Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

7005 6061 stb
Indította
Ras
, 2001. október 28. 21:37
#81
Írta 2005. november 06. - 14:25

Én nagyon keveset tudok errõl az anyagaról asszem a Kona használlja mint ötvözõelemnek ettõl a váz tán rugalmasabb lessz.... de tényleg nem tudom.... majd jobban utána nézek....
Nagyon kis mértékben van jelen mint ötvözõ valamint olyan, hogy teljesen Scandium csövek nincsenek.... túságosan puha lenne....
Nagyon kis mértékben van jelen mint ötvözõ valamint olyan, hogy teljesen Scandium csövek nincsenek.... túságosan puha lenne....
Az itt Ragadt vendég....
#82
Írta 2005. november 06. - 08:49

De jó, hogy elõkerestétek ez a topicot. Legalább bedobhatom a scandiumról a kérdésemet.
Már itt-ott kérdezgettem felõle, de nem sokkal lettem okosabb. Aztán arra gondoltam, biztos ide gyûlik az összes fémiparban jártas szaki.
Na szóval: az elkövetkezendõkben tervezek venni szkandium vázat, s az érdekelne, hogy mennyire tartós, mennyire rugalmas, s a külsõ természeti tényezõk mennyire vannak rá hatással? Meg nem utolsó sorban, ha esek vele egyet, mennyire tolerálja azt?
Elõre is kösz a segítséget!
Már itt-ott kérdezgettem felõle, de nem sokkal lettem okosabb. Aztán arra gondoltam, biztos ide gyûlik az összes fémiparban jártas szaki.
Na szóval: az elkövetkezendõkben tervezek venni szkandium vázat, s az érdekelne, hogy mennyire tartós, mennyire rugalmas, s a külsõ természeti tényezõk mennyire vannak rá hatással? Meg nem utolsó sorban, ha esek vele egyet, mennyire tolerálja azt?
Elõre is kösz a segítséget!
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#83
Írta 2005. november 05. - 22:20

közben kaptam egy telefonszámot a keréképítés topicban, megpróbálok onnan anyagot szerezni
Bronzker, Tel:1-3500493, 1-3397709
Bronzker, Tel:1-3500493, 1-3397709
Autist Team:)
#84
Írta 2005. november 05. - 20:47

barhol az orszagban ferroglobus es tarsai
miskolcon pl szatex kft
(a vizugyi igazgatosag kornyeken van, a kont utcaban ha jol emlekszem)
solteszrol nyilik a vizugyi buszmegallo utan nem sokkal
hajtokarbol nem jon ki egy 180mm-s darab!
miskolcon pl szatex kft
(a vizugyi igazgatosag kornyeken van, a kont utcaban ha jol emlekszem)
solteszrol nyilik a vizugyi buszmegallo utan nem sokkal
hajtokarbol nem jon ki egy 180mm-s darab!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#85
Írta 2005. november 05. - 19:42

Háát.... jó kérdés.... azt tudom, hogy porkohászati úton állítják elõ de csövet, hogy csinállnak.... halványlilagõzömsincs....
Anno a Mercedes Team (F1) is ebbõl az anyagból akarta csinállni a motorblokkot de nem engedélyezték.... mint ugye még sok mindent....
Van már 8000-es sorozatszámú alu is de azt sem lehet hegeszteni és szintén drága.... de szakítószilárdsága döbbenetes....
Anno a Mercedes Team (F1) is ebbõl az anyagból akarta csinállni a motorblokkot de nem engedélyezték.... mint ugye még sok mindent....
Van már 8000-es sorozatszámú alu is de azt sem lehet hegeszteni és szintén drága.... de szakítószilárdsága döbbenetes....
Az itt Ragadt vendég....
#86
Írta 2005. november 05. - 19:33

hmmm és muffos v ragasztott illesztés?
persze,akkor kevésbé yön elõ a rugalmasság,már persze,ha 1általán az a cél:)
persze,akkor kevésbé yön elõ a rugalmasság,már persze,ha 1általán az a cél:)
#87
Írta 2005. november 05. - 19:30

