Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#361
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Hello,

 

A Shimano XT RD-M786 Shadow Plus hátsó váltó kompatibilis lehet a SRAM GX váltókarral?

mindkettő 10-es, a shimano Dyna sys-es ami 1:1 -ben vált mint a sram, ezért gondolom hogy használható lenne.

Ez így jó lehet vagy nem?

persze. amennyiben a shimano is pont ugyanannyit húz akkor hogyne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#362
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás

Hello,

 

A Shimano XT RD-M786 Shadow Plus hátsó váltó kompatibilis lehet a SRAM GX váltókarral?

mindkettő 10-es, a shimano Dyna sys-es ami 1:1 -ben vált mint a sram, ezért gondolom hogy használható lenne.

Ez így jó lehet vagy nem?



#363
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Van ötlete valakinek, hogy hol tudnék itthon beszerezni (magyarul azt sem tudom hogy hívják) inline gear indicator-t? Egy kis műanyag vacak amit a fékváltókar váltóbowden kivezetéséhez tesznek, átbújik rajta a bowden és leolvasható rajta a hogy melyik sebességben vagy, mert egy műanyag gyűrű ráfeszül a bowdenre. Állítólag régen adták is a Dura Ace és XTR váltókarokhoz. Egyedül eBay-en találtam öt dollárért, de ő sem szállít ide, meg ha van itthon, akkor inkább a hazait választom.

Szerk.: vagyis olyan váltókarokhoz, ahol nincs beépített fokozatkijelző.

6 másodperc volt a gugliban

http://www.cheapbike...ear-indicators/



#364
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Van ötlete valakinek, hogy hol tudnék itthon beszerezni (magyarul azt sem tudom hogy hívják) inline gear indicator-t? Egy kis műanyag vacak amit a fékváltókar váltóbowden kivezetéséhez tesznek, átbújik rajta a bowden és leolvasható rajta a hogy melyik sebességben vagy, mert egy műanyag gyűrű ráfeszül a bowdenre. Állítólag régen adták is a Dura Ace és XTR váltókarokhoz. Egyedül eBay-en találtam öt dollárért, de ő sem szállít ide, meg ha van itthon, akkor inkább a hazait választom.

Szerk.: vagyis olyan váltókarokhoz, ahol nincs beépített fokozatkijelző.

P3000 módosította - 2015. október 07. - 16:41


#365
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kérdés: montis shimano első váltóknál és váltókaroknál teljes az átjárhatóság? pl "régi" váltókar és új 2 tányéros váltó megy együtt, jól tudom ugye?

úgy tudom, igen.

 

Ha mégsem, gripshift vagy thumbie. (?) 



#366
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

kérdés: montis shimano első váltóknál és váltókaroknál teljes az átjárhatóság? pl "régi" váltókar és új 2 tányéros váltó megy együtt, jól tudom ugye?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#367
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

glc5-shift-r.jpg?PHPSESSID=aqvqjtf8s81fh

 

 

http://www.ison-dist...fh7999h3gditeh5


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#368
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A hajtómű rohadt jól néz ki, azt meg kell hagyni! Kíváncsi leszek rá, így legalább első kézből lehet infót kapni!

Ne fogd majd vissza magad! :)

 

Végre megérkezett és már a helyén van! :)



#369
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Shimano_Xt_1x11_zpsjfy0gpxo.jpg

 

Végre megérkezett és már a helyén van! :)

Még csak 40 km van benne, tehát nem hosszú a barátság (32 / 11-42). 

 

1. Nagyon határozott a váltás

2. A lánc a helyén maradt :)

3. Az állítható "kuplung" rugóerősség jó dolog

4. Nagyon(-nagyon) csendes a rendszer

5. A váltókaron a karok nagyon jó fogással bírnak, ergonomikus helyen vannak (részemről sokkal kényelmesebb mint az előző XT)

 

6. A régi hátsó váltó sokkal pofásabb. 

A direct mount takarófedelet fogom még cserélni másra, a váltókar kijelző takarófedél nem jár a karhoz, azt 2.5 Euróért lehet kapni, majd csak megérkezik.... (igazán beleférhetne az árba). Azt hiszem nem fog hiányozni az első átdobó, a tartósságra kíváncsi leszek.

