Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#361
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Ha már itt tartunk, h mennyi országútis van, meg mennyi benne a pénz stb.

Tény, h Európában, mármint a boldogabbik, Óceánhoz közelebbi felén hozzánk képest iszonyat sok országútis van, és elég nagy a kultusza is. Az országútis versenyek igazi tömegeket vonzanak, hatalmas pénz is van bennük. DE! Ott vannak az utak, a barátságos és kultúrált autósok és közlekedési morál, a rekreációnak hozzánk képest sokkal szerteágazóbb fajtái és az ehhez kapcsolódó toleráns légkör (mármint h nem az a normális, aki nyomatja a sört magába a TV elõtt ülve, és aki nem így él, az hülye).
Szóval, ha mi valaha is eljutunk ide, az nem mostanában lesz, hanem évtizedek v akár generációk múlva. És ott van az _A által emlegetett anyagi része.
Én hozzátennék még valamit: aki országútizni akar, annak tekernie kell. Nyilván komikus, ha egy virsligumis gépen vki 20-25-tel sétabicajozik. Montizni lehet gyorsan is meg lassan is, de azért Ti is érzitek, h aki benevez egy országúti gépre az azért nyomja...
Na és persze még ott van a szokásos fáziskésés, nálunk még a régi montis láz gyûrizik be mindig, ami odaát már rég lecsengett...

#362
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Na jó persze igazad van, de azért nem szabad elfelejteni hogy a sram nem kifejezetten a magyar piacra termel. Meg azt sem hogy egy cég mindig profitra törekszik.

#363
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Nem hiszem,hogy csak egyszerû szemléletváltozás menne végbe Tpresident. Az országútizáshoz,azért kell egy kis felhalmozódott tõke a társadalomban,nem? Hiába mondod tpresident,hogy népszerû. Lehet romániában is az... Csakhogy ehhez a sportághoz kell egy pár dolog. Egyrészt jó úthálózat,ehhez kell(ene) az állam,egy kis támogatás a sportágnak (rendezvények,díjak,egy kis reklám) ez több forrásból kellene...- mert egy verseny éppúgy hozhat jót egy vendéglátósnak aki a célnál vendégeli meg az embereket,mint egy táplálék kiegészítõnek.(Amúgy mennyi rendezvény van outisoknak nálunk?/és kb mennyi mtb-s?) Szal ott tartunk,hogy esetleg van egy jó kis út,nomeg egy támogatott rendezvény,ahol talán van némi szervíz meg kaja...etc. Akkor most következzen az egyén. Neki kell egy csomó pénz a bringára-ugyebár olcsó outi nem igazán van... Aztán ruha sem árt... Tételesen nem írom ki,de sztem mind tudjuk,hogy az egyén oldaláról is egy elég durva összeg jön ki és van egy olyan sanda gyanúm,hogy ez a végösszeg outinál magasabb összeget eredményez,mint más ágakban. Persze mondhatjuk,hogy nyugaton is megvannak ezek a költségek,de egyrészt azok a költségek még csomagküldéssel is olcsóbbak,mint nálunk(ezt elmagyarázza vki,hogy miért?),másrészt a fizetésük és a járulékok is másként alakulnak...
Szal én nem csodálkozom azon,hogy outisból kevés szaladgál a földön,nemhogy magyarországon vagy keletebbre... És piac ide vagy oda,azért be kell látnunk,nem vagyunk olyan sokan,hogy érdemes legyen teljesen újoncként bárkinek ebbe belevágni.A SRAM egyszerûen csak összefogta a már meglévõ dogait és még egy kis ráfordítással,amit nem tartok hatalmas kiadásnak,megalkotta a saját outi családját. Márcsak a tesztelés lehet hátra és várni a megfelõ "idõjárásra",ami kedvez nekik,hogy piacra lépjenek,elkezdig szépen csöpögtetni az infókat a termékrõl és amikor kellõ figyelem irányul rájuk:szépen megjelennek.

