Jelentkezz be Regisztrálj
Veszélyben a Pilisi montizás, avagy Ne hagyd magad becsapni!
#61
Írta 2006. augusztus 21. - 16:31
#62
Írta 2006. augusztus 21. - 12:03
Van elég dolga a fatolvajokkal. Persze csak nem védett területen. Védettre tényleg ne menjen az ember bicajjal.
Gondolom ebbööl a törvénybööl is csak annyi lesz amennyire betartják. Ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden jármüü ugyanúgy használja majd az erdööt mint eddig, csak ezentúl, ha elkapnak valakit, lesz jogalap a büntetésre.
#63
Írta 2006. augusztus 21. - 10:08
annyit mondott jótanácsként hogy így este felé ,ha lemegyek az aszfaltról ne nagyon menjek közel a céllövöldékhez...../mondjuk nem volt újdonság, de mindegy/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#64
Írta 2006. január 04. - 13:47
Mindemellett a lakóhelyemnél tudok konkrét emberekrõl, akik VETTEK engedélyt az erdészettõl, és a terepjáróikkal az erdõn keresztül közlekednek naponta (Bkeszi és a Normafa között), mert a bevezetõ úton nagy a sor...
szal mindemellett felénk szinte eltörpülnek a "sima" természetrombolók. Bár amúgy én azt sem értem, h miért nem tiltják be a quadok behozatalát/értékesítését az egész országban, én nem tudom, hogy mivel lehetne egyáltalán megvédeni a mostani állapotot.
Ebbõl csak azt akartam kihozni, hogy ha már ennyire félnek tõlünk, akkor az erdészeknek sem lnne szabad betolniuk a képüket az erdõbe, és akkor az egész erdõre rátekerhetnének egy gigászi láncot egy bazinagy lakattal, és lezárhatnák, és akkor gyönyörködhetnénk benne kívülrõl. Abszurd. De ha ezt bevezetik, engem nem fog érdekelni, és ha elég határozottan lépünk fel, annak lehet eredménye, nem? Vagy naiv vagyok?hm...
#65
Írta 2005. december 19. - 20:35
#66
Írta 2005. december 19. - 12:14
#67
Írta 2005. december 15. - 01:03
#68
Írta 2005. december 13. - 22:07
Ok!...
- Lehetõség szerint az egyesületek vezetõi keressék meg az
érintett helyen a hatóságot (õrszolgálat), tulajdonost
(erdészet)próbáljanak kerékpározásra utakat kijelöltetni. "
Szóval ezek szerint minden marad a régiben? Vagy ez durvább a jelenlegi erdõtörvénytõl?
Kérésed meghallgatásra talált!
Szólok a leendõ egyesületi vezetõség többi tagjának is, és megpróbáljuk megoldani a problémát a Gödöllõi dombságban!
"A kerékpáros nem az autós ellensége, hanem olyan autós, aki már megtette az elsõ lépést a jó irányba!"(Karlovitz K.)
Rákosmente KerekSE;
#69
Írta 2005. december 12. - 22:35
"Itt a Nemzeti Parkos megbeszélés hozadéka.
Engedélyezõk, hatóságok stb.
A Természetvédelmi tv. 30.§ 1. j. szerint a természetben a közlekedés
jármûvel a törvénymódosítás életbelépésétõ engedélyköteles tevékenység lesz.
Ez azt jelenti, hogy a törvény tiltja a kerékpározást is az erdõben, kivétel
ahol engedélyezett (kerékpárutak).
Nagyon rosszul hangzik, még az õrszolgálati vezetõk szerint is, mivel a
mountain bike a legzöldebb technikai sport.
