Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5106 hozzászólás a témában

#701
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Nos emberek
Crater váz helyett Pyxis 09 lett az áldozat :) Eléggé jutányosan jutottam hozzá. Csekénél 37e, én 29ért vettem. Teljesen új váz, szép állapotban. Elvileg kaptam rá fél év garit is, de azt cs.szhetem mert legalább fél év mire összerakom, de mindegy. Ha összetöröm az úgyse garis dolog.
Ugyanolyan anyagból van mint a crater váz, bár kicsit vékonyabbnak tûnik a támvillája mint a craternek (fotóról így látszik, aztán nem biztos). Remélem bírni fog engem.

Azért is esett a pyxisre a választás, mert craterbõl nem volt 17es, és haverom szerint az én magasságomhoz a 18 már lehet hogy kicsit nagy lenne, a 16 meg kicsi és nagyon hajlana a nyeregcsõ. Jelenlegi bringám az 18as, merevvillás szinte vízszintes felsõcsõvel, de ha átlépek rajta akkor éppen nem nyomja a családi ékszert... :)

#702
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Azér ez igen nagy gáz...
...Az érdeklõdve nézõ kutyák, a tompa csillagok, itt tologatják a belsõ idõt és a végén mind halott...

#703
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás
Mintha Rob is ezt sugallta volna...

#704
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Mennyire jó a tipp, hogy Szilárd karbonváza egy ilyen átfestve?
Specialized Bicycle Components

#705
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Köszönöm! láttam azért már PIKE-al épített cratert is! :) jobb hajtómûvet is láttam már ilyen vázban , szóval részelemeiben biztos , hogy van jobb , összességében meg nem tudom. Nekem nagyon bejött.
amúgy meggyõzhetõ vagyok ;)


hátul nem rég óta van tárcsafék , de a többi része benne van már régóta. semmi rosszat nem tudok róla elmondani , csak mivel nem vagyok EU szabványos felépítés ezért tökig hátra kellett tolnom a nyerget. magasabb vázat nem tudok használni mivel rövid lábam van , de a 16-os mérethez meg ez a hossz párosul


ilyen szempontból tán elõnyõs lenne egy régebbi pixis váz , mert vagy 2 centivel hoszabb az eff. felsõcsõ.
amúgy ha bevált szvsz semmi értelme cserélni, mig egyben van.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#706
Zeke

Zeke

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Szerintem ez a világ legjobb alkatrészekkel egybeépített crater váza:D Nem kell helyette esetleg egy eladó 2008-as pyxis?:)

Köszönöm! láttam azért már PIKE-al épített cratert is! :) jobb hajtómûvet is láttam már ilyen vázban , szóval részelemeiben biztos , hogy van jobb , összességében meg nem tudom. Nekem nagyon bejött.
amúgy meggyõzhetõ vagyok ;)

Ahogy a többi alkatrészt elnézem, eléggé ki van használva az a váz. Ha alattad ezt bírja, akkor én hiába vagyok nehezebb alattam se lesz vele gond.
Vidra

hátul nem rég óta van tárcsafék , de a többi része benne van már régóta. semmi rosszat nem tudok róla elmondani , csak mivel nem vagyok EU szabványos felépítés ezért tökig hátra kellett tolnom a nyerget. magasabb vázat nem tudok használni mivel rövid lábam van , de a 16-os mérethez meg ez a hossz párosul

A morcos.


#707
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Ahogy a többi alkatrészt elnézem, eléggé ki van használva az a váz. Ha alattad ezt bírja, akkor én hiába vagyok nehezebb alattam se lesz vele gond.
Vidra

#708
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

a crater alattam azért már megy gond nélkül egy ideje... 101kg vagyok a mérleg szerint , de voltam már 107 is bringa nélkül klotyó után.
Imageshack - kp085wwwkepfeltolteshu2.jpg


Szerintem ez a világ legjobb alkatrészekkel egybeépített crater váza:D Nem kell helyette esetleg egy eladó 2008-as pyxis?:)
...Az érdeklõdve nézõ kutyák, a tompa csillagok, itt tologatják a belsõ idõt és a végén mind halott...

#709
Zeke

Zeke

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás
a crater alattam azért már megy gond nélkül egy ideje... 101kg vagyok a mérleg szerint , de voltam már 107 is bringa nélkül klotyó után.
Imageshack - kp085wwwkepfeltolteshu2.jpg

A morcos.


