Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5106 hozzászólás a témában

#1081
issimus

issimus

    vendég

  • fórumtag
  • 63 hozzászólás
Persze ebben van valami, bár vannak elég jó bringák a sportáruházaknál. A Hervisnek pl tavaly volt egy komplett XT-s KTM-je hidraulikus tárcsafékkel 900 euróért, ami azért elég ütõs. Mondjuk "csak" a Rock Shox Dart 3-as volt benne, de ha megszakadsz se találsz olcsóbban ilyen felszerelséggel bringát. az Intersportnál is volt komplett XT-s bár az Genesis volt (a váz tucatváz, bár annyira nem rossz) 599 euróért. Megérte megvenni a bringát és leszedni róla az alkatrészeket, mert teljes XT-szettet is alig kapni ennyiért. (Váltókar, meghajtás, elsõ, hátsó váltó, agyak...)

Mondjuk ha már olcsó bringa akkor azt mondom hogy Radon vagy Red Bull. A német online boltok egészen jó bringákat nyomnak tuti áron.

#1082
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
2000-es Pyxis Team Az még Easton! csöves volt és nekem annak jött be leginkább a színvilága. De nagyon jó váz az utolsó Crux Cr-mo vázuk is.
Aki kicsit is komolyabban bringázik, az nem vesz szerintem Hervis-ben bringát. A Magellán sem a topkategóriából él szerintem, hanem a city, trekking bicókból. De jobban eladhatók ezek, ha van mögöttük versenysport is (Szilárd). Inkább veszi meg Marika is a fiának a Cratert, ha tudja jó áron van, és a Lajos fija is ilyennel kezdte. Az plussz a dologban, hogy Magyar termék és ez lehet neked nem, de másnak fontos.


#1083
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
A nagy osztrák boltok kerékpárjai, lásd intersport, hervis nem feltétlenül olcsóbbak, mint a bringásboltiak. Sokszor ráírják, hogy xt-s a bicaj, de csak a hátsó váltó az, szóval nagyon oda kell figyelni. Az megint más kérdés, hogy én sem vennék tv-t a tescoban, mindennek megvan a maga helye.

Hogy ne legyen offtopic: nekem a 2005-ös fekete pyxis team a favorit Magellan.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1084
issimus

issimus

    vendég

  • fórumtag
  • 63 hozzászólás
Nem tudom otthon mi a helyzet a nagy áruházakkal, de Ausztriában legalább olyan jó szakanácsadóik vannak, mint a kis bringaboltoknak. Pl. ahol én dolgoztam a kollegám versenyzõ volt (fiatal korábban ausztria 100 legjobb montisa között volt), a bolt saját csapattal indult a helyi 24 órás versenyen és szinte bármit meg tudtak a mûhelybe szerelni. És nem mellékesen a saját márkán kívül volt másik 4-5 márka mint pl. Merida, KTM, Scott, Trek, Simplon is. Nem sok magyar kiskereskedõ teheti azt meg persze, hogy ezeket a márkákat a boltban tartsa, legyen belõle országúti, MTB, Cross és egyéb modell. Itt viszont minden egy tetõ alatt volt és a vásárlónak nem kellett boltról boltra bóklásznia.

#1085
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás

Persze bekerülni egy nagy sportáruház kínálatába nagyon nehéz, de más kiút nem nagyon van...


Nekem az a véleményem, hogy nem biztos, hogy valaki jó üzletet csinál azzal, ha berakja a kerékpárjait nagyáruházba. Nem tudom, hogy a Hervis stb. hogy mûkõdik, de tudok néhány olyan áruházat, akiket jobb elkerülni, és nem berakni oda a bringát. Hihetetlen agyament dolgaik vannak, az egyik legfõbb probléma a fizetés... Megaztán üzleti szempontból is szerintem inkább a bicajboltokban legyenek kerékpárok, mint a barkácsáruházakban... :) Lehet, hogy egy áruház elad pl. 1000 darabot, de ezáltal annyi kereskedõt veszithetsz, akik "mittomén" eladtak volna 3000 db-ot, de inkább kiszállnak a körhintából, mintsem áruházakkal versenyezzenek.
Egészen más tészta, de ismerek olyan kis élelmiszerboltost, aki pl. a madaras teszkóban veszi meg a sört, mert igy olcsóbb, mintha nagykerben venné. De véleményem szerint ez nem éppen az ideális áramlási folyamat. Egy kerékpárkereskedõ ilyen esetben szerintem inkább átmenne másik nagykereskedõhöz.
És akkor még nem emlitettem egyéb etikai kifogásokat a külföldre történõ tõkeáramlásról, de ezt már embere válogatja.

