A biondosok járnak hét közben is bringázni, és elég sokan vannak ahhoz,h mindeng van 2-3 csoport(lassabb-gyorsabb) így mindenki a maga tempójának megfelelõ grupetto-ba tud menni. Érdeklõdj a Mártinál a boltban, segítõkész!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#401
Írta 2005. augusztus 20. - 18:23

"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#402
Írta 2005. augusztus 20. - 17:26

Tudnatok egy klubot, vagy tarsasagot ajanlani, ahol hetkozben is van esetleg edzes es tanulhatnek a tapasztaltaktol? Szeretnek versenyezni amator szinten, de jo lenne nem csak hetvegen tekerni magamtol.
#403
Írta 2005. augusztus 19. - 22:22

Esetleg menj meg el a Vadasz utcaba, ott is foglalkoznak orszagutiakkal es ertenek is hozza.
#404
Írta 2005. augusztus 19. - 18:05

Próbáld inkább a netet. A boltok nem nagyon árulnak használtat. Ahol mégis érdemes megnézni az a Luongo a Rauol Wallenberg utcában, a Hajti Pajti a Lónyaiban és a Hajtány(?) Majd megnézem a címet. Ezeken a helyeken szoktak lenni használt kezdõ országútik.
#405
Írta 2005. augusztus 19. - 12:26

Rollingwheels: köszönöm a tanácsotkat.
Azért ez az 1"-os külön kerék elég hajmeresztõnek tûnik a tárcsafékhez, telóhoz...
Viszont helytakarékosabb megoldás, az biztos.
Máris nézem a javasolt oldalakat, meg keresek ou-s boltokba.
A Csalogány u-ban nagyon szép biciklik voltak, de csak maga a váz 105e volt. Még felnézek a várhoz is, de több boltot nem tudok, csak mountisakat.
Mégegyszer köszi a segítséget.
Azért ez az 1"-os külön kerék elég hajmeresztõnek tûnik a tárcsafékhez, telóhoz...
Viszont helytakarékosabb megoldás, az biztos.

Máris nézem a javasolt oldalakat, meg keresek ou-s boltokba.
A Csalogány u-ban nagyon szép biciklik voltak, de csak maga a váz 105e volt. Még felnézek a várhoz is, de több boltot nem tudok, csak mountisakat.
Mégegyszer köszi a segítséget.
#406
Írta 2005. augusztus 19. - 12:00

SziaSziasztok!
Én most szeretnék venni egy országútit edzõ gépnek a Monti mellé. Nem tudok venni egybõl egy profi új gépet, ezért tanácsotokat szeretném kérni, milyen linken, hol lehetne nézegetni használt bringákat, vázakat. Létezik, hogy kb. 60-en belül hozzájuthatok már egy aluvázashoz?
És fogalmam sincs miért más egy országúti pedál egy spd-nél?
Igen, annyiért kapsz egy használtat. Sztem itt az apróban nézegetheted leginkább, vagy itt: http://www.bringas.h....php?oldal=apro
vagy itt : http://www.velo.hu/index.php?id=16
Azért szoktak (egyáltalán nem kötelezõ) különbözõ rendszert választani pedálból, mert országútin a hosszabb távok miatt több idõt töltesz nyeregben, és a pedálnál nagyn is érzõdik, h nagyobb a kontaktfelület a tipikus Look rendszer mellett (többszöröse, mint az SPD-nél). De ez ne zavarjon, egyáltalán nem muszáj neked is átállnod. Ha nem hajtasz 2-3 óránál többet, és szaggatsz nagyon, akkor fölösleges két rendszert tartanod.
Egyébként sztem jobban jársz, ha inkább veszel/fûzöl/csináltatsz két könnyû kereket, 1" -os slick külsõkkel, és azt cserélgeted a montidon a már meglévõ kerekekkel. Ha nem akarsz "igazi" országútis lenni, akkor ez tökéletes induló megoldás. Aztán, ha rákapsz az ízére, akkor meg úgyis jobb gépet akarsz majd

#407
Írta 2005. augusztus 19. - 10:37

#408
Írta 2005. augusztus 19. - 09:29

Sziasztok!
Én most szeretnék venni egy országútit edzõ gépnek a Monti mellé. Nem tudok venni egybõl egy profi új gépet, ezért tanácsotokat szeretném kérni, milyen linken, hol lehetne nézegetni használt bringákat, vázakat. Létezik, hogy kb. 60-en belül hozzájuthatok már egy aluvázashoz?
És fogalmam sincs miért más egy országúti pedál egy spd-nél?
Én most szeretnék venni egy országútit edzõ gépnek a Monti mellé. Nem tudok venni egybõl egy profi új gépet, ezért tanácsotokat szeretném kérni, milyen linken, hol lehetne nézegetni használt bringákat, vázakat. Létezik, hogy kb. 60-en belül hozzájuthatok már egy aluvázashoz?
És fogalmam sincs miért más egy országúti pedál egy spd-nél?
#409
Írta 2005. augusztus 19. - 07:50

