Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#281
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

 

Lötty...hát, sok rosszat nem tudok mondani. Beöntöd a külsőbe azt kb annyi. Persze, ki tud folyni, nagy lyuknál valóban kijöhet. Cserélni nem kell, max rátölteni. (erre mondjuk haragszom ! 2 hónapja felrakott gumimban már nem folyt a lötty (Schwalbe(Stans), pedig én mindig jóval többet öntök bele)

 

Ez érdekes, nálam egy év után is szinte pontosan benne volt a 60ml Blue Doc, igaz sok dolga nem volt, belsővel sem sűrűn kaptam defektet.

 

Sima műhelypumpával, mindenféle extra segédeszköz nélkül nekem elsőre működött minden, azóta is tökéletes. (Maxxis gumi + Gorilla tape + Blue Doc + Joe's szelep)


andrew_m módosította - 2018. augusztus 08. - 20:07


#282
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

csak a szószaporítás* miatt :) 
 
a kis tüskék a hagyományos gumit sem mindig viszik át. (amíg lehetett** latexet kapni, semmi ilyen gondom nem volt) ami kiszúrja a belsőt, azzal is legtöbbször hazaérek, mert a külső a helyén tartja a tüskét, tömítve így a lyukat is. belsőt kb 5 perc alatt cserélek, ragasztással együtt legyen 10 perc, mert nem kapkodok. ennyi nekem belefér. a nagyobb tüskék helyét a belsőnélküli gumikon is ragasztani kell, nem?
 
jobban gördülne? ezt még nem hallottam/olvastam. (ha csak az alacsonyabb nyomásra gondolsz, azokat a nyomásértékeket, amit itt írtak páran, belsővel is gond nélkül tudom hozni.)
 
mitől lenne könnyebb? a legtöbb külső, ami tényleg használható is belső nélkül, nehezebb mint a jó minőségű belsős gumik (pl az általam is használt racesport kivitelű contik), ha ehhez még hozzáadod a lötty tömegét, semmivel sem leszel beljebb, mint a külső+belső tömege.
 
ami (számomra) nagy visszatartó erő, a lötty. gyűlölök mindenféle pepecselős, kiborulásra, csöpögésre hajlamos cuccal szöszölni (pl, falat sem festek soha). ha ráadásul ezt ~fél évente még cserélni is kell, meg minden olyan lyuknál, amit nem fog meg (adott esetben terepen :blink: ), az bőven elég, hogy távol tartson tőle.
 
de ki fogom próbálni előbb-utóbb, biztos lehetsz benne. :)
( legalább elmondhatom, hogy kipróbáltam, nem jött be. ha esetleg mégiscsak jó lesz, akkor pedig én leszek a leghangosabb szószólója, támogatója.)
 
 
*tényleg no-offenz, csak beszélgetünk.
**értelmes áron


Hany eve kinlodsz a kerdessel? :) ha minden klappol, a felrakas is hamar megvan. Utana meg ha nem szakad ki a gumi, sok gondod nem lesz vele. Bugos alkatreszek persze mindenutt lehetnek, de hol nem? Es ez nem a rendszer sara - terepezos bringanal sose fogsz visszanezni, latexre, butilra.

Lottynel gyakran eleg utanatolteni, de ha ki akarod tisztitani, akkor dobd fel egy allvanyra a bringat, pattintsd ki az egyik felet, bo vizzel es kefevel pucold ki, mehet bele a lotty, es ki se kellett a kereket szedned. Ha ram hallgatsz, nem szivatod magad, es vedd meg hozza a celszerszamokat:
Booster (schwalbe pl)
Betolto fecskendo, gyakran menetes, nem csinal mocskot (nekem notubes van)
Schwalbe easy fit - elsore feleslegesnek tunik, de siman megeri azt a par eurot.

Arban persze sose lesz a butil szintjen.
  • eddie1978 kedveli ezt

#283
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Még úgy tűnik, hogy hittérítő vagyok és küzdök az elveszett lelkekért...

https://www.bicycler...tex-butyl-tubes

Persze, néhány perc szerelni/ragasztani a belsőt. De ezt nem kell. (kis tüskénél)

A latex jó lehet - csak én vagyok olyan lúzer, hogy azzal ugyan úgy defektjeim voltak. Plusz még eresztett is.

