Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#3981
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
XT-t nemtom, de XTR-ben az összes kényes alkatrész fémbõl készült, plusz a forgáspontok mind csapágyazottak, ellentétben az alsóbb kategóriás váltókarokkal.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#3982
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
abban fém ez a cucc amúgy?
mert mintha olyat mondott volna vmi okos, h XT-XTR kategóriában nem ilyen hulladék van benne

#3983
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Émmeg XTR-re. :)

ezek után váltottam véglegesen Sramra


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#3984
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

jártam így én is kb 5 éve acera x váltókarral , egy mûanyag volt elkopva benne. nem igen tudtam vele mit kezdeni. szerencsére volt egy összetört példányom is amibõl ki tudtam venni a mûanyagot és akkor egy darabig megint jó volt. egyébként hugom bringája ugyanezt csinálta, ami elég érdekes, mert kb 100km mey vele évente.

szedd szét, az a biztos!


Összerakva a kettõt;
a fehér mûanyag fogak koptak el, a rugó ellenében ütközésig tudod tolni a kart, nem akad be
ismerõs, vhol a közelben van 1-2 villámgyorsan kipurcant sima no kar, pl. egy LX
ezek után váltottam véglegesen Sramra

#3985
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Én XTR karral használom a low normal Saint váltómat, és jobban bejön, mint a hagyományos elrendezés.


Oké hogy él a kompatibilitás,de gondolom fordítva fog mûködni,mint eddíg.Bár ez talán nem nagy gáz.


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#3986
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Azon nem nagyon fog segíteni a zsírzás. Így látatlanba úgy néz ki, mintha a kar fogazott része elfogyott volna. Ienkor eleinte csak bizonyos szögben fut "üresben", aztán már csak bizonyos szögben nem fut "üresben", aztán annyi. Szét kell szedni, megnézni, mi kopott el, és valahogy szerezni cserealkatrészt. Nem lesz könnyû.

Hát épp ez az.Amikor az elsõ váltókart nyomom,nem akad meg hanem mintha üresben lenne túlmegy.


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#3987
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts

figyelj dózer:

van dc kar. olyan váltóval váltóval használod amilyennnel akarod (ajánlott hozzá a low normal)

van rapidfire(plus) kar. szinén olyan váltóval használod amivel akarod. (elvileg top normalt ajánlottak hozzá, de sokan pl én is rf kart használok low normal h.váltóval)

shimanon belül él a kompatibilitás ;)

2004-es XT DC kart használok most 2004-es XTR váltóval.De botrányosan szar a hátsó váltás minõsége.Most várom az xt sort és láncot.Ha azzal sem lesz tökéletes a váltásteljesítmény,akkor gondoltam a Shadow h.váltóra,hogy azt teszek fel,de teljes cserere most nincs pénz,ezért maradna a DC kar.Oké hogy él a kompatibilitás,de gondolom fordítva fog mûködni,mint eddíg.Bár ez talán nem nagy gáz.

#3988
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Nem rég mostam én is. Kis ügyességgel a mûanyag burkolatot teljesen le lehet szedni, és jobban átmostahó minden része. Én viszont Rohloff olajat tettem bele, jobban ken és nem párolog el olyan gyorsan mint a mûszerolaj.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3989
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
az volt a baj, hogy a nagynyomású belemosta a kis finom résekbe a mocskos zsírt és azért ragadt be. a wd-40 valamelyest feloldotta...

most újítottam fel egy LX váltókar párt, ez alaposan ki lett mosva brigéciolban, majd kapott mûszerolajat. a sok pici rugó és fogaskerék miatt a zsírt sztem felejtsétek el. inkjább gyakrabban olaj, ha már kenni akarjátok, ehhez nem kell szétugrasztani a mechanikát, csak a burkolatot kell leszedni.



#3990
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
nekem is volt ilyen, az volt a gond, hogy nagyon kimostam magasnyomásúval véletlen, és nem akadt a fogaskerék, elcsúsztak valahogy egymáson. fújni kell bele egy kis WD40et, aztán sokat mozgatni, akkor helyreugrik minden.

de nem nehéz szétszedni egy ilyet (semmit nem az..de összrakni, az a nem mindegy:D), érdemesm egnézni, és finoman bezsírozni.

#3991
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

Hát épp ez az.Amikor az elsõ váltókart nyomom,nem akad meg hanem mintha üresben lenne túlmegy.


jártam így én is kb 5 éve acera x váltókarral , egy mûanyag volt elkopva benne. nem igen tudtam vele mit kezdeni. szerencsére volt egy összetört példányom is amibõl ki tudtam venni a mûanyagot és akkor egy darabig megint jó volt. egyébként hugom bringája ugyanezt csinálta, ami elég érdekes, mert kb 100km mey vele évente.

szedd szét, az a biztos!
__________________

#3992
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
figyelj dózer:

van dc kar. olyan váltóval váltóval használod amilyennnel akarod (ajánlott hozzá a low normal)

van rapidfire(plus) kar. szinén olyan váltóval használod amivel akarod. (elvileg top normalt ajánlottak hozzá, de sokan pl én is rf kart használok low normal h.váltóval)

shimanon belül él a kompatibilitás ;)

#3993
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
úgy tudom ezekben az uj szettkben is van dual controllos váltokar.Azok sem fordított müködésûek?

#3994
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
ezekszerint muszáj lesz szétszedned.
ha akarod zsirozni ha nem , de nyilván ha szátszeded ée megnézed h mi a baja akkor be fogod...

#3995
tempest

tempest

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Hát épp ez az.Amikor az elsõ váltókart nyomom,nem akad meg hanem mintha üresben lenne túlmegy.

#3996
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
szerintem ne nyúlj hozzá, ha mûködik

#3997
tempest

tempest

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Sziasztok! Légyszives segítsetek 98-as Stx-rc váltókarom van.Hol lehet megzsírozni?Vagy ne nyúljak hozzá?

#3998
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
valahogy én is így éreztem :(

#3999
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Elvileg nincs, mivel a Shadow kialakítású váltóknál nem jegyzik külön, hogy Top Normal vagy Low Normal, mint a többinél, csak azt írják, hogy Shadow, és mindegyik Top Normal.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#4000
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
shadow

tényleg abból van fordított mûködésû?