Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#3201
Posted 2009. April 27. - 19:29

Van egy suntour xcm660as váltóm, és ma túl jól sikerült a nosevili és elõre leléptem a bicaj meg ráesett a váltó oldali felére. A váltó azonnal meghalt. Nagyobb lánckerekek felé vált, de nehezebben visszafele meg csak lazul a bovden, de nem húz vissza. Szntem a tengelyek elgörbültek benne és azért szorul. Mit tudok csinálni vele? A bicaj garija érvényes ilyesmire? Sajnos a váltón láccik hogy hozzáért a földhöz.
#3202
Posted 2009. April 24. - 22:47

Az x7-es illetve az x5.ös elsõ váltókarokban van köztes állás?
Arra gondolok, hogy amikor hátul szélsõ fokozatokban van a lánc, elõl tudom-e kicsit korrigálni, hogy ne érjen bele a terelõ, mint a nagykorú, és ma elhalálozott dx-es váltókaromban, illetve némely mostani felsõkategóriás simanyónál.
Ride everywhere.
.
#3203
Posted 2009. April 24. - 22:45

nincs vele nagy gond, nekem anno a dh gépemen volt, és tökéletesen tette a dolgát, bár egy rendes triggerrel jobban kibékültem volna.
#3204
Posted 2009. April 24. - 22:16


Ha nem lenne olyan jó minõségû az a kar, már rég cserélném.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3205
Posted 2009. April 24. - 21:10

#3206
Posted 2009. April 24. - 20:15


#3207
Posted 2009. April 24. - 20:10

én meg keveremszerintem az aremeles ide vagy oda, az XO meg mindig dragabb mint az XTR.
ki kell probalni mindkettot aztan donteni, mert kulonbozo erzes kezelni oket. foleg a markolatvaltot
en nem veszek sram hajtast, masok meg nem vesznek shimanot. izles kerdese

szvsz elõl a legjobban mûködõ kombó a shimano hmû, xt átdobó, sram karral -az mindegy hogy gripko vagy trigger - .
többi meg sram. hváltó x7-xo-ig mindegy.
1 formán jól mûködnek.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3208
Posted 2009. April 24. - 20:02

Egy jó tanács: markolatváltóval NE indulj a 2008-as Crosskovácsihoz hasonló versenyeken(sár-sár, és sár...)

#3209
Posted 2009. April 24. - 19:56

személy szerint a dual control tetszik, de ha legközelebb veszek váltókart, akkor az markolat lesz

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#3210
Posted 2009. April 24. - 19:43

#3211
Posted 2009. April 24. - 00:43

ki kell probalni mindkettot aztan donteni, mert kulonbozo erzes kezelni oket. foleg a markolatvaltot
en nem veszek sram hajtast, masok meg nem vesznek shimanot. izles kerdese
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3212
Posted 2009. April 23. - 21:01

Lenne egy nagy problémám és kérdésem!
Nos 03as vega dh vázam váltópapucsból kiszakadt a menet!
Nincsen valakinek véletlen eladóban egy?
Fontos lenne mert már jó ideje nem tudok bringázni! : ((
#3213
Posted 2009. April 23. - 16:28

Pl. magam részérõl leginkább a markolatváltót szeretem,
kivételesen ebben egyet értünk. pedig amúgy ritkán

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3214
Posted 2009. April 23. - 15:59

X9 = XT
X7 = LX
X5 = Deore
X4 = Alivio/Acera
Ez lenne az alap felállás, amennyiben párba állítjuk a modelleket. Ezzel szemben a SRAM árpozícionálása valamint fejlesztései, illetve annak iránya felborítják ezt a kategorizálást, lefelé és felfelé is elmozdulnak az egyes modellek a Shimano gyártmányaihoz képest.
#3215
Posted 2009. April 23. - 15:44

nekem a srammal csak az a bajom, hogy nem tudom hová belõni az egyes típusokat. A shimanónál nagyjából tudom, hogy a deore, vagy az lx hová esik teljesítményben, de a srammnál lövésem sincs ezekrõl.
Pedig belehet lõni kb... az x5 az kb deore kategória, x7 XT kategória (vagy mondjuk még talán SLX), X0 XTR-el ereszthetõ össze az X9 pedig az XTR és az XT között helyezkedik el félúton (nem akarok nagy hülyeséget mondani de mondjuk a Saint vetélytársa árban mondjuk mindenképpen). : )
#3216
Posted 2009. April 23. - 15:37

