Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#361
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

A hajtómű rohadt jól néz ki, azt meg kell hagyni! Kíváncsi leszek rá, így legalább első kézből lehet infót kapni!

Ne fogd majd vissza magad! :)

 

Végre megérkezett és már a helyén van! :)



#362
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Shimano_Xt_1x11_zpsjfy0gpxo.jpg

 

Végre megérkezett és már a helyén van! :)

Még csak 40 km van benne, tehát nem hosszú a barátság (32 / 11-42). 

 

1. Nagyon határozott a váltás

2. A lánc a helyén maradt :)

3. Az állítható "kuplung" rugóerősség jó dolog

4. Nagyon(-nagyon) csendes a rendszer

5. A váltókaron a karok nagyon jó fogással bírnak, ergonomikus helyen vannak (részemről sokkal kényelmesebb mint az előző XT)

 

6. A régi hátsó váltó sokkal pofásabb. 

A direct mount takarófedelet fogom még cserélni másra, a váltókar kijelző takarófedél nem jár a karhoz, azt 2.5 Euróért lehet kapni, majd csak megérkezik.... (igazán beleférhetne az árba). Azt hiszem nem fog hiányozni az első átdobó, a tartósságra kíváncsi leszek.

 


  • Kisherceg likes this

#363
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Bentről a céges hálózatról nem látszott a kép, csak most röhögök rajta.

Jobb kézzel váltasz, ha emelkedő jön, ballal meg ha haladni akarsz... :D

köszi, a végleges setup szerinti kormánnyal:   :)

IMG_0321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



#364
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.retrobike...hp?f=6&t=325214

 

Nem értem, miért hagyták el később szinte teljesen ezt a megoldást :) Ma már úgy kell ezekre "vadászni". 

 

imageaa378.jpg



#365
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő..... Ha már itt tartunk akkor, bumfordi, gagyi, univerzális ami mindenre jó, de semmire igazán...és pont, hogy haza vágja a letisztult, visszafogott összképet...

Bocsánat...

 

Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő....Ha már itt tartunk, akkor távol tartja a kosz nagy részét a bringa többi részétől és tőlem, ...és pont, hogy a méretre nyesett pálcákkal jól be is lehetett állítani....

 

Nincs harag...

:)


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#366
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő..... Ha már itt tartunk akkor, bumfordi, gagyi, univerzális ami mindenre jó, de semmire igazán...és pont, hogy haza vágja a letisztult, visszafogott összképet...

Bocsánat...

#367
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Miért? Letisztult és visszafogott dizajnu a sarvedo is, szvsz nincs vele gond

#368
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

könyörgöm vedd le a sárvédőket....:D



#369
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Ez elég k. jól néz ki!

 

köszi, a végleges setup szerinti kormánnyal:  :)

IMG_0321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#370
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Ez elég k. jól néz ki!

nekem mondod? :)

 



#371
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nekem mondod? :)

 

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://cyclingtips.c...on-projekt-3-7/

 

a jobbos kar úgy néz ki, mintha egy fékkarba machináltak volna egy elforgatott thumbiet. :) az átdobót kezelő fejcsőre száműzött kar pedig elég csemege-szagú.

2N4A4475.jpg


Edited by Vejne, 2015. September 11. - 12:00.


#372
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Haha, a thumbie és gripshift szerintem pont városi veretőkre a legjobb, gyakori lámpás-állás-gyorsítás miatt, hasznos ha egyszerre sok fokozatot tudsz váltani. :)

 

 

nekem mondod? :)

 

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • mgy and Vejne like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#373
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

második napja nézegetem ezt a specit, ha nem lenne ennyire nagy, már megvettem volna. az XT thumbie nagy király rajta! :)

Haha, a thumbie és gripshift szerintem pont városi veretőkre a legjobb, gyakori lámpás-állás-gyorsítás miatt, hasznos ha egyszerre sok fokozatot tudsz váltani. :)

 

Kár, hogy van kommúterem, igaz, a hajtókar-pedálpersely meg van semmisítve, szerencsére 2ezer ft körül perselyeznek, csak épp' nélkülözhetetlen a masina. :(

 

más: mivel lassan vége az outis szezonomnak, elgondolkoztam egy kis váltókar-tuningon. Erősebb rugók, valamint, akár a hüdiket is lecserélném, bár, utóbbiak ára (EC-Re500) nem valami biztató.. Láttam néhány régi 98 előtti dizájnú kampa-kart, ahol a kis csúcsot lereszelve-lefaragva ráhúzták a váltókarra az EC-RE600-as gumit, elég jól illeszkedett..

 

Jó kérdés, merjem-e megtenni. :) A fékkart is lehetne kicsit tuningolni, megfőzni trisóban& lefújni feketére. Hmm..

 

Optikai dolgok, de a belsőségek "megerősítése" mindenképp jó ötletnek hangzik.. :)



#374
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

második napja nézegetem ezt a specit, ha nem lenne ennyire nagy, már megvettem volna. az XT thumbie nagy király rajta! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#375
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

http://bolha.testbik...php?clid=229980   Jé, az a váltókar...

 

:)

Bizony ! AZ a váltókar !!

1995 óta a mai napig felső váltókarokkal járok. Most épp vegyesben, az első egy Suntour, a hátsó egy Shimano. A Shimano egy műanyag SiS szerű valami, 800 Ft volt 1995-ben, a mai napig hibátlan, kb 100ezer km használat után. És súlyban veri az XTR-t ! :D 

Szerintem jó vétel volt.


Marci

#376
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://bolha.testbik...php?clid=229980   Jé, az a váltókar...

 

:)



#377
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

ühüm. 3 db gyorskötöző kell hozzá és a fejcsapágyat sem kell kivenni, hogy felszereled. :)


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#378
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:) Ettől diszkrétebb megoldást ismertek?

 

569114_1.jpg

 

569114_2.jpg


  • donciccio likes this

#379
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Köszi!



#380
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Először is a megfelelő topikot ehhez itt találod: http://forum.bikemag...étõl-a-farkáig/

 

A lényeg, hogy a fék- és a váltókarnak megfelelő akasztószem legyen a bowden végén (outi/MTB). Nem kell túlbonyolítani, egy rozsdamentes esetleg még köszörült bowden megteszi és teflonbéléses bowdenház. Bowdenházból külön van váltóhoz és fékhez, erre figyelj. A bowdenház végére illő kupakok is fontosak.
A Jagwire olcsóbb termékei is bőven megteszik. Jóval fontosabb a bowden szerelése. A bowdenház végeit merőlegesre kell köszörülni és a bowden elvezetésre, hosszra is figyelni kell, hogy optimális szögben csatlakozzanak az akasztószemekhez. Ha ezt jól megcsinálod, akkor nyersz a legtöbbet.