Nem árt az a kicsit ballonosabb gumi. Ha nem valami extraszar, nagy gördülési ellenállású darab, akkor békésebb érzés vele a tandemezés.
--Trifo
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#261
Írta 2008. december 01. - 13:27

#262
Írta 2008. december 01. - 13:17

Akkor nálunk a 20-25ös utazótempó mégsem olyan kevés... (sík terepen, viszonylag hosszabb távon)
A nyárra tervezünk egy kéthetes nagy túrát le a tengerhez és azon gondolkodom, hogyan készítsem fel a gépet. Lehet jó lenne a 2.0 helyett egy 1.5ös gumi rá, bár ami most van azt nagyon szeretem. Csak észrevettem, hogy képes a gép még enyhe lejtõn is lassulni, ami azért javítható paraméternek tûnik...
A nyárra tervezünk egy kéthetes nagy túrát le a tengerhez és azon gondolkodom, hogyan készítsem fel a gépet. Lehet jó lenne a 2.0 helyett egy 1.5ös gumi rá, bár ami most van azt nagyon szeretem. Csak észrevettem, hogy képes a gép még enyhe lejtõn is lassulni, ami azért javítható paraméternek tûnik...
#263
Írta 2008. december 01. - 12:50

Nem annyira. Mi tudunk - nem túl hosszú sík távon - 30 feletti utazó tempót. Pedig asszonykám a 25-ös tempót se nagyon tudja sokáig tartani. Max seb olyan 60 körül volt, de volt itt olyan, aki 60-nak ugratott is. Bár az nem volt teljesen szándékos 
--Trifo

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#264
Írta 2008. december 01. - 12:38

#265
Írta 2008. november 29. - 23:26

Sziasztok õrült-társak 
Látszólag rettentõ hülye kérdés, de ti mennyivel szoktatok menni tandemmel?
Az utazótempóra (sík és meredekebb terepen) illetve a max sebességre volnék kíváncsi.
Lassúnak érzem a gépet (mármint éreztem, amíg lehetett vele járni) és szeretnék megbizonyosodni.
l

Látszólag rettentõ hülye kérdés, de ti mennyivel szoktatok menni tandemmel?
Az utazótempóra (sík és meredekebb terepen) illetve a max sebességre volnék kíváncsi.
Lassúnak érzem a gépet (mármint éreztem, amíg lehetett vele járni) és szeretnék megbizonyosodni.
l
#266
Írta 2008. szeptember 22. - 13:44

Murla: Bringanti tandemjeire vonatkozó megjegyzésem 4-5 évvel ezelõtti állapotra vonatkoztak, valaki írta, hogy már rendes gépe(i) van(nak). Ami akkor volt az totál gáz volt, de még azzal is beleszerettünk a mûfajba.
A Pinot meg marhára kipróbálnám. Már egyszer szerepelt a BikeMag-ban, és akkor is marhára tetszett. Mondjuk az árától eltekintve. Nemrég pedig láttam egy családot 2 ilyennel. Mindkettõben elõl egy csemete ücsörgött, hátul meg apuci/anyuci tekert. Elég jól eleresztett család lehet
A teljes othoni bringakészlet ára nincs annyi, amennyibe ez az egy darab kerülne.
--Trifo
A Pinot meg marhára kipróbálnám. Már egyszer szerepelt a BikeMag-ban, és akkor is marhára tetszett. Mondjuk az árától eltekintve. Nemrég pedig láttam egy családot 2 ilyennel. Mindkettõben elõl egy csemete ücsörgött, hátul meg apuci/anyuci tekert. Elég jól eleresztett család lehet

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#267
Írta 2008. szeptember 20. - 19:30

huhúúú...
én ki nem próbálnám! Ha megtetszik mit csinálok? egy autó árát nem adom érte
Mindenképpen érdekes lenne.
én ki nem próbálnám! Ha megtetszik mit csinálok? egy autó árát nem adom érte

