Jelentkezz be Regisztrálj

7005 6061 stb
#41
Írta 2006. április 18. - 18:44

és az anyagösszetételt is pontosan meg lehet határozni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#42
Írta 2006. április 18. - 18:37

#43
Írta 2006. április 15. - 23:13

#44
Írta 2006. január 12. - 18:42

ket fel evezovel meg mindig lehet haladni.
mint torott alkapocs csonttal
es lefittyeno vallal.
tocsa is back
Nem olyan biztos, mert ha éppen rafting közben megyek le egy durva helyen, a törés miatt tuti beborulok, és ha teszem azt nem sikerül eszkimó fordulóval visszafordulnom, akkor akár csúnyán meghalhatok, hiába van két fél evezõm

Mind1. Lényeg: nem szeretnék vázat építeni, eszem ágában sincsen, ahhoz tudás, felszerelés, tapasztalat, elhivatottság és pénz szükségeltetik, mindegyikbõl nagyon sok.

tocsa
#45
Írta 2006. január 11. - 17:41

A titán nyeregcsõtõl azért én is elérzékenyülök.

#46
Írta 2006. január 11. - 14:32

Kényelem alatt nem tudom pontosan mit értesz. Mármint nem tudom, hogyan befolyásolja a kényelmet a nyeregcsõ. Bár nincs sok tapasztalatom, mondhatnók erõsen hobbi bringás vagyok.
A kényelmet úgy befolyásolja, hogy ha merev, akkor közvetít minden rezgést, pont a derekadba, ha rugalmas, akkor pedig elnyel valamennyit: attól függ, hogy mennyire rugalmas - lásd rugós nyeregcsõ. Annak egy alternatív megoldása lehet, ha anyagában rugalmas normál-merev csövet használsz.
Ha minden jól megy (most kiabálom el) sikerült találni az én lehetetlen méretemben titán nyeregcsövet, szóval elvileg megoldódni látszik a problem.
(Legközelebb majd a nyeregcsövek topicba írok, megígérem )
#47
Írta 2006. január 10. - 23:42

Egyébiránt szerintem a kifáradási határ önmagában még nem minden. Beleszól még a dologba (mármint, hogy mikor reccsen meg alattad az adott alkatrész) a folyáshatár, az alakváltozási tartaléka az anyagnak, és szerintem talán a legfontosabb a konstrukciós kialakítás, hogy mennyire kerülték el a feszültséggyüjtõ helyeket.
#48
Írta 2006. január 10. - 23:10

holnap megnézem, de pont úgy emlékszem hogy a kifáradásra nem nagyon hajlamos
ezért pl kormánynak jó
amúgy:
http://aluminium.mat...pplications.asp
illetve 151-152-es post az elõzõ oldalon;)
#49
Írta 2006. január 10. - 23:05

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#50
Írta 2006. január 10. - 23:01

#51
Írta 2006. január 09. - 11:37

Köszi mindenkinek, aki cro-mo témában hozzászólt!!!
MagasAtis!
Sajnos nem tudok semmi konkrét szabványos nevet, annyit csupán hogy: a váz elsõ háromszöge vegyesen butted és double butted 4130 cro-mo, hátsó háromszög pedig sajnos csak Hi-Ten. Ezt a Kona gyári oldalán találtam meg, bár annak idején az MBAH azt írta róla, hogy elsõ hátsó háromszóg "Kona cro-mo" (Bár mindezek ellenére lelki kapcsolatom a vázzal nem tört meg :-)!!!
De sajnos ezek nem szabványos leírások (a lényeget egyébként itt is leírtátok, meg én is találtam ezt azt sheldon brownnál meg itt-ott)
Ja, lehet hogy már kérdeztem, de nyeregcsõre melyik aluötvözet a legjobb, ha elsõdleges szempont a KÉNYELEM (...ha nem sikerülne titánt venni...): 2014 3D forged, vagy 6061 3D
#52
Írta 2006. január 05. - 11:32

