Jelentkezz be Regisztrálj

Magellan
#1081
Írta 2009. március 10. - 01:52

Valakinek vannak e már új képei a vázakró? érdekelne eléggé, jobb fényviszonyok között, vagy esetleg összeszerelve. Tudom hogy nem ide tartozik, de azért leírom, hátha valaki együtt érez velem...Ugyanis a német fõbérlõm ma reggel sikeresen leamortizálta a jó kis crux vázamat... csak 8 helyen verte le róla a festéket valahogy a kerékpártárolóban...
#1082
Írta 2009. március 07. - 11:38

balaton parti bringaboltban említette haver, hogy már tavaly is érzõdött a treking vonal erõsödése. jönnek ráfelé az emberek, hogy felesleges nekik a bringaútra az mtb...
Ausztriaban es nemetben kb 4 eve kezdödött szorulnak ki a montik ami tenyleg nem baj. A legtöbben veszenek egy montit es egy trekkinget vagy cross es azzal jarnak aszfalton turazni. Idehaza is akinek normalisan adnak tanacsot, sokan veszenk mar cross cangat.
#1083
Írta 2009. március 06. - 22:40

balaton parti bringaboltban említette haver, hogy már tavaly is érzõdött a treking vonal erõsödése. jönnek ráfelé az emberek, hogy felesleges nekik a bringaútra az mtb......( az más kérdés nem teljesen ide tartozik hogy ezen vevõk 70-80 %-ának sokkla ideálisabb lenne egy cross/trekking bicaj, mert jórészük még murvás útra sem megy soha, itthon mégis a montik vannak erõltetve)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1084
Írta 2009. március 06. - 22:13

itt az ár az elsõ . az a vevõ akinek kb 100-110 a felsõ határ (és ez a többség, sõt a 60-70K, nem tudok pontos számot de 50% fölött van) azok döntõ többsége nem igazán tájékozott. szeretne venni egy bringát (soxor mát rúl egy áruháxi bringás szopáson) ami "sokáig jó lesz" és erre van egy x összege amit rá tud/akar szánni, mit tudsz annyiért adni. és mikor mutattál 2-3-4 modellt , (és persze maggit elsõsorban mert kategóriájában kb legjobb ár/érték meg nem is voltak annyira gagyik, plusz normális a garis ügyintézés is) akkor jön az ár/érték/felszereltség (sokan itt hallják azt hogy aklkatrészcsalád, ketegóriák etc nem csak azt hogy "há simanyo van rajta, meg vázméret , és geo) , és csak utána a szín, forma dizájn (ja és a vásárlók többsége ffi). mellesleg azt jól csinálták csekéék hogy ezekbõl a medellekbõl (hidra, kráter, polárisz) 3-4 féle szín volt. ( az más kérdés nem teljesen ide tartozik hogy ezen vevõk 70-80 %-ának sokkla ideálisabb lenne egy cross/trekking bicaj, mert jórészük még murvás útra sem megy soha, itthon mégis a montik vannak erõltetve) .
aztán fels
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1085
Írta 2009. március 06. - 20:53

nekem is:) azért van ilyennekem a 2005-ös fekete pyxis team a favorit Magellan.
Kellene most is egy minõségi acélváz a kínálatba, és hogy pl a pyxis team ne egy tucatváz legyen drága cuccokkal, hanem a váz is jó legyen. egy Easton alu bõven elég lenne, nem kell ide karbon.2000-es Pyxis Team Az még Easton! csöves volt és nekem annak jött be leginkább a színvilága. De nagyon jó váz az utolsó Crux Cr-mo vázuk is.
Inkább veszi meg Marika is a fiának a Cratert, ha tudja jó áron van, és a Lajos fija is ilyennel kezdte. Az plussz a dologban, hogy Magyar termék és ez lehet neked nem, de másnak fontos.
a magyar márka dologhoz, sok ember szemében ez inkább hátrány, mint elõny.
#1086
Írta 2009. március 06. - 12:51

Mondjuk ha már olcsó bringa akkor azt mondom hogy Radon vagy Red Bull. A német online boltok egészen jó bringákat nyomnak tuti áron.
#1087
Írta 2009. március 06. - 12:47