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#1086
issimus

issimus

    vendég

  • fórumtag
  • 63 hozzászólás
Sajnos annyira nem ismerem a Magellánt, ezért talán nem is annyira ide vág, mert Ausztriában nem lehet kapni, csak néha otthon Sopronban láttam egy-egy nagyon nagyon ritkán. Annyit azonban saját tapasztalatból tudok, hogy a vásárlók nagy része szín és kinézet alapján választ pringát. A második fontos dolog a felszerelség, de ezt csak a férfiak veszik figyelembe. Egy biciklimárkánál a hasznot a nagy darabszámban legyártott és eladott tömegkerékpár illetve a nagy boltláncok számára (Hervis, Intersport, Gigasport, Sport Experts) számára gyártott külön modellek hozzák. A KTM pl. kb. egyharmadnyit gyárt a sportáruházlácoknak minden évben. Nekik ez nyereség, a kiskereskedõk meg akciózhatnak. Amikor egy Ultra Line SLX hátsó váltóval 699 euróba került és ugynaazt 499-ért XT-vel megkapod a Hervisben vagy az Intersportban a kiskereskedõt hazavágják. A KTM-nek meg az a jó, hogy a nagy cégek több ezer darabot "berendelnek és el is adják az akciós bringából.

Aktuális Intersport Eybl akció:

KTM Alp Trail, Rock Shox Tora Air SL, XT hátsóváltó, többi alkatrész Deore, Rigida ZAC 2000-es felnik, Selle Italia nyereg, Magura Julie tárcsafék...mindez 799 euróért.

A földi halandónak ez kell. A binrágsoknak kicsi az a keresztmetszete aki vázatvesz és maga építi a gépet. Persze bekerülni egy nagy sportáruház kínálatába nagyon nehéz, de más kiút nem nagyon van... Hacsak nem megy el minõségi irányba és nem kér horribilis összegeket a gépekért. Lásd Simplon. Viszont a vevõk kifizetik ezt a pénzt mert minõséget és odafigyelést kapnak. A kereksedõk is szívesen árulják, pedig elég kicsi a haszonkulcsok, viszont ez egy elismerés a bolt számára, ha ott vesznek nagyon drága gépet.

A másik a design, a Cube ezért lett nagy. Nagyon elkapta azt az irányvonalat, amit a vevõk a fenekük alatt akartak, akarnak tudni. 10 évvel ezelõtt a Cube sehol sem volt...

A KTM, kialakított magáról egy véleményt, hogy minõségi bringát gyárt, pedig egy kínai nõ a tulajdonosa. Sõt a vázakat egy tök ismeretlen távol-keleti gyárban nyomják. Csak azt mondják, hogy Ausztriában szereljük össze, ergo minõségi gépet gyártunk. A kereskedõt a binrgát 90 százalékban összeszerlve és beállítva kapják. Kb. 20 perc alatt menetkésszé lehet tenni. Ezt kéne talán a Magellánnak is. erre próbálnak törekedni a kerékpárvázat tanulmánnyal is.

Ami viszont elég elszomorító, hogy a cross és a trekking irányra alig fordítanak figylemet. Egyertlen Cross modellel a kínálatban nem lehet megváltani a világot. A legtöbb átlag bringásnak inkább ajánlok egy cross bringát, mint egy MTB-t. Ha valaki nem jár ki igazi terepre jobban jár egy cross bringával. Csak mivel a boltokban MTB-k van többségbe és ezt látják az utcán a versenyeken, ilyet akarnak és az eladók azt tolják a vevõ popója alá. Pedig nem biztos, hogy arra lenne szüksége...

#1087
geffennaa

geffennaa

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

......
A magellán tehát szerintem haldoklik, vagy félelmetesen nem értenek hozzá a vezetõi.
.......