#53
Írta 2006. január 05. - 11:28

EU-ekvivalens: 25CrMo4
Régi Msz: CMo1
Edzés: 840-880 C között, vízben vagy olajban
Megeresztés: 540-680 C között
A hegesztése:
Vonalenergia nem korlátozott
Elömelegítés: 220 C
Utóhökezelés: megeresztés 560-620 C között
Nemesített állapotban a mech. tulajdonságai:
0-16 mm méretig:
Folyás határ: 700 MPa
Szakító szilárdság: 900-1000 MPa
Ütömunka: 45 KJ


Kontrakció: 50%


Ha valakit még érdekel valami (edzett véglaptól mért keménységi adatok, más mérettartomány szilárdsági adatai, stb. ), akkor azokat is meg tudom mondani, csak most nem akartam 5 oldalt begépelni.
Amúgy az csak egy dolog, hogy szabványban mit írnak róla, az meg egy másik dolog, hogy a kedves bringagyártó hökezeléssel és hidegalakítással milyen mech. tulajdonságokat állít be.
No, kb. ennyi!
Csöláz!
U.I: Retizotyo! Ha meg tudod mondani a téged érdeklö anyagok szabványos nevét, akkor tudok róluk infot mondani.
#54
Írta 2006. január 05. - 01:23

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#55
Írta 2006. január 05. - 01:18

Folyáshatár: 453 MPa
Nyúlás: 25,5% (ami elég nagy szívósságot sejtet)
Amúgy, ha jól emlékszem valaha még olyat is olvastam az ötvözetcsoportról, hogy a légköri korróziónak elég jól ellenáll (talán a Cr miatt), meg ami még tök jó benne, (mármint a 4130-ban) hogy hegeszthetõ és így készülhetet el az enyém vázam is

Lippiti!
#56
Írta 2006. január 04. - 22:07

A 4130-ra pl. ezt adja ki.
C 0.28 - 0.33
Cr 0.8 - 1.1
Fe 97.3 - 98.22
Mn 0.4 - 0.6
Mo 0.15 - 0.25
P Max 0.035
S Max 0.04
Si 0.15 - 0.35
#57
Írta 2006. január 04. - 22:07

Valami olyasmi kellene ami alapján össze tudnám vetni (nem mérnökként) a különféle cro-mo csövek tulajdonságait: 4130, oria, reynolds.
Ötvözõanyagát, szakítószilárdságát tekintve mindez (számokban) miben különbözik a HI-Ten acéltól...
Hát kábé ennyi lenne...:-)
Köszi a segítséget!!!
Ja, és egy más jellegû dolog: mennyibe fáj nekem egy titán kormány? (csak fölmerült bennem, és gondoltam megkérdezem)
Van egy régi Tour Verstatt-om. Abban benne vannak a korabeli Colombus, Mannesmann, Tange, Vitus, Reynolds, Oria, Camus, Faclk, True Temper, Ishiwata országúti csõszettek 16 féle adata. Meg vagy 100 oldal csak a csõmegmunkálásról és a vázkészítésrõl. Érdekel ez valakit egyáltalán?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#58
Írta 2006. január 04. - 21:46

Az aluk jelzésénél az elsõ szám mondja meg az ötvözetcsoportot, azaz:
1-tiszta alu, az uccsó két szám mondja meg, hogy 99,? %-os
2-Cu ötvözésû
3-Mn
4-Si
5-Mg
6-Mg és Si
7-Zn
8-Li
9-egyéb ötvözõk
A 6061 pedig úgy tudom, más néven az AlMg1SiCu
A 4130 CrMo-nak a dolgait meg holnap meg tudom nézni (remélem).
Csömáz!
#59
Írta 2005. december 07. - 18:37

Ötvözõanyagát, szakítószilárdságát tekintve mindez (számokban) miben különbözik a HI-Ten acéltól...
Hát kábé ennyi lenne...:-)
Köszi a segítséget!!!
Ja, és egy más jellegû dolog: mennyibe fáj nekem egy titán kormány? (csak fölmerült bennem, és gondoltam megkérdezem)
#60
Írta 2005. december 07. - 18:14

http://www.materials...ying-Steels.htm
amúgy mindjárt megnézem a mérnöki kézikönyvet is, ha mondasz konkrétabbat, elég sok infó van benne