Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4081
Posted 2008. March 18. - 11:38
Rendben megnézem!
Jó az de alapértelmezettben javítható, ez a lényeg, szervízes ismerõs van
#4082
Posted 2008. March 18. - 11:21
Kössz a tanácsot!
Szereztem viszont LX váltókart, a bal oldali nem vált középsõrõl nagy tányérra (mármint nem léptet, nincs kattanás)
A Rapidfire váltókart szét lehet szedni és megnézni, vagy szétugrik és cseszhetem?
Polirozott Lx 8-as van nekem is, valami 569-es sorozatszámu.Én alulról a 2 kis csillagcsavarral le szoktam bontani az alsó borkolatot, és onnan szoktam takaritani-kenni. Szerintem elég masziv darab, nem hinném hogy kopás vagy törés gondja lenne, pláne nem a bal oldalon, ami ugye álltalában sokkal kevesebbet van használva. Én inkább valami belekerült szemétre gondolnék, szedd le az alját, és meglátod hogy mi a szitu. De ha túl bonyinak látod akkor inkább szerviz.
#4083
Posted 2008. March 18. - 10:57
Szereztem viszont LX váltókart, a bal oldali nem vált középsõrõl nagy tányérra (mármint nem léptet, nincs kattanás)
A Rapidfire váltókart szét lehet szedni és megnézni, vagy szétugrik és cseszhetem?
#4084
Posted 2008. March 17. - 23:30
És merem állítani, hogy a legjobb eddig a 105ös. Nem kattog, nem zörög és nem kell állítgatni percenként...
#4085
Posted 2008. March 17. - 23:28
#4086
Posted 2008. March 17. - 18:45
Csak mert 8as rendszert épít az ember, még nem ok arra, hogy azt feltételezd, hogy nem megy minõségre
Meg mint írtam: Aliviot tudok szerezni bárhonnan...
Én nemrég váltottam (8s-re). '08 Alivio átdobó, '08 Deore hátsó váltó és SRAM Attack Trigger 3/8 váltókarok. Nagyon szépen mûködnek együtt. Alivio-nál jobb az Attack Trigger, ezt mondták szervizben is! Nekem az Attack Trigger hüvelykujjas megoldása is nagyon tetszik, jó az ergonómiája.
#4087
Posted 2008. March 17. - 10:22
www.bikemarket.hu
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#4088
Posted 2008. March 17. - 10:04
#4089
Posted 2008. March 16. - 10:38
9eshez meg nagyobb a váltókar választék sokkal.
#4090
Posted 2008. March 16. - 02:43
Meg mint írtam: Aliviot tudok szerezni bárhonnan...
#4091
Posted 2008. March 16. - 00:44
ha nem a minõségre mész, akkor van egy (alig) használt 3*8-as alivio fékváltókar-párom... fingér'-hugyér.
#4092
Posted 2008. March 15. - 23:14
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4093
Posted 2008. March 15. - 22:38
Itthon csak Sram gyártmány vagy Alivio maradt.
Ha Sram mellett maradok, akkor már váltó és a hozzá való 1:1-es váltókar is beépül...
#4094
Posted 2008. March 15. - 22:34
Most az az 1:1-es bovdenhúzás mit jelent?
Sram 1:1 - 1 egységnyi bowdenmozgás a váltókarban azonos bowdenmozgáshoz társul a hátsóváltónál is.
Shimano 1:2 - 1 egységnyi bowdenmozgás a váltókarban kétszer akkora bowdenmozgatást eredményez a hátsóváltóban.
A Sram eszerint toleránsabb a bowdenezés -kosz és miegymásból fakadó- változásaira.
Avagy:http://www.sram.com/...es/?tech=oneone
#4095
Posted 2008. March 15. - 21:12
Most az az 1:1-es bovdenhúzás mit jelent?
#4096
Posted 2008. March 15. - 14:41
[COLOR="SlateGray"]
Váltókar: Sram Attack (Sh. kompatibilis). Ez jó? Meséltek itt mindenféle bowdencsere szopásokról a Sram váltókarok esetében, vagy
8as rendszerre van egyéb javaslat?
Ha Shimano vagy azzal kompatibilis rendszerben gondolkozol, én a helyedben maradnék saját váltókarjaiknál. Egy korabeli 8-as Rapidfire-nél (RC, LX, XT, XTR) kevés tartósabb dolgot kaphatsz. Ezeket szinte a 7-es rendszerek pozitív értelemben vett "igénytelensége" jellemzi.
A Sram jósága igazán az 1:1 bowdenhúzással mutakozott meg: a 8-as, de kiváltképp a 9-es rendszereknél.
#4097
Posted 2008. March 15. - 13:05
Most 8as rendszer lesz, LX, XT vagy Sram x7, mindegyikbõl a rövidebb kanalas.
Váltásteljesítményben van különbség a 2 váltó között?
Váltókar: Sram Attack (Sh. kompatibilis). Ez jó? Meséltek itt mindenféle bowdencsere szopásokról a Sram váltókarok esetében, vagy
8as rendszerre van egyéb javaslat?
#4098
Posted 2008. March 06. - 21:11
ha a sram melett döntesz, és nem akarsz abszolút grammolni meg nem adsz a májerfaktorra akkor sztem elég az x9 is......nincs mûködési különbség a 2 között, tartósság se nagyon, csak az a 30-40 grammvan egy kérdésem:
most tervezem cc-re egy XTR hátsó (nem shadow) váltó, XTR váltókar, XTR elsõ váltó kombó beszerzését.
Sram cuccokat még nem használtam, de sok helyen dícsérik õket. Ha arra esne a választásom akkor X.0 hátsó váltó (medium) , 9.0 elsõ váltó és 9.0 trigger váltókarokat terveztek beszerezni.
Melyik összeállítás megbízhatóbb, kinek milyen tapasztalata van?
Az árakat ahogy néztem nagyjából a két szett hasonló árban lenne.
én nem mondok olyat hogy ez vagy az jobb mert nem kéne 8 oldal acsargást termelni, de nekem spec a sram jobban tetszik mûködésben, kivéve az átdobó abból én is xt-t xtr-t használok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4099
Posted 2008. March 06. - 19:44
most tervezem cc-re egy XTR hátsó (nem shadow) váltó, XTR váltókar, XTR elsõ váltó kombó beszerzését.
Sram cuccokat még nem használtam, de sok helyen dícsérik õket. Ha arra esne a választásom akkor X.0 hátsó váltó (medium) , 9.0 elsõ váltó és 9.0 trigger váltókarokat terveztek beszerezni.
Melyik összeállítás megbízhatóbb, kinek milyen tapasztalata van?
Az árakat ahogy néztem nagyjából a két szett hasonló árban lenne.