Miután a földig tapostam a hajtókart (Triál) akkor már oly mindegy nem? :icon_bigg
Nekem alu táblát kéne szerezni gyorsan de csak valami jobb minõségû jöhet szóba.... gyorsan fogyik! :icon_razz
Hallotattok már a berylliumról? Állítólag könnyebb a karbonnál van olyan erõs mint az alumínium és rugalmassági modolusza: ~300 Gpa magyarra fordítva rugalmasabb az acélnál.... jó mi?
Csak van egy pici probléma: nem lehet hegeszteni és qva drága.... pedig nem rossz anyag....
Nekem alu táblát kéne szerezni gyorsan de csak valami jobb minõségû jöhet szóba.... gyorsan fogyik! :icon_razz
Hallotattok már a berylliumról? Állítólag könnyebb a karbonnál van olyan erõs mint az alumínium és rugalmassági modolusza: ~300 Gpa magyarra fordítva rugalmasabb az acélnál.... jó mi?
Csak van egy pici probléma: nem lehet hegeszteni és qva drága.... pedig nem rossz anyag....
Az itt Ragadt vendég....
#88
Írta 2005. november 05. - 19:02

nekem is aktuális lesz amint lesz elég ráérõ idõm,télen úgyis le7 bringát fejleszteni,könnyíteni
azért 1 White Industries kart nem ölnék meg h kinyerjek belõle 1 rudat:)
hogyaszongya csupán a következõk kellenének aluból,és máris ~1-2 kilóval könnyebb lenne a keróm;
rugóstagon a rugót fogó yóóóó vastag tányér (túl rövid volt a rugó)
a hátsó tengely
a kormánycsapágy
és máris 16 kilónál leszek v alatta:)
azért 1 White Industries kart nem ölnék meg h kinyerjek belõle 1 rudat:)
hogyaszongya csupán a következõk kellenének aluból,és máris ~1-2 kilóval könnyebb lenne a keróm;
rugóstagon a rugót fogó yóóóó vastag tányér (túl rövid volt a rugó)
a hátsó tengely
a kormánycsapágy
és máris 16 kilónál leszek v alatta:)
#89
Írta 2005. november 05. - 18:32

Kala már megoldotta, acélból
már csak nekem kéne aluminium rudat szerezni:-)
már csak nekem kéne aluminium rudat szerezni:-)
Autist Team:)
#90
Írta 2005. november 05. - 18:26

szám azért kell(ett) mert az esztergányos az összetétel alapján ismeri a cumót,az árudában viszont szám alapján vásárol(tam volna)
és filóztam azon,h alu (ólmos),mert fent Mlített változatát ingyé' adta volna,vagy alu,7075-ös bótból:)
tengely hátsóagyba megy
135 széles Novatec
Most te erre gondolsz:
Al Zn5Mg1Zr ->
Al Zn6MgCu -> jól alakítható, nagy szilárdságú, rosszul hegeszthetõ (7000-es sorozat)
Al MgSi -> jól alakítható, közepes szilárdságú, jól hegeszthetõ (tipikusan 6000-es sorozat)
Énnekem alutengely van elõl ha jól vettem ki a szavaidból neked is az kell szóval egy régi Sach Neos hajtókarból marattam ki mivel szegény kar már 7075 T6-os ötvözetû és hidegen kovácsolt szóval (beleszámítva, hogy Cro-mo ötvözõ elem is van benne) borzalmasan erõs és kemény anyag.... szóval a legjobb.... ezt az anyagot találhatsz még White I. karokban is....
Az esztergályosnak említheted az Automata alumíniumot.... az is jó anyag és könnyen beszerezhetõ! A szakiskolákban lehet kunyerálni....
Asszem más egyenlõre nem jut eszembe....
Az itt Ragadt vendég....
#91
Írta 2005. november 05. - 17:50

na elõtúrtam ezt a topicot:)
ugyanez a lényeg mint Kalánál
kéne nekem 12-es átmérõjû alu rúd, 18cm hosszú
vmi erõs anyagból, mert tengely lesz belõle
hol lehetne kapni szerintetek?
ugyanez a lényeg mint Kalánál
kéne nekem 12-es átmérõjû alu rúd, 18cm hosszú
vmi erõs anyagból, mert tengely lesz belõle
hol lehetne kapni szerintetek?
Autist Team:)
#92
Írta 2005. május 17. - 21:31