Javaslom: -
- Lehetõség szerint az egyesületek vezetõi keressék meg az
érintett helyen a hatóságot (õrszolgálat), tulajdonost
(erdészet)próbáljanak kerékpározásra utakat kijelöltetni. "
Szóval ezek szerint minden marad a régiben? Vagy ez durvább a jelenlegi erdõtörvénytõl?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#70
Írta 2005. november 25. - 14:56
Ez az off-road jogsi idehaza teljesen felesleges próbálkozás lenne. Itt sokan még nagymotor jogsival sem rendelkeznek. Gondolom ott kint az lenne a lényege, hogy az off-road jogsi alapfeltétele a versenyzõi liszencnek és ha vétene a törvény ellen, veszélybe kerülne versenyzõi pályafutása is. Namost én úgy vettem észre, hogy aki motorral erdõre jár, annak háromnegyede épp annyira tud motorozni, hogy "csak" kárt tud tenni a természetben. A maradék, aki tud is és versenyzik is -mivel egyesületi tag- elhatárolódik tõlük, fontosnak tartja a természetvédelmet, de õ is úgyanúgy nyomja illegálba. Talán volt egy felvetés, miszerint minden cm-re nagyméretû, jól látható számot ragasztanának és lenne hozzá egy számítógépes adatnyilvántartás. De szerintem ez sem könnyítené meg a bizonyítási eljárást, ennek is meglennének a kibúvói, rendszámos motornál is megvannak a kiskapuk. Mindenképp a törvényi szigorítás, a hivatalos szervek erõsítése tenne pontot a jó pár éve tartó áldatlan állapot végére.Itt külön off road jogsit kell tenned, ez sem rossz megoldás. Gondolom feltételekhez kötik, de ha valaki mégis a tilosban járna simán bevonhatják, azt annyi.
#71
Írta 2005. november 20. - 13:07
#72
Írta 2005. november 18. - 21:32
Nem kell nyugatra menni, sokat tanulhatnánk északi szomszédunktól is. Idén 2 hetet töltöttem szloviba, kb.150 km túráztam és se cm-et, se quadot, de még motornyomot sem láttam az erdõben. Pedig ott sokkal nagyobb hagyománya van a motorsportnak és természeti adottságaik is jobbak. Ott valahogy máshogy állnak az emberek a dolgokhoz. Nincs szemetelés, rombolás a túraútvonalakon. Furcsa érzés fogott el, amikor zöld spotszeletes csokipapírt pillantottam meg -gondolom nem helybéliek pottyantották el- a Tamásfalvi-kilátónál. Én szégyeltem magam.Tanulni kellene az osztrák, és olasz gyakorlatból. Minden területnek van gazdája, nem csak papiron. Ha a terület tulajdonosa nem engedélyezi a quad, és a krossz motor használatát, akkor valószínûleg ennek érvényt is szerez. Ha a renitens nem áll meg a természetvédelmi õr felszólítására, a következõ fokozat, hogy a csendõrség, vagy a polizei helikoptere berreg az illetõ feje felett, viszont így már drágább lesz a kis szórakozás.
Ezt én is hallottam, ha olyan helyen érik tetten a cm-est, ahol a motor elszállítása további természetkárosítással járna, helikopterre akasztva szállítják el a motort, gondolom nem óccsón.
Szerintem minden a törvény szigorán múlik, dehát mi is az unióban vagyunk ... vagy nem?
#73
Írta 2005. november 18. - 18:05
Tanulni kellene az osztrák, és olasz gyakorlatból. Minden területnek van gazdája, nem csak papiron. Ha a terület tulajdonosa nem engedélyezi a quad, és a krossz motor használatát, akkor valószínûleg ennek érvényt is szerez. Ha a renitens nem áll meg a természetvédelmi õr felszólítására, a következõ fokozat, hogy a csendõrség, vagy a polizei helikoptere berreg az illetõ feje felett, viszont így már drágább lesz a kis szórakozás.
Ha nekem erdõm lenne, nem biztos, hogy csak a motorosokat tiltanám ki, hanem mindenkit, akit csak lehet, mert ha enyém a hegy lehet, hogy vadászni is akarom és ne kergesse már senki az állományt a józsi területére. De ha nem is vadászom, akkor is felgyújtják, ellopják, letörik a csemetéket, stb.
Meg egyébként is, ha valami magántulajdonba kerül, azt egybõl bekerítik.