#364
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

Már nem azért,de a SRAM-nak miben kellett vmi nagy újdonságot felmutatnia/terveznie? Amit a truvativ megcsinált eddig (kormányok és stucnik,középcsapik,hajtókarok,nyeregcsövek) az úgy jó ahogy van,gyakorlatilag minden árkategóriát lefed. A SRAMnak nem újdonság a racsnik/láncok elõállítása,gyanítom elég sok outis bringáján van vagy SRAM lánc vagy SRAM fogaskeréksor,esetleg mind2. A váltókat/váltókarokat is elég jól ismerhetik az mtb szakág miatt,bár abból még valóban nem adtak ki outihoz,de azért ennyi tapasztalat után megtervezni egy olyan váltócsaládot,ahol nem is kell,olyan nagy ütésekkel számolni,mint egy komolyabb terepen,mégsem lehet olyan hû de nagy probléma...
A design az egy jó kérdés lesz. Ez az egyetlen tényezõ amiben sok fejtörésük lehet. Az a kép,amit henger belinkelt...Hát...Vhogy nincs olyan szép mint egy Campa fékváltókar vagy egy Dura...Ámbár mondhatjuk még azt,hogy csak egy teszt kiadás,node akkor is...Hogy néz már ki?;)
A másik kérdés,ami talán a legfontosabb: az ár.Eddig is a jó ár/érték arányról voltak híresek,ha kijönnek egy olyan komplett váltó családdal,ami árban alul,teljesítményben pedig felülmúlja a konkurenciát,akkor nem kérdés a létjogosultságuk a piacon.
Végül, de nem utolsó sorban:mennyire lesz kompatibilis és felcserélhetõ a többi gyár termékeivel. Elhagyják-e a shimano kompatibilitást,avagy sem? Amennyiben megtartják,és nem dobják ki a meglévõ kazettáik terveit,ez aztjelenthetné,hogy esetlegesen olcsóbb SRAM fékváltóval lehetne váltani egy shimano rendszert...

azért azt ne felejtsd el hogy montiban sem kompatibilis a shimano váltókkal ,váltókarokkal...(jó az elsõ igen)
agy úgy tudom volt a palettájukon, bár vszinû csak matricázták...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#365
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Várjunk csak,most gondoltam bele egy aprócska dologba: Van/volt valaha a sramnak saját kerékagya?