Nem gördül jobban ?? Ne tréfálj már ! Miket olvasol te ? Én csak ezt olvastam, hallottam mindenhol előtte.

A RaceSport-ok tényleg jók, nekem is volt több is.

Lötty...hát, sok rosszat nem tudok mondani. Beöntöd a külsőbe azt kb annyi. Persze, ki tud folyni, nagy lyuknál valóban kijöhet. Cserélni nem kell, max rátölteni. (erre mondjuk haragszom ! 2 hónapja felrakott gumimban már nem folyt a lötty (Schwalbe(Stans), pedig én mindig jóval többet öntök bele)

Jó, nem erőszak. Mindenki azzal jár, ami neki teccik.


marton módosította - 2018. augusztus 07. - 23:49

  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#284
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Hát pl egy minimális kis tüske miatt nem kell foltozni, szerelni ? Észre sem veszed.

Esetleg jobban gördülne egy kicsit ? Netán - uram bocsá - könnyebb lenne a kereked ? Jó tudom, ez nem fontos.

De jaj ! Nem is mondok semmit.

(kicsit off: Nálam ott kezdődött, hogy néhány éve Zuglóban elterjedt a Királydinnye. Mikor gurulsz hazafelé és 4-5 tüske áll ki a kerekedből...hát rohadjon meg ! Először dzsuvát raktam a belsőbe. Ez amúgy tökéletes megoldás. Aztán kb 2 év után gondoltam kipróbáltam a tubeless-t. Nagy hibát nem találtam benne.)

csak a szószaporítás* miatt :) 

 

a kis tüskék a hagyományos gumit sem mindig viszik át. (amíg lehetett** latexet kapni, semmi ilyen gondom nem volt) ami kiszúrja a belsőt, azzal is legtöbbször hazaérek, mert a külső a helyén tartja a tüskét, tömítve így a lyukat is. belsőt kb 5 perc alatt cserélek, ragasztással együtt legyen 10 perc, mert nem kapkodok. ennyi nekem belefér. a nagyobb tüskék helyét a belsőnélküli gumikon is ragasztani kell, nem?

 

jobban gördülne? ezt még nem hallottam/olvastam. (ha csak az alacsonyabb nyomásra gondolsz, azokat a nyomásértékeket, amit itt írtak páran, belsővel is gond nélkül tudom hozni.)

 

mitől lenne könnyebb? a legtöbb külső, ami tényleg használható is belső nélkül, nehezebb mint a jó minőségű belsős gumik (pl az általam is használt racesport kivitelű contik), ha ehhez még hozzáadod a lötty tömegét, semmivel sem leszel beljebb, mint a külső+belső tömege.

 

ami (számomra) nagy visszatartó erő, a lötty. gyűlölök mindenféle pepecselős, kiborulásra, csöpögésre hajlamos cuccal szöszölni (pl, falat sem festek soha). ha ráadásul ezt ~fél évente még cserélni is kell, meg minden olyan lyuknál, amit nem fog meg (adott esetben terepen :blink: ), az bőven elég, hogy távol tartson tőle.

 

de ki fogom próbálni előbb-utóbb, biztos lehetsz benne. :)

( legalább elmondhatom, hogy kipróbáltam, nem jött be. ha esetleg mégiscsak jó lesz, akkor pedig én leszek a leghangosabb szószólója, támogatója.)

 

 

*tényleg no-offenz, csak beszélgetünk.

**értelmes áron


  • ultio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#285
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

nincs nekem semmi bajom a belső nélküli "rendszerrel", jó ideje gondolkozok is rajta, hogy ki kellene próbálni,

csak hát a gond az, hogy nem látom azokat az előnyöket, amik miatt megérné nekem...

Hát pl egy minimális kis tüske miatt nem kell foltozni, szerelni ? Észre sem veszed.

Esetleg jobban gördülne egy kicsit ? Netán - uram bocsá - könnyebb lenne a kereked ? Jó tudom, ez nem fontos.