#710
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
"...az egyetlen rossz döntés hogyha nem veszel bringát..."

:) én is így gondolom.

#711
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Köszi a tanácsokat
10éve vettünk az Obiban egy kínai bringát 13ezer forintért. 2 hete cseréltük csak ki benne a kónuszos négyszögtengelyes középcsapágyat. És bevallom õszintén azt is karbantartás hiány miatt kellett, mert eltûnt belõle a zsír. Igaz földúton keveset használtam, de korábban még arra is volt példa.


Ez rendben hogy földúton használtad, de nehogy azt gondold hogy ott lesz egy 130ezres bringa és nem fog hajtani a vágy hogy kipróbáld terepen, és utána egy kicsit dúrvábbon és így tovább...
Mert ha ez nincs így akkor neked még a hidra is túl magas kategória, de szerintem aki magának épít az biztosan kifog menni egyszer terepre, és onnan nincs visszaút... Oda már kevés a tesco-s bringa, az octalink az viszont biztos hogy kibírja, csak az érzet lesz egy kicst hajlékonyabb, de nem hiszem hogy ez zavarna.

az egyetlen rossz döntés hogyha nem veszel bringát:D
...Az érdeklõdve nézõ kutyák, a tompa csillagok, itt tologatják a belsõ idõt és a végén mind halott...

#712
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Köszi a tanácsokat!

#713
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
nem kell ezt túl spilázni
110 +-5kg egy átlag montinak még nem súly

az hogy olcsó rst vagy suntur telót veszel kb tök mindegy, -bocsi- de kb hulladék mindegyik. azon a ponton elgondolkodnék egy rock shox dart-on. az legalább azért mûködik.
octás hajtómû teljesen jó lesz. nekem is volt 117 kg voltam, semmi gond nem volt vele, (igaz most meg 4szöges van, most is vagyok mázsa5 és ezzel sincs semmi probléma. s amig nem mész durva terepkre bõven jó egy alap v-fék, akár shimano akár tektro (bárminek matricázva)
nyeregcsõ kormány stucni sem nagy etvasz egy alap ritchey szint teljesen jó, -csak az brutál túlárazott- úgyhogy ajánlom a spyral márkából válogatni de akár a b+ is nyugodtan. vázon is felesleges bonyolitani, a crater már jó geó, és legalább újat tudsz venni belõle óccsóért.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#714
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Köszi a tanácsokat
a nyeregcsöveknek majd utána fogok nézni (én azt se bánnám ha valami acélt találnék valahol). Octalinktõl nem félek. 10éve vettünk az Obiban egy kínai bringát 13ezer forintért. 2 hete cseréltük csak ki benne a kónuszos négyszögtengelyes középcsapágyat. És bevallom õszintén azt is karbantartás hiány miatt kellett, mert eltûnt belõle a zsír. Igaz földúton keveset használtam, de korábban még arra is volt példa.
Haverom meg az olcsó rst telókat szidta, szóval ez egy véget nem érõ vita lenne, kár belemenni. :)
No, majd írok, ha lesz valami fejlemény.

#715
DomT

DomT

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Feltöltött kép
Hello
köszi a gyors választ.
Egyik régebben bringázó barátom segítségével összeválogattam alkatrészeket.
100-110ezer forintért van kompletten Crater vázas gép. Nem tudtam meg arról a géprõl minden részletet, de én ugyanennyi pénzért jobb váltót, jobb féket, jobb hajtómûvet találtam bele. Pl négyszögtengelyes Bike+ középcsapággyal meg valami "lasco" hajtókarral szemben shimano octalinkes középcsapágy és shimano alivio hajtómû. Féknek B+ helyett shimano V fékek, 1500 forintos hátsó váltó helyett belefért 4000huf shimano Acera hátsó váltó. Elsõ villa gyárilag valami 25ezres RST gila nemtommi, de barátom szerint egy 16e-s suntour is bõven elég lesz. Tudom hogy minden bringás más márkára esküszik, és lehet hogy más szerint az RST a jobb, de én megbízom barátom véleményében.

Szóval nem is nagyságrendekkel, de sok alkatrészbõl tudok jobbat választani, amelyik alkatrész pedig kevésbé lényeges (kormány, nyereg, stb) abból pedig jó lesz nekem az olcsóbb is.
Vidra


Üdv!