De amúgy ha összeteszed képeken a 3 váltót látszik hogy az x7 és az LX nem igazán egy kaszt ellenben az XT és az x7 kiképzésre elég sok hasonlóságot mutatnak. : )
Én ez a három videó alapján lettem kiváncsi a Sram-re ezért vállaltam be és valóban. : )
http://www.youtube.com/watch?v=06mM1KX1MM0
#3217
Posted 2009. April 23. - 15:30

#3218
Posted 2009. April 23. - 15:26


#3219
Posted 2009. April 23. - 15:08

Pont ezen vacilálok én is,hogy melyik váltórendszert rakjak a gépre.
A sramot nem ismerem,a shimanot inkább.
Én a shimano deore LX, és a sram x.7-en gondolkodom.Jól gondolom,ha azt gondolom,hogy ezek kb azonos színvonalat képviselnek?
Elõnyöket,hátrányokat,észrevételeket szívesen veszek!Nekem kicsit inkább a sram felé húz a szívem,de ez a véleményem még formálható

#3220
Posted 2009. April 23. - 11:32

Nálam jelenleg komplett x7-es sor van Sram PC 870-es láncal és 5.0 -ás 8-as kazettával. (elõl Race Face hajtó).
Nagyon bejön úgy az egész komplette. A váltás az én súlyommal kiállva is tökéletes. Majdhogy nem olyan mintha ûllnék (persze ha már éppen nyúlt egy picit a bowden akkor érzeni egy egy fokozatba a váltást, de még úgy is full magabiztos)
A váltás gyakorlatilag negyedfordulat alatt megy végbe és gyakran észre se veszem csak a nyomatékon, hogy váltott.
Ez az egy ujjas váltás is... imádom! :_)
A test pedig annyira szellõs, hogy a kanálon kívûl máshonnan még nem kellett dzsuvát ürítenem. (pedig dagasztottam neki egy kis sarat, de ami bele megy a következõ buckánál vagy ugrásnál ki is ürül belõle).
A test még elég erõs rázkodásoknál is olyan merev, hogy megse moccan.... mintha azt úgy fixre oda 'heggesztették' volna.
Terepen lefele ahol erõsen ütödéseknek és rázásoknak van kitéve is álom szépen vált (kiállva is!).
Az ennek megfelelõ Shimano kategória is biztos van ilyen jó (legalábbis ismerõsöm XT Shadowja is pöpec csak nagyon nem tetszik benne , hogy hangos kattanással veri le a fokozatokba a láncot illetve, hogy terepen dobálja a testet is nem csak a lánc mocorog), de ilyen 'drágább' rendszerbõl nekem Sram az elsõ így ebben én nem foglalok állást. (amiket meg hallok storykat, hogy a Shadowk hajlamosak a küllõkbe csúnyán beakadni és nagy galibákat okozni nem tudom se megerõsíteni se megcáfolni így ezekre biztos nem fogok alapozni)
Annyit tudok, hogy nekem most ez a lehetõ legtökéletesebb ami fent lehet. Jobbra nincs szükségem ennél rosszabbat meg már soha többet. :_)
+ hozzátenném ami még nekem nagyon nagy mázli volt és elég sokat nyom az ár/érték arányon.... a komplett váltás részt (hátsó x7 elsõ x7 karok x7) 20 alatt megúsztam és azért ez így eléggé baráti szerintem. :_)