Szükségem lenne egy hátsó fék és váltó bowdenre. Viszont nem tudom hogy milyet, és mennyiért szabad venni. Tudtok ajánlani valamit?
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#381
vendég_anorche_*
Posted 2015. September 03. - 21:27
#382
Posted 2015. September 02. - 14:35
Nekem van egy itthon (hátlappal, jelzőszalaggal együtt), bár 8-as karról, de simán kompatibilis. Ha levakarod a nyolcas egyik szárát, máris jó 9-esnek. Ha érdekel, ingyé' a tiéd. Küldj privátban címet, küldöm postán.
Írtam, előre is köszönöm!
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#383
Posted 2015. September 02. - 11:53
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Nekem van egy itthon (hátlappal, jelzőszalaggal együtt), bár 8-as karról, de simán kompatibilis. Ha levakarod a nyolcas egyik szárát, máris jó 9-esnek. Ha érdekel, ingyé' a tiéd. Küldj privátban címet, küldöm postán.
#384
Posted 2015. September 02. - 10:30
Igen,pl. ott pont lehet kapni,ahonnan linkelted.
Köszi, tényleg.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#385
Posted 2015. September 01. - 18:18
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Igen,pl. ott pont lehet kapni,ahonnan linkelted.
- stp1 likes this
#386
Posted 2015. September 01. - 15:17
Sram X9 váltókaromban a fokozatokat jelző plasztik? csík eltört több helyen. Lehet ilyet kapni külön? Ha igen, merre keressem?
A 3-as számú alkatrészrészről van szó: http://www.veloruf.d...tml?id=50000118
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#387
Posted 2015. August 27. - 16:01
igen itt tarok én is...
ez akkor normális??
tegnap mentem vele egy kört, ez menet közben használhatatlan kb.
Egy-két fokozatot már üzembiztosan váltok egyszerre, de többnél már megkavarodik. Kár, gondolom te is azért ugrottál rá, mint én, 20+ ezret nehezen adnék ki alsócsöves váltókarra, főleg, hogy egy relatíve egyszerű szerkezet. A hetes ergya Shimano úgy működött mint a Doxa óra, de ez szenvedés, senkinek nem ajánlom.
- albertfish and Vejne like this
#388
Posted 2015. August 27. - 13:52
Ezzel szenvedek én is. Nagyjából oké, de úgy látszik egyszer ki kell izzadnom a Dura Ace-re a zsetont. Amikor felrakod, úgy lődd be a legkisebb fokozatra, hogy a kart csontig előre tolod. A váltás meg úgy mrgy, hogy húzom magam felé, hallom a kattanást és nagyon finoman visszamozgatom egy kicsit. Olyan mintha szorulna a kar, szóval nagyobb fogaskerékre váltásnál túlhúzod két fokozat közé ezért vissza kell tolni oda, ahol a "klikk" van. Uhh, ez elég érthetetlenül hangzik, ha nem világos megpróbálom még kifejteni.
igen itt tarok én is...
ez akkor normális??
tegnap mentem vele egy kört, ez menet közben használhatatlan kb.
Edited by albertfish, 2015. August 27. - 13:58.
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#389
Posted 2015. August 27. - 13:32
http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/
Ezt a váltókart ismeri valaki? Próbálta már? Én vagyok tukó hogy nem tudom beállítani vele a váltómat? Előbb vált, mint ahogy kattan a fokozat.. ötlet?
Ezzel szenvedek én is. Nagyjából oké, de úgy látszik egyszer ki kell izzadnom a Dura Ace-re a zsetont. Amikor felrakod, úgy lődd be a legkisebb fokozatra, hogy a kart csontig előre tolod. A váltás meg úgy mrgy, hogy húzom magam felé, hallom a kattanást és nagyon finoman visszamozgatom egy kicsit. Olyan mintha szorulna a kar, szóval nagyobb fogaskerékre váltásnál túlhúzod két fokozat közé ezért vissza kell tolni oda, ahol a "klikk" van. Uhh, ez elég érthetetlenül hangzik, ha nem világos megpróbálom még kifejteni.
- albertfish likes this
#390
Posted 2015. August 27. - 12:08
Akkor mit árul az ismerősöd?Magvas gondolatot kötetbe szedve?