De jaj ! Nem is mondok semmit.

(kicsit off: Nálam ott kezdődött, hogy néhány éve Zuglóban elterjedt a Királydinnye. Mikor gurulsz hazafelé és 4-5 tüske áll ki a kerekedből...hát rohadjon meg ! Először dzsuvát raktam a belsőbe. Ez amúgy tökéletes megoldás. Aztán kb 2 év után gondoltam kipróbáltam a tubeless-t. Nagy hibát nem találtam benne.)


Marci

#286
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Milyen felniszalagot vegyek? DT ami most van jó lehet. Legyen inkább a Schwalbe?

Első eredmény a Finish Line folyadékról. Vasárnaptól ma reggelig eltelt kb három nap alatt 0.3bart engedett az egy nap alatti 0.5-1bar helyett. Az akác tüske helye probléma mentes.

#287
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Nekem az ikon skinwall sima TL verzió van, nem a drágább EXO, és ezt nem használnám azért belső nélkül. Több barátom is használ/használt ilyen sima TL verziót belső nélkül, és mindenkinek ereszt. Szóval ha ilyet akarsz TL használni, akkor mindenképpen a drágább verziót vedd, mert az működik mindenkinek, aki ilyet használ az ismeretségi körömben. 

Amúgy nem a peremmel van a baj, az remekül illeszkedik, hanem az oldalfalon, meg a barna-fekete rész határán szivárog a szmötyi. Kb. óránként kell újrapumpálni annak, aki sima TL verzióval használja terepen. 

 

köszönöm a tippet, figyelni fogok rá, ha oda kerül a sor.  :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#288
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

nincs nekem semmi bajom a belső nélküli "rendszerrel", jó ideje gondolkozok is rajta, hogy ki kellene próbálni, már a gumit is sikerült kiválasztani (Maxxis Ardent, esetleg Icon), ilyen szép skinwall kivitelben. kb pont így nézne ki a szamaram:  B)

 

c8b983d3ca5863b4e89a27cd1600fb7a.jpg

 

csak hát a gond az, hogy nem látom azokat az előnyöket, amik miatt megérné nekem...

Nekem az ikon skinwall sima TL verzió van, nem a drágább EXO, és ezt nem használnám azért belső nélkül. Több barátom is használ/használt ilyen sima TL verziót belső nélkül, és mindenkinek ereszt. Szóval ha ilyet akarsz TL használni, akkor mindenképpen a drágább verziót vedd, mert az működik mindenkinek, aki ilyet használ az ismeretségi körömben. 

Amúgy nem a peremmel van a baj, az remekül illeszkedik, hanem az oldalfalon, meg a barna-fekete rész határán szivárog a szmötyi. Kb. óránként kell újrapumpálni annak, aki sima TL verzióval használja terepen. 


Mars módosította - 2018. augusztus 07. - 08:59

  • Kisherceg kedveli ezt

#289
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Ez a jó az egészben, hogy mindenki azt használ amit csak akar. Ezzel semmi befolyása nincs a másik életére.

#290
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

nincs nekem semmi bajom a belső nélküli "rendszerrel", jó ideje gondolkozok is rajta, hogy ki kellene próbálni, már a gumit is sikerült kiválasztani (Maxxis Ardent, esetleg Icon), ilyen szép skinwall kivitelben. kb pont így nézne ki a szamaram:  B)

 

c8b983d3ca5863b4e89a27cd1600fb7a.jpg

 

csak hát a gond az, hogy nem látom azokat az előnyöket, amik miatt megérné nekem...

 

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#291
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Több hasonló haverom van. Csak azt az egy-két hibát látják meg a tubeless-ben.

Ugyan tucatszámra szerelnek defektet, míg én sok-sok havonta minimális hibákkal megúszom.

Idén 2 gondom volt, mindkettő egy nagy vágásból adódó. Egyik még télen egy üveg, múlt héten meg egy nagy vasdarab állt bele a kerékbe, amikkel a tej már nem bírt mit kezdeni. Persze ezek ugyan úgy kiírtottak volna egy belsős rendszert.

