Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#1221
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
az utolso ketto kb abban ter el egymastol, hogy az ujabb kiadasu felnik es kulsok peremet ennek megfeleloen alakitjak ki, hogy passzentos legyen, a modszer ua. pl a schwalbe nem ad ki kulon tubeless ready es masik gumit evobol, hanem az ujabb modellevnel modositottak a peremet. amugy epp ugyanolyan gumi szerkezetileg, mint a korabbi. felniknel is ezt csinaljak, mas a perem, nincs semmi hokuszpokusz. a korabbi nem tubeless ready, de atalakithato gumikkal, felnikkel epp ugyanugy kellett eljarni, mint s mostaniakkal, csak ossze kellett valogatni a gumit, es nem volt garantalt a vegeredmeny a perem miatt. az ujabb cuccokkal meg biztosra lehet menni.

a gumikon nincs legzaro reteg, mint az ustnel, igy nem csak a peremnel, hanem lehet orranszajan jon a levego (plane, ha vmi vekonyfalu gumi), ezert kell hozza lotty. amiket linkeltetek szvsz mind ugyanazon az elven mukodik: megfelelo peremu gumi es a felni, a felnire felniszalag, hogy a kulloknel szigeteljen, meg egy szelep. kell hozza lotty is, ami eltomiti az illesztesi reseket.

ha valaki mashogy tudja, vilagositson fel :)

#1222
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Szerintem:

  • Az UST egy szabvány, a Mavic találta ki, pár cég csatlakozott. Nem kell hozzá belsõ, tehát tubeless. Felniszalag sem kell hozzá. Lötyi sem kell, de szúrt defekt ellen azért nem árt.
  • Vannak a rendszerek (felni, gumi), amik többé-kevésbé másolják az UST megoldásait (felni és gumi profil), de nem feltétlen minden részét másolják le. Ez nem szabvány, ki-ki más néven is nevezheti a saját dolgát (pl. Schwalbe: "Tubeless ready", WTB: "CST", ... ). Mivel ezek többnyire az UST kialakítást másolják, többé-kevésbé kompatibilisek egymással. Többnyire mindegyikhez kell egy nagyon vékony tömítõ szalag - nem a szokásos felniszalag, és lötyit is érdemes önteni beléjük – de nem azért mert a felni és a gumi nem illeszkedne anélkül. Ha az ember ezt belsõ nélkül használja, akkor ez is belsõ nélküli, azaz tubless.
  • Aztán vannak az átalakítós ("ghetto tubeless") rendszerek, amik azt ígérik, hogy bármely felnire bármelyik külsõt belsõ nélkül rá lehet tenni. Mindegyikhez kell egy szeleppel egybeépített gumiszalag, ami a normál felniszalag tetejére jön és kötelezõ a lötyi. Ha nincs belsõ, akkor természetesen ez is belsõ nélküli, azaz tubeless.


#1223
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

UST: universal system tubeless.

Arn! Te kevered a tubeless és a tubeless ready rendszereket.

Ezekhez a felnikhez a Notubes yellow tape kell.


miert itt nem? mi a kulonbseg?

#1224
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
UST: universal system tubeless.

Arn! Te kevered a tubeless és a tubeless ready rendszereket.

Ezekhez a felnikhez a Notubes yellow tape kell.

#1225
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

A TCS teljesen tubless, és majdnem UST. Ajánlom ezen cikk elolvasását: WTB TCS : Tubeless Compatible System Amúgy mások is csinálnak ilyesmit: Bontrager: Why Tubeless Ready?

Ha pedig valaki tudja, hol lehet ilyen szalagot kapni, kérem szóljon. Köszi.


a wtb s videoban hogy a francba fujja fel azzal a kis pumpaval az "ust" kereket?
nem a hirtelen nagy mennyisegu levego paszirozza a kulsot a felnihez es ezzel a nyomassal szigetelve azt?

azzal a pumpaval max egy fingnyi levego megy bele egy nyomasra.

#1226
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
usthez nem kell lotty, nem kell kulon felniszalag, mert a felni ugy jon. osszerakod es legmentes.

a tubeless rendszerek meg tok igy neznek ki, mint ez - lotty, felniszalag, szelep. felnik es gumik annyiban ternek el, hogy a peremet ugy alakitjak ki, hogy passzentos legyen. en is kiprobalnam pl szigszalaggal... vesztenivalod nincs, esetleg rakj ala rendes felniszalagot is :)

#1227
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A TCS teljesen tubless, és majdnem UST. Ajánlom ezen cikk elolvasását: WTB TCS : Tubeless Compatible System Amúgy mások is csinálnak ilyesmit: Bontrager: Why Tubeless Ready?

