Szükségem lenne egy hátsó fék és váltó bowdenre. Viszont nem tudom hogy milyet, és mennyiért szabad venni. Tudtok ajánlani valamit?
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#381
vendég_anorche_*
Írta 2015. szeptember 03. - 21:27
#382
Írta 2015. szeptember 02. - 14:35
Nekem van egy itthon (hátlappal, jelzőszalaggal együtt), bár 8-as karról, de simán kompatibilis. Ha levakarod a nyolcas egyik szárát, máris jó 9-esnek. Ha érdekel, ingyé' a tiéd. Küldj privátban címet, küldöm postán.
Írtam, előre is köszönöm!
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#383
Írta 2015. szeptember 02. - 11:53
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Nekem van egy itthon (hátlappal, jelzőszalaggal együtt), bár 8-as karról, de simán kompatibilis. Ha levakarod a nyolcas egyik szárát, máris jó 9-esnek. Ha érdekel, ingyé' a tiéd. Küldj privátban címet, küldöm postán.
#384
Írta 2015. szeptember 02. - 10:30
Igen,pl. ott pont lehet kapni,ahonnan linkelted.
Köszi, tényleg.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#385
Írta 2015. szeptember 01. - 18:18
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Igen,pl. ott pont lehet kapni,ahonnan linkelted.
- stp1 kedveli ezt
#386
Írta 2015. szeptember 01. - 15:17
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#387
Írta 2015. augusztus 27. - 16:01
igen itt tarok én is...
ez akkor normális??
tegnap mentem vele egy kört, ez menet közben használhatatlan kb.
Egy-két fokozatot már üzembiztosan váltok egyszerre, de többnél már megkavarodik. Kár, gondolom te is azért ugrottál rá, mint én, 20+ ezret nehezen adnék ki alsócsöves váltókarra, főleg, hogy egy relatíve egyszerű szerkezet. A hetes ergya Shimano úgy működött mint a Doxa óra, de ez szenvedés, senkinek nem ajánlom.
- albertfish és Vejne kedveli ezt
#388
Írta 2015. augusztus 27. - 13:52
Ezzel szenvedek én is. Nagyjából oké, de úgy látszik egyszer ki kell izzadnom a Dura Ace-re a zsetont. Amikor felrakod, úgy lődd be a legkisebb fokozatra, hogy a kart csontig előre tolod. A váltás meg úgy mrgy, hogy húzom magam felé, hallom a kattanást és nagyon finoman visszamozgatom egy kicsit. Olyan mintha szorulna a kar, szóval nagyobb fogaskerékre váltásnál túlhúzod két fokozat közé ezért vissza kell tolni oda, ahol a "klikk" van. Uhh, ez elég érthetetlenül hangzik, ha nem világos megpróbálom még kifejteni.
igen itt tarok én is...
ez akkor normális??
tegnap mentem vele egy kört, ez menet közben használhatatlan kb.
albertfish módosította - 2015. augusztus 27. - 13:58
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#389
Írta 2015. augusztus 27. - 13:32
http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/
Ezt a váltókart ismeri valaki? Próbálta már? Én vagyok tukó hogy nem tudom beállítani vele a váltómat? Előbb vált, mint ahogy kattan a fokozat.. ötlet?
Ezzel szenvedek én is. Nagyjából oké, de úgy látszik egyszer ki kell izzadnom a Dura Ace-re a zsetont. Amikor felrakod, úgy lődd be a legkisebb fokozatra, hogy a kart csontig előre tolod. A váltás meg úgy mrgy, hogy húzom magam felé, hallom a kattanást és nagyon finoman visszamozgatom egy kicsit. Olyan mintha szorulna a kar, szóval nagyobb fogaskerékre váltásnál túlhúzod két fokozat közé ezért vissza kell tolni oda, ahol a "klikk" van. Uhh, ez elég érthetetlenül hangzik, ha nem világos megpróbálom még kifejteni.
- albertfish kedveli ezt
#390
Írta 2015. augusztus 27. - 12:08
Akkor mit árul az ismerősöd?Magvas gondolatot kötetbe szedve?
Bringákat, jókat is és kevésbé jókat is, szarokat nem igazán, illetve, muszáj hangsúlyozni, hogy nem fontos a váltás, mert, valahogy a kampát is rá kell beszélni az embernépre
#391
Írta 2015. augusztus 27. - 12:00
Erre szokta mondani egy bringaboltos ismerősöm: nem kell váltani, fékezni meg csak a bzik szoktak.
