Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#121
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Sziasztok! Menetkész az új tandemünk végre és a középsõ lányommal mentünk is már néhány kört. Az a gondom, hogy a hátsó részleg kicsit rövid lett (pedig méretre készült). Ha van néhány fotótok esetleg a hátsó "kormány" rögzítésérõl, az jó lenne, mert kb 2 cm helyet kell még nyernem. Nálunk egy stucni van felcsiszolva a nyeregcsõ méretére (29,8) és abba megy a hátsó hajlított kormány. Azt viszont ki kell fordítanom elõre, hogy ne térdelgesse le állandóan a feleségem, vagy a nagyobbik fiam. Így meg a fogás nem túl kézreálló. Vagy olyan kormány kellene, amelyik hajlított, de síkban mégis egyenes. Ti mit használtok?

#122
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Köszi a képeket. Hát érdekes... Meg kell még majd részletesebben sasolnom, hogy a miénken mi fér el és hova, de még mindig jobban tetszik a nagyobb összekötõ lénckerék.

Azon agyaltam, hogy hogy is van ez. Mertugye ha 22 fogú az összekötõ lánckerék, akkor pont feleannyit fut adott km út alatt, mintha 44-es lenne, bár a lánc terhelése meg pont kétszer akkora. Nadeakkor mi koptatja jobban a láncot? A nagyobb terhelés kevesebb futással, vagy a kisebb terhelés nagyobb futással? A lánc által konkrétan bejárt út pedig nem a lebiciklizett km-ek számától függ, hanem a pedálfordulatok számától, ami ugye váltós gépeken elég laza korrelációt mutat egymással.

--Trifo

#123
azsupi

azsupi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#124
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Azsupi: tolnál errõl pár közeli képet? Nem teljesen látom, hogy mi hol van...

Azért is fura nekem ez a hosszú futás, mert pl sógoroméknak a kétoldalas hajtással az 52-es összekötõ lánctányérok is ízzé-porrá koptak úgy 5000km alatt. Afeneérti...

--Trifo

#125
azsupi

azsupi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Nekem integrált hajtómûvel van az egyoldalas hajtás kialakítva , én a 22 es fogaskereket dupláztam 5,5mm es távtartó van köztük, elöl is ilyen távtartóval van beljebb dobatva. Nekünk szükség van a 22-es lánckerékre fõleg utánfutóval hosszú emelkedõkön. A lánckerék rögzítõ csavarokat hosszabbakra kellett cserélni én átfúrtam a hajtókart és hatókar külsõoldalról 4mm es csavarral lekontráztam. Sima 22 es lánckereket használok Hg 73 as lánccal több ezer km-t elmegy. Csak 100 km-enként teflonsprayt neki. Ja és a hátsó fogaskereket ha nem szimmetrikus meg kell fordítani hogy húzásra dolgozzon,

#126
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Sala: elvben jó, de a gyakorlatban nem lesz jó. Fõleg, ha erõs ember ül elöl - és célszerû az erõsebbnek ülni elöl - nagyon hamar szanaszét kopik az az a kicsi fogaskerék. Azon kívül pedig, mivel kicsi a sugara, sokkal nagyobb szögelfordulást enged ugyanaz a lánclazaság, mint egy nagyobb lánckerék esetében, és ez valamiért jelentõsen rontja a hatásfokot.

Ha már úgyis egyoldalas hajtást szeretnél és úgyse kell a kistányér, akkor megvehetnéd a miénket, mert nekünk meg épp kellene az a kistányér, úgyhogy egy háromtányéros monti hajtókart fogok négytányérosítani, ahogy Charon is csinálta már. Be lehet szuszakolni egy lánckereket a hajtókar és a nagytányér közé, de valamivel kisebbnek kell lennie a nagytányérnál, hogy at elsõ váltó kerete ne csapjon bele.
...nem fogod megvenni, mert nem integrált, sõt, paraszos négyszögtengelyes...

Végül - nem baszogatásképp - de szépen leírogattuk már ezt korábban, még a topik elsõ nemtúlsok oldalán.

És Sala, ha már itt vagy, aztat mondjad megfele, hogy miképpen lehet Shimano tércsafékhez fékcsövet hosszabbítani. Állítólag 1600mm a leghosszabb belõle, az meg úgy fél méterrel kevesebb, mint a tandemre kéne.

Zaq: van már utánfutótok? Mert ha netán nincs, akkor érdemes vásárlás elõtt letesztelni, hogy a csemete is szeretné-e. Ebben tudok is segíteni egy kölcsön utánfutóval, ha gondolod. A mieink úgyis kinõttek már belõle, kivéve a legkisebbet, õ viszont még nem nõtt bele.

Trindem: a kétszemélyes gép is kacsázik, ha a kapitány nem elég erõs a megtartandó súlyhoz képest. Tapasztaltuk, mikor asszonykám ült egyszer elõre :)

--Trifo

#127
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ez teljesen jó. 2 embernél úgyis van akkora kraft, hogy nincs szükség kistányérra. Egyben ez a legolcsóbb és legegyszerûbb megoldás is, ráadásul nincs a gép mindkét oldalán zsíros-koszos lánc, kevésbé kell odafigyelni cipeléskor, elhelyezéskor.

#128
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Ha jol emlekszem anno az ATom fele karbon tandemen is ilyen volt a hajtas. Nem panaszkodtak ra a cikkekben.