#74
Írta 2005. november 18. - 17:56
#75
Írta 2005. november 09. - 21:22
a múltkor mikor Hozéékkal mentünk, pilisbe, tahitól az akácos árokig 3 helyen álltak többé kevésbé elbújva a természetvédelmi õrök....sztem quadosokat cm-eseket vártak....a baj az hogy kb ez a teljes létszám, meg ha rájuk is tudják hívni a rendõröket az is max 10-15 K büntetés, azt meg röhögve....
1ébként az erdészetnek, ha lenne egy kis esze (meg vmi olyan vezetõje) akkor rég talált volna term.védelmileg értéktelenebb 1-2 ha-os területeket ahol simán üzemeltethetne, quad meg cm pályát, amibõl fennterthatna több term.véd. õrt stb stb...ha csak a cm-esek 40%át ki tudnák legál helyekre tudnák szorítani már elõrébb lennénk...csak ez nem az az ország...
Elméletileg a természetvédelmi õröknek megvan a hátterük, hogy igen hatásosan fellépjenek a törvényt be nem tartókkal szemben, mivel pl. fegyverrel rendelkeznek és megvannak azok a technikai módszerek, amivel csokorba gyûjthetnék pl. a cm-eseket. De ott a bökkenõ, hogy a törvény jobban védi a bûnöst. Szal minden a törvényen múlik. Voltak olyan esetek, amikor a begyûjtött motorok átadásakor majdnem bocsánatot kellett kérniük.
És a vezetõik is önmérsékletre intik beosztottjaikat. Lassan ott tart a dolog, hogy egy-egy intézkedéskor attól tartanak, hogy a 16 éves nagylegény nehogy akkor dõljön el ijedségében a motorral, amikor tetten érik, mert akkor még a természetvédelmi õr lesz a hunyó. Szerintem az államokban pl. a Yellowstone Nemzeti Parkban egy fegyveres természetvédelmi õr karjelzésére nem állna meg egy motoros, kapásból célzott lövést adna le rá. Félreértés ne essék, nem lenne jó ha bárkire is fegyvert fognának az erdõben! Amúgy meg intézkedéskor nem kéne rendõrre várni, van intézkedési jogkörük is, de szoktak közösen járõrözni rendõrökkel, határõrökkel. Az igaz, hogy mostanában már a rendõrnek sincs tekintélye..."vagyis ez nem az az ország".
#76
Írta 2005. november 09. - 17:13
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#77
Írta 2005. november 09. - 16:39
Nem szoktam motorozni. Ok, elismerem hogy közúton motorozni vezsélyes de nem erre gondoltam. Ferlõlem mehetnek akármennyivel(amíg nem ölnek meg engem, családtagomat vagy barátomat), errefelé a rendõrök egyébként is tojnak rá. Gondolom nem is tudnák õket utólérni.
Én azt nem értem, hogy mért kéne nekem elnézõnek lenni a crossmotorosokkal, akik az erdõben randalíroznak?
Teljesen egyetértek veled. Csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy olyan megoldást kell keresni amely mindkét fél számára megoldás. Az egyszerû kitiltás szvsz nem fog eredményt hozni, több-jobb lehetõség kell, hogy a normálisabb réteg tudjon hova menni.
Peace.
Részemrõl a téma lezárva.
#78
Írta 2005. november 09. - 16:22
Én azt nem értem, hogy mért kéne nekem elnézõnek lenni a crossmotorosokkal, akik az erdõben randalíroznak?
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#79
Írta 2005. november 09. - 15:15
nem tényleg nincs sok olyan 50 K.... (meg még 600 K autós, a mindennapi forgalomban)
1ébként nem emléxem hol beszéltem az általános motoros törv, tiszteletrõl....de ez már a motoros topikba
Bocs, nem neked írtam, csak nem idéztem. Hanem Alex-nek.
#80
Írta 2005. november 09. - 15:12
+Esetleg teljesen körülkeríteni a védett részeket...stb
Milyen géped volt? Milyen stílusban mentél?