 


  • Kisherceg kedveli ezt

#370
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Bentről a céges hálózatról nem látszott a kép, csak most röhögök rajta.

Jobb kézzel váltasz, ha emelkedő jön, ballal meg ha haladni akarsz... :D

köszi, a végleges setup szerinti kormánnyal:   :)

IMG_0321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



#371
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.retrobike...hp?f=6&t=325214

 

Nem értem, miért hagyták el később szinte teljesen ezt a megoldást :) Ma már úgy kell ezekre "vadászni". 

 

imageaa378.jpg



#372
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő..... Ha már itt tartunk akkor, bumfordi, gagyi, univerzális ami mindenre jó, de semmire igazán...és pont, hogy haza vágja a letisztult, visszafogott összképet...

Bocsánat...

 

Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő....Ha már itt tartunk, akkor távol tartja a kosz nagy részét a bringa többi részétől és tőlem, ...és pont, hogy a méretre nyesett pálcákkal jól be is lehetett állítani....

 

Nincs harag...

:)


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#373
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Letisztult? Visszafogott? Ez egy sárvédő..... Ha már itt tartunk akkor, bumfordi, gagyi, univerzális ami mindenre jó, de semmire igazán...és pont, hogy haza vágja a letisztult, visszafogott összképet...

Bocsánat...

#374
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Miért? Letisztult és visszafogott dizajnu a sarvedo is, szvsz nincs vele gond

#375
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

könyörgöm vedd le a sárvédőket....:D



#376
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Ez elég k. jól néz ki!

 

köszi, a végleges setup szerinti kormánnyal:  :)

IMG_0321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#377
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ez elég k. jól néz ki!

nekem mondod? :)

 



#378
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nekem mondod? :)

 

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://cyclingtips.c...on-projekt-3-7/

 

a jobbos kar úgy néz ki, mintha egy fékkarba machináltak volna egy elforgatott thumbiet. :) az átdobót kezelő fejcsőre száműzött kar pedig elég csemege-szagú.

2N4A4475.jpg


Vejne módosította - 2015. szeptember 11. - 12:00


#379
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Haha, a thumbie és gripshift szerintem pont városi veretőkre a legjobb, gyakori lámpás-állás-gyorsítás miatt, hasznos ha egyszerre sok fokozatot tudsz váltani. :)

 

 

nekem mondod? :)

 

crux_reload__4__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • mgy és Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#380
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

második napja nézegetem ezt a specit, ha nem lenne ennyire nagy, már megvettem volna. az XT thumbie nagy király rajta! :)

Haha, a thumbie és gripshift szerintem pont városi veretőkre a legjobb, gyakori lámpás-állás-gyorsítás miatt, hasznos ha egyszerre sok fokozatot tudsz váltani. :)

 

Kár, hogy van kommúterem, igaz, a hajtókar-pedálpersely meg van semmisítve, szerencsére 2ezer ft körül perselyeznek, csak épp' nélkülözhetetlen a masina. :(

 

más: mivel lassan vége az outis szezonomnak, elgondolkoztam egy kis váltókar-tuningon. Erősebb rugók, valamint, akár a hüdiket is lecserélném, bár, utóbbiak ára (EC-Re500) nem valami biztató.. Láttam néhány régi 98 előtti dizájnú kampa-kart, ahol a kis csúcsot lereszelve-lefaragva ráhúzták a váltókarra az EC-RE600-as gumit, elég jól illeszkedett..

 

Jó kérdés, merjem-e megtenni. :) A fékkart is lehetne kicsit tuningolni, megfőzni trisóban& lefújni feketére. Hmm..

 

Optikai dolgok, de a belsőségek "megerősítése" mindenképp jó ötletnek hangzik.. :)