Ha sikerül összerakni, akkor 52-es összekötõ lesz, ha nem, akkor 39-es.
Természetesen egyoldalas, kétoldalashoz jelen ismereteimmel nincs sok kedvem. (macerának tûnik, na!)
Tárcsából szerintem elõre egy nagyobb(203), hátra egy kisebb(180 v. 160). Persze ez még eldõl addig, ha nem elég, akkor nagyobbat.
Most egyelõre a váz a lényeg, az alkatrészek utána jönnek.(persze a váz méretezéséhez el kell dönteni néhány alkatrészt elõre, hogy milyen is legyen)
Igen, természetesen van közöttünk olyan, aki ért a dologhoz. BME gépészmérnök hallgató, leginkább szélkerekekkel foglalkozik, itt jön képbe a polimertechnika, kompozit mûanyagok, stb. Konkrétan kerékpárvázat még nem épített, a szélerõmûvek jobban foglalkoztatják, de a szaktudása a technológiát illetõen megvan, illetve a kapcsolatai is megvannak konkrétan a kerékpárvázat illetõen.
Szerintem amúgy egy kényelmes túraváz méreteit fogjuk lemásolni kisebb módosításokkal. A teherbírást meg majd megmondja a tervezõprogram, vagy egyszerûbb esetben egy sima karbonszálas váz terveibõl dolgozunk, rászámolva valamennyit annak a terhelhetõségére. Kérdés, hogy sikerül e megszerezni a szükséges adatokat egy TDK dolgozat formájában. Ez utóbbi lényegesen egyszerûbb lenne, mint megrajzolni 3D-ben az egészet, és úgy tûnik járható út.
Amúgy a hosszúság több kérdést is felvet, pl. a középcsapágy magasságot, mert bármennyire is országútra készül a gép, azért nem szeretném ha egy földút gondot okozna, és felakadna mindenhol.
Jó volna valami mindentjáró világjárót összehozni, de elsõdlegesen szem elõtt tartva az országúti teljesítményt(utazósebesség, végsebesség), illetve a hosszútávú kényelmet.
Amúgy van itt az egyetemen olyan hogy polimerkémia. Ha nagyon kedvet kapok, akkor lehet, hogy egyszer áthallgatok a fásokhoz, nekik tanítják.

Meg van olyan is hogy: Ragasztó- és Felületkezelõ anyagok kémiája. Ez se lehet rossz, de a dendrológia meg a matek fontosabb, utána jöhetnek csak a plusz dolgok...
