Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#361
Írta 2005. augusztus 31. - 21:46

Tény, h Európában, mármint a boldogabbik, Óceánhoz közelebbi felén hozzánk képest iszonyat sok országútis van, és elég nagy a kultusza is. Az országútis versenyek igazi tömegeket vonzanak, hatalmas pénz is van bennük. DE! Ott vannak az utak, a barátságos és kultúrált autósok és közlekedési morál, a rekreációnak hozzánk képest sokkal szerteágazóbb fajtái és az ehhez kapcsolódó toleráns légkör (mármint h nem az a normális, aki nyomatja a sört magába a TV elõtt ülve, és aki nem így él, az hülye).
Szóval, ha mi valaha is eljutunk ide, az nem mostanában lesz, hanem évtizedek v akár generációk múlva. És ott van az _A által emlegetett anyagi része.
Én hozzátennék még valamit: aki országútizni akar, annak tekernie kell. Nyilván komikus, ha egy virsligumis gépen vki 20-25-tel sétabicajozik. Montizni lehet gyorsan is meg lassan is, de azért Ti is érzitek, h aki benevez egy országúti gépre az azért nyomja...
Na és persze még ott van a szokásos fáziskésés, nálunk még a régi montis láz gyûrizik be mindig, ami odaát már rég lecsengett...
#362
Írta 2005. augusztus 31. - 21:30

#363
Írta 2005. augusztus 31. - 20:30

Szal én nem csodálkozom azon,hogy outisból kevés szaladgál a földön,nemhogy magyarországon vagy keletebbre... És piac ide vagy oda,azért be kell látnunk,nem vagyunk olyan sokan,hogy érdemes legyen teljesen újoncként bárkinek ebbe belevágni.A SRAM egyszerûen csak összefogta a már meglévõ dogait és még egy kis ráfordítással,amit nem tartok hatalmas kiadásnak,megalkotta a saját outi családját. Márcsak a tesztelés lehet hátra és várni a megfelõ "idõjárásra",ami kedvez nekik,hogy piacra lépjenek,elkezdig szépen csöpögtetni az infókat a termékrõl és amikor kellõ figyelem irányul rájuk:szépen megjelennek.
#364
Írta 2005. augusztus 31. - 18:46

azért azt ne felejtsd el hogy montiban sem kompatibilis a shimano váltókkal ,váltókarokkal...(jó az elsõ igen)Már nem azért,de a SRAM-nak miben kellett vmi nagy újdonságot felmutatnia/terveznie? Amit a truvativ megcsinált eddig (kormányok és stucnik,középcsapik,hajtókarok,nyeregcsövek) az úgy jó ahogy van,gyakorlatilag minden árkategóriát lefed. A SRAMnak nem újdonság a racsnik/láncok elõállítása,gyanítom elég sok outis bringáján van vagy SRAM lánc vagy SRAM fogaskeréksor,esetleg mind2. A váltókat/váltókarokat is elég jól ismerhetik az mtb szakág miatt,bár abból még valóban nem adtak ki outihoz,de azért ennyi tapasztalat után megtervezni egy olyan váltócsaládot,ahol nem is kell,olyan nagy ütésekkel számolni,mint egy komolyabb terepen,mégsem lehet olyan hû de nagy probléma...
A design az egy jó kérdés lesz. Ez az egyetlen tényezõ amiben sok fejtörésük lehet. Az a kép,amit henger belinkelt...Hát...Vhogy nincs olyan szép mint egy Campa fékváltókar vagy egy Dura...Ámbár mondhatjuk még azt,hogy csak egy teszt kiadás,node akkor is...Hogy néz már ki?
A másik kérdés,ami talán a legfontosabb: az ár.Eddig is a jó ár/érték arányról voltak híresek,ha kijönnek egy olyan komplett váltó családdal,ami árban alul,teljesítményben pedig felülmúlja a konkurenciát,akkor nem kérdés a létjogosultságuk a piacon.
Végül, de nem utolsó sorban:mennyire lesz kompatibilis és felcserélhetõ a többi gyár termékeivel. Elhagyják-e a shimano kompatibilitást,avagy sem? Amennyiben megtartják,és nem dobják ki a meglévõ kazettáik terveit,ez aztjelenthetné,hogy esetlegesen olcsóbb SRAM fékváltóval lehetne váltani egy shimano rendszert...
agy úgy tudom volt a palettájukon, bár vszinû csak matricázták...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#365
Írta 2005. augusztus 31. - 16:17

#366
Írta 2005. augusztus 31. - 16:14

A design az egy jó kérdés lesz. Ez az egyetlen tényezõ amiben sok fejtörésük lehet. Az a kép,amit henger belinkelt...Hát...Vhogy nincs olyan szép mint egy Campa fékváltókar vagy egy Dura...Ámbár mondhatjuk még azt,hogy csak egy teszt kiadás,node akkor is...Hogy néz már ki?