Vettem egy hasonló jóságot: https://www.decathlo..._8332904.html  (nem pont ezt)

A vasdarab után (persze reggel melóba menet) műtöttem ugyan vagy 12 percig, 2x fel is kellett felpumpálni a gumit de azóta mentem nagyon sokat és tart tökéletesen, semmit nem ereszt.

A korábban mutatott kivágott gumis kollégáknak mindenképpen ajánlom egy ilyen beszerzését. Nem kell belülről foltozni, nem kell kidobni a gumit, nem kell szomorúan már csak belsősként tovább használni a gumit.

Szóval ez a tubeless is olyan mint a patentpedál néhányaknál: Nem értem meg, miért félnek tőle, mikor egy nagyon jó és tényleg működő dolog.

Ugyan úgy nem értem meg a Tubulito (vagy mi) méregdrága belsőt.

De szabadság van ! Mindenki úgy és azzal teker, amivel ő a legjobbnak gondolja.

 

 

Amit alább írtam, annak ellenére nem váltanék vissza. Észre sem vettem a 3cm hosszú akáctüskét a gumiban. Belsővel nem jöttem volna haza. A folyadék megfogta simán. Az általa hagyott lyukat már nem. Előtte volt több tüském, ággal együtt is amit észre is vettem. Kihúztam, megforgattam és megfogta. Meg vannak a korlátai természetesen.

A most betöltött Finish Line folyadék szó nélkül tömítette lyukat. Erről majd írok ha lesz róla hosszabb távú tapasztalat. Remélem hozza az ígért örök élet élettartamot.

 

(Ja és a láncot is waxolom. Az is pepecselés. Nekem belefér.)


  • dzsonhee kedveli ezt

#292
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Mindezekről két dolog jut eszembe (mindkettő no-offens,csak úgy mondom, mintha hangosan gondolkodnék):

- lehet, hogy ide csak a szívás része jut el, de szerintem több időt töltötök a belsőnélküli varázslásokkal/szenvedéssel, mint én defektjavítással
- valahonnan ismerős ez a megbeszélt tekerés előtt még szétkapom a bringát viselkedésminta... :P

Több hasonló haverom van. Csak azt az egy-két hibát látják meg a tubeless-ben.

Ugyan tucatszámra szerelnek defektet, míg én sok-sok havonta minimális hibákkal megúszom.

Idén 2 gondom volt, mindkettő egy nagy vágásból adódó. Egyik még télen egy üveg, múlt héten meg egy nagy vasdarab állt bele a kerékbe, amikkel a tej már nem bírt mit kezdeni. Persze ezek ugyan úgy kiírtottak volna egy belsős rendszert.

Vettem egy hasonló jóságot: https://www.decathlo..._8332904.html  (nem pont ezt)

A vasdarab után (persze reggel melóba menet) műtöttem ugyan vagy 12 percig, 2x fel is kellett felpumpálni a gumit de azóta mentem nagyon sokat és tart tökéletesen, semmit nem ereszt.

A korábban mutatott kivágott gumis kollégáknak mindenképpen ajánlom egy ilyen beszerzését. Nem kell belülről foltozni, nem kell kidobni a gumit, nem kell szomorúan már csak belsősként tovább használni a gumit.

Szóval ez a tubeless is olyan mint a patentpedál néhányaknál: Nem értem meg, miért félnek tőle, mikor egy nagyon jó és tényleg működő dolog.

Ugyan úgy nem értem meg a Tubulito (vagy mi) méregdrága belsőt.

De szabadság van ! Mindenki úgy és azzal teker, amivel ő a legjobbnak gondolja.