Ha 110-120 kiló vagy akkor a kormányból és a nyeregcsõbõl nem éri meg olcsót venni, mert kb havonta ki fog alattad hajlani aztán majd nézhetsz... ezt tapasztalatból tudom... BBB-bõl vannak megfelelõ anyagú és FALvastagságú csövek amik nem túl drágák... Az hogy egy alkatrész drága az nem azért van mert könnyebb és szebb, hanem mert sokkal drágább anyagból van, tehát nem árt megkérdezni egy hozzáértõt, aki tudja is hogy mit jelent az adott aluötvözet...

Lehet hogy jobban járnál hogyha hagynád a crater vázat, vagy draco... és néznél egy régebbi polaris, vagy serpens vázat, azok megállank egy 15-20 ezerben, és némelyik 7005-ös aluból van, és nem grammániásoknak készült, szóval még ugrabugrázni is szoktak vele elvetemültek.

A suntour egy olyan teleszkópmárka ami nagyon megosztja a közvéleményt, nekem eddíg csak 100% ig negatív tapasztalataim vannak vele, fõleg a 20ezer alatti árkategória borzasztó, kijár belõle a szimering, és két állásban mozog...

A fékekrõl meg annyit hogyha használtál már shimano v-féket ami XT-kategória alatti, akkor azt azzal kezdted hogy vettél bele egy normális fékpofát... szóval a B+ nem rosszabb sõt... azt hiszem a tektro gyártja ezeket a fékeket, csak b+matricával adják el csekéék.

Az oktalineks hajtókar az OK, de 110 kilóra már lehet hogy az is kevés lesz, az integrált meg már csillagászati kategória egy ilyen bringára.


130-ért már nagyon jó bringát lehet venni a bikemag piactéren... full xt vagy sram x-9 szintben, érdemes benézni...
...Az érdeklõdve nézõ kutyák, a tompa csillagok, itt tologatják a belsõ idõt és a végén mind halott...

#716
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Feltöltött kép
Én ezeket írtam fel, elvileg nem hagytam ki dolgokat. persze lehet, hogy a kerékagyhoz a gyorszárat külön kell megvenni, az párezer forint, de a fontos dolgokat nézve (hajtómû, váltó, fék) sokkal jobb dolgokat tettem a listába mint amivel gyárilag szerelik. Most az, hogy esetleg a teló egy olcsóbb fajta, meg a kerék is lehet, hogy olcsóbb, viszont a kerékagy a gyári kivitelben kónuszos, én meg iparisat választottam.
Nem kizárt, hogy ez a 110e forint a végére 130lesz, de a vázat leszámítva kb. egy kategóriával jobb lehet, mint a 100e gyári szerelés.
Bevallom, ha nem is éri meg összerakosgatni az egyben megvétellel szemben, akkor is összeválogatva lesz, mert nem gazdálkodom sok "felesleges" pénzbõl, tehát egyben soha nem tudnám megvenni, viszont amikor van egy kis pénzem akkor megveszek hozzá valamit, akkor kb fél év után meglehet a bringám. A másik dolog amiért szeretném összeválogatni az alkatrészeket, az az, hogy ha valami alkatrész szar és tönkremegy akkor inkább magamat hibáztatom, mint a gyárat aki vackot szerelt össze. Ha magamra haragszom az kevésbé idegesít. Nem, nem vagyok mazochista :) Motoromnál is így vagyok, inkább szerelem én amióta "értek" hozzá, minthogy másnak adjam oda, mert volt amikor elvittem a gépet egy problémával szerelõhöz, megcsinálta, hazamentem vele és a kapuban megint elfosta magát ugyanúgy. Azóta én szerelem a gépet, mert magamra haragudni kevésbé idegesítõ. :)

Vidra

#717
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
Ha a végén minden "apróságot" összeadsz, szerintem teljesen kizárt, hogy olcsóbban gyere ki. Még ugyanolyan alkatrészekkel se, nemhogy jobbal. De ha mégis :D akkor tudtok valamit.

#718
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

a vázzal nem lesz gond. olcsó nehéz, van benne anyag.

afelõl hogy annyiból egy nagyságrendel jobb bringát tudsz építeni, viszont erõs kétségeim vannak.