#366
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Már nem azért,de a SRAM-nak miben kellett vmi nagy újdonságot felmutatnia/terveznie? Amit a truvativ megcsinált eddig (kormányok és stucnik,középcsapik,hajtókarok,nyeregcsövek) az úgy jó ahogy van,gyakorlatilag minden árkategóriát lefed. A SRAMnak nem újdonság a racsnik/láncok elõállítása,gyanítom elég sok outis bringáján van vagy SRAM lánc vagy SRAM fogaskeréksor,esetleg mind2. A váltókat/váltókarokat is elég jól ismerhetik az mtb szakág miatt,bár abból még valóban nem adtak ki outihoz,de azért ennyi tapasztalat után megtervezni egy olyan váltócsaládot,ahol nem is kell,olyan nagy ütésekkel számolni,mint egy komolyabb terepen,mégsem lehet olyan hû de nagy probléma...
A design az egy jó kérdés lesz. Ez az egyetlen tényezõ amiben sok fejtörésük lehet. Az a kép,amit henger belinkelt...Hát...Vhogy nincs olyan szép mint egy Campa fékváltókar vagy egy Dura...Ámbár mondhatjuk még azt,hogy csak egy teszt kiadás,node akkor is...Hogy néz már ki?;)
A másik kérdés,ami talán a legfontosabb: az ár.Eddig is a jó ár/érték arányról voltak híresek,ha kijönnek egy olyan komplett váltó családdal,ami árban alul,teljesítményben pedig felülmúlja a konkurenciát,akkor nem kérdés a létjogosultságuk a piacon.
Végül, de nem utolsó sorban:mennyire lesz kompatibilis és felcserélhetõ a többi gyár termékeivel. Elhagyják-e a shimano kompatibilitást,avagy sem? Amennyiben megtartják,és nem dobják ki a meglévõ kazettáik terveit,ez aztjelenthetné,hogy esetlegesen olcsóbb SRAM fékváltóval lehetne váltani egy shimano rendszert...
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#367
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
egyre nagyobb pénz van az országúti kerékpározásban, és ha ez külföldön egy ekkora "mogult" mint a SRAM megmozgat, az elõbb-utóbb nekünk(kishazánkban) is jó lesz.
Az emberek kezdenek rájönni,h ez az egyik legkeményebb sport. Az elmúlt pár évben csodálták a sok ugri-bugri triálos/DH-s majmot. Szerintem ma a Földön van kb. 8-10.000 extreme bringás, aki ezt profi szemlélettel csinálja. A többi meg pizzát zabál, pöfékeli a cigarettát, meg fizeti a jegyet a felvonóra, vagy mint nálunk a fogaskerekûre.
Ellenben országúti kerékpárosból szerintem csak Fr.o.ban vagy Olasz.o. ban van több mint 10.000, aki ha nem is versenyzik rendszeresen, de a saját egészségének megörzésének érdekében heti 8-20órát edz!!!
Szerintem.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#368
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Sya! Gyanítom bármelyik kék színnel jelölt lánchálózattag megfefel neked. Ha hinni lehet a lánckatalógusnak,ezek a helyek a kiemelt partnerek.
edit: http://www.velotrade...lozat/budapest/ itt a shimano service emblémások a kiemeltek.
Rem azért egy pesti személy is hozzászól.

#369
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Hali!
Mondanátok nekem Bp.-en egy korrekt Shimano szervizt, ahol rendszeresen javítanak Sh. ou. cuccokat.
És mégegy: Sh. fv.kart javítanak-e vagy ha baja van csere?
Köszkösz!:)

#370
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Én azért örülök, h történik vmi, és nem csak a Big S meg a Campa a választék... bár igaz, elsõ évben beleugrani általában ritkán szerencsés.
de a Sram se mai szereplõ a piacon, és aligha vannak rászorulva az országútisokra. Úgyhogy biztos vezette õket vmi, h ezzel elõrukkoltak, és aligha a piaci kényszer.

#371
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Hát, szerintem kell 3-4 év mire koforrott konstrukcót lesznek képesek elõállítani.
mint a BMW a forma-1 ben. Lassan (pár év után) kezd beérni a csapat.
Szerintem.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#372
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Hali, ezt sasoljátok!


Jövõre lesz SRAM outi szett.
http://www.cyclingne...2005/news/08-26

#373
vandorkecske

vandorkecske

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

OFF:
vkinek nincs véletlenül egy fém klipsze, kuuurva régi 600as "háromszög" pedálhoz?
Valahol eltûnt a végtelenben az egyik... :-£
ON

Rakogatok össze egy bicajt, ezért kutakodom erre-arra, innét van: Hirdet itt az aprón egy mester (nemtom ér e leírni a nevét, ezért nem teszem), voltam nála a héten, szerintem ami nála nincs, az nincs. az apróban szerintem gyorsan megtalálod a hirdetéseit, vagy küld üzenetet!

#374
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
jah.
a kosarat sztem azé találták ki, hogy a gyárba' ne kelljen f@szolni a golyókkal.
zsír be, kosár be, aztán lehet is nyúlni a pneumatikus nyomatékkulcsért..

