a váltó véghelyzet-állító csavarjaival elejét tudod venni a túlváltásnak-láncledobásnak, akár "kéttányérosítható" a váltókarod, akár nem.
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#342
Írta 2016. január 07. - 15:19

#343
Írta 2016. január 07. - 14:48

Sziasztok!
Felteszem itt is a kérdést,talán ide pontosabban való:
Egy jelenleg 3x8 trekkinget szeretnék átépíteni 2x10-re,mivel a montimon XT váltókar van,így erre is XT-t szeretnék tenni,kérdés hogy egy SL-M780 váltókar ami elöl 3 tányért kezel,az mit fog kezdeni a 2 lánctányérral? Kezeli normálisan,vagy felejtős mert alá vagy fölé fogja dobni ha véletlen rányomok még egyet? Az XTR váltókaroknál lehet állítani hogy 2 v 3 lánckerekes verziót tudjon. Vagy milyen opciók vannak még?
#344
Írta 2015. december 06. - 20:42

jaj, ma láttam egy biankit 8-as RX-100 szettel, és természetesen campy veloce fvk-okkal. Hagyjuk..
ellenben pakolászás közben kezembe akadt a tavaly (2014) februárjában "leírt" thumbie-kioldókar a campy ergopowerből. (Kivágta az ajtót egy autós előttem, aztán sikerült eséskor pont ráesnem a kioldókarra, és szépen lenullázni)
Akkor első impulzusban egyből HVÁ-t kontaktoltam, hátha tudna szerezni kioldókart, de végül az egyetlen alkatrész ára miatt egy komplett jobbos kart vettem, s abból került kimentésre a kioldógomb. Természetesen a régi thumbie-t megpróbáltam "ragasztani", de lebeszéltek róla, hogy az nem fogja bírni, el fog ereszteni, nem lesz jó, etc.
Most, 1.5 év után a loctite még mindig tart. Püfölöm, húzom-nyúzom, morzsolom és forgatom, de nem ereszt el. Már mindegy, így utólag.
Utólag teljesen lényegtelen, de: szerintetek egy normálisabb fémragasztóval tartott volna a kar használat közben is? Acélból van a kérdéses alkatrész, a törésről képek meg lentebb. Sokat nem spóroltam volna amúgy, de azért bánja az ember már ilyenkor, főleg, ha tényleg bírta volna a kötés..
#345
Írta 2015. november 28. - 21:40

Vejne, köszönöm a segítséget! Erről a Campáról úgy tűnik, lekéstem, de legalább tudom, mit kell keresni, és (sajnos) hosszú még a tél.
#346
Írta 2015. november 28. - 20:41

a hátsó váltod mukodni fog 8-9-es fvk-okkal, bár nem optimálisan. Az átdobóval lehet gond, ha 1055-ös, az nem fvk-hoz és 8s rendszerhez lett tervezve, elöl lehet zavar.
Amire szükséged lesz még, az egy "downtube cable guide" vagy "downtube cable stop" névre hallgató bowdenmegakasztó.
Én a helyedben amit még megpróbálnék, esetleg:
CAMPAGNOLO fékváltókarból régebbi 10-es vagy 9-es, amiknek a balos karja NEM INDEXELT, hanem 13 pozíciót tud. Ezek kompatibilisek lesznek az átdobóval, ráadásul a hátsó váltást is be fogod tudni állítani velük, viszonylag könnyen hetes v nyolcas sh sorra.
Nézd ezt:
http://apro.bikemag....do-l319099.html
a balos kar mindennel kompatibilis, a jobbos kar meg cca. ugyanannyi bowdent húz, mint egy hetes shimano kar, szóval még sort sem kéne cserélned, de a váltás kényelmesebbé válna.
Ja, és ez a mirázs szép, megbízható, nagyon jó konstrukció, a gumi alapján kb. új, szóval ropogós.
kompatibilitásért ld:
Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world
a táblázatból amit nézz:
-shimano hátsó váltó (1.7, vagy "hubbub bowdenkötéssel" 1.6)
-campy "új" 9-es ergopower (3.0mm bowdenhúzás)
előbbivel kb. hetes sort fog pöpecül vinni, hubbubbal meg 8s-t.
Én megvenném azt a mirázst, bowdenmegakasztókat, és maradna a mostani sor -átdobó-váltó..
- pufihus kedveli ezt
#347
Írta 2015. november 28. - 20:22

Üdv!
Öreg országúti bicajomat szeretném upgrade-elni. 105-ös szett van rajta. A váltó alsócsöves, 2X7 sebességes. Szeretnék fékváltókarra váltani. Egyáltalán nem értek a műszaki dolgokhoz, ezért kérem a tanácsotokat. Először is, egy újabb 2X8-as, vagy 2x9-es fékváltókar használható egy ilyen váltóhoz? Ha igen, előzetesen egy 105 5500-ast és egy 105 5600-ast néztem. Van értelme ilyen öreg herkentyűket venni, vagy jobb egy újszerű Tiagra, v. Sora? (Persze, attól függ, milyen céllal. Én edzésre akarom használni - nem versenyzőként, csak a kondimat igyekszem megőrizni, de azt komolyan. A cucc a szépsége, vagy a presztízs értéke nem érdekel. Mostanában évi bő 2000 km-eket megyek - ennyire van időm - de jórészt hegyen (Bükk). Cserélni is azért akarok, hogy gyorsuljon a váltásom, és felfelé ne veszítsek annyi lendületet.) Szóval?
Aztán mire lesz még szükségem? Gondolom, új bowdenekre, + az átbandázsolást sem fogom megúszni. + vmi "váltószemről" (?) olvastam valahol. Ez vmi rögzítés? Szabvány méret, vagy vadászni kell majd rá? Van még vmi ezeken kívül?
#348
Írta 2015. november 20. - 00:30

csak mond meg a vevőnek, kb esélytelen a positron váltóhoz alkatrész (bovden, etc)
/tudom ebay bubusok túrhatnak, de hivatalosan nem lesz/
Enyém a bringa. Tudom, hogy régi a váltó, de egy szinte egyáltalán nem használt bicikliről van szó és sajnálnám a váltót lecserélni, de amint valami baja lenne, azonnal dobnám el a váltót-váltókart.
Add el az egész bicajt. Néha egyszerubb csak továbblepni .
Nem adom el, nincs ennek semmi baja.
__________
Váltófüles kérdésre tudtok valamit mondani?
#349
Írta 2015. november 20. - 00:08

