Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1261
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Az rendben, hogy a TL ready gumiba kell. Éppen tegnap szedtem szét a TL ready Schwalbe-t és az igazi UST-s Continentalt is, és amit találtam benne, az nem sok mindenre lenne elég. Most két igazi UST-s Schwalbe van fenn, ezek lötty nélkül is tökéletesen tartják a nyomás.

#1262
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
placebo? a tubeless ready gumiknal az apro lyukakat eleve ez tomiti el. nem kell szetszedni, eleg ha megrazod, vagy ha kiszeded a szelepet es beledugsz vmit. ha nem teszed meg, es keves, akkor a kov lyuknal ugyis leereszt.

reszemrol vettem egy szett tubeless foltot (szovetes) szakadasok ellen. kivancsi vagyok, hogy er e vmit... eddig mindig varrtam a kulsoket.

#1263
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Ennek a tubeless sealantnak nem sok értelme van, max. placebo hatás. Jelentkezzen aki 3 havonta szétkapja a tubeless rendszert, és megnézi mi van benne és újratölti. Az állandó töltögetéssel meg nem olcsó játék.

#1264
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Tanácsok javításhoz, különféle sérülések esetén:
Tech Tuesday - Three Ways to Save A Leaky Tubeless Tire - Pinkbike.com

#1265
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
lemertem a kerekeket, a gumikat, hogy mennyi sealant marad benne tisztitas utan - egyikben 5g a masikban 7g. puceralas elott 38 es 32 grammnyi cucc volt vagy beleszaradva, vagy meg enyhen nyirkosan, a folyadek resze szinte teljesen eltunt. ehhez eleg volt harom honap, az egyikben 60ml a masikban 60+30 volt, egyszer utantoltottem.

egy difit vettem eszre a notubes es a noflats kozott. mintha a noflatsnel elobb egybeallna a gumiresz, fecskendovel be sem tudtam nyomni, mert siman bedugult. vegulis suru razogatasokkal a notubes adagolojaval nyomtam bele, kicsit tobbet, mint szerettem volna, most ilyen 95 es 105g van benne (80 volt a cel).

#1266
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

De van, a protection verzió.


Ó köszönöm srácok, tényleg, a Protection az Tubeless Ready. Szerintem ez egy jó kompromisszum.

Continental Bicycle -ProTection
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1267
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A Continak nincs UST-s X-kingje értelmes súlyban, akkor már Snake-skin-es Schwalbe, az egészen jó oldalfalú.


De van, a protection verzió.


A sebesség mindent megold.

 


#1268
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás
Az mit jelent hogy nincs értelmes sulyban?,mert nekem van/volt/ saját mérés alapján 2.2-es 750-760 a sulya pontosan nem emlékszem már, de a race king 2.2-es sulya is 720.Lehet hogy nem sulybajnokok de nagyon megbizhatóak soha nem volt vele gondom.Ja és alacsony nyomáson a x-king nagyon-nagyon jól tart a kanyarokban elöl,bár használtam és használom/2.4/hátul most.

#1269
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A Continak nincs UST-s X-kingje értelmes súlyban, akkor már Snake-skin-es Schwalbe, az egészen jó oldalfalú. Amúgy igen, a TLR könnyû gumikba 2-3 pohár lötty is kell.

Annyi észrevételem van még, hogy a Geax nem TLR (azaz TNT) gumijai is elég nehezek és strapásak, konrétan efgy vágásálló fólián kívül, pontosan ugyanaz az oldalfaluk. A fõ különbség a peremben van, ami nem UST erndszerû, hanem hagyományos, s bizonyos felniknél lehetetlen TL módon felfújni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1270
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Schwalbe TL Ready külsõvel használtad?
Notubes-t még soha nem próbáltam, csak Joe's-t, abból az alap sima lötyim van és a drágább Race, elõbbinek fél év alatt talán egyharmada illant el (kõnehéz, de jóféle és vastag oldalfalú Geax Saguaro 2.2 TNT külsõk...). Schwalbe esetén a vékony oldalfal miatt eleve sok lötyit "felszívhat" a külsõ.

#1271
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hasznal vki notubes lottyot? kb negy honapja raktam ossze a kereket, es ma leeresztve fogadott, amikor hazaertem. uvegszilank ment bele, nem tunt akkoranak a lyuk, hogy ne tomitsen. illetve egyaltalan nem is tomitett, mert konkretan semmi nem jott a lyukon, csak levego, hiaba porgettem meg a kereket. a gumiperemnel meg folyt ki valamennyi, de ott lehet csak "ala szorult"... mennyi ideig all ez el a gumiban? lehetseges, hogy minimalis hasznalattal ennyi ido alatt elillanjon?

most joest vettem, lehet total kipuceralom a gumikat, hogy jobban lassam a differenciat.

#1272
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi
contit még nem. meg nem, is voltam a márka rajongója, de az x-king meg az új ,mountain king mintázatok tetszenek. idén lehet majd kipróbálom ha meglesz az új kerékszett. elõre mk, hátra xking kombóban.


Pont ezt tervezem a következõnek, ha csereérettek lesznek a Geax-ok. Természetesen rendes UST verzióban és 2.4-es szélességben, mert a tömeg nem érdekel, sokkal inkább a megbízhatóság.