Aki kicsit is komolyabban bringázik, az nem vesz szerintem Hervis-ben bringát. A Magellán sem a topkategóriából él szerintem, hanem a city, trekking bicókból. De jobban eladhatók ezek, ha van mögöttük versenysport is (Szilárd). Inkább veszi meg Marika is a fiának a Cratert, ha tudja jó áron van, és a Lajos fija is ilyennel kezdte. Az plussz a dologban, hogy Magyar termék és ez lehet neked nem, de másnak fontos.
#1088
Írta 2009. március 06. - 12:30

Hogy ne legyen offtopic: nekem a 2005-ös fekete pyxis team a favorit Magellan.
#1089
Írta 2009. március 06. - 12:29

#1090
Írta 2009. március 06. - 11:01

Persze bekerülni egy nagy sportáruház kínálatába nagyon nehéz, de más kiút nem nagyon van...
Nekem az a véleményem, hogy nem biztos, hogy valaki jó üzletet csinál azzal, ha berakja a kerékpárjait nagyáruházba. Nem tudom, hogy a Hervis stb. hogy mûkõdik, de tudok néhány olyan áruházat, akiket jobb elkerülni, és nem berakni oda a bringát. Hihetetlen agyament dolgaik vannak, az egyik legfõbb probléma a fizetés... Megaztán üzleti szempontból is szerintem inkább a bicajboltokban legyenek kerékpárok, mint a barkácsáruházakban...

Egészen más tészta, de ismerek olyan kis élelmiszerboltost, aki pl. a madaras teszkóban veszi meg a sört, mert igy olcsóbb, mintha nagykerben venné. De véleményem szerint ez nem éppen az ideális áramlási folyamat. Egy kerékpárkereskedõ ilyen esetben szerintem inkább átmenne másik nagykereskedõhöz.
És akkor még nem emlitettem egyéb etikai kifogásokat a külföldre történõ tõkeáramlásról, de ezt már embere válogatja.
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#1091
Írta 2009. március 06. - 09:47

Aktuális Intersport Eybl akció:
KTM Alp Trail, Rock Shox Tora Air SL, XT hátsóváltó, többi alkatrész Deore, Rigida ZAC 2000-es felnik, Selle Italia nyereg, Magura Julie tárcsafék...mindez 799 euróért.
A földi halandónak ez kell. A binrágsoknak kicsi az a keresztmetszete aki vázatvesz és maga építi a gépet. Persze bekerülni egy nagy sportáruház kínálatába nagyon nehéz, de más kiút nem nagyon van... Hacsak nem megy el minõségi irányba és nem kér horribilis összegeket a gépekért. Lásd Simplon. Viszont a vevõk kifizetik ezt a pénzt mert minõséget és odafigyelést kapnak. A kereksedõk is szívesen árulják, pedig elég kicsi a haszonkulcsok, viszont ez egy elismerés a bolt számára, ha ott vesznek nagyon drága gépet.
A másik a design, a Cube ezért lett nagy. Nagyon elkapta azt az irányvonalat, amit a vevõk a fenekük alatt akartak, akarnak tudni. 10 évvel ezelõtt a Cube sehol sem volt...
A KTM, kialakított magáról egy véleményt, hogy minõségi bringát gyárt, pedig egy kínai nõ a tulajdonosa. Sõt a vázakat egy tök ismeretlen távol-keleti gyárban nyomják. Csak azt mondják, hogy Ausztriában szereljük össze, ergo minõségi gépet gyártunk. A kereskedõt a binrgát 90 százalékban összeszerlve és beállítva kapják. Kb. 20 perc alatt menetkésszé lehet tenni. Ezt kéne talán a Magellánnak is. erre próbálnak törekedni a kerékpárvázat tanulmánnyal is.
Ami viszont elég elszomorító, hogy a cross és a trekking irányra alig fordítanak figylemet. Egyertlen Cross modellel a kínálatban nem lehet megváltani a világot. A legtöbb átlag bringásnak inkább ajánlok egy cross bringát, mint egy MTB-t. Ha valaki nem jár ki igazi terepre jobban jár egy cross bringával. Csak mivel a boltokban MTB-k van többségbe és ezt látják az utcán a versenyeken, ilyet akarnak és az eladók azt tolják a vevõ popója alá. Pedig nem biztos, hogy arra lenne szüksége...
#1092
Írta 2009. március 06. - 09:00

......
A magellán tehát szerintem haldoklik, vagy félelmetesen nem értenek hozzá a vezetõi.
.......
Azért mert nem lehet a végletekig kivenni a lóvét a cégbõl, vissza is kell pörgetni, de ha ez átbillen, és nekik nagyon átbillent, akár egy visszafordíthatatlan folyamatot indít el...
Ahhoz nem kell nagy tudás, hogy idõben berendeld az árut, és kifizesd..