összeraktam az öreg 105ös csapit, szervíz meghuzta-sajna nincs behajtó hozzá, csak 4 kis luk van rajta.
PÖPEC az öreg harcos, ma legydzsassztam vele Gyöngyösre, dógozni.
Igaza volt a heringnek, ehhez ez illik. :-)
OFF:
vkinek nincs véletlenül egy fém klipsze, kuuurva régi 600as "háromszög" pedálhoz?
Valahol eltûnt a végtelenben az egyik... :-£
ON

#375
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
A kosár elég puha anyagból van, és kopik, aztán egyszercsak bedarálják a golyók a hajtómûcsapágyba.Másrészt nekem megnyugtatóbb ha a terhelés nem 7 golyón, hanem 11 golyón oszlik el, fõleg ha válogatott (pl:SKF)csapágygolyókat használok.

Üdv:G.Pityu

#376
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
...és miért nem használsz kosarat?

#377
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
úgy néz ki, ez lesz a megoldás. fõleg, hogy a campi mono majd' 9 papír volt.
csak ,mintha olvastam volna anno arról, hogy a két gigász eltérõ szögeket használ...
kosarat soha nem használok, sehol sem, még a kormánycsapit is kigolyózom.
bár, ezzel a 105ös fejcsapival szívtam kicsinység, alig birtam belõni:a fordított felsõcsészés trükk miatt..
tehát mono hanyagolós, majd ha gazdag ember leszek, azt' fussa octalinkre, talán, outit illetõen.

#378
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Üdv! Szerintem nyugodtan pakold vissza,csak elõbb sétálj el egy csapágyboltba, és vegyél 22db 6.25-ös SKFcsapágygolyót(ha jól emléxem ez a méret, de ellenõrizd,vagy vidd magaddal a boldba a golyóidat...!)2-3száz huf és tapasztalatom szerint jobb a mérettûrése.Kosarat ne rakjál be, hanem jó sok zsírt, és abba pakold be a golyókat!Én évek óta használok egy ilyet, 270 gr és bírja a strapát.És mivel a csészék távolsága nagyobb mint a monoblokkoknál, merevebb azoknál. A Campinak a lapolási szõge más mint a simanóé, így nem ajánlatos a használata. Ha monó kell , akkor a Token monóblokkot nézd meg az X-faktorban.

Üdv:G.Pityu

#379
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
csumika.

vón', nekem egy kérdésem:
szerettem volna kicserélni az öreg mózerembe a réégi 105ös középcsapit /shimano,"olasz" méret, d36mm, 114mm hossz/ mono-ra,
de ami monoblokkot tudtam volna szerválni, csak campa lett volna, ebben a méretben.
ezt is a világ végérõl kotorták elõ...
ezek után magam is beláttam, hogy sh!manoban olasz méretet ne is reméljek már..

a hajtómû 105ös /1988as/, shimano hajtómûcsapággyal.
nos:
a kérdésem a következõ:

-lehet-e a kecskével nemi életet élni?

-a négyszögtengely lapolási szöge azonos-e a campi, illetve a shimano monoknál?
-vagyis, ballagjak vissza, s vegyem meg a campi blokkot, s feltéve a 105ös hajtómûvemet, tuti, hogy nem fogom szétgyilkolni?

-vagy fogadjam meg a heringúr /szerelõ/tanácsát, s rakjam össze az eredeti csészés hajtómûcsapit: " ezzel még mindig jobban jársz, anyagminõséget, élettartamot illetõen, mint egy mai monoblokkal..."
valahol igaza van, a csészéken szemmel látható kopás alig észlelhetõ, a svábbogáron kívül ez fogja túlélni az atomcsapást, az tuti.

no.
bocs a körülményeskedésért.

#380
g_prefect

g_prefect

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás
Sziasztok!

Eddig trekkingel tekertem, de a héten adódott egy lehetõség, és nem bírtam magammal, vettem egy használt - de nem leharcolt országútit. Külsõt viszont cserélnem kellene rajta. Csak az tuti nekem, hogy kékben jól mutatna, meg ami rajta van az asszem 19-es, de valami szélesebb ezeken a nem túl jó utakon biztos elkelne. Egyáltalán milyet nézzek rá? (Azért túl drágát sem akarok!)