Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#2981
Írta 2009. július 25. - 20:47
Mai nap fent DH-ztam Kékesen a kék kereszten és leteszteltem a patent pedál oldását esés közben is. De örültem,hogy mielõtt felmentem lecsavaroztam az XT kijelzõjét! Különben most arról is letörtem volna. Amúgy állítgattam még az elsõ váltót és most terhelés közben elég jól müxik,csak álványon nem ok,de mondjuk fordítva lenne a nagyobb baj. Szerintetek lehetséges,hogy a 2003-as XT hátsó váltómnak elgyengült a rugója? Mintha kicsit lassabban váltana.
#2982
Írta 2009. július 25. - 20:21
De egy shimano shadow váltó is megoldaná a problémádat, pl slx.
A sebesség mindent megold.
#2983
Írta 2009. július 25. - 20:00
sx4-es váltókarom van eladó olyan amit linkeltél, ha érdekel, privátban megbeszéljük
#2984
Írta 2009. július 25. - 19:58
A linkelt X5 a korábbi (egy vagy két évvel ezelõtti) X7. Külföldrõl lehet darabra is rendelni, bár sok helyen ott is csak párban érhetõ el.
#2986
Írta 2009. július 25. - 18:49
igen, megoldja a problémádat a sram váltó (sx5-> felfelé). Tamáska jól mondja hogy váltókart is kell venned akkor. szerintem megéri. én anno a dh gépemen tértem át a sram-ra és azóta csak azt használok. nem azért mert olyan jó, hanem azért mert nem ütõdik a vázhoz. (na meg jól néz ki, és imádom a trigger váltókart).
#2987
Írta 2009. július 25. - 18:45
ha sramot veszel akkor valtokart is venned kell ezt kalkulald bele.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2988
Írta 2009. július 25. - 17:37
Sziasztok!
Egy egyszerû kérdésem lenne. Építenék magamnak bicajt, fõleg dirt/streetelek, de azért néha elmegyek ide oda vele, és szeretnék hátsó váltót, nem pedig sst. Tehát, az eddig használt váltó deore, nem nagy cucc, pár órába beletelt mire beállítottam, de akkor egész jól váltott és nem kattogot össze vissza. Viszont a gondom az, hogy ugrok egyet és felüt, nekinyomja a felsõ fogaskereket a racsninak kettõ között meg ugye ott a lánc;régebben még a váznak ütõdött, de volt egy kis csavar, aminek a vége a papucsnak ütközött, becsavartam, szóval már csak a racsnit bántja. Nah most ennek jó hangja van, mintha zúznám szét a bringa hátulját, meg gondolom ott hátul sem tesz jót, és a legrosszabb az, hogy kijön egy kis buckán, vagy patkán, bárhol és nagyon idegesít. Arra gondoltam, hogy sok jót hallottam a SRAm cuccokról, bepróbálok egy X7et, fõleg, hogy valaki azt mondta, hogy nem mozog felfele és lefele, mint a shimanok a felsõ részen, csak oldalra. Ez valóban így van, és megoldódhat a gondom ilyen egyszerûen, vagy csak tévesen informálódtam. Egy kis megerõsítés kellene, mert ha nem jön össze a dolog, akkor inkább ssre térek át.
Egy egyszerû kérdésem lenne. Építenék magamnak bicajt, fõleg dirt/streetelek, de azért néha elmegyek ide oda vele, és szeretnék hátsó váltót, nem pedig sst. Tehát, az eddig használt váltó deore, nem nagy cucc, pár órába beletelt mire beállítottam, de akkor egész jól váltott és nem kattogot össze vissza. Viszont a gondom az, hogy ugrok egyet és felüt, nekinyomja a felsõ fogaskereket a racsninak kettõ között meg ugye ott a lánc;régebben még a váznak ütõdött, de volt egy kis csavar, aminek a vége a papucsnak ütközött, becsavartam, szóval már csak a racsnit bántja. Nah most ennek jó hangja van, mintha zúznám szét a bringa hátulját, meg gondolom ott hátul sem tesz jót, és a legrosszabb az, hogy kijön egy kis buckán, vagy patkán, bárhol és nagyon idegesít. Arra gondoltam, hogy sok jót hallottam a SRAm cuccokról, bepróbálok egy X7et, fõleg, hogy valaki azt mondta, hogy nem mozog felfele és lefele, mint a shimanok a felsõ részen, csak oldalra. Ez valóban így van, és megoldódhat a gondom ilyen egyszerûen, vagy csak tévesen informálódtam. Egy kis megerõsítés kellene, mert ha nem jön össze a dolog, akkor inkább ssre térek át.
