Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#221
Írta 2009. július 12. - 23:24

Mi régebben hármas tandemet próbáltunk,és egy vicc volt amit mûveltünk:D Csak cikáztuk össze-vissza,senki sem tudott rendesen kormányozni.
#222
Írta 2009. július 12. - 23:18

Tettünk a hétvégén azt én kis feleségemmel egy
ilyesféle karikát. Elképesztõ jó volt, mert sikerült végre a mászáshoz is összhangot találni, hogy ne kelljen egyikünknek se aránytalanul jobban kipurcanni. Csak a lefelében volt egy kis parám, mert az enyhén nedves úton igen bátortalanul mertem csak bemenni a kanyarokba, pedig a BigApple-ök valszeg tartottak volna. Asszony rám is szólt, hogy mehetek nyugodtan vadabbul is, pedig ilyen korábban soha nem fordult elõ
Még egy tesztet végrehajtottunk az eset után: felültem hátra. Nagyjából az lett, amire számotam: nem tudott biztonságosan megtartani a párom. Tekintve, hogy másfélszer akkora vagyok, mint õ, ez nem akkora csoda, de azért az a halálfélelem, amiben alig 1 km megtétele alatt része lett, az nem csekélység. A teszt után mindketten jobban tiszteljük a másik helyét.
--Trifo
ilyesféle karikát. Elképesztõ jó volt, mert sikerült végre a mászáshoz is összhangot találni, hogy ne kelljen egyikünknek se aránytalanul jobban kipurcanni. Csak a lefelében volt egy kis parám, mert az enyhén nedves úton igen bátortalanul mertem csak bemenni a kanyarokba, pedig a BigApple-ök valszeg tartottak volna. Asszony rám is szólt, hogy mehetek nyugodtan vadabbul is, pedig ilyen korábban soha nem fordult elõ

Még egy tesztet végrehajtottunk az eset után: felültem hátra. Nagyjából az lett, amire számotam: nem tudott biztonságosan megtartani a párom. Tekintve, hogy másfélszer akkora vagyok, mint õ, ez nem akkora csoda, de azért az a halálfélelem, amiben alig 1 km megtétele alatt része lett, az nem csekélység. A teszt után mindketten jobban tiszteljük a másik helyét.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#223
Írta 2009. július 07. - 14:01

De hát skacok, nem is bowden volt a kérdés, hanem csõ, a taknyos fékhez...
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#224
Írta 2009. július 06. - 21:36

Charon
szerintem akkora nagy tárcsa felesleges. legalábbis ha abból kiindulok, hogy nekem 160/140 van az össztelóson és mindenhol megfogott, akkor Nektek se hiszem, hogy 180/160-nál nagyobb kellene. fõleg nem az általad említett avidokból, elég jók azok...
szerintem akkora nagy tárcsa felesleges. legalábbis ha abból kiindulok, hogy nekem 160/140 van az össztelóson és mindenhol megfogott, akkor Nektek se hiszem, hogy 180/160-nál nagyobb kellene. fõleg nem az általad említett avidokból, elég jók azok...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#225
Írta 2009. július 06. - 13:11

Schwinnél lehetett kapni régen tandemhez bovdent. Kb. 120 ft volt...
#226
Írta 2009. július 06. - 11:53

Sziasztok én most rendeltem egyet innen:
http://cgi.ebay.co.u...:0|293:1|294:50
direkt hosszú tandemhez való fékbovden. ugyanitt hosszú váltóbovden is van és két fontért postáznak Magyarországra is. Azaz jelenleg 1300 forintban van egy bovden.
http://cgi.ebay.co.u...:0|293:1|294:50
direkt hosszú tandemhez való fékbovden. ugyanitt hosszú váltóbovden is van és két fontért postáznak Magyarországra is. Azaz jelenleg 1300 forintban van egy bovden.
#227
Írta 2009. június 23. - 13:44