Add el az egész bicajt. Néha egyszerubb csak továbblepni .
csak mond meg a vevőnek, kb esélytelen a positron váltóhoz alkatrész (bovden, etc)
/tudom ebay bubusok túrhatnak, de hivatalosan nem lesz/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#350
Írta 2015. november 19. - 23:57

#351
Írta 2015. november 19. - 22:44

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, van jelenleg egy régi bringám, rajta egy 6-os menetes racsni és egy 80-as évek elejei Shimano Positron váltó. Nagyon jól működik most is, de menetes helyett kazettás agyra váltok, így mennie kell a váltónak.
Nem tudom, melyik utat válasszam.
1.: nehéz, de beszerzek egy 6-os sort és megoldva a probléma. Azonban 6-os sort nem találok sehol sem.
2.: 7-es sort ráteszek és remélkedek, hogy az alsó 6 sebességben jól működik. A 6-os sornál a fogaskerekek 5,5mm, 7-esnél 5mm távolságra vannak egymástól, gondolom ez elég nagy eltérés, hogy ne működjön rendesen.
3.: Száműzöm a váltót váltókarral együtt, veszek mindenből újat. Így viszont nem tudom, hogy 7 vagy 8 sebességben gondolkodjak, mert elég kicsi differencia van árban. 8-as váltókból viszont csak olyat találok, ami az új vázakon levő váltófülre csavarozható, nekem olyan felfogatás nincs, csak a régi csúszópapucsba illeszkedő. Lehet ezzel játszadozni, vagy érjem be 7 fokozattal?
Mit gondoltok?
Köszönöm
#352
Írta 2015. október 27. - 20:45

Sziasztok!
Adott egy trekking bringa, ami Shimano Altus váltóval volt szerelve. Új váltók (első-hátsó) kerülnek rá (fékváltókarok is). Az lenne a kérdésem, hogy szerelhető rá jobb minőségű rendszer (Acera, Alivio,... stb...)? Akár racsni cserével is...
Köszi szépen!
#353
Írta 2015. október 22. - 14:07

Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy belekezdtem egy országúti építésébe, de nem fékváltókarral szerelném. 8 vagy 9 sebességes rendszerrel építeném. De jóformán csak olyan váltókarokat találok ahol az első váltókar 3 sebességes. Az lenne a kérdésem, hogy ez a háromfokozatú váltókar használható-e dupla lánctányérhoz és a hozzá tartozó első váltóhoz?
Ha esetleg ez volt már téma, akkor bocsánat.
Köszönöm a válaszotokat.
#355
Írta 2015. október 19. - 13:08

ja, mindkét topicban jó helyen vagy.
Köszi, és a hidrás fékcső cserére is van ötletetek?
#356
Írta 2015. október 19. - 12:27

Sziasztok!
(Remélem jó topicban vagyok)
Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?
ja, mindkét topicban jó helyen vagy.
https://www.google.h...y routed cables
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#357
Írta 2015. október 19. - 12:05

Sziasztok!
(Remélem jó topicban vagyok)
Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?
#358
Írta 2015. október 12. - 23:25

Hello.
Alivio váltás szettes bringámat most fejlesztem kicsit. Vettem rá xt első és hátsó váltót. Alivio váltókarokkal nem volt az igazi. Vettem xt váltókarokat is.
Azon gondolkodom vegyek e hozzá jagwire ripcord bowdwn szettet? Van értelme a teflonos bowdennek és az összenyomódás mentes bowden háznak? Vagy maradjak az egyszerűbb jag. Szettnél? Vagy ha nem ezt, akkor mit... Tapasztalat esetleg valakinek?
Mindeképp váltóhoz való bowdenházat vegyél, pl a fékbowden ház nem jó, 1x véletlenül felcseréltem és sokat felvett a bowden mozgásából --> használhatatlan lessz a váltó, nem tudod beállítani.
A váltóhoz való házban hosszirányú drótok vannak a fékhez valóban fém spirál. Mindegy melyik márkát veszed, ugyanaz a megoldás lesz, csak váltóhoz valót vegyél.
A köszörült és teflonos bowdennek van érteleme, pontosabbá és gyorsabbá válik a váltó mozgása, nem kell zsírozni a bowdent.
#359
Írta 2015. október 08. - 22:59

én ezt is megkérdezném:
http://www.ebay.com/...R-/301710132557
egy üzenet ingyen van
Dobtam neki, valahonnan csak meglesz ez a titokzatos dolog.
#360
Írta 2015. október 08. - 21:25

Alivio váltás szettes bringámat most fejlesztem kicsit. Vettem rá xt első és hátsó váltót. Alivio váltókarokkal nem volt az igazi. Vettem xt váltókarokat is.
Azon gondolkodom vegyek e hozzá jagwire ripcord bowdwn szettet? Van értelme a teflonos bowdennek és az összenyomódás mentes bowden háznak? Vagy maradjak az egyszerűbb jag. Szettnél? Vagy ha nem ezt, akkor mit... Tapasztalat esetleg valakinek?