Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#321
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

kérdés:

 

http://www.maxi-bike...-chorus-daytona

 

ez vajon működik úton is, vagy csak padon? 10-es fvk, régi 9-es hv, akárhogy számolom a 2.8*1,4-et, nekem nem adja ki a 4.15-öt, sehogy

Hasonló kérdést próbáltam boncolni az országútis topikban 2015. november 15. - 13:24-kor, de sajnos nem találtam se vita, se segítő partnerre.
Röviden: Ez a számítás túlegyszerűsített, pontatlan eredményt ad. Szerintem ehhez nem érdemes használni, inkább ki kell próbálni a gépet.


Edited by nagylaci32, 2016. January 08. - 19:13.


#322
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

Köszi a választ,igaz mondjuk a végállásállító csavar beugorhatott volna! :D

 Némileg az tett bizonytalanná hogy az XTRen van külön kapcsoló hogy 2 v 3 tányért kezeljen...de akkor nem kell aranyárban azt vennem! :D



#323
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

kérdés:

 

http://www.maxi-bike...-chorus-daytona

 

ez vajon működik úton is, vagy csak padon? 10-es fvk, régi 9-es hv, akárhogy számolom a 2.8*1,4-et, nekem nem adja ki a 4.15-öt, sehogy



#324
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

a váltó véghelyzet-állító csavarjaival elejét tudod venni a túlváltásnak-láncledobásnak, akár "kéttányérosítható" a váltókarod, akár nem.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#325
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

A váltókarral nem lesz gond, nincs belőle külön 2 vagy 3 tányéros.



#326
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

        Sziasztok!

 

Felteszem itt is a kérdést,talán ide pontosabban való:

Egy jelenleg 3x8 trekkinget szeretnék átépíteni 2x10-re,mivel a montimon XT váltókar van,így erre is XT-t szeretnék tenni,kérdés hogy egy SL-M780 váltókar ami elöl 3 tányért kezel,az mit fog kezdeni a 2 lánctányérral? Kezeli normálisan,vagy felejtős mert alá vagy fölé fogja dobni ha véletlen rányomok még egyet? Az XTR váltókaroknál lehet állítani hogy 2 v 3 lánckerekes verziót tudjon. Vagy milyen opciók vannak még?



#327
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jaj, ma láttam egy biankit 8-as RX-100 szettel, és természetesen campy veloce fvk-okkal. Hagyjuk.. :D

 

ellenben pakolászás közben kezembe akadt a tavaly (2014) februárjában "leírt" thumbie-kioldókar a campy ergopowerből. (Kivágta az ajtót egy autós előttem, aztán sikerült eséskor pont ráesnem a kioldókarra, és szépen lenullázni)

 

Akkor első impulzusban egyből HVÁ-t kontaktoltam, hátha tudna szerezni kioldókart, de végül az egyetlen alkatrész ára miatt egy komplett jobbos kart vettem, s abból került kimentésre a kioldógomb. Természetesen a régi thumbie-t megpróbáltam "ragasztani", de lebeszéltek róla, hogy az nem fogja bírni, el fog ereszteni, nem lesz jó, etc.

 

Most, 1.5 év után a loctite még mindig tart. Püfölöm, húzom-nyúzom, morzsolom és forgatom, de nem ereszt el. Már mindegy, így utólag.

 

 

Utólag teljesen lényegtelen, de: szerintetek egy normálisabb fémragasztóval tartott volna a kar használat közben is? Acélból van a kérdéses alkatrész, a törésről képek meg lentebb. Sokat nem spóroltam volna amúgy, de azért bánja az ember már ilyenkor, főleg, ha tényleg bírta volna a kötés..

 

14862_578318022258825_124912154_n_www.ke
 

1505300_582137988543495_503459898_n_www.

1517446_582138225210138_1133789723_n_www
 

 



#328
pufihus

pufihus

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Vejne, köszönöm a segítséget! Erről a Campáról úgy tűnik, lekéstem, de legalább tudom, mit kell keresni, és (sajnos) hosszú még a tél. 



#329
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a hátsó váltod mukodni fog 8-9-es fvk-okkal, bár nem optimálisan. Az átdobóval lehet gond, ha 1055-ös, az nem fvk-hoz és 8s rendszerhez lett tervezve, elöl lehet zavar.

 

Amire szükséged lesz még, az egy "downtube cable guide" vagy "downtube cable stop" névre hallgató bowdenmegakasztó.

 

Én a helyedben amit még megpróbálnék, esetleg:

 

CAMPAGNOLO fékváltókarból régebbi 10-es vagy 9-es, amiknek a balos karja NEM INDEXELT, hanem 13 pozíciót tud. Ezek kompatibilisek lesznek az átdobóval, ráadásul a hátsó váltást is be fogod tudni állítani velük, viszonylag könnyen hetes v nyolcas sh sorra.

 

Nézd ezt:

 

http://apro.bikemag....do-l319099.html

 

a balos kar mindennel kompatibilis, a jobbos kar meg cca. ugyanannyi bowdent húz, mint egy hetes shimano kar, szóval még sort sem kéne cserélned, de a váltás kényelmesebbé válna.

 

Ja, és ez a mirázs szép, megbízható, nagyon jó konstrukció, a gumi alapján kb. új, szóval ropogós. 

 

kompatibilitásért ld:

Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world

 

a táblázatból amit nézz:

-shimano hátsó váltó (1.7, vagy "hubbub bowdenkötéssel" 1.6)

-campy "új" 9-es ergopower (3.0mm bowdenhúzás)

 

előbbivel kb. hetes sort fog pöpecül vinni, hubbubbal meg 8s-t.

