Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#3061
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Most dc-t használok, összehasonlítva a rapidfire-vel (gripshiftet sosem használtam). Ez sima hétvégi harcos tapasztalat (sima túrázgatás cc):

rf:
+ váltás könnyebb fokozatba fékezés közben. Ezt régen csak a rf tudta (a gripshift-tel gondolom lehetetlen(?) váltani fékezés közben), szerettem is érte.
+ váltás nehezebb fokozatba fékezés közben csak az új változatnál lehet, persze semmi értelme
+ az új változat nagyon jó (ahol a kis kart húzni és pöckölni is lehet), miért kellett 15 év, hogy újra feltalálja a shimano, azt nem tudom...
- a mai kományokon, lockout kapcsolókkal, kilométer órával a hely már szûkös lehet

dc:
+ nem sz@r
+/- váltás "fel/le" fékezés közben, de nagyon hülye érzés...
+ a legkönnyebb és kézreesõbb váltás (nekem) könnyû fokozatba (felfele pöckölés fordított váltóval)
- a nehéz fokozatba váltás már annyira nem tetszik, elsõ váltó nagy kézmozdulatot igényel (kis kezüeknek)
+ nagy hely marad a kormányon, markolaton (újabb verzióknál)
- hülye ötlet volt miden kategóriában erõltetni
- már megint a gonosz shimano találta ki, és még rá is akart erõltetni a világra, sõt még fordított váltó is "kell" hozzá :D

Egyik jobb mint a másik...

#3062
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
eggyel többször a kelleténél én is... nekem túl bizonytalan az egész rendszer.

#3063
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
eggyel többször a kelleténél

a pöckölõs az csak akkor vált, ha én is karom. dc és marokváltó nekem mindig bebaszott durva terepen. elég kellemetlen, amikor érkezésbõl tekernél ki, aztán hopp kistányér és majdnem átesel a kormányon.

#3064
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Mert sz@r. Vagy tényleg azt mondod, hogy neked egyszerûbb úgy váltani bicózás közben, hogy a fékkart tologatod fel-le, mint a szabad hüvelykujjal pöckölni kart, vagy éppen a markolat szélén csavarni? .


mar mert tologatnam fel is??? pockolni is tudom :D

amugy meg ki, mit szokott meg... hanyszor mentetek DC-al amugy?

#3065
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Mert sz@r. Vagy tényleg azt mondod, hogy neked egyszerûbb úgy váltani bicózás közben, hogy a fékkart tologatod fel-le, mint a szabad hüvelykujjal pöckölni kart, vagy éppen a markolat szélén csavarni?
Nem mellesleg sztem az ember nem sûrûn vált fékezés közben, max. HC XC pályákon, giga lejtõk alján, fordítónál. De a legtöbb ember, amikor tekerni megy, nem szivatja magát direkt, és inkább ritmusosabb ösvényeket keres.

#3066
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)


bovebben...

#3067
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....

v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)


A sebesség mindent megold.

 


#3068
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.


jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....

#3069
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

de megy a lehuzas.... es fekezes kozben valtas?? amikor 4 ujjal teped a fekkarokat...

A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.


A sebesség mindent megold.

 


#3070
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
van (jobb esetben) 5 ujjad kezenként. ebbõl a kettõ kell kapaszkodni, kettõvel fékezel, eggyel még mindig tudsz váltogatni :) dual release, vagy sram váltókar megoldja a problémát.

ha meg 4ujjal téped a féket, akkor az nem elég erõs. vegyél rendes féket.

#3071
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
de megy a lehuzas.... es fekezes kozben valtas?? amikor 4 ujjal teped a fekkarokat...

#3072
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
az tény hogy nekem se kéne dualcontrol. meg semmilyen más fékváltókaros rendszer. országútin persze más a helyzet. de sajnos nincs aszfalttorpedóm:(

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#3073
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.

Igen úgy értettem.

#3074
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.


hehe....en azzal megyek es nincs bajom vele.

#3075
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

pedig a shimanonak van bõven dualcontrol karja felsõ kategóriában is, na meg országútiban szinte csak az van, de most mtb-s volt a kérdés.


szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3076
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.

Egy merevvázra írtam a nyeregvázcsõszöget, ott számít. Nálad nem ott ér a lánc az elsõváltóhoz, ahol kellene, rossz a lánc szöge ennél a beülésnél.


A sebesség mindent megold.

 


#3077
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts

e-type váltó?


Ez az amelyiket a középcsapágy alá rögzítheted? Mert akkor nem, nem olyan.
Az aláírásomban lévõ képeken jobban látható,hogy milyen.

Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.

#3078
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
pedig a shimanonak van bõven dualcontrol karja felsõ kategóriában is, na meg országútiban szinte csak az van, de most mtb-s volt a kérdés.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#3079
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok
Érdemes fékváltokart venni? Egy Hone-t néztem ki az aprobol cc re használlnám
Valaki tud rola valami infot

Attól függ mit használtál eddig, általában megosztja az embereket, van aki szereti-esküszik rá van aki utalja, az látszik, már nem nagyon nyomják a gyártók, talán felsõ kategóriában nem is láttam.

#3080
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

e-type váltó?

na az az amit nem lehet jól beállítani -szutyok scotton legalábbis nem tudta senki-

nekem a coileren tökéletesen mûkõdõtt az ugyanolyan xt átdobó mint ami itt kérdés
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való