Charon: csak a két saját mondatodat vessed össze:
"A jelenlegi BB7 mecha fékekkel igazából semmi komoly gond nincs"
"Hülyeség lenne a sima kétdugattyússal bepróbálkozni, ugye?"
...érzed a feszülést?
Amúgy Gyapi a Blue-Cet bõl igért nekem anno ilyen hosszú fékkábelt a Sram fékhez, vele lehet konzultálni. Anno azon gondolkodtam, hogy merev fém hidraulikacsõbõl kellene megcsinálni a hátsõ fékvezetéket egészen a fejcsõig. Errõl meg a FESTO szakembereivel lehet többek között.
--Trifo
"A jelenlegi BB7 mecha fékekkel igazából semmi komoly gond nincs"
"Hülyeség lenne a sima kétdugattyússal bepróbálkozni, ugye?"
...érzed a feszülést?
Amúgy Gyapi a Blue-Cet bõl igért nekem anno ilyen hosszú fékkábelt a Sram fékhez, vele lehet konzultálni. Anno azon gondolkodtam, hogy merev fém hidraulikacsõbõl kellene megcsinálni a hátsõ fékvezetéket egészen a fejcsõig. Errõl meg a FESTO szakembereivel lehet többek között.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#228
vendég_Charon_*
Írta 2009. június 19. - 13:30

Ide (is) tartozik: http://forum.bikemag...3&postcount=198
Legkésõbb jövõ õszre szeretném, ha a tandemünk fékrendszere beolajosodna. A jelenlegi BB7 mecha fékekkel igazából semmi komoly gond nincs, ami igen meglepõ nekem is, ugyanis a hátsó fékbowden két méteres és az elsõ is van kb. 120 centi, csak lenne a fékeknek a városi bringámon is helyük.
A jelenleg kinézett fék az Avid Code 5 vagy az Elixir. 203 elöl, 185 hátul, mint eddig is.
Hülyeség lenne a sima kétdugattyússal bepróbálkozni, ugye?
Két méteres hidrakábelt jelenleg ki forgalmaz, ki szerelne készre/légtelenítve?
Legkésõbb jövõ õszre szeretném, ha a tandemünk fékrendszere beolajosodna. A jelenlegi BB7 mecha fékekkel igazából semmi komoly gond nincs, ami igen meglepõ nekem is, ugyanis a hátsó fékbowden két méteres és az elsõ is van kb. 120 centi, csak lenne a fékeknek a városi bringámon is helyük.
A jelenleg kinézett fék az Avid Code 5 vagy az Elixir. 203 elöl, 185 hátul, mint eddig is.
Hülyeség lenne a sima kétdugattyússal bepróbálkozni, ugye?
Két méteres hidrakábelt jelenleg ki forgalmaz, ki szerelne készre/légtelenítve?
#229
Írta 2009. június 03. - 12:54

Nincs valakinek egy Campagnolo kompatibilis monoblokk-behajtója kölcsönbe?
Nem tart senki a Schwinn 2006-ban meg ilyennel gyátrott...
Nem tart senki a Schwinn 2006-ban meg ilyennel gyátrott...
#230
Írta 2009. április 14. - 09:50

golax: az Acor-nak van olyan csomagtartója, amit a telóra lehet feltenni elõre. Valaki használ is innen olyat, nem tudom már, hogy ki.
Az elforduló kereket nem is értem... Mekkora combotok van nektek? Ja, meg hogy ugye nem ejtõpapucsos a gép, mi? Ha gyorszár van rajta, akkor lehet próbálkozni annak a finom olajozásával, ami segít, hogy nagyobb erõvel lehessen meghúzni. Ha ez nem gyer, akkor van olyan gyoszár, ami nem karral, hanem egy 5-ös imbusszal záródik (városi gépemen ilyen van). Azt jóval erõsebben meg lehet húzni, mint a hagyományosat. Sõt, ha van benned elég buhera hajlam, akkor akár házilag elõ is állítható hasonló
--Trifo
Az elforduló kereket nem is értem... Mekkora combotok van nektek? Ja, meg hogy ugye nem ejtõpapucsos a gép, mi? Ha gyorszár van rajta, akkor lehet próbálkozni annak a finom olajozásával, ami segít, hogy nagyobb erõvel lehessen meghúzni. Ha ez nem gyer, akkor van olyan gyoszár, ami nem karral, hanem egy 5-ös imbusszal záródik (városi gépemen ilyen van). Azt jóval erõsebben meg lehet húzni, mint a hagyományosat. Sõt, ha van benned elég buhera hajlam, akkor akár házilag elõ is állítható hasonló