Bringákat, jókat is és kevésbé jókat is, szarokat nem igazán, illetve, muszáj hangsúlyozni, hogy nem fontos a váltás, mert, valahogy a kampát is rá kell beszélni az embernépre
#391
Posted 2015. August 27. - 12:00
Erre szokta mondani egy bringaboltos ismerősöm: nem kell váltani, fékezni meg csak a bzik szoktak.
Akkor mit árul az ismerősöd?Magvas gondolatot kötetbe szedve?
#392
Posted 2015. August 27. - 11:58
Jaaa, hát igen, az olyan...
Erre szokta mondani egy bringaboltos ismerősöm: nem kell váltani, fékezni meg csak a bzik szoktak.
Kár, hogy városi környezet-csúcsforgalom és a debreceni forgószéljárás ezt tökéletesen fölülírja...
#393
Posted 2015. August 27. - 11:48
#394
Posted 2015. August 27. - 11:47
Miért?
Mind2en arra hivatkoztak, hogy ha lekopik a teflon bevonat, utána akad-szorul a bowden, elég komoly frikcióval.
#395
Posted 2015. August 27. - 11:10
#396
Posted 2015. August 27. - 10:39
http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/
Ezt a váltókart ismeri valaki? Próbálta már? Én vagyok tukó hogy nem tudom beállítani vele a váltómat? Előbb vált, mint ahogy kattan a fokozat.. ötlet?
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#397
Posted 2015. August 25. - 09:21
Viszont nem fogok többé noname nem rosdamentes bowdent befuzni.
Teflonos huzalozassal is szemezgettem, de két tapasztalt róka lebeszelt róla.
Amúgy ma reggel érdekes állatot láttam.. 9es veloce ergo, még a logó nélküli perforált kanalas változat&rx100 hátsó váltó és atdobo &tripla trekking alivio hajtókar.. 8as sor athezagolva..
Az első váltókar ugyis 13 pozíciót tud, pozicionalatlan, a hátsó meg minimális hezagolomunkat kér csupán.
Nálam is működne.. szvsz Akár a mostani sort (5mm) is át lehet hezagolni 4.8 ra, és úgy 10 es campag fvk (ep15-vlbx) egy Shimano hatso valtoval kombóban...
3mm vastag hezagolok kellenek hozzá amúgy; )☺
#398
Posted 2015. August 24. - 23:28
...Indulnék, szeretnék felváltani kónuszról (a tárolófokozat ugyebár kistányér-kónusz). ...
Hát ezen mindig felsírok.
De tényleg bocsi ! Hitbeli kérdésekben nem szabad vitázni.
- Vejne likes this
#399
Posted 2015. August 24. - 17:23
Mai vicces eset:
pár hónapja cseréltem a hátsó váltóhoz kanócot, mivel csak 100ft-os nem rozsdamentes olcsó kókánymókány volt nálam, azt tettem bele. Múlt héten végig szakadt az eső, kétszer megáztam. Hétvégén itt volt a bringa a pincében, ami szintén iszonyat nyirkos (berohad a fékbowden is, meg a csavarok.. minden)
Indulnék, szeretnék felváltani kónuszról (a tárolófokozat ugyebár kistányér-kónusz). Meg se mozdul a váltókar. Kíváncsiságból kibontottam a bowdent: totál szétrohadva a kanóc, mint a smirgli, olyan felülettel. Kértem szépen a boltban jófajta rozsdamentest, most olyan szép-álomszerűen finom és remek a váltás, hogy egy élmény az előző feszülő-szoruló mocsokhoz képest.
Tanulság: hiába a jó bowdenház, jó váltókar, jó váltó, ha sz.r rozsdás bowdened van, ott megette a fene a gyereket.
szerk: legalább adtam még egy lehetőséget Andreasnak, hogy kicsit szidja a büdös olaszokat, mikor, úgy dobtam vissza neki a sima rozsdamentes váltóbowdent, hogy "nekem ez nagy fejű, olyat szeretnék, amit befűzök az ergóba+"
s végighallgatni egy újabb monológot arról, hogy mekkora idióták az olaszok, fölbecsülhetetlen élmény
Edited by Vejne, 2015. August 24. - 17:31.
#400
Posted 2015. August 24. - 14:44
Módositok, elméletileg nem gyakorlatban igen. A scott sparkon középkanalas XO volt 22-42 ill 11-32 simán vitte bár nagyon a határon volt a kanál. A váltás minősége is jó volt.
Edited by zeezoltano, 2015. August 24. - 14:45.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!