 

Én megvenném azt a mirázst, bowdenmegakasztókat, és maradna a mostani sor -átdobó-váltó..

 

 


  • pufihus likes this

#330
pufihus

pufihus

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Üdv!

Öreg országúti bicajomat szeretném upgrade-elni. 105-ös szett van rajta. A váltó alsócsöves, 2X7 sebességes. Szeretnék fékváltókarra váltani. Egyáltalán nem értek a műszaki dolgokhoz, ezért kérem a tanácsotokat. Először is, egy újabb 2X8-as, vagy 2x9-es  fékváltókar használható egy ilyen váltóhoz? Ha igen, előzetesen egy 105 5500-ast és egy 105 5600-ast néztem. Van értelme ilyen öreg herkentyűket venni, vagy jobb egy újszerű Tiagra, v. Sora? (Persze, attól függ, milyen céllal. Én edzésre akarom használni - nem versenyzőként, csak a kondimat igyekszem megőrizni, de azt komolyan. A cucc a szépsége, vagy a presztízs értéke nem érdekel. Mostanában évi bő 2000 km-eket megyek - ennyire van időm - de jórészt hegyen (Bükk). Cserélni is azért akarok, hogy gyorsuljon a váltásom, és felfelé ne veszítsek annyi lendületet.) Szóval?
Aztán mire lesz még szükségem? Gondolom, új bowdenekre, + az átbandázsolást sem fogom megúszni. + vmi "váltószemről" (?) olvastam valahol. Ez vmi rögzítés? Szabvány méret, vagy vadászni kell majd rá? Van még vmi ezeken kívül?



#331
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

csak mond meg a vevőnek, kb esélytelen a positron váltóhoz alkatrész (bovden, etc) :)

/tudom ebay bubusok túrhatnak, de hivatalosan nem lesz/

Enyém a bringa. Tudom, hogy régi a váltó, de egy szinte egyáltalán nem használt bicikliről van szó és sajnálnám a váltót lecserélni, de amint valami baja lenne, azonnal dobnám el a váltót-váltókart. 

 

Add el az egész bicajt. Néha egyszerubb csak továbblepni .

Nem adom el, nincs ennek semmi baja.

__________

Váltófüles kérdésre tudtok valamit mondani?



#332
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Add el az egész bicajt. Néha egyszerubb csak továbblepni .

csak mond meg a vevőnek, kb esélytelen a positron váltóhoz alkatrész (bovden, etc) :) 

/tudom ebay bubusok túrhatnak, de hivatalosan nem lesz/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#333
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Add el az egész bicajt. Néha egyszerubb csak továbblepni .

#334
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, van jelenleg egy régi bringám, rajta egy 6-os menetes racsni és egy 80-as évek elejei Shimano Positron váltó. Nagyon jól működik most is, de menetes helyett kazettás agyra váltok, így mennie kell a váltónak.
Nem tudom, melyik utat válasszam.

1.: nehéz, de beszerzek egy 6-os sort és megoldva a probléma. Azonban 6-os sort nem találok sehol sem.

2.: 7-es sort ráteszek és remélkedek, hogy az alsó 6 sebességben jól működik. A 6-os sornál a fogaskerekek 5,5mm, 7-esnél 5mm távolságra vannak egymástól, gondolom ez elég nagy eltérés, hogy ne működjön rendesen.

3.: Száműzöm a váltót váltókarral együtt, veszek mindenből újat. Így viszont nem tudom, hogy 7 vagy 8 sebességben gondolkodjak, mert elég kicsi differencia van árban. 8-as váltókból viszont csak olyat találok, ami az új vázakon levő váltófülre csavarozható, nekem olyan felfogatás nincs, csak a régi csúszópapucsba illeszkedő. Lehet ezzel játszadozni, vagy érjem be 7 fokozattal?


Mit gondoltok?

Köszönöm



#335
biktop

biktop

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Adott egy trekking bringa, ami Shimano Altus váltóval volt szerelve. Új váltók (első-hátsó) kerülnek rá (fékváltókarok is). Az lenne a kérdésem, hogy szerelhető rá jobb minőségű rendszer (Acera, Alivio,... stb...)? Akár racsni cserével is... 

 

Köszi szépen!



#336
gorwik

gorwik

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Sziasztok!

 

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy belekezdtem egy országúti építésébe, de nem fékváltókarral szerelném. 8 vagy 9 sebességes rendszerrel építeném. De jóformán csak olyan váltókarokat találok ahol az első váltókar 3 sebességes. Az lenne a kérdésem, hogy ez a háromfokozatú váltókar használható-e dupla lánctányérhoz és a hozzá tartozó első váltóhoz?

Ha esetleg ez volt már téma, akkor bocsánat.

 

Köszönöm a válaszotokat.



#337
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Köszi, és a hidrás fékcső cserére is van ötletetek?

hogyne:

https://www.google.h...sc brake cables


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#338
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

ja, mindkét topicban jó helyen vagy.

https://www.google.h...y routed cables

Köszi, és a hidrás fékcső cserére is van ötletetek?



#339
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Sziasztok!

 

(Remélem jó topicban vagyok)

Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?

 

ja, mindkét topicban jó helyen vagy.

https://www.google.h...y routed cables


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#340
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Sziasztok!

 

(Remélem jó topicban vagyok)

Rejtett bowdenvezetésű váznál (MTB) hogy kell váltó bowdent, bowdenházat és fékcsövet cserélni?