedig próbáltam egy olyan párosítást, hogy Tektro Mini-V fék + Ultegra fékváltókar. Semmi probléma nem volt vele. Most sincsen.

(igen, országútira mini-v-fék)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4276
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

hello! lattam egy hirdetest (nem a reklam vegett: http://piacter.bikem...=113202&cat=56). itt a srac ugye egy regi outibol csinalt egyeneskormanyost, es a valtast egy sima acera fekvaltokarral oldotta meg, hatul meg maradt az orszaguti fek meg exage valto. kerdes, ezt igy hogy lehet, mik a technikai feltelelei? mert mashol azt olvastam, azert monti fekkar, valtokar nem igazan jo outi rendszerhez.

most akarok epiteni egy nyari turazos bringat, outi vaz vekony strapabiro kerekek, de a valtast meg nem talaltam ki. viszont ezen a vazon nincsenek hagyomanyos valtoful szemek, csak bowdenvezeto, szoval muszaj felhoznom a kormanyra. es hat jobb lenne anyagilag is, ha nem valami uj szettet raknek ra, hanem valami hasonlo rendszerben megtudnam oldani, regi valto, olcso montis fekvaltokar, egyenes kormany. velemeny, technikai kivitelezhetoseg?

elore is thx!

A váltásnál hátul semmi problémát nem okoz, ha keveredik a monti család az oútival. A fék mûködni fog, de ha V-fékes a fékváltókar (STEF29-és utódjai) akkor lehet nem fog tetszeni a fékezés. Egyenes kormányhoz canti fékes fékkar kell, mert az lineáris mennyiségû bowdent húz. A V fékes meg az elején sokat, majd a végén kevesebbet.
Az elsõ váltónál lehet gond, hogy ha országúti elsõváltót használsz (FDR széri), annak más az áttételi aránya, mint a sima (FD) országútinak, vagy a montinak (FDM). Nem mellékesen a nyeregvázcsõszög is más, így kicsit másképp áll. Mûködni fog, csak nem lesz 100-as. Jelenleg nekem is FD van STR karokhoz, és nagyon nagy erõ kell a váltáshoz. Le is lesz cserélve.
Nagyjából ennyi.
Üdv:Thy

#4277
marxcie

marxcie

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
hello! lattam egy hirdetest (nem a reklam vegett: http://piacter.bikem...=113202&cat=56). itt a srac ugye egy regi outibol csinalt egyeneskormanyost, es a valtast egy sima acera fekvaltokarral oldotta meg, hatul meg maradt az orszaguti fek meg exage valto. kerdes, ezt igy hogy lehet, mik a technikai feltelelei? mert mashol azt olvastam, azert monti fekkar, valtokar nem igazan jo outi rendszerhez.

most akarok epiteni egy nyari turazos bringat, outi vaz vekony strapabiro kerekek, de a valtast meg nem talaltam ki. viszont ezen a vazon nincsenek hagyomanyos valtoful szemek, csak bowdenvezeto, szoval muszaj felhoznom a kormanyra. es hat jobb lenne anyagilag is, ha nem valami uj szettet raknek ra, hanem valami hasonlo rendszerben megtudnam oldani, regi valto, olcso montis fekvaltokar, egyenes kormany. velemeny, technikai kivitelezhetoseg?

elore is thx!

#4278
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Én is gondolkodtam DC-n, amikor láttam 760-as XT v-fékes fékváltókarokat újonnan, vagy jó állapotút 14000.- környékén az apróban. Viszont az SX-4 -es Sram pöckölõimet meg imádtam. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4279
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Én a nagytesót (XTR) használtam sokáig, és nagyon szerettem, bárki bármit mondott is rá. Megszokás kérdése a használata. Hátránya nincs, talán annyi, hogy az XT fékkarját kicsit bizontalanabb érzés markolászni a túlzott lekerekítés miatt. Az XTR viszont sokkal jobb. Hibának szokták felróni, alaptalanul, hogy visszaváltani csak egyet lehet 1 mozdulattal. Na ezt csak azok mondják akik soha nem hsználták! Érzésre sokkal gyorsabb mint a rapidfire, hisz csak az ujjaidat kell kinyújtogatnod a váltáskoz. Masszív, erõs cucc. Nagyon sok kormányfogásból lehet váltani, mert a fékkart bárhonnan el lehet érni és pöccinteni rajta egyet. Próbáld ki neked bejön-e az a mozdulat amivel váltani kell. Egyébként eladó az XTR-em, igaz V-fékes.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4280
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás
Én nem szerettem a rapidot, és amikor megjelent a DC váltottam.
Olyan érzésem volt, mintha nekem találták volna ki.
Nem is akarok mást.
Próbáld ki ha tudod, megéri.