Mindenképpen érdekes lenne.
#268
Írta 2008. szeptember 20. - 12:33

Mondjuk azt, hogy mindjárt kipróbálom! 
Egy biztos, én elfogult vagyok a rekuk irányába, de két évvel ezelõtt szlovákiában egy ilyen, vagy ehhez hasonló géppel érkezett oda egy középkorú angol házaspár, csomagokkal megpakolva. (A terhelhetõsége nagyon durva!!!)
A tandemmel - kezdõknek - nem egyszerû az elsõ elindulás. Ezért merem azt gondolni, hogy ezzel sem lesz nekik nehezebb. Az ára már más kérdés, mer t az egy milla felé tendál. Esetleg ha van olcsóbb kivetelû/felszereltségû verziója, akkor azt jobban megérné. Még szervizelni is olcsóbb lesz. Kölcsönzés? Ha bevállalod, hogy fû-fa virág viszi, akkor hajrá!
Viszont ezzel a géppel többen kerülhetnek közel a fekvõbringákhoz, hiszen ha elsõre még hátul is ül, elõbb-utóbb biztosan kipróbálja az elsõ ülést is!

Egy biztos, én elfogult vagyok a rekuk irányába, de két évvel ezelõtt szlovákiában egy ilyen, vagy ehhez hasonló géppel érkezett oda egy középkorú angol házaspár, csomagokkal megpakolva. (A terhelhetõsége nagyon durva!!!)
A tandemmel - kezdõknek - nem egyszerû az elsõ elindulás. Ezért merem azt gondolni, hogy ezzel sem lesz nekik nehezebb. Az ára már más kérdés, mer t az egy milla felé tendál. Esetleg ha van olcsóbb kivetelû/felszereltségû verziója, akkor azt jobban megérné. Még szervizelni is olcsóbb lesz. Kölcsönzés? Ha bevállalod, hogy fû-fa virág viszi, akkor hajrá!
Viszont ezzel a géppel többen kerülhetnek közel a fekvõbringákhoz, hiszen ha elsõre még hátul is ül, elõbb-utóbb biztosan kipróbálja az elsõ ülést is!
#269
Írta 2008. szeptember 20. - 11:48

Köszönöm mindenkinek az észrevételeket. A Bringanti honlapján nem találtam kölcsönzésre utaló információkat, de majd megkérdezem. Kicsit elkedvetlenített, hogy pont õ foglalkozik tandemek kölcsönzésével, mivel jóban vagyunk, és nem akarok bekavarni neki.
Egyébként mi a fõ gond szerintetek a tandemjeivel? Nehezek, mûszakilag problémásak, gyenge felszereltségûek, nem elég merevek, vagy mi?
Egy ilyen tandemhez mit szólnátok?
Egyébként mi a fõ gond szerintetek a tandemjeivel? Nehezek, mûszakilag problémásak, gyenge felszereltségûek, nem elég merevek, vagy mi?
Egy ilyen tandemhez mit szólnátok?
#270
Írta 2008. szeptember 19. - 10:44

trifo:
Vatera.
Romet kormány címen futott és egyezresé utánamdobták
Murla:
én ellentmondanék. Sztem minél olcsóbb cuccal érdemes csinálni, mert kispénzûek a vásárlók is. Jó ötlet meg szép és jó a felsõkategóriás gépek vétele - de az átlag elsõ tandemezõ nem tudja mi a különbség egy szuper cucc meg a normál között. Viszont az ártáblát látja...
DE
alap, hogy a gépeknek bírniuk kell. Tandemmel lerobbanni, hogyha nincs meg a tapasztalatod szerelés-ügyben egy halál. (Én ezért kezdtem építkezni, hogy meglegyen, és de jól tettem!
) )
Vatera.
Romet kormány címen futott és egyezresé utánamdobták
Murla:
én ellentmondanék. Sztem minél olcsóbb cuccal érdemes csinálni, mert kispénzûek a vásárlók is. Jó ötlet meg szép és jó a felsõkategóriás gépek vétele - de az átlag elsõ tandemezõ nem tudja mi a különbség egy szuper cucc meg a normál között. Viszont az ártáblát látja...
DE
alap, hogy a gépeknek bírniuk kell. Tandemmel lerobbanni, hogyha nincs meg a tapasztalatod szerelés-ügyben egy halál. (Én ezért kezdtem építkezni, hogy meglegyen, és de jól tettem!