Megjegyzem, rég olvastam ennyire hasznos és mindenféle értékes információkban gazdag hozzászólásokat, mint amelyeket Joshua és Mjani01 írt! Köszi érte! ;-)

#1273
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Szivesen irok tapasztalatot ha már megkérdezted, ha már használtál conti ust gumit akkor biztosan tudod hogy nagyon vastag az oldalfala mindegyiknek, konkrétan mikor kihajtogatod ugy megáll a fal mellett mint egy drótos gumi/na ezekben aztán benne van az anyag az tutti/ezt már a rocket ronról nem tudnám elmondani/nyeklik,nyaklik hajlik minden felé.Én kicsit a 2.2-es változatát nem találom annyira ballonosnak,jól gurul, de igazán inkább elöl jó, kanyarokban alacsony nyomáson nagyon jól tart.De az érdekesség kedvéért azért azt leirom, hogy vettem egy 2.4-est is, na ez ballonos /kb olyan mint egy vredestein 2.2-es/ alacsony nyomáson olyan mintha egy puha fotelbe ülnék / ezt viszont hátul használom mert a Zemplénbe ahol sokat edzek terepen, nagyon köves, és apró köves is a talaj, a kis mintáju gumi sokszor megkapar, na ez nem, és viszonylag nem is kopik drasztikusan,ellenben igen drága de ha áldozol rá nem fogod megbánni azt tutti.Örülök ha segithettem.


köszi
contit még nem. meg nem, is voltam a márka rajongója, de az x-king meg az új ,mountain king mintázatok tetszenek. idén lehet majd kipróbálom ha meglesz az új kerékszett. elõre mk, hátra xking kombóban.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1274
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem ez szimpatikus. Mióta használsz UST? és hány foltot kellett ragasztanod eddig? :)


2éve. Szúrt defekt miatt egyet sem, mert azt mind megjavította a lötty véglegesen. Egyébként összesen négyet, a kisebb szakadásokat szoktam foltozni, cserép, hegyes kõ, sérült gumiperem.

Ezt olvastad már? Nem igazán derül ki belõle (kaptam is érte eleget az ismerõsöktõl :) ), de én a valódi tubeless elkötelezett híve vagyok.


A sebesség mindent megold.

 


#1275
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Igen. :)


Nekem ez szimpatikus. Mióta használsz UST? és hány foltot kellett ragasztanod eddig? :)

#1276
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mi a c? ( Folt?) :)


Igen. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1277
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

b,c

Mi a c? ( Folt?) :)

És ne személyeskedjünk emberek!

#1278
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 hozzászólás
Szivesen irok tapasztalatot ha már megkérdezted, ha már használtál conti ust gumit akkor biztosan tudod hogy nagyon vastag az oldalfala mindegyiknek, konkrétan mikor kihajtogatod ugy megáll a fal mellett mint egy drótos gumi/na ezekben aztán benne van az anyag az tutti/ezt már a rocket ronról nem tudnám elmondani/nyeklik,nyaklik hajlik minden felé.Én kicsit a 2.2-es változatát nem találom annyira ballonosnak,jól gurul, de igazán inkább elöl jó, kanyarokban alacsony nyomáson nagyon jól tart.De az érdekesség kedvéért azért azt leirom, hogy vettem egy 2.4-est is, na ez ballonos /kb olyan mint egy vredestein 2.2-es/ alacsony nyomáson olyan mintha egy puha fotelbe ülnék / ezt viszont hátul használom mert a Zemplénbe ahol sokat edzek terepen, nagyon köves, és apró köves is a talaj, a kis mintáju gumi sokszor megkapar, na ez nem, és viszonylag nem is kopik drasztikusan,ellenben igen drága de ha áldozol rá nem fogod megbánni azt tutti.Örülök ha segithettem.

x-kingrõl kicsit bõvebben ?

köszi



#1279
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Többen leírtuk a tapasztalatunkat (és nem vitatkoztunk), hogy nem kell/nincs sok értelme igazi UST gumiba szúrásos defektre löttyöt használni. Ez szerintem hasznos lehet azoknak, akik most ismerkednek ezzel a rendszerrel, hátha nem rohannak a boltba löttyért rögtön.


igen hasznos lehet azoknak is akiknek az erdo kozepen ereszti el az osszes levegot a gumi, es ott allnak megb*szva hogy most mi lesz.

Természetesen biztos van tapasztalat az ellenkezõjére is.


biztos van. en meg biztos lathatalan betukkel irok, mert az sose latod, csak a write-only mod megy.

(Próbáltam 2bliss specit is folyadékkal /Joe/, nehéz volt beüzemelni, és ijesztõen gyengének tûnt az UST-shez képest. Könnyebb, de kevésbé robosztus rendszer.)


erre is van ellenkezo tapasztalatom (amit majd figyelmen kivul hagyhatsz). en is probaltam, egyaltalan nem volt nehez felrakni, es teljesen jol zart. az hogy ranezesre minek tunik, az nem tapasztalat, csak velemeny.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1280
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Felmerült benne a kérdés, hogy mi van akkor, ha kapsz egy szúrásos defektet, és leenged a gumi tõle. (UST) Meg ha lassan is, de leenged.
Akkor onnantól:
a- pumpálod 1-2 naponta
b- teszel bele tejet
c- vagy van egyéb permanens megoldás az ilyen lyukak tömítésére UST rendszereken?

b,c


A sebesség mindent megold.