Hello
köszi a gyors választ.
Egyik régebben bringázó barátom segítségével összeválogattam alkatrészeket.
100-110ezer forintért van kompletten Crater vázas gép. Nem tudtam meg arról a géprõl minden részletet, de én ugyanennyi pénzért jobb váltót, jobb féket, jobb hajtómûvet találtam bele. Pl négyszögtengelyes Bike+ középcsapággyal meg valami "lasco" hajtókarral szemben shimano octalinkes középcsapágy és shimano alivio hajtómû. Féknek B+ helyett shimano V fékek, 1500 forintos hátsó váltó helyett belefért 4000huf shimano Acera hátsó váltó. Elsõ villa gyárilag valami 25ezres RST gila nemtommi, de barátom szerint egy 16e-s suntour is bõven elég lesz. Tudom hogy minden bringás más márkára esküszik, és lehet hogy más szerint az RST a jobb, de én megbízom barátom véleményében.

Szóval nem is nagyságrendekkel, de sok alkatrészbõl tudok jobbat választani, amelyik alkatrész pedig kevésbé lényeges (kormány, nyereg, stb) abból pedig jó lesz nekem az olcsóbb is.

Most a listám ott tart, hogy 110e-be lenne a gép. Persze a listám képlékeny, igazából csak tájékoztató jellegû, hogy az ott megjelölt cuccoknál se sokkal drágábbat, se sokkal olcsóbbat (gagyibbat) ne vegyek meg.

Vidra

#719
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Hello
eddig csak kocabringás voltam (boltba jártam egy olcsó obis bringával, amit az utóbbi 10év alatt sikerült használható szintre fejleszteni, szóval nem kell szerelni hetente :) ) de szeretnék elkezdeni könnyû terepen kerékpározni valami CC géppel. Nem akarok én 70nel száguldozni lejtõkön, csak erdei földutakon tekeregni, ezért kinéztem egy magellan crater vázat. Építeni szeretném a bringát, mert nem akarok olcsó alapszintû gépet (pl draco 50ezerért), és kb annyi pénzbõl mint amibe egy magellan crater bringa kerül egy nagyságrendekkel jobb bringát tudnék összerakni. Na most a gondom az, hogy nem vagyok éppen könnyûsúlyú egyén (110-120kg), és aggódom hogy egy ilyen olcsó alu váz mennyire lenne tartós alattam. Mint mondtam semmi extra dolgot nem szeretnék csinálni, csak erdei utakon túrázni. Mi a véleményetek? Egy próbát megér?

Sajnos a régi kínai bringámat nem tudom fejleszteni, mert valami idióta szabványú a villanyaka (21.1mm), és a elég rövid is a váz, kanyarban a térdem beleér a kormányba. boltba járni jó, de terepen nem szivatnám magam ezzel.

Vidra


a vázzal nem lesz gond. olcsó nehéz, van benne anyag.

afelõl hogy annyiból egy nagyságrendel jobb bringát tudsz építeni, viszont erõs kétségeim vannak.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#720
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Hello
eddig csak kocabringás voltam (boltba jártam egy olcsó obis bringával, amit az utóbbi 10év alatt sikerült használható szintre fejleszteni, szóval nem kell szerelni hetente :) ) de szeretnék elkezdeni könnyû terepen kerékpározni valami CC géppel. Nem akarok én 70nel száguldozni lejtõkön, csak erdei földutakon tekeregni, ezért kinéztem egy magellan crater vázat. Építeni szeretném a bringát, mert nem akarok olcsó alapszintû gépet (pl draco 50ezerért), és kb annyi pénzbõl mint amibe egy magellan crater bringa kerül egy nagyságrendekkel jobb bringát tudnék összerakni. Na most a gondom az, hogy nem vagyok éppen könnyûsúlyú egyén (110-120kg), és aggódom hogy egy ilyen olcsó alu váz mennyire lenne tartós alattam. Mint mondtam semmi extra dolgot nem szeretnék csinálni, csak erdei utakon túrázni. Mi a véleményetek? Egy próbát megér?

Sajnos a régi kínai bringámat nem tudom fejleszteni, mert valami idióta szabványú a villanyaka (21.1mm), és a elég rövid is a váz, kanyarban a térdem beleér a kormányba. boltba járni jó, de terepen nem szivatnám magam ezzel.

Vidra