#271
vendég_Charon_*
Írta 2008. szeptember 19. - 09:49

Az én megjegyzésem annyi,
1,hogy drága gépnél túl nagy lenne a reális letét.
2: szerintem a bringanti és hasonlók fölé pozícionálva csak a "kicsit igényesebb" de árban nem sokkal több (nem 2x) elv megtartásával lenne értelme beszállni.
3. Olyasmi tandemet, mint sokunknak van itt (kb XT szint, normális teló, thudbuster, tárcsafék és JÓ állapot), nem kevesen próbálnának ki azok közül, akik hasonló szóló bringával rendelkeznek. Spec a miénket az ismerõsi körbõl mindenki kipróbálta, aki fel mert ülni rá.
1,hogy drága gépnél túl nagy lenne a reális letét.
2: szerintem a bringanti és hasonlók fölé pozícionálva csak a "kicsit igényesebb" de árban nem sokkal több (nem 2x) elv megtartásával lenne értelme beszállni.
3. Olyasmi tandemet, mint sokunknak van itt (kb XT szint, normális teló, thudbuster, tárcsafék és JÓ állapot), nem kevesen próbálnának ki azok közül, akik hasonló szóló bringával rendelkeznek. Spec a miénket az ismerõsi körbõl mindenki kipróbálta, aki fel mert ülni rá.
#272
Írta 2008. szeptember 17. - 20:59

Murla! Az ötlet jóóóó!
A vélemények terén trifoval csak egyetérteni tudok.
Igen, Nektek a nívósabb vonal felé kellene elmozdulni, illetve a spéci alkatrészek irányába.
A vélemények terén trifoval csak egyetérteni tudok.
Igen, Nektek a nívósabb vonal felé kellene elmozdulni, illetve a spéci alkatrészek irányába.
#273
Írta 2008. szeptember 17. - 13:35

Jóvan. Mi még Bringanti saját építésû tandemjével szoptunk anno. Két lepukkant citybike volt összehegesztve. Hajlott, mint a kolbász, összevissza ment a váltó, nem fogott a fék, elszakadt az összekötõ lánc, de ezzel együtt megfertõzött minket a tandemes életérzés. És igen, mi is kaptunk kedvezményt a bringa állapota miatt.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#274
Írta 2008. szeptember 17. - 13:27

Tandemet kölcsönözni a Bringantiban (is) lehet, tavaly 5ezer forint volt a napi tarifa. Viszont kérdezés nélkül azonnal mondták h több nap esetén kedvezmény van. Tavaly vettek teljesen korrekt, zsír új merevvillás "MTB" tandemeket (nem gepida, de nem emléxem mi).
Ebbõl kiindulva mondjuk napi 3-4 és heti 15 rugó hangzana nekem jó árnak.
Ezek a cuccok jócskán 200 alatt/nem olyan sokkal 100 fölött megvehetõk, ne akarja már a cég 30 napi bérleten behozni az árát...
Bérlésre úgyse lenne értelme 400-600 rugós össztelós szörnyeket venni, nem sok ember van, aki olyan igényes... azok meg itt a fórumban számolnak be az építés állásáról.
Arról nem is beszélve, hogy könnyebb egy 150 rugós tandemért otthagyni 100 rugó biztonsági letétet, mint mondjuk 300at:scared:
Ebbõl kiindulva mondjuk napi 3-4 és heti 15 rugó hangzana nekem jó árnak.
Ezek a cuccok jócskán 200 alatt/nem olyan sokkal 100 fölött megvehetõk, ne akarja már a cég 30 napi bérleten behozni az árát...
Bérlésre úgyse lenne értelme 400-600 rugós össztelós szörnyeket venni, nem sok ember van, aki olyan igényes... azok meg itt a fórumban számolnak be az építés állásáról.
Arról nem is beszélve, hogy könnyebb egy 150 rugós tandemért otthagyni 100 rugó biztonsági letétet, mint mondjuk 300at:scared:
#275
Írta 2008. szeptember 17. - 12:23