A másik kérdés,ami talán a legfontosabb: az ár.Eddig is a jó ár/érték arányról voltak híresek,ha kijönnek egy olyan komplett váltó családdal,ami árban alul,teljesítményben pedig felülmúlja a konkurenciát,akkor nem kérdés a létjogosultságuk a piacon.
Végül, de nem utolsó sorban:mennyire lesz kompatibilis és felcserélhetõ a többi gyár termékeivel. Elhagyják-e a shimano kompatibilitást,avagy sem? Amennyiben megtartják,és nem dobják ki a meglévõ kazettáik terveit,ez aztjelenthetné,hogy esetlegesen olcsóbb SRAM fékváltóval lehetne váltani egy shimano rendszert...
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#367
Írta 2005. augusztus 31. - 10:39

Az emberek kezdenek rájönni,h ez az egyik legkeményebb sport. Az elmúlt pár évben csodálták a sok ugri-bugri triálos/DH-s majmot. Szerintem ma a Földön van kb. 8-10.000 extreme bringás, aki ezt profi szemlélettel csinálja. A többi meg pizzát zabál, pöfékeli a cigarettát, meg fizeti a jegyet a felvonóra, vagy mint nálunk a fogaskerekûre.
Ellenben országúti kerékpárosból szerintem csak Fr.o.ban vagy Olasz.o. ban van több mint 10.000, aki ha nem is versenyzik rendszeresen, de a saját egészségének megörzésének érdekében heti 8-20órát edz!!!
Szerintem.
#368
Írta 2005. augusztus 30. - 19:26

edit: http://www.velotrade...lozat/budapest/ itt a shimano service emblémások a kiemeltek.
Rem azért egy pesti személy is hozzászól.
#369
Írta 2005. augusztus 29. - 21:04

Mondanátok nekem Bp.-en egy korrekt Shimano szervizt, ahol rendszeresen javítanak Sh. ou. cuccokat.
És mégegy: Sh. fv.kart javítanak-e vagy ha baja van csere?
Köszkösz!

#370
Írta 2005. augusztus 28. - 23:55

de a Sram se mai szereplõ a piacon, és aligha vannak rászorulva az országútisokra. Úgyhogy biztos vezette õket vmi, h ezzel elõrukkoltak, és aligha a piaci kényszer.
#371
Írta 2005. augusztus 28. - 22:22

mint a BMW a forma-1 ben. Lassan (pár év után) kezd beérni a csapat.
Szerintem.
#372
Írta 2005. augusztus 27. - 20:36

#373
Írta 2005. augusztus 27. - 19:39

Rakogatok össze egy bicajt, ezért kutakodom erre-arra, innét van: Hirdet itt az aprón egy mester (nemtom ér e leírni a nevét, ezért nem teszem), voltam nála a héten, szerintem ami nála nincs, az nincs. az apróban szerintem gyorsan megtalálod a hirdetéseit, vagy küld üzenetet!OFF:
vkinek nincs véletlenül egy fém klipsze, kuuurva régi 600as "háromszög" pedálhoz?
Valahol eltûnt a végtelenben az egyik... :-£
ON
#374
Írta 2005. augusztus 27. - 19:27

a kosarat sztem azé találták ki, hogy a gyárba' ne kelljen f@szolni a golyókkal.
zsír be, kosár be, aztán lehet is nyúlni a pneumatikus nyomatékkulcsért..
összeraktam az öreg 105ös csapit, szervíz meghuzta-sajna nincs behajtó hozzá, csak 4 kis luk van rajta.
PÖPEC az öreg harcos, ma legydzsassztam vele Gyöngyösre, dógozni.
Igaza volt a heringnek, ehhez ez illik. :-)
OFF:
vkinek nincs véletlenül egy fém klipsze, kuuurva régi 600as "háromszög" pedálhoz?
Valahol eltûnt a végtelenben az egyik... :-£
ON
#375
Írta 2005. augusztus 26. - 21:36

Üdv:G.Pityu
#376
Írta 2005. augusztus 26. - 18:52

#377
Írta 2005. augusztus 26. - 17:28

csak ,mintha olvastam volna anno arról, hogy a két gigász eltérõ szögeket használ...
kosarat soha nem használok, sehol sem, még a kormánycsapit is kigolyózom.
bár, ezzel a 105ös fejcsapival szívtam kicsinység, alig birtam belõni:a fordított felsõcsészés trükk miatt..
tehát mono hanyagolós, majd ha gazdag ember leszek, azt' fussa octalinkre, talán, outit illetõen.
#378
Írta 2005. augusztus 26. - 17:14

Üdv:G.Pityu
#379
Írta 2005. augusztus 26. - 15:41

vón', nekem egy kérdésem:
szerettem volna kicserélni az öreg mózerembe a réégi 105ös középcsapit /shimano,"olasz" méret, d36mm, 114mm hossz/ mono-ra,
de ami monoblokkot tudtam volna szerválni, csak campa lett volna, ebben a méretben.
ezt is a világ végérõl kotorták elõ...
ezek után magam is beláttam, hogy sh!manoban olasz méretet ne is reméljek már..
a hajtómû 105ös /1988as/, shimano hajtómûcsapággyal.
nos:
a kérdésem a következõ:
-lehet-e a kecskével nemi életet élni?
-a négyszögtengely lapolási szöge azonos-e a campi, illetve a shimano monoknál?
-vagyis, ballagjak vissza, s vegyem meg a campi blokkot, s feltéve a 105ös hajtómûvemet, tuti, hogy nem fogom szétgyilkolni?
-vagy fogadjam meg a heringúr /szerelõ/tanácsát, s rakjam össze az eredeti csészés hajtómûcsapit: " ezzel még mindig jobban jársz, anyagminõséget, élettartamot illetõen, mint egy mai monoblokkal..."
valahol igaza van, a csészéken szemmel látható kopás alig észlelhetõ, a svábbogáron kívül ez fogja túlélni az atomcsapást, az tuti.
no.
bocs a körülményeskedésért.
#380
Írta 2005. augusztus 25. - 12:56

Eddig trekkingel tekertem, de a héten adódott egy lehetõség, és nem bírtam magammal, vettem egy használt - de nem leharcolt országútit. Külsõt viszont cserélnem kellene rajta. Csak az tuti nekem, hogy kékben jól mutatna, meg ami rajta van az asszem 19-es, de valami szélesebb ezeken a nem túl jó utakon biztos elkelne. Egyáltalán milyet nézzek rá? (Azért túl drágát sem akarok!)