#93
Írta 2005. május 17. - 21:26

~1200-1500ft/kg
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#94
Írta 2005. május 17. - 21:00

oks, köszi.
gondoltam rá h ccer kéne tervezni vmit és kivitelezni de nem tudom h mi péz lenne az esztergálás. mondjuk 1 agynál?
anyagárakat tucc kb-ra?
gondoltam rá h ccer kéne tervezni vmit és kivitelezni de nem tudom h mi péz lenne az esztergálás. mondjuk 1 agynál?
anyagárakat tucc kb-ra?
#95
Írta 2005. május 17. - 20:54

szatex kft
talan kont utca
de keress ra a telefonkonyvben
talan kont utca
de keress ra a telefonkonyvben
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#96
Írta 2005. május 17. - 20:44

#97
Írta 2005. május 17. - 20:26

óóó,köcce,de nem kell
nem a fölös két méterrel lett volna a gondom,mert elég occsó' volt így is és a "maradékot" 1szerûen otthagytam volna a mûhelyben,hanem h 1 napot Lvett volna az utazás az anyagért,és pénteken meg már élesben szeretném tesztelni a stuffot
így maradt az acél
kialakítás meg 1szerû-nagyszerû lett volna,bár gondolkoztam az atom-féle tuningokon (pl. megnövelt átmérõ csak a csapágy-felfekvéseknél),de ha nem is alu,akkor minek vacakolni vele?
szal most szinte semmi sem változott,csak az átmenõ tengely és azon is csak annyi,h maradt a 12 mm 135 mm hosszan az agyban,ami szépen összemegy 10-re és menetes részben végzõdik merthogy csavar. (yahh,az okot nem mondtam; h beleférjen a papucsba amit nem volt szívem megreszelni:D )
yahh,és 5mm átmérõvel belsõ üreg h mégse legyen annyira 1szerû (és nehéz)
nem a fölös két méterrel lett volna a gondom,mert elég occsó' volt így is és a "maradékot" 1szerûen otthagytam volna a mûhelyben,hanem h 1 napot Lvett volna az utazás az anyagért,és pénteken meg már élesben szeretném tesztelni a stuffot
így maradt az acél
kialakítás meg 1szerû-nagyszerû lett volna,bár gondolkoztam az atom-féle tuningokon (pl. megnövelt átmérõ csak a csapágy-felfekvéseknél),de ha nem is alu,akkor minek vacakolni vele?
szal most szinte semmi sem változott,csak az átmenõ tengely és azon is csak annyi,h maradt a 12 mm 135 mm hosszan az agyban,ami szépen összemegy 10-re és menetes részben végzõdik merthogy csavar. (yahh,az okot nem mondtam; h beleférjen a papucsba amit nem volt szívem megreszelni:D )
yahh,és 5mm átmérõvel belsõ üreg h mégse legyen annyira 1szerû (és nehéz)
#98
Írta 2005. május 17. - 20:13

kialakitas fuggo, hoyg birja-e abbol az anyagbol.
van ott egy kis hajlito igenybevetel (nemtom mekkora)
de ott mar eleg nagy a kulonbseg a ket alu kozott
ha raer nezek nekd miskolcon
mert itt adnak cm-re is
(igaz mashol is kene)
van ott egy kis hajlito igenybevetel (nemtom mekkora)
de ott mar eleg nagy a kulonbseg a ket alu kozott
ha raer nezek nekd miskolcon
mert itt adnak cm-re is
(igaz mashol is kene)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#99
Írta 2005. május 17. - 19:44

kala: a Mg-al es Zn-el otvozott eleg kemeny
ha azt kerdezed, hoyg mi a szama azt kerdezem, hogy szamit?!
amugy a 70-es sorozatban van Mg es Zn ha joltom, de ezt sehol nem hasznaljak.
hova kell a tengely?
szám azért kell(ett) mert az esztergányos az összetétel alapján ismeri a cumót,az árudában viszont szám alapján vásárol(tam volna)
és filóztam azon,h alu (ólmos),mert fent Mlített változatát ingyé' adta volna,vagy alu,7075-ös bótból:)
tengely hátsóagyba megy
135 széles Novatec
#100
Írta 2005. május 17. - 19:26

mondom megkérdem.
mnekünk túl jó minda kettõ.
nekem csak hátulról a tárcsafékszem hiányzik de mivel szerény személyem alá(55kg) minek tárcsa így nem gáz.
mnekünk túl jó minda kettõ.
nekem csak hátulról a tárcsafékszem hiányzik de mivel szerény személyem alá(55kg) minek tárcsa így nem gáz.