#2989
Írta 2009. július 25. - 17:25
#2990
Írta 2009. július 25. - 12:25
levaltottal a legnehezebb fokozatba? mert csak ugy jon ki belole
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2991
Írta 2009. július 25. - 10:20
Sziasztok!
Kellene egy kis gyors segítség... Elszakadt a váltóbovden a meridán, 105-ös hátsó... és ki kéne cserélni, de a váltókarban maradt rész, nem akar kijönni az istennek se. hogy tudom én a maradék bovdennel azt a kis dumót kiszedni ? el kell valamit távolítani a dualcontrolos váltókarról hogy ki tudjam szedni?
Köszike!!!
Kellene egy kis gyors segítség... Elszakadt a váltóbovden a meridán, 105-ös hátsó... és ki kéne cserélni, de a váltókarban maradt rész, nem akar kijönni az istennek se. hogy tudom én a maradék bovdennel azt a kis dumót kiszedni ? el kell valamit távolítani a dualcontrolos váltókarról hogy ki tudjam szedni?
Köszike!!!
#2992
Írta 2009. július 24. - 15:14
#2993
Írta 2009. július 24. - 15:02
#2995
Írta 2009. július 24. - 14:58
Halló.
A Sram X.0 marokváltó használjható XTR Shadow hátsóváltóval?
A Sram X.0 marokváltó használjható XTR Shadow hátsóváltóval?
#2996
Írta 2009. július 24. - 11:08
no nemi tekeres utan pontosabb diagnozis minden esetben akkor pattog, amikor a bal oldali hajtokar also allasban van, bringa helyzetetol fuggetlenul (emelkedon eltolodik). a vazhoz szorosan rogzitett dologrol lehet szo, mert a vaz felerositi a hangot. csak bal oldalon terhelve hallhato.
szvsz a fotengely lesz.
szvsz a fotengely lesz.
#2997
Írta 2009. július 23. - 12:28
arn; lehet tényleg a legegyszerûbb dolog lesz: koszos a nyeregcsõ. kiállva tekerve is hallod?
igen, kiallva is produkalja - a hatso rugostagot es a telot is allitgattam kicsit, hogy valtozzon a geometria, de ugy nez ki nem a vaz, vagy nagyon kozel a fotengelyhez.
de nem olyan pattogo hangja van, mint a feszulo es kicsit elmozdulo nyeregcsobilincsnek, hanem inkabb olyan, mintha a bowden beleerne hajtokarba - termeszetesen nem er bele semmi, es arulkodo kopasnyomokat sem latok egyiken sem.
#2998
Írta 2009. július 23. - 11:51
arn; lehet tényleg a legegyszerûbb dolog lesz: koszos a nyeregcsõ. kiállva tekerve is hallod?
#2999
Írta 2009. július 23. - 11:37
Én hetes rendszert használok és még nem éreztem hiányát a nyolcasnak sem. Ellenben jó olcsó hozzá a lánc + fogaskeréksor.
#3000
Írta 2009. július 23. - 11:32
nem azért mondom, mert hülyének nézlek, de a hajtókar nem ver bele az elsõ váltóba? hogy ugyanabban a pozícióban csinálja az gyanús...nekem eccer volt ilyen ismétlõdõ fura hang; kiderült hogy a hátsó fékbowden túl hoszú és minden egyes fordulatnálé belerugok a cipõ sarkával.
a kozepso fogaskereken is ugyanolyan hangja van ill a tekeres sebessegetol nem fugg - tehat probaltuk ugy keresni, hogy huzom a feket, es "erobol" tekerek lassan. ugyanaz a kattano hang egy ponton.
Az nem számít. Összeszereléskor is oda kerülhetett. A klasszikusról sem szabad megfeledkezni, a nyeregcsõ. De lehet még a nyereg, ny.csõbilincs, hátsókerék, pedál, lánckerék...
kosznal mekkora az eselye, hogy epp ugyanott ugyanakkor? kiallva is ugyanolyan a hang, a hatsokerek allasatol fuggetlen - a pedalt, lanckereket meg en sem zartam ki.
de lehet az lesz a legokosabb, ha par dolgot atteszek a masik bringarol (pedal, lanc).