Azért mert nem lehet a végletekig kivenni a lóvét a cégbõl, vissza is kell pörgetni, de ha ez átbillen, és nekik nagyon átbillent, akár egy visszafordíthatatlan folyamatot indít el...
Ahhoz nem kell nagy tudás, hogy idõben berendeld az árut, és kifizesd..:)
A probléma összetettebb, mert már a kereskedõk is elfordultak tõlük, hiába akcióznak meg kecsegtetnek mindennel, annyiszor meg lettek vezetve a boltosok, hogy már elegük lett, minden márka a boltosokon múlik, ha foglalkoznak vele, akkor emelkedik a márka, plusz a márkát biztosító cégnek is kell tennie vmit, nagyon sok más nagyker nagyon odafigyel erre, mert egymásból élnek....

#1088
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Szerintem is, bár biztos, hogy ebben benne van a nosztalgia is.

Viszont nem hiszem,h a potenciális vásárlók nagy tömege azon háborodna fel, hogy nem feltétlen van változtatás a modellek kinézetében...


Szerintem meg az a kevés aki megmaradt a potenciális vásárlók közül, az biztos nem háborodik fel... de ez a mostani design botrányos, a 2005-2006 os vázak elõrébb tartanak design-ban. És szerintem az lenne a lényeg hogy visszahódítsák a vásárlókörüket, különben nincs bevétel, nincs fejlõdés, nincs márka... Érdekes a többi hasonló kaliberû gyártó tud haladni a korral, DEMA AUTHOR, KENZEL... Én bízok a magellánban, de az idén biztos hogy nem veszek ilyen vázat. És a laikusok is inkáb bmegveszik a mocsok kelly's-t meg a többi sz... mert jobb a kinézete.

Mikor utoljára Budán jártam bringával akkor a piroslámpánál egy ember megkérdezte hogy mennyibe vannak ezek a biciklik, és a haverom mondta hogy az õ kelly's e mennyi, és én is mondta hogy az enyém mennyi, és azt mondta hogy pedig az enyém sokkal gagyibbnak néz ki és hogy nem hinné el hogy 3 szor annyiba kerül mint egy Madman... Ezzel csak azt akarom mondani hogy ennyit számít a kinézet.

#1089
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Szerintem is, bár biztos, hogy ebben benne van a nosztalgia is.

Viszont nem hiszem,h a potenciális vásárlók nagy tömege azon háborodna fel, hogy nem feltétlen van változtatás a modellek kinézetében...

#1090
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
szerintem a legsikeresebb magellan vázak piros/fehérek: a vonalkódos pixys és a csillagos polarix

#1091
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Úgy érzem hogy sokan képzavarban szenvednek, és fogalmuk sincs, illetve félretájolták azt hogy mi az a fejlesztés.

A fejlesztés lenyege manapság nem feltétlenül az hogy valami új funkcióval lássuk el a tervezett darabot, hanem hogy az addig meglévõ technikát a költségek csökkentésével, minimalizálásával elõ tudjuk állítani. A vezetõ kerékpárgyárak is erre törekednek, de mivel a bejáratott márka már viszi elõre az eladásokat, ezért már a design-ra is rá tudnak menni, és ez mostanában, amikor egy átlag hobbikerépárosnak a saját tudásánál 3szor 4szer jobb bringája van, nagyon fontos. Van némi rálátásom, ugyanis a pinin farina-nál dolgozom, és ott egy alkatrész többször visszatér áttervezésre, csak azért hogy olcsóbb legyen a gyártása. Ezért gondolom, hogy nem jó megállapítás az hogy idén nem fejlesztettek semmit, hanem csak legyártották a vázakat, mert ez hülyeség... A tervezés az olcsóbb dolog, fõleg egy bringavázé, és fõleg egy ilyen cégnek aki elõtt ott vannak a nagy gyártók példái (MERIDA, CUBE, CORRATECH), tehát nem kell kutatás fejlesztés részleget fenntartani(pedig de szép is lenne). A gyártás a drága dolog.

A magellán tehát szerintem haldoklik, vagy félelmetesen nem értenek hozzá a vezetõi.

Miért nem kezdik el követni az aktuális trendet? 2007ig ez olyan jól ment. Aztán mikor a matt vázakra kellett volna váltani, mikor a vastagabb nyeregcsõre kellett volna váltani, mikor a full kerek geometriájú csöveket kicsit hanyagolni kellene, és amikor a hegesztési varratokat már gyönyörûen észrevehetetlenre meg tudják csinálni(Lásd 2009 CUBE) akkor miért nem jöttek ezek? Költségminimalizálással le vinni a vázak elõállítási költségét, és az új trendeket beépítve ugyan azon a szinten tartani a kereskedõi árat, és a színvonalat is. Ez lenne a fejlõdés... Azaz Minden évben új váz de ugyanannyiért jobbat, szebbet.