  • dzsonhee és eddie1978 kedveli ezt
Marci

#293
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Mindezekről két dolog jut eszembe (mindkettő no-offens,csak úgy mondom, mintha hangosan gondolkodnék):

- lehet, hogy ide csak a szívás része jut el, de szerintem több időt töltötök a belsőnélküli varázslásokkal/szenvedéssel, mint én defektjavítással
-

nekem meg ez :

logo-mavic-tubeless-650.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#294
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

- valahonnan ismerős ez a megbeszélt tekerés előtt még szétkapom a bringát viselkedésminta... :P


a masodikra tok egyszeru a valasz:



#295
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás
Mindezekről két dolog jut eszembe (mindkettő no-offens,csak úgy mondom, mintha hangosan gondolkodnék):

- lehet, hogy ide csak a szívás része jut el, de szerintem több időt töltötök a belsőnélküli varázslásokkal/szenvedéssel, mint én defektjavítással
- valahonnan ismerős ez a megbeszélt tekerés előtt még szétkapom a bringát viselkedésminta... :P
  • ultio és eddie1978 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#296
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Újabb info a tubeless kalandjaimról. Múlt vasárnap elkezdett ereszteni a hátsó kerekem (DT R24). Raktam bele akkor belsőt. Ma reggel visszalakítottam tubelessre. Mindketőben cseréltem a folyadékot. A szelepház és a felnifurat mellett eresztett. Raktam bele másik szelepet kompletten a felnibe. Ugyanaz. Persze mikor tökölök vele, amikor meg van beszélve egy tekerés ismerősökkel ma reggelre. Szétkaptam apróra. A tubeless szalag volt átszakadva két küllőfuratanál. Egy réteg volt csak felragasztva. Raktam bele újat a még meglévő DT szalagból. Persze duplán. Ez jó lett.

Az elsőben találtam egy méretes akáctüskét amikor cseréltem a folyadékot. Kiszedtem. Az új Mitas folyadék semmit nem tömített, kifolyt a nagyja a lyukon. Adtam még egy esélyt egy újabb töltettel. Ugyanaz. A javító kukachoz még kicsi volt a lyuk.

Beleraktam a Finish Line új cuccát, ami állításuk szerint örök élet. Nem kell cserélni. Nos ez azonnal tömített. Sőt még a felniperemnél sem láttam észrevehető szivárgást. Eddig jó. Mentem vele 62km-t. Tartotta szépen.

A neten lehúzzák a legtöbb tesztben. Most már csak a saját szememnek hiszek. Majd az idő megmondja.

 

Minden kék latex volt a szobában. A külső gumi belső felületén ki volt rakódva a latex. Fujjjjj. Remélem ez jobb lesz. Ezt már a flakon csőrén sem tudtam kinyomni annyira eldugult. Le kellet vennem a csőrét.



#297
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ha kiszeded a szelepbelsot, es kitekered maxra a csavart, akkor ideoda lehet mozgatni a belso reszt, csap ala teve altalaban kijon. de bele is fujhatsz, vagy lehet piszkalni, ahogy zscs irja.



#298
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

tubeless szelepeken alig megy már át levegő a belekötött tej(cafelatex) miatt.valami praktika/oldószer a takarításukra?

gyakran elég kivenni a szelepmagot és egy 2.5-ös imbuszal megszurkálni. Jártam már úgy, hogy ez sem segített, mert egy nagyobb gumigolyó állt össze defektgátlóból a szelep alsó gumi részén. Ezt a rendszert megbontva lehet csak leszedni, de onnantól ismét tökéletes lesz.



#299
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

tubeless szelepeken alig megy már át levegő a belekötött tej(cafelatex) miatt.valami praktika/oldószer a takarításukra?



#300
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

oldalfalon mar en is csinaltam, hogy meg lett varrva, folt - mukodott. a futofeluleten azert nem merek bevallalni ilyesmit, mert kikopik, vagy ha eles koveken mesz (kornyeken van eleg), kaphat egy olyan terhelest a folt, hogy szetszakad. normal allapotban egyaltalan nem latszott semmi, a hasadast is alig talaltam meg tisztitas utan - viszont a folt lathatoan tobbet nyulik a guminal, ezert ez az eredmeny.

 

talan kisebb vagasnal mukodne a dolog. a gumisnal majd lehet teszek egy probat - profibb eszkozokkel biztos jobb eredmenyt lehet elerni - ezt a foltot en hasonlora nem ajanlanam. legalabbis en nem mennek ezzel a gumival.