A probléma összetettebb, mert már a kereskedõk is elfordultak tõlük, hiába akcióznak meg kecsegtetnek mindennel, annyiszor meg lettek vezetve a boltosok, hogy már elegük lett, minden márka a boltosokon múlik, ha foglalkoznak vele, akkor emelkedik a márka, plusz a márkát biztosító cégnek is kell tennie vmit, nagyon sok más nagyker nagyon odafigyel erre, mert egymásból élnek....
#1093
Írta 2009. március 06. - 00:04

Szerintem is, bár biztos, hogy ebben benne van a nosztalgia is.
Viszont nem hiszem,h a potenciális vásárlók nagy tömege azon háborodna fel, hogy nem feltétlen van változtatás a modellek kinézetében...
Szerintem meg az a kevés aki megmaradt a potenciális vásárlók közül, az biztos nem háborodik fel... de ez a mostani design botrányos, a 2005-2006 os vázak elõrébb tartanak design-ban. És szerintem az lenne a lényeg hogy visszahódítsák a vásárlókörüket, különben nincs bevétel, nincs fejlõdés, nincs márka... Érdekes a többi hasonló kaliberû gyártó tud haladni a korral, DEMA AUTHOR, KENZEL... Én bízok a magellánban, de az idén biztos hogy nem veszek ilyen vázat. És a laikusok is inkáb bmegveszik a mocsok kelly's-t meg a többi sz... mert jobb a kinézete.
Mikor utoljára Budán jártam bringával akkor a piroslámpánál egy ember megkérdezte hogy mennyibe vannak ezek a biciklik, és a haverom mondta hogy az õ kelly's e mennyi, és én is mondta hogy az enyém mennyi, és azt mondta hogy pedig az enyém sokkal gagyibbnak néz ki és hogy nem hinné el hogy 3 szor annyiba kerül mint egy Madman... Ezzel csak azt akarom mondani hogy ennyit számít a kinézet.
#1094
Írta 2009. március 05. - 23:25

Viszont nem hiszem,h a potenciális vásárlók nagy tömege azon háborodna fel, hogy nem feltétlen van változtatás a modellek kinézetében...
#1095
Írta 2009. március 05. - 23:12

#1096
Írta 2009. március 05. - 22:19

A fejlesztés lenyege manapság nem feltétlenül az hogy valami új funkcióval lássuk el a tervezett darabot, hanem hogy az addig meglévõ technikát a költségek csökkentésével, minimalizálásával elõ tudjuk állítani. A vezetõ kerékpárgyárak is erre törekednek, de mivel a bejáratott márka már viszi elõre az eladásokat, ezért már a design-ra is rá tudnak menni, és ez mostanában, amikor egy átlag hobbikerépárosnak a saját tudásánál 3szor 4szer jobb bringája van, nagyon fontos. Van némi rálátásom, ugyanis a pinin farina-nál dolgozom, és ott egy alkatrész többször visszatér áttervezésre, csak azért hogy olcsóbb legyen a gyártása. Ezért gondolom, hogy nem jó megállapítás az hogy idén nem fejlesztettek semmit, hanem csak legyártották a vázakat, mert ez hülyeség... A tervezés az olcsóbb dolog, fõleg egy bringavázé, és fõleg egy ilyen cégnek aki elõtt ott vannak a nagy gyártók példái (MERIDA, CUBE, CORRATECH), tehát nem kell kutatás fejlesztés részleget fenntartani(pedig de szép is lenne). A gyártás a drága dolog.
A magellán tehát szerintem haldoklik, vagy félelmetesen nem értenek hozzá a vezetõi.
Miért nem kezdik el követni az aktuális trendet? 2007ig ez olyan jól ment. Aztán mikor a matt vázakra kellett volna váltani, mikor a vastagabb nyeregcsõre kellett volna váltani, mikor a full kerek geometriájú csöveket kicsit hanyagolni kellene, és amikor a hegesztési varratokat már gyönyörûen észrevehetetlenre meg tudják csinálni(Lásd 2009 CUBE) akkor miért nem jöttek ezek? Költségminimalizálással le vinni a vázak elõállítási költségét, és az új trendeket beépítve ugyan azon a szinten tartani a kereskedõi árat, és a színvonalat is. Ez lenne a fejlõdés... Azaz Minden évben új váz de ugyanannyiért jobbat, szebbet.
Nincs marketinges!!! És ami a legfontosabb nincs egy nyomorult designer? aki tanult már ilyet pl. hogy komplementer szín? vagy stb. Egy olyan aki össze tudna állítani egy vagy több olyan bringát ami a felszereléseivel is összhangban van kinézetre. Ma már nem elég a jó cucc, szépnek is kell lennie. Legalább a gumikülsõbõl valami szebb példányt választanának.(Megint csak CUBE 2008-09). Stb...
Kellene karbon váz mert annélkül már nem lehet, és jöhetne a 29er. Nem nekem kell de lenne aki venné vinné.
Én szeretem ezt a márkát, 2006 os crux-om van az még jól néz ki, de ezek a mostaniak. Le akartam cserélni a vázat, egy új pyxisre vagy cruxre, de vagy 2007es piros lesz belõle(ami szerintem a legsikeresebb váza ennek a márkának)vagy egy másik márka.....
#1097
Írta 2009. március 05. - 09:34