Nincs marketinges!!! És ami a legfontosabb nincs egy nyomorult designer? aki tanult már ilyet pl. hogy komplementer szín? vagy stb. Egy olyan aki össze tudna állítani egy vagy több olyan bringát ami a felszereléseivel is összhangban van kinézetre. Ma már nem elég a jó cucc, szépnek is kell lennie. Legalább a gumikülsõbõl valami szebb példányt választanának.(Megint csak CUBE 2008-09). Stb...

Kellene karbon váz mert annélkül már nem lehet, és jöhetne a 29er. Nem nekem kell de lenne aki venné vinné.


Én szeretem ezt a márkát, 2006 os crux-om van az még jól néz ki, de ezek a mostaniak. Le akartam cserélni a vázat, egy új pyxisre vagy cruxre, de vagy 2007es piros lesz belõle(ami szerintem a legsikeresebb váza ennek a márkának)vagy egy másik márka.....

#1092
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Te nagyon nem vagy kibékülve a céggel, és úgy érzem a vezetõséggel sem.
Szerintem ahogy azt Bikertigger is elmondta nagy csodák "geo"-ban már nincsenek. Kiforrt a képlet sznite minden szakágra. Az hogy most ezt azt hova raknak rajta a "geo-n" mit sem változtat.
Törések, hibák?! Minden gyártónak voltak, vannak mellélépései. Volt már nem egy csúcskategóriás vázam, mindnek voltak hibái (volt, hogy nem is kicsik), pedig nagy cégek modelljei voltak. De fejlõdni csak így lehet... Kis pénz-kis foci.


#1093
geffennaa

geffennaa

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

A fejlesztés nem egyenlõ az évenkénti modellváltással, fõleg akkor, ha katalógus vázakról beszélünk.



Naugye!!errõl van szó kéremszépen. Nem lecserélni kell a modelleket, hanem az esetleges hibákat javítgatni, de az már geováltozásnak minõsül.

Gondolatváltás:""meg igazából ha tömegmodelleket (crater, hydra, polaris) évekig nem változtanák akkor se lenne semmi, azoknak a modelleknek a célközönsége úgysem azt vizslatja hogy na milyen új ficsõr van az idei modellen. inkább azon kéne dolgozni hogy lehessen kapni szezonban..."
Mindig van valami apróság amit lehet rajta változtatni(pl Tucana vázra felesleges a csomagtartórögzítõ:)), de az sem árt ha fel tudod tenni a vázra a tárcsaféket, vagy éppen ha már fennt van akkor nem jöne le a váz egy darabjával, tehát törnek le sorba (nem kreált dolog kérdezz meg egy kereskedõt, sokan találkoztak ilyesmivel....) amúgy beszéltük hogy már pdf-en megvannak a tervek, igenám, de nem mindegyik bringa van megtervezve, van még olyan amirõl még õk sem tudják, hogy milyen lesz, HA LESZ... és itt a "titok" hogy azon dolgozzanak hogy legyen...Hydra draco crater az nem baj ha nincs változtatva, mert azok ahogy mondtad nem azok a kategóriák, de ha egyszer nem kell hozzányúlni, nem kell alakítgatni, akkor miért nem rendelik meg augusztusban ezeket a vázakat, már rég itt lennének, csak utána jön még a feketeleves, hogy egy bringa nem csak vázból áll, kell hozzá alkatrész is, éshát ugye ezek pénzbe kerülnek (gondolom tudod mire gondolok, de biztos vagyok benne:):)...ha nem akkor a Balázs elmondja:))

#1094
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

aztán a "csúcsmodellekl" akkor lehetne játszani, normális anyagból gyártatni, rendes dizájnnal , értelmes szerekltséggel jó áron, és akkor lehet 10 nél több fogyna pixis teambõl is.



Ezen én is sokat gondolkoztam hogy ki veszi meg ha jól tudom anno 2006-os 600.000 Ft-ért a pyxis team-et. Jó cuccok voltak rajta, meg szerintem az újakon is jó van/lesz, de na...