Hali!
1) ebben a topicban értelemszerûen jól hangzik bármiféle tandemes kezdeményezés
2) olcsó és primitív tandemekre van már szolgáltató, pl Bringanti. Nálatok szerintem az igényesebb cuccoknak lenne helye, fõleg a spéci tandemes alkatrészekre gondolok, pl direkt tandemre szánt hajtómûszettek, speciális nagyonhosszú csõvel szerelt hátsó fékek, meg ilyesmik.
3 és 4) Nos, ezt nem tudom, de a korábbi oldalakon volt egy-két hely, ahol lehet tandemeket bérelni. Budapestbike.hu például. Lehet tanulmányozni az õ árképzésüket és netán a tapasztalataikat is. Õk Gepida gépekkel dolgoznak, egyszerû, de korrekt szerkezetek.
5) a tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy bringásember szert tesz egy nemannyirabringás nõre, akkor ezt az állapotát igyekszik megváltoztatni. Erre pedig a tandem ideális eszköz. Bringásból egyre több van, ergo valszeg piacot is lehet rá építeni. Szurkolok mindenesetre.
--Trifo
1) ebben a topicban értelemszerûen jól hangzik bármiféle tandemes kezdeményezés

2) olcsó és primitív tandemekre van már szolgáltató, pl Bringanti. Nálatok szerintem az igényesebb cuccoknak lenne helye, fõleg a spéci tandemes alkatrészekre gondolok, pl direkt tandemre szánt hajtómûszettek, speciális nagyonhosszú csõvel szerelt hátsó fékek, meg ilyesmik.
3 és 4) Nos, ezt nem tudom, de a korábbi oldalakon volt egy-két hely, ahol lehet tandemeket bérelni. Budapestbike.hu például. Lehet tanulmányozni az õ árképzésüket és netán a tapasztalataikat is. Õk Gepida gépekkel dolgoznak, egyszerû, de korrekt szerkezetek.
5) a tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy bringásember szert tesz egy nemannyirabringás nõre, akkor ezt az állapotát igyekszik megváltoztatni. Erre pedig a tandem ideális eszköz. Bringásból egyre több van, ergo valszeg piacot is lehet rá építeni. Szurkolok mindenesetre.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#276
Írta 2008. szeptember 17. - 10:39

Felmerült az ötlet, hogy ha már különleges bringákkal foglalkozunk, akkor mi lenne, ha tandemeket is tartanánk, illetve lehetne kölcsönözni tõlünk. A véleményetekre lennék kiváncsi:
1, Zsigerbõl jónak, vagy rossznak tartjátok az ötletet?
2, Milyen jellegû tandeme(ke)t kellene tartanunk szerintetek? (húú de szép össztelósat láttam az Eurobike-on...)
3, Mennyit lennél hajlandó fizetni egy tandemért mondjuk egy hétre?
4, Tudtok-e olyan helyet, ahol lehet kölcsönözni tandemet?
5, Hány embert érdekelhet évente egy ilyen szolgáltatás, feltéve, hogy sikeresen bevezetjük, hirdetjük?
Minden észrevételt, véleményt, javaslatot elõre is köszönök!
1, Zsigerbõl jónak, vagy rossznak tartjátok az ötletet?
2, Milyen jellegû tandeme(ke)t kellene tartanunk szerintetek? (húú de szép össztelósat láttam az Eurobike-on...)
3, Mennyit lennél hajlandó fizetni egy tandemért mondjuk egy hétre?
4, Tudtok-e olyan helyet, ahol lehet kölcsönözni tandemet?
5, Hány embert érdekelhet évente egy ilyen szolgáltatás, feltéve, hogy sikeresen bevezetjük, hirdetjük?
Minden észrevételt, véleményt, javaslatot elõre is köszönök!
#277
Írta 2008. szeptember 17. - 09:36