Szerintem ahogy azt Bikertigger is elmondta nagy csodák "geo"-ban már nincsenek. Kiforrt a képlet sznite minden szakágra. Az hogy most ezt azt hova raknak rajta a "geo-n" mit sem változtat.
Törések, hibák?! Minden gyártónak voltak, vannak mellélépései. Volt már nem egy csúcskategóriás vázam, mindnek voltak hibái (volt, hogy nem is kicsik), pedig nagy cégek modelljei voltak. De fejlõdni csak így lehet... Kis pénz-kis foci.
#1098
Írta 2009. március 05. - 09:00

A fejlesztés nem egyenlõ az évenkénti modellváltással, fõleg akkor, ha katalógus vázakról beszélünk.
Naugye!!errõl van szó kéremszépen. Nem lecserélni kell a modelleket, hanem az esetleges hibákat javítgatni, de az már geováltozásnak minõsül.
Gondolatváltás:""meg igazából ha tömegmodelleket (crater, hydra, polaris) évekig nem változtanák akkor se lenne semmi, azoknak a modelleknek a célközönsége úgysem azt vizslatja hogy na milyen új ficsõr van az idei modellen. inkább azon kéne dolgozni hogy lehessen kapni szezonban..."
Mindig van valami apróság amit lehet rajta változtatni(pl Tucana vázra felesleges a csomagtartórögzítõ


#1099
Írta 2009. március 05. - 00:24

aztán a "csúcsmodellekl" akkor lehetne játszani, normális anyagból gyártatni, rendes dizájnnal , értelmes szerekltséggel jó áron, és akkor lehet 10 nél több fogyna pixis teambõl is.
Ezen én is sokat gondolkoztam hogy ki veszi meg ha jól tudom anno 2006-os 600.000 Ft-ért a pyxis team-et. Jó cuccok voltak rajta, meg szerintem az újakon is jó van/lesz, de na...
#1100
Írta 2009. március 04. - 23:02

na jade az teszi sikeressé a cégeket!!!!, te melyik dimenzióban élsz?????2009 van:air:
fejlesztenek mindent, számítógépet, kocsit, mobilt, gps-t, tv-ket, még a nõket is megtuningolják szilikonnal, meg mindennel ami zselés kocsonyás anyag...stb.... nem óriási változásokat kell törvényszerûen évente végrehajtani, hanem azokat a hibákat kell orvosolni, amirõl te mint felhasználó nem értesülsz (jó esetben), de a kereskedõk és a gyártó igen (polarX 2008 tárcsafékkonzol....)ez már geováltozás
de azért 2009-ben merev alu cc-vázban nagy csodát már nem lehet tenni
meg igazából ha tömegmodelleket (crater, hydra, polaris) évekig nem változtanák akkor se lenne semmi, azoknak a modelleknek a célközönsége úgysem azt vizslatja hogy na milyen új ficsõr van az idei modellen. inkább azon kéne dolgozni hogy lehessen kapni szezonban...
aztán a "csúcsmodellekl" akkor lehetne játszani, normális anyagból gyártatni, rendes dizájnnal , értelmes szerekltséggel jó áron, és akkor lehet 10 nél több fogyna pixis teambõl is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való