SYA! Spin=a spinergy sztem. A honlap:www.spinergy.com innen eljuthatsz a forgalmazókhoz európában meg szét is nézhetsz a többi termék között.
#410
Írta 2005. augusztus 18. - 23:46

Helló, nem tudtok valamit véletlenül a linken látható elsõ (SPIN) felnirõl? (a származásáról, forgalmazójáról, ilyesmi) Semmit nem találok róla a neten. az alleycaten, viszont a képek között 2 gépen is láttam már ilyet. Fontos lenne...
http://www.alleycat....ew-york/110.jpg
http://www.alleycat....ew-york/110.jpg
#411
Írta 2005. augusztus 18. - 21:17

Ma en is elkezdtem Time-al hajtani. Egyelore tetszik. Ez az elso orszagutis pedalom, ugyhogy sok viszonyitasi alapom nincs, csak az spd-hez kepest. Kiderult, hogy az spd-n a bal labam sarka kifele allt, tehat nem egyforman alltak a labaim. A Time-al szerencsere nincs ilyen gondom.
#412
Írta 2005. augusztus 18. - 14:05

Röviden jó
. Sokáig használtam look-ot és most már kb 2 éve time-t.Hát ha különbséget vársz én nem tudok mondani, minkettõ tökéletesen tette és teszi a dolgát. Talán annyi hogy a time stopli jobban birja a gyûrödést még nem kellett cserélni.

#413
Írta 2005. augusztus 17. - 19:10

#414
Írta 2005. augusztus 17. - 17:14

#415
Írta 2005. augusztus 17. - 16:38

#416
Írta 2005. augusztus 17. - 09:18

Nem tudom, az én súlyomra 23-as méretû Conti gumival 7-8 bar között gurulgatok és eddig nem volt defektem, pedig ezzel járok Pestre melózni is, jó itt figyelek rá...
Ha kissebb a nyomás, persze, hogy nagyobb a gördülési ellenállás, de legalább erõsödsz
Ha kissebb a nyomás, persze, hogy nagyobb a gördülési ellenállás, de legalább erõsödsz

#417
Írta 2005. augusztus 17. - 08:39

Voti: hogy a profik milyen nyomással mennek az így tág fogalom, mert több tényezõtõl függ: a versenyzõ testsúlyától, a gumi méretétõl és fajtájától (peremes, szingós), edzés vagy verseny, az utak minõségétõl. A peremesek általában 7-8,5 barig ajánlottak (23-asban) a testsúlytól és igénytõl függõen. 60 kilós ridernek inkább 7-7,5 ; 80 fölött pedig a max (8,5), ha maxon mennek jobban használódik a gumi, sõt a könnyûek oldalfala kilyukadhat (ld. Conti 2000, 3000). A szingósoknál ami olcsó, az nehéz (320-330 gr), ha könnyû, akkor többe kerül (13-17e), mint könnyû peremes + latexes belsõ(8-12e Ft, 260-280 gr) (továbbá a beszerzése problematikus).
#418
Írta 2005. augusztus 16. - 18:40

ja, a gördülési ellenállás a gumin folyamatosan végighullámzó torzulásból fakad. A nagyobb nyomás csökkenti, de persze nem feltétlen lineárisan. Egyes gumik kis nyomással is elég jók gördülés szempontjából
#419
Írta 2005. augusztus 16. - 18:28

Gondolom a kisebb gördülési ellenállás az a nagyobb nyomás miatt van. Azok a gyártók akik szingót is meg gumiköpenyt is gyártanak nem ugyanazt az anyagot használják a futófelületre?
#420
Írta 2005. augusztus 16. - 17:56

A profik nyomásait nem tudom. Szingó elõnyei: Jobban nyeli a rezgéseket, tehát kényelmesebb. Kissebb gördülési ellenállás, és kicsivel jobb tapadás. Az alapgumik olcsóbbak és azok is nagyon jók pl. Tufo S33 3500ft. Ja és könnyebb a rendszer (többnyire). Az edzõszingók 300g körül vannak. Hátrány: Ha defekt akkor nagyjából kuka.