#129
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.237 hozzászólás
  • LocationSvájc
srácok!

világosítsátok fel sötét agyamat
Egy ismerõsömmel épitük egy karbon tandemet, namost az mûködõképes megoldás a hajtómûvek összekötésére, hogy:

elöl hátul 3 tányéros hajtómû, elöl csak a legkisebb meghagyva, arról megy a hajtás hátra a másik hajtómû szintén kistányérára, kazánfûtõ hajtómûve ergo 2 tányérossá redukálodik le ezáltal.

Láncvillánál elfér a lánc.
bal oldali hajtással sajnos nem tudunk integrált hajtómûvekkel dolgozni..

vélemény?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#130
trindem

trindem

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Lehet, hogy a gép hossza tiszteletet parancsol, de a rajta röhögõ három kerékpáros nem valószínû....:D
Amúgy egy hatalmas élmény vezetni, ezt a közel 40 kg-os monstrumot... A legjobb az elindulás, amikor egyenesbe kell hozni a gépet...
Amúgy a kétszemélyesek is kacsáznak, egy gyakorlatlan kapitány keze alatt?
TRINDEM World Traveller

#131
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
tiszetletet parancsoló méretek! vannak a gépen érdekes megoldások, de korából adódóan elnézzük neki :)

Ha minden jól megy, hamarosan mi is növeljük a karaván hosszát egy babautánfutóval a tandem végére. Aztán hamarosan itt a nyári túra...

#132
trindem

trindem

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Egy pár adat a géprõl:
  • a gép teljes hossza (elsõ kerék elejétõl, a hátsó kerék végéig): 3100
  • tengelytáv: 2380
  • az 1. felsõcsõ hossza: 640
  • a 2. felsõcsõ hossza: 610
  • a 3. felsõcsõ hossza: 640
  • átlépési magasság (az 1. felsõcsõ elején): 815
  • átlépési magasság (a 3. felsõcsõ végén): 840
Az adatok mm-ben értetendõk, és a pontatlanságot tartalmazzák!

A hajtás 3 lánccal van megoldva. Elölrõl középre 53-53 fog van a lánctányérokon, középrõl hátolra 46-46 fog, és hátulról a kerékre (csak ez számít a hajtásnál) pedig 51-18 fog. Természetesen számolási hiba itt is elõfordulhat.
TRINDEM World Traveller

#133
trindem

trindem

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

toljál már fel pár fotót légyszi arról a nagyonhosszú géprõl. Szivesen megnézném, részleteiben is.

--Trifo


ITT találtok róla képeket

A fék az kimerül két (elöl hátul egy-egy) patkó-, és egy kontrafékben. (bocsássuk meg neki: 28 éves!)
A gép használható, üzemképes, adatokat, majd egy kicsit késõbb írok.

Hát azt hiszem, ezzel nem mernék túrázni...
TRINDEM World Traveller

#134
azsupi

azsupi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Kihasználatlanság miatt eladó cro-mo vázas XT felszereltség+ Novatech agyak,Magura Julie tárcsafékek, Mavic321 felnik, Big Apple gumik.210e, a váz külön is eladó 38e. Két kerekü utánfutó kerék nélkül 100l-es /bõvíthetõ140l-re/ 22e. Tel: 30 2899642

#135
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás
Úgy tûnik a tandemem elkelt. (A vakok intézete vissza se írt...)

Egy élmény volt, Uraim!

#136
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Itt van lejjebb az, amit golax el akar adni: nekem olyan vázam van, merev villával, de volt benne dh teló is egy darabig.Csavarodás alig érezhetõ, ha mind a két fél kb egyforma erõvel teker.Amikor elõl odaléptem neki, asszony hátul kipörgött, na akkor volt némi tesco gazdaságos pogó érzés vele.
Ja, asszony 55, jómagam 70 killa vagyunk, ennyi alatt értendõek ezek a tapasztalatok.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#137
godarbalazs

godarbalazs

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Acélvázas tandemmal rendelkezõ egyének!
Áruljátok már el, hogy a vázatok mennyit csavarodik! Vagyis a kormányoshoz képest az utas nektek kileng oldalra? Nekem kicsit félelmetes érzés, attól félek hogy eltörik. (+-2-3 cm) Igaz ültem olyanon tandemen amelyiknél ez a kilengés +-10 cm volt (országuti vázból hegesztett) de ültem olyanon is, ami egyáltalán nem lengett ki. (Vagy csak nem tûnt fel.) Lehetséges, hogy a kilengés csak a gumi miatt van?

#138
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás
A vakoknak nagy élmény ha bicajozni tudnak. De nyilván csak tandemmel lehetséges. Viszont kevés a dúsgazdag látássérült, úgyhogy a maradékra gondolva nekik 40ért odaadom. Egyébként ez a 60 szerintem így is nagyon jutányos...

Na de nem offolok!!!!!


jó szezont mindenkinek!

#139
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Hm.Ez nem is vicc ugye?Én már keróztam vak fûtõvel, tök jó, hogy eszében sincs vezetni próbálni.Meg amikor mondtam neki, hogy 15 méter repülés után is uralom 90%-ban a bicót (már nem a tandemet:D) akkor sem ugrott le....

A kérdés eldõlt, trekking kerekeket fog kapni a tanyó, amennyiben kiadja a sárvédõ helyét még.Ha nem, akkor vágok.....

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#140
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás
írtam a vakok intézetének. hátha érdekel ott valakit :)