Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#3541
Írta 2008. október 08. - 18:25
aztán 1esbe kattogtatni a kart /vagy a másik utolsóba, de talán inkább 1be/ és akkor kidugod a régi bowden "orrát" a lyukon aztán ujat berakod, csavart visszateszed és kész.
ilyen egyszerû
#3542
Írta 2008. október 08. - 18:17
#3543
Írta 2008. október 01. - 20:50
Pár év???Ez komoly?osztom a véleményed Balu
pár év használat után nekem is bekoszolódott a Nokon, semmivel nem lehetett segiteni rajta.
#3544
Írta 2008. szeptember 30. - 08:00
osztom a véleményed BaluA Nokon csak súlyban jobb. A 2:1 húzás miatt rosszabb lesz a váltási pontosságod és évente cserélheted a teflon csövet.
Ezt fõleg a kistányéroknál veszed majd észre. Ott néha félre pozicionál.
pár év használat után nekem is bekoszolódott a Nokon, semmivel nem lehetett segiteni rajta.
feltettem a hátsó váltónak valami mezei bowdenkülsõt, azóta tökéletesen mûködik - fél év.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#3545
Írta 2008. szeptember 29. - 21:48
Sziasztok!
A 2008-as Deore XT váltókarhoz minõségi bowdent ad a Shimano vagy érezhetõen jobbat lehet kihozni belõle egy minõségi bowdenszettel?
Ha igen, akkor mit javasoltok? Jagwire/ BBB/ XTR?
A rendszer amibe kerülne:
- hátsó, elsõ váltó, fogaskerék: 2008-as Deore XT
- lánc: XTR
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Shimanóhoz a legjobb megoldás az XTR ... ennél jobbat nem találtak ki (tartósságra kb 10-15e km).
A Nokon csak súlyban jobb. A 2:1 húzás miatt rosszabb lesz a váltási pontosságod és évente cserélheted a teflon csövet.
Ezt fõleg a kistányéroknál veszed majd észre. Ott néha félre pozicionál.
A legjobb súlyban a NOKON Karbon (http://www.nokonusa.com) de árban a csillagos ég felé tart ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#3546
Írta 2008. szeptember 29. - 21:35
Egy kérdésem volna, beinvesztáltam egy rövid kanalas XT shadow-ra, jobb lesz ettõl a váltásom, és a láncfesesség mint a hosszú kanalas tesótól vagy nem?
Remélem a láncot jobban tartja, mert a csatotgás nagyon zavart a rázós terepen.
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#3547
Írta 2008. szeptember 22. - 21:59
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3548
Írta 2008. szeptember 22. - 20:23
#3549
Írta 2008. szeptember 22. - 12:18
A 2008-as Deore XT váltókarhoz minõségi bowdent ad a Shimano vagy érezhetõen jobbat lehet kihozni belõle egy minõségi bowdenszettel?
Ha igen, akkor mit javasoltok? Jagwire/ BBB/ XTR?
A rendszer amibe kerülne:
- hátsó, elsõ váltó, fogaskerék: 2008-as Deore XT
- lánc: XTR
Elõre is köszönöm a válaszokat!
#3550
Írta 2008. szeptember 05. - 23:16
Kerék is a helyén, mehetek végre ismét tekerni
#3551
Írta 2008. szeptember 04. - 18:29
Sziasztok!
milyet vegyek a gyári görgõk helyett? Jöhet grammozós is….
Köszi
edit: ez vagyon? http://piacter.bikem...=157040&cat=all
ha passzol a váltódhoz, tudom ajánlani a BBB csapágyazott váltógörgõit.Nekem az volt sokáig, és szerintem elég jó volt.
Szerintem olcsó és jó.Súlyát nem tudom viszonyítani semmihez, de biztos nem sokkal nehezebb az átlagnál...
(tényleg más használt ilyet?)
#3552
Írta 2008. szeptember 04. - 18:18
A hétvégén tartottam egy kis nagytakarítást a bringámon, és azt vettem észre a kotyogó Mavic Crossmax elsõ kerekemen kívül, hogy az xtr hátsóváltóm görgõjébõl letörött egy fog :cry:
Kedvenc boltom ma azzal szomorított el, hogy nincsen a velonál görögõ. A váltó RD-M970, és a felsõ (lyukacsos) görgõ kellene. Valaki tud ilyet valahonnan? Ha nincsen (mert miért is lenne), akkor milyet vegyek a gyári görgõk helyett? Jöhet grammozós is….
Köszi
edit: ez vagyon? http://piacter.bikem...=157040&cat=all
#3553
Írta 2008. szeptember 03. - 21:42
#3554
Írta 2008. szeptember 03. - 21:34
#3555
Írta 2008. szeptember 03. - 21:20
#3556
Írta 2008. szeptember 03. - 20:52
Van egy 3. hosszúmenetes csavar a váltópapucs és a váltó csatlakozásánál, az mire szolgál?
#3557
Írta 2008. szeptember 03. - 12:51
#3558
Írta 2008. szeptember 03. - 11:38
Nálam a H csavar szinte teljesen bevan csavarva , az L pedig teljesen kivan csavarva , de mégse megy fel a lánc a 2 legnagyobb fogaskerékre. A fogaskoszorúm is 8 tárcsás és a váltókarom is 8-as. (Úgyhogy nem az a baj , hogy nem illenek össze). Vajon erre mi a megoldás??
Kösz.
#3559
Írta 2008. szeptember 02. - 22:41
az egyiknel van egy H a masiknal egy L betu
a H a kicsi fogaskerek, a L a nagy
addig kell oket betekerni, hogy ne essen le a lanc ha csak szepen tekered, es ne is ugraljon le roluk
kilazitod a bovdent teljesen, hogy ne fogja a csavar. elkezded tekerni a bringat, ilyenkor leugrik a lanc a legkisebbre. ha nem esik be a fogsor es a vaz koze a lanc, es nem is akar mindenaron felmaszni a masodikra, akkor pont jo. ha fel akar maszni, akkor lazitasz a H csavaron, ha leesik a lanc, akkor beljebb tekersz rajta.
aztan bekotod a bovdent ugy hogy ne feszuljon tul, de nem is legyen laza. akkor felvaltasz a legnagyobb kerekre, es megnezed hogy ott is jol megy e.
Ismet, ha nem maszik fel a leegnagyobb fokozatba, akkor lazitani kell a L csavaron, ha tulmegy [beesik a lanc a kullok es a fogsor koze] akkor fesziteni rajta
kb igy
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3560
Írta 2008. szeptember 02. - 22:07
Az lenne a kérdésem , hogy a hátsó váltón van 2 hosszú csavar amit ki-be lehet csavargatni. Egész pontosan azokkal mit lehet állítani? Shimano Acera - m van.
Elõre is kösz.