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#231
Írta 2009. április 13. - 09:51

utánfutó... wow...
a gyors és kielégítõ válaszért cserébe megosztom veletek a túra egyik legszebb kerékpárutas élményét
http://www.mesteraud...hu/DSC00058.JPG
a gyors és kielégítõ válaszért cserébe megosztom veletek a túra egyik legszebb kerékpárutas élményét

http://www.mesteraud...hu/DSC00058.JPG
#232
Írta 2009. április 13. - 09:29

Csomag szállitás kb 100-110l-es utánfutóval,kétkerekü /nem terheli a hátsó kereket, lakat kiegészités 6mm-es acélsodrony müanyag csöbe/benzincsõ/ hüzva.Hátsó kerék ha golyós nem ipari csapágyas kónusz nincs rendesen lekontrázva, vagy nem minden golyó egyforma/régi.uj golyók keveredtek, vagy a csésze ferdén van beütve, vagy be van rágva.
#233
Írta 2009. április 12. - 23:44

No.
ma jöttünk meg egy háromnapos túráról. Elsõ körben nyeregcsere lesz, mert mindketten megszenvedtük a selle monte grappa nyergeket. VAlami jóféle rugós darabot teszek a kazánfûtõ alá. Egyébként a vége felé egyre kevesebbet panaszkodott a zötyögésre
Ha nem lesz elég, jön a teleszkóp aztán azsupi megoldása.
3 problémával kellett viszon szembesülnünk.
a, Nem tudom annyira meghúzni a hátsõ tengelyt, hogy egy viccesebb hegymenetnél ne forduljon be a kerék. Mit tudok ebben elcseszni? Másként: ha nem az erõvel van a baj, akkor mivel lehet? Rugós alátét in progress...
b, Rá kellett jönnünk, hogy egy bicikli, két ember, de csak egy csomagtartó. Avagy ti hosszabb útra hogy pakoltok? Valami spéci ötlet tandemre?
c, Félünk, hogy ellopják a gépet (Jászberényi Tecsó elõtt alulexponált srácok oda is mentek az asszonyhoz, amíg várt rám és kérdezgették a géprõl...). Ti mit használtok? Naaagy lakat?
ma jöttünk meg egy háromnapos túráról. Elsõ körben nyeregcsere lesz, mert mindketten megszenvedtük a selle monte grappa nyergeket. VAlami jóféle rugós darabot teszek a kazánfûtõ alá. Egyébként a vége felé egyre kevesebbet panaszkodott a zötyögésre

Ha nem lesz elég, jön a teleszkóp aztán azsupi megoldása.
3 problémával kellett viszon szembesülnünk.
a, Nem tudom annyira meghúzni a hátsõ tengelyt, hogy egy viccesebb hegymenetnél ne forduljon be a kerék. Mit tudok ebben elcseszni? Másként: ha nem az erõvel van a baj, akkor mivel lehet? Rugós alátét in progress...
b, Rá kellett jönnünk, hogy egy bicikli, két ember, de csak egy csomagtartó. Avagy ti hosszabb útra hogy pakoltok? Valami spéci ötlet tandemre?
c, Félünk, hogy ellopják a gépet (Jászberényi Tecsó elõtt alulexponált srácok oda is mentek az asszonyhoz, amíg várt rám és kérdezgették a géprõl...). Ti mit használtok? Naaagy lakat?
#234
Írta 2009. április 12. - 08:30

Ha kevés a hely csak a teleszkópos csõ marad. én az aluminium távtartót kivettem, és elsõtelóba való elasztomert raktam be. A másik elképzelés ha az elasztomer nem jött volna be RST teló légpatronjának a beépitése lett volna.
#235
Írta 2009. április 08. - 15:14

Egy alacsony profilú nyereggel és egy UK-ból rendszeresen hazajövõ ismerõssel igen 
--Trifo

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#236
Írta 2009. április 06. - 10:37