Ha pedig valaki tudja, hol lehet ilyen szalagot kapni, kérem szóljon. Köszi.

#1228
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ez a szalag mit tud 17 ejroert?

gondolom legmentesen zar de ezt a szig is tudja.

#1229
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
magyaran nem ust, nem tubeless :)

#1230
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Sziasztok!

Szétütöttem az egyik kerekem, és pótlásként megrendeltem egy ilyen felnit: WTB » Products – Wheels – Rims – 29er – Frequency i23 TCS 29 Ez majdnem igazi UST, csak abban különbözik, hogy a küllõket le kell ragasztani egy spéci szalaggal. Nos hülye fejjel a hozzávaló szalagot elfelejtettem megrendelni. Ez kellett volna még hozzá: WTB TCS Rim Tape 2012 | Buy Online | ChainReactionCycles.com - (van hasonlója Stan-nak is). Nem tudjátok, hol lehet ilyesmit itthon szerezni? Hülyeség lenne emiatt is egy teljes postaköltséget kifizetni Angliából ...

#1231
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

OFF Ezek lehet, hogy érdekelnek, milyen alapúak? (ammónia-víz-latex bázisú?)


ilyen: Repair Spray - Zéfal (csak még a régi dizájnal) Fogalmam sincs, hogy mibõl van :)

#1232
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Van 3db 75ml-s (2db zefal, 1db decathlon), és 1db 100ml-s (zefal) habom. Nem tudom felhasználni, ha kell oda tudom adni.


OFF Ezek lehet, hogy érdekelnek, milyen alapúak? (ammónia-víz-latex bázisú?)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1233
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Én vegyesen. :D Már nagyon fogyóban a hab (2 kerékre van csak), versenyre tartogatom, mivel (nyomás alatt van ugye a palack) nem lehet sehonnan sem rendelni, csak kint tudok venni. Megyek júniusban Val Gardena-ba, majd ott bespájzolok.


Van 3db 75ml-s (2db zefal, 1db decathlon), és 1db 100ml-s (zefal) habom. Nem tudom felhasználni, ha kell oda tudom adni.

#1234
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A lötyivel nem, az igazi UST-vel igen.


hat pedig nem art osszerakasnal :) nekem spec eresztett, meg nem is kerult a helyere a gumi rendesen.

#1235
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Te nem valamilyen habot használsz?


Én vegyesen. :D Már nagyon fogyóban a hab (2 kerékre van csak), versenyre tartogatom, mivel (nyomás alatt van ugye a palack) nem lehet sehonnan sem rendelni, csak kint tudok venni. Megyek júniusban Val Gardena-ba, majd ott bespájzolok.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1236
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.


Te nem valamilyen habot használsz?


A sebesség mindent megold.

 


#1237
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Semmi, bírja. Annyi a baja, hogy mivel ammóniahab alapú, bizonyos külsõkkel nem jó sokáig használni, mert kb. 1 év alatt tönkreteszi. (pl. Schwalbe) Persze én ezt letojom, mert kb. 3 hónapot bír a mintázat, mielõtt kukára koptatnám, de az "elméleti kerékpárosoknak" (no offence, s legfõképpen nem célzás) nem túl jó választás.

Olyanotok volt már, hogy a tüskét kihúzom, a tej/hab megfogja, de utána azért napokon át "könnyezik" a gumi a szúrás helyén? Mit érdemes vele tenni? (igazából nyomást nem veszt, csak "fura")


nekem a tufo szingó hozzávaló tejjel csinálta, hogy minden reggel köpte a tejet az egyik nagyobbacska lyukból

és konkrétan csak reggelente, indulás utáni 5 percig, de azt rendszeresen

#1238
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Ha már Schwalbe; SnakeSkint használsz, ugye? Milyennek találod úgy összességében? Szombaton mikor összefutottunk, jól láttam, RRalph volt elõl-hátul? No valami hasonló setup van most a fejemben a hardtailre, azért is kérdezem.


Jó a RR, nekem elég, de azért durvább helyekre felrakok elõre NN-t. A SS megérte, tele van még így is kusza karcolásokkal az oldalfala, nem tudom elképzelni, hogy ezt egy papírfalú kibírta volna.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1239
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.


Ha már Schwalbe; SnakeSkint használsz, ugye? Milyennek találod úgy összességében? Szombaton mikor összefutottunk, jól láttam, RRalph volt elõl-hátul? No valami hasonló setup van most a fejemben a hardtailre, azért is kérdezem.

#1240
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

A tl ready schwalbe spontán könnyezik. Defekt se kell neki.


Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)