Amúgy hol sikerült ilyen frankó Tacskó kormányt szerezni? Sógoréknál is jól jönne valami ilyesmi.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#278
Írta 2008. szeptember 16. - 18:21


tudod, amikor a túra elõtti este szerzel kormányt, akkor maradjon csendben

jah és mégvalami:
megyünk Balatonszárszó környékén és odateker mellém egy picit alkoholista harmincéves, rámnéz és öcsibácsi hangján rámkrákogja: "Király a bringa! Csá! " az ilyeneket nagyon bírtam

Meg találkoztunk két "kollégával" is. Egyikünk sem hitt a szemének

#279
Írta 2008. szeptember 16. - 17:17

Nájsz. Na de szegény kazánfûtõnek nem járny legalább egy kormánymarkolat?
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#280
Írta 2008. szeptember 15. - 11:59

Nah visszatértünk (persze már egy hónapja
), csak utánna mentünk külföldre az asszonnyal meg az egyéb... Szal lényeg a lényeg: golaxék tandemje szépen bevált, százvalahány km-t tekertünk bele, ami nem sok, de próbaüzemnek pont elég.
Ami kellemetlen volt: megpróbáltuk vonaton szállítani a kicsikét - legközelebb valszeg letekerünk inkább (csak a városban nem akartunk egy hosszú géppel kavirnyázni).
Második nap elszakadt a váltóbovden. Pontosabban a fej jött le. Innentõl fix áttétellel mentünk, legközelebb jobban megcsinálom.
A láncfeszítõ a vége felé megadta magát, állandóan után kellett húzni, meg állítgatni, lehet mégis meg kéne fúrni a vázat a jó rögzítéshez? :s
Trifo: köszi az ajánlatot, de nekem 48as összekötõm van. BTW továbbra is kéne vennem egy szétszedhetõ (távtartósítható) lánctányért, mert daráltuk a láncot csúnyamód...
TÜKÖR! Ajánlom mindenkinek
Kb ezek az elsõ tapasztalatok. A kazánfûtõ jól bírta már az elejétõl. Szép élmény volt, még szeretnénk az õsszel menni egy szebb túrát. De ha ilyen 7-8 fokok lesznek...
Végezetül pár kép
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00248.JPG
Szállítás...
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00243.JPG
abizonyos láncfeszítõ
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00227.JPG
abizonyos nagyszervíz
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00234.JPG
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00217.JPG
és amiért megérte...

Ami kellemetlen volt: megpróbáltuk vonaton szállítani a kicsikét - legközelebb valszeg letekerünk inkább (csak a városban nem akartunk egy hosszú géppel kavirnyázni).
Második nap elszakadt a váltóbovden. Pontosabban a fej jött le. Innentõl fix áttétellel mentünk, legközelebb jobban megcsinálom.
A láncfeszítõ a vége felé megadta magát, állandóan után kellett húzni, meg állítgatni, lehet mégis meg kéne fúrni a vázat a jó rögzítéshez? :s
Trifo: köszi az ajánlatot, de nekem 48as összekötõm van. BTW továbbra is kéne vennem egy szétszedhetõ (távtartósítható) lánctányért, mert daráltuk a láncot csúnyamód...
TÜKÖR! Ajánlom mindenkinek

Kb ezek az elsõ tapasztalatok. A kazánfûtõ jól bírta már az elejétõl. Szép élmény volt, még szeretnénk az õsszel menni egy szebb túrát. De ha ilyen 7-8 fokok lesznek...
Végezetül pár kép

http://mesteraudio.atw.hu/DSC00248.JPG
Szállítás...
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00243.JPG
abizonyos láncfeszítõ
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00227.JPG
abizonyos nagyszervíz
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00234.JPG
http://mesteraudio.atw.hu/DSC00217.JPG
és amiért megérte...