A karbantartást vállalom. Mondjuk minden nap 1x meghúzom, amit kell, csak ne hallgassam állandóan a "miért nem szóltál, hogy bukkanó" kérdéseket (pedig szóltam
) 
lemértem: összesen 6 centi lóg ki, amibe már beleszámítandó az ülésrögzítõ elvékonyodó része is. Magyarán 3-4 centire van kihúzva.
Ez nagyon kevésnek tûnik, de egy ehhez hasonló típus beválhatna talán.
http://www.cyclestor.../large/9021.jpg


Mennyi az a nagyon kevés hely, ami a nyereg és a váz között marad?
lemértem: összesen 6 centi lóg ki, amibe már beleszámítandó az ülésrögzítõ elvékonyodó része is. Magyarán 3-4 centire van kihúzva.
Ez nagyon kevésnek tûnik, de egy ehhez hasonló típus beválhatna talán.
http://www.cyclestor.../large/9021.jpg
#237
Írta 2009. április 06. - 10:24

Golax: az a baj a rugós nyeregcsövekkel, hogy a legnagyobb részük igénytelen szerkezet, ezért igen mérsékelt minõségben és ideig mûködik. Van azért pár tisztességes cucc is, azok viszont nem annyira olcsók.
Szoval ami olcsó, azt vagy nagyon sokat kell karbantartani, vagy nem is nagyon lehet. Olcsó alatt az ilyen néhányezer forintos rugós nyeregcsöveket értem.
Mennyi az a nagyon kevés hely, ami a nyereg és a váz között marad? Csak mert ez erõsen beszûkítheti a mezõnyt.
Keress ilyenre: "suspension seatpost"
Alternatív megoldásként lehet kisérletezni másféle kialakítású nyergekkel akár.
--Trifo
Szoval ami olcsó, azt vagy nagyon sokat kell karbantartani, vagy nem is nagyon lehet. Olcsó alatt az ilyen néhányezer forintos rugós nyeregcsöveket értem.
Mennyi az a nagyon kevés hely, ami a nyereg és a váz között marad? Csak mert ez erõsen beszûkítheti a mezõnyt.
Keress ilyenre: "suspension seatpost"
Alternatív megoldásként lehet kisérletezni másféle kialakítású nyergekkel akár.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#238
Írta 2009. április 05. - 22:28

Sziasztok!
olvastam Trifo, hogy a rugós nyeregcsõ nem sok mindenre jó.
Viszont az asszonykámat nagyon rázza, saját bevallása szerint. További probléma, hogy alig marad pár centi a nyereg és a váz között, szal nem sok ötletem van, hogy mit lehetne oda kitalálni...
Ötletek, tapasztalatok?
meg mié is nem jó egy rugós nyeregcsõ oda?
l
ui.: valami ilyesmire gondoltam
http://www2.depo.hu/...id=233608&c_id=
olvastam Trifo, hogy a rugós nyeregcsõ nem sok mindenre jó.
Viszont az asszonykámat nagyon rázza, saját bevallása szerint. További probléma, hogy alig marad pár centi a nyereg és a váz között, szal nem sok ötletem van, hogy mit lehetne oda kitalálni...
Ötletek, tapasztalatok?

meg mié is nem jó egy rugós nyeregcsõ oda?
l
ui.: valami ilyesmire gondoltam
http://www2.depo.hu/...id=233608&c_id=
#239
Írta 2009. március 29. - 19:25

Ma megvolt az év elsõ, állapotfelmérõ útja. Jó szezont mindannyiótoknak 
Nem csapunk vmikor egy tandemes-találkozót?

Nem csapunk vmikor egy tandemes-találkozót?

#240
Írta 2009. február 19. - 12:58

Nekem Black teló van a montimban, igaz régebbi. De nem az az atommerev, sehogyse. A Tora-ba nem lehet erõsebb rugót venni?
A mi tandemünkben levegõs Marzo teló van, így az könnyedén beállítható a súlyunknak megfelelõen. A nagyobb súly miatt pedig finomabban is mûködik, mint mikor még csak engem szolgált egyedül.
--Trifo
A mi tandemünkben levegõs Marzo teló van, így az könnyedén beállítható a súlyunknak megfelelõen. A nagyobb súly miatt pedig finomabban is mûködik, mint mikor még csak engem szolgált egyedül.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt