Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#3721
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Sajna rosszabb. Azaz gyengébb, és csúnyább:( Terhelés alatt is rosszabbul vált. De alig van más lehetõség. Esetleg ebay.

#3722
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
"lehet nem alternatíva, de a mai napig van 3/7 s-es váltókarszett.
slmc40 -es alivio, shimano."

igen, azt én is láttam, csak nem tudom milyen minõségû az az alivio, most stx váltókarokat használok, amik nagyon finoman mûködnek, kb.mint egy mai deore.

Az alivio olyan nagy bumszli dolognak tûnik. Van ezzel valakinek tapasztalata?

Rosszabbra nem cserélnék szívesen.

#3723
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

deore elsöváltó elég gyengus.
ismerösömnek elég hamar elég jól kikotyogósodott....


Az az 510-es volt. 530-ast kell venni, de méginkább 531-est, ha a vázra felmegy.

#3724
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
lehet nem alternatíva, de a mai napig van 3/7 s-es váltókarszett.
slmc40 -es alivio, shimano.

#3725
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Nekem az a bajom, hogy cantihoz való stx fékváltókarom van, de v fékesíteni akarok. Ha valakinek van egy régi 7-es sorhoz való váltókar szettje és megválna tõle az szóljon már nekem privát légyszi, akkor is ha csak balos lenne.

köszi :)

#3726
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
vegyél x7-et, az a párszáz forint az x5-höz képest
amúgy maga az x5 kategória sem hulladék,, volt már olyan alkatrészem sokáig, csak mégis...

#3727
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
sajnos már nem emlékszek hogy pontosan milyen tipus volt.

#3728
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Alsõbilincses ugye?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3729
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
deore elsöváltó elég gyengus.
ismerösömnek elég hamar elég jól kikotyogósodott....

#3730
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Sram SX-5 elsõváltót semmiféleképp? Deore jobb?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3731
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
"Engem zavar, hogy nehezen forog, fékez."

Kedves j4ni!

Itt ülünk Kedves Barátaimmal, és kuncogunk kissé. :) Õk már régi bicajosok, sok-sok maratonnal a hátukmögött. (Deore-, Deore LX-cuccokkal) Tiszta szívünkbõl kívánjuk Neked, hogy az életben ennél nagyobb problémád soha ne legyen!! :)

#3732
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hali!

Engem zavar, hogy nehezen forog, fékez.
Ez a legkissebb alkatrész, mégis nagyobb az ellenállása mint pl a hajtómûnek...

Mi baj származhatna abból, ha kicserélem egy könnyen pörgõre, olyanra mint az alsó?

Az alsó görgõt is szétszedtem, mint mondtam, és abban is csak sima csúszócsapágy van, de ott acélon csúszik...

J.


Pedig az alsónak ipari (zárt mélyhornyú) csapágyasnak kellene lennie, nekem is xt-m van. Mi van az alsó görgõdre írva? Egyébként kicserélheted a felsõ görgõt más fajtára, nem lesz baja tõle, maximum nem lesz annyira tartós.


A sebesség mindent megold.

 


#3733
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
j4ni: az gyárilag olyan amilyen! nekem is "nehezen" forog a felsö görgö.

nem tudom hogy észrevetted e hogy a felsö görgö nem csak forogni tud, hanem tengelyirányba (jobbra is balra is) egy picit el tud mozdulni.
ez sem véletlen! így pontos a váltás....

és sztem is túlreagálod ezt az apróságot.

#3734
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Hali!

Engem zavar, hogy nehezen forog, fékez.
Ez a legkissebb alkatrész, mégis nagyobb az ellenállása mint pl a hajtómûnek...

Mi baj származhatna abból, ha kicserélem egy könnyen pörgõre, olyanra mint az alsó?

Az alsó görgõt is szétszedtem, mint mondtam, és abban is csak sima csúszócsapágy van, de ott acélon csúszik...

J.

A kerámiás görgõ ilyen, nehezebben forog, nincs vele semmi baj, nem kell a tömítést olajozni. Az alsó görgõben golyós csapágy van...
Kicsit túlpörgöd az egészet...



#3735
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Ahogy tanácsoltátok, kicsavaroztam a két görgõt a gyakorlatilag új XT hátsó váltómból.

Mind a két görgõ nagyon könnyû, érezni, hogy nem acélból vannak.

Szétszedtem mind2 görgõ tengelyét és észrevettem, hogy csak a felsõ görgõnek (amelyik nehezen megy) kerámiás a tengelye. belül teljessen tiszta volt, tehát nem az elkoszolódás miatt forog nehezebben. És valóban, ennek a görgönek van egy kis gumitömítés, ami a tengelyt óvja az elkoszolódástól, és a csúszó gumi miatt forog nehezebben.

Szétszedtem az alsó görgõt is, ezen nincs extra gumitömítés, a tengelye is acél és nem kerámia, sokkal könnyebben forog mint a másik.

Az XT váltóm felsõ görgöje nehezebben forog mint az alsó görgõ, a hajtómû,
a racsni, vagy éppen a hátsó kerék...

Ezt nevetségesnek tartom.

Ti is tapasztaltatok már ilyet?
-Mennyibe kerül egy kis (könnyen futó) görgõ XT hátsó váltóhoz?

-Miért van az, hogy az alsó görgõn be van jelölve egy forgásirány, a felsõn pedig nincs?

-a gumival tömített görgõn a gumitömítést teflonozhatom, vagy olajozhatom, zsírozhatom hogy jobban csússzon?
(Nem mertem, nehogy szétmarja valami a gumit)

üdv
János


A kerámiás görgõ ilyen, nehezebben forog, nincs vele semmi baj, nem kell a tömítést olajozni. Az alsó görgõben golyós csapágy van...
Kicsit túlpörgöd az egészet...


A sebesség mindent megold.

 


#3736
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Sziasztok!

Ahogy tanácsoltátok, kicsavaroztam a két görgõt a gyakorlatilag új XT hátsó váltómból.

Mind a két görgõ nagyon könnyû, érezni, hogy nem acélból vannak.

Szétszedtem mind2 görgõ tengelyét és észrevettem, hogy csak a felsõ görgõnek (amelyik nehezen megy) kerámiás a tengelye. belül teljessen tiszta volt, tehát nem az elkoszolódás miatt forog nehezebben. És valóban, ennek a görgönek van egy kis gumitömítés, ami a tengelyt óvja az elkoszolódástól, és a csúszó gumi miatt forog nehezebben.

Szétszedtem az alsó görgõt is, ezen nincs extra gumitömítés, a tengelye is acél és nem kerámia, sokkal könnyebben forog mint a másik.

Az XT váltóm felsõ görgöje nehezebben forog mint az alsó görgõ, a hajtómû,
a racsni, vagy éppen a hátsó kerék...

Ezt nevetségesnek tartom.

Ti is tapasztaltatok már ilyet?
-Mennyibe kerül egy kis (könnyen futó) görgõ XT hátsó váltóhoz?

-Miért van az, hogy az alsó görgõn be van jelölve egy forgásirány, a felsõn pedig nincs?

-a gumival tömített görgõn a gumitömítést teflonozhatom, vagy olajozhatom, zsírozhatom hogy jobban csússzon?
(Nem mertem, nehogy szétmarja valami a gumit)

üdv
János

#3737
Gyikgyigo

Gyikgyigo

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts

Készi a választ!

Tehát egyszerûen kicsavarom a görgöt egy kis imbuszkulcsal,
letisztítom, megzsírozom (tehát nem olajozom, nem teflonozom, hanem zsírozom) és visszacsavarom?
Ennyi lenne?


Aha így kell! Ma megvettem az SLX hátsó/elsõ váltóm (+váltókart). Fantasztikus! Az '99-es Lx után menyország ráadásul a formavilág és a szín,
Extázisba estem...:love1: - >éN

#3738
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Készi a választ!

Tehát egyszerûen kicsavarom a görgöt egy kis imbuszkulcsal,
letisztítom, megzsírozom (tehát nem olajozom, nem teflonozom, hanem zsírozom) és visszacsavarom?
Ennyi lenne?

kerámiás
tisztit aztán zsíroz
összerak
örül



#3739
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
kerámiás
tisztit aztán zsíroz
összerak
örül

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3740
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Sziasztok!

Tegnap tetettem a láncomba SRAM patantszemet, hogy könnyen le tudjam szedni, tisztítani.

Nos leszedtem a láncot és észrevettem hogy a Shimano XT hátsó váltómnak a felsõ láncvezetõ görgõje sokkal nehezebben forog mint az alsó. Az alsó szinte pörög, a felsõ pedig nehezen jár. Válószínûleg el van konszolódva, ezért nem csúszik...

Kérdésem az lenne, hogyan kell ezt a görgõt tisztítani?
Ki tudom imbuszkulcsal egyszerûen csavarozni a görgõt és letisztítom aztán jólvan?

Jól gondolom, hogy az a kis görgõ nem csapágyas, hanem egyszerûen csúszik?

Mivel kell kenni? Zsirral, olajjal, vagy teflonos löttyel?

üdv
János