Akkor mit árul az ismerősöd?Magvas gondolatot kötetbe szedve?
#392
Írta 2015. augusztus 27. - 11:58
Jaaa, hát igen, az olyan...
Erre szokta mondani egy bringaboltos ismerősöm: nem kell váltani, fékezni meg csak a bzik szoktak.
Kár, hogy városi környezet-csúcsforgalom és a debreceni forgószéljárás ezt tökéletesen fölülírja...
#393
Írta 2015. augusztus 27. - 11:48
#394
Írta 2015. augusztus 27. - 11:47
Miért?
Mind2en arra hivatkoztak, hogy ha lekopik a teflon bevonat, utána akad-szorul a bowden, elég komoly frikcióval.
#395
Írta 2015. augusztus 27. - 11:10
Miért?
Teflonos huzalozassal is szemezgettem, de két tapasztalt róka lebeszelt róla.
#396
Írta 2015. augusztus 27. - 10:39
http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/
Ezt a váltókart ismeri valaki? Próbálta már? Én vagyok tukó hogy nem tudom beállítani vele a váltómat? Előbb vált, mint ahogy kattan a fokozat.. ötlet?
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#397
Írta 2015. augusztus 25. - 09:21
Viszont nem fogok többé noname nem rosdamentes bowdent befuzni.
Teflonos huzalozassal is szemezgettem, de két tapasztalt róka lebeszelt róla.
Amúgy ma reggel érdekes állatot láttam.. 9es veloce ergo, még a logó nélküli perforált kanalas változat&rx100 hátsó váltó és atdobo &tripla trekking alivio hajtókar.. 8as sor athezagolva..
Az első váltókar ugyis 13 pozíciót tud, pozicionalatlan, a hátsó meg minimális hezagolomunkat kér csupán.
Nálam is működne.. szvsz Akár a mostani sort (5mm) is át lehet hezagolni 4.8 ra, és úgy 10 es campag fvk (ep15-vlbx) egy Shimano hatso valtoval kombóban...
3mm vastag hezagolok kellenek hozzá amúgy; )☺
#398
Írta 2015. augusztus 24. - 23:28
...Indulnék, szeretnék felváltani kónuszról (a tárolófokozat ugyebár kistányér-kónusz). ...
Hát ezen mindig felsírok.
De tényleg bocsi ! Hitbeli kérdésekben nem szabad vitázni.
- Vejne kedveli ezt
#399
Írta 2015. augusztus 24. - 17:23
Mai vicces eset:
pár hónapja cseréltem a hátsó váltóhoz kanócot, mivel csak 100ft-os nem rozsdamentes olcsó kókánymókány volt nálam, azt tettem bele. Múlt héten végig szakadt az eső, kétszer megáztam. Hétvégén itt volt a bringa a pincében, ami szintén iszonyat nyirkos (berohad a fékbowden is, meg a csavarok.. minden)
Indulnék, szeretnék felváltani kónuszról (a tárolófokozat ugyebár kistányér-kónusz). Meg se mozdul a váltókar. Kíváncsiságból kibontottam a bowdent: totál szétrohadva a kanóc, mint a smirgli, olyan felülettel. Kértem szépen a boltban jófajta rozsdamentest, most olyan szép-álomszerűen finom és remek a váltás, hogy egy élmény az előző feszülő-szoruló mocsokhoz képest.
Tanulság: hiába a jó bowdenház, jó váltókar, jó váltó, ha sz.r rozsdás bowdened van, ott megette a fene a gyereket.
szerk: legalább adtam még egy lehetőséget Andreasnak, hogy kicsit szidja a büdös olaszokat, mikor, úgy dobtam vissza neki a sima rozsdamentes váltóbowdent, hogy "nekem ez nagy fejű, olyat szeretnék, amit befűzök az ergóba+"
s végighallgatni egy újabb monológot arról, hogy mekkora idióták az olaszok, fölbecsülhetetlen élmény
Vejne módosította - 2015. augusztus 24. - 17:31
#400
Írta 2015. augusztus 24. - 14:44
Módositok, elméletileg nem gyakorlatban igen. A scott sparkon középkanalas XO volt 22-42 ill 11-32 simán vitte bár nagyon a határon volt a kanál. A váltás minősége is jó volt.
zeezoltano módosította - 2015. augusztus 24. - 14:45
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!