#1095
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

de az teszi sikeressé a cégeket!!!!, te melyik dimenzióban élsz?????2009 van:air:
fejlesztenek mindent, számítógépet, kocsit, mobilt, gps-t, tv-ket, még a nõket is megtuningolják szilikonnal, meg mindennel ami zselés kocsonyás anyag...stb.... nem óriási változásokat kell törvényszerûen évente végrehajtani, hanem azokat a hibákat kell orvosolni, amirõl te mint felhasználó nem értesülsz (jó esetben), de a kereskedõk és a gyártó igen (polarX 2008 tárcsafékkonzol....)ez már geováltozás

na ja

de azért 2009-ben merev alu cc-vázban nagy csodát már nem lehet tenni

meg igazából ha tömegmodelleket (crater, hydra, polaris) évekig nem változtanák akkor se lenne semmi, azoknak a modelleknek a célközönsége úgysem azt vizslatja hogy na milyen új ficsõr van az idei modellen. inkább azon kéne dolgozni hogy lehessen kapni szezonban...

aztán a "csúcsmodellekl" akkor lehetne játszani, normális anyagból gyártatni, rendes dizájnnal , értelmes szerekltséggel jó áron, és akkor lehet 10 nél több fogyna pixis teambõl is.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1096
Kismaki

Kismaki

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Sziasztok!

Megnéztem az új vázak belinkelt képét, bár ne tettem volna. Szerintem sikerült átesni a ló másik oldalára. Na, ezeknek a vázaknak a festését akár még én is tervezhettem volna. (Még általános iskolában derült ki, hogy a lehetõ legtávolabb állok a rajztól, és grafikai ötletekhez is vajmi kevés közöm van. A rajztanárnõm mondta, hogy csak olyan iskolába menjek továbbtanulni, ahol a rajzhoz szigorúan körzõt, vonalzót kell használni, azt meg tagadjam le, hogy közünk volt egymáshoz). Hát hol vannak azok a régi csodálatos festésû vázak?! (Jó, évszámokat fejbõl nem tudok, és ugyebár "szerencsére" a megújult Magellán honlapról eltûntek a régi kerékpárok fényképei, de gondolom, emlékeztek még rájuk). Személy szerint én híve vagyok a visszafogottabb dizájnak, de ez nagyon minimálra sikerült. Igenis fontos a bicajok festése, hiszen ez fogja meg az embert az elsõ ránézéskor.

#1097
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A fejlesztés nem egyenlõ az évenkénti modellváltással, fõleg akkor, ha katalógus vázakról beszélünk.


#1098
geffennaa

geffennaa

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

nem a folyamatos változtatgatás tesz sikeressé egy céget.
nézd meg a Kona-t. x éve ugyanaz a merevvázaik geometriája. az alap vázuktól a csúcsvázig megegyezik. anno szerettem is, hogy az alap cinder cone edzõbringának is ugyanaz volt a geoja, mint a supremenek, amivel versenyeztem...


de az teszi sikeressé a cégeket!!!!, te melyik dimenzióban élsz?????2009 van:air:
fejlesztenek mindent, számítógépet, kocsit, mobilt, gps-t, tv-ket, még a nõket is megtuningolják szilikonnal, meg mindennel ami zselés kocsonyás anyag...stb.... nem óriási változásokat kell törvényszerûen évente végrehajtani, hanem azokat a hibákat kell orvosolni, amirõl te mint felhasználó nem értesülsz (jó esetben), de a kereskedõk és a gyártó igen (polarX 2008 tárcsafékkonzol....)ez már geováltozás

#1099
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Igazi remekmûvek! Látszik rajtuk a sokéves tapasztalat, nincs geováltozás, nincs matricaváltozás ...

nem a folyamatos változtatgatás tesz sikeressé egy céget.
nézd meg a Kona-t. x éve ugyanaz a merevvázaik geometriája. az alap vázuktól a csúcsvázig megegyezik. anno szerettem is, hogy az alap cinder cone edzõbringának is ugyanaz volt a geoja, mint a supremenek, amivel versenyeztem...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1100
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Geffennaa:

A Cseke Rt-nél már ott vannak a 2009-es vázak: :)http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Innen már csak egy lépés. Én is bízok bennük. A hétköznapi felhasználók nagyrésze is szivesen vesz Magellánt, mert ismerik már.