Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1361
Posted 2011. November 25. - 21:45
meg ha "elfogy", es utantoltesz, es ezt megcsinalod parszor, akkor nem lesz mindig egyre tobb a kerek tomege?
elvileg azt irjak, hogy fagypont alatt is hasznalhato - a gyakorlatban mi a tapasztalat?
hogyan lehet kitakaritani, ha megis inkabb belsot hasznalnek?
az 1830gosnak reklamozott kerek merve 1909g lett stanes felniszalaggal (szalag nelkul kb egy 40gal lehet kb tobb, mint amennyit "igertek"). a mostani kerekemhez kepest ez 250g elony, ha belsot hasznalok. ha lottyel toltom fel, +szelep, etc, akkor meg 335g elonyom lesz.
#1362
Posted 2011. November 15. - 16:14
#1363
Posted 2011. November 15. - 12:58
Próbáltam olvasgatni a hozzászólásokat és értelmezni,de nem teljesen világos nekem ez a dolog.
Felmentem a notubes.com oldalra,ahol láttam,h van szett a felnimhez. Eddig ok. Nem kell spéci felni.
De gumiból is jó a hagyományos?
Másik kérdés a löty,amit adnak. Azt mindenképp bele kell tenni gondolom. De van egy pár dh gumim,ha külföldre megyek vagy dh-zni és van egy szett enduro gumim,akkor minden gumi cserénél új lötyit kellene betölteni?
Mi ennek az elõnyei? Ha jól értettem,akkor nincs felütéses defekt,csak szúrásos? Vagy én vagyok a helikopter?
Elõre is köszi.
ha full ust rendszered van (gumi is felni is UST nem ready meg ilyesmi) akkor csak a szúrásos defekt ellen kell a lötty. nekem pl nem volt benne mûködött de ez mák is. meg azért a tubeless gumi kicsit más anyag is. nem véletlen van kiló fölött egy 2,2-es ust rubber queen pl.
ha barkácsolt a rendszer akkor kell bele a nyál mert ott tömít is. ilyen durvulósabb stílushoz én nem próbálkoznék hagyományos külsõvel meg a szettel.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1364
Posted 2011. November 15. - 10:52
Felmentem a notubes.com oldalra,ahol láttam,h van szett a felnimhez. Eddig ok. Nem kell spéci felni.
De gumiból is jó a hagyományos?
Másik kérdés a löty,amit adnak. Azt mindenképp bele kell tenni gondolom. De van egy pár dh gumim,ha külföldre megyek vagy dh-zni és van egy szett enduro gumim,akkor minden gumi cserénél új lötyit kellene betölteni?
Mi ennek az elõnyei? Ha jól értettem,akkor nincs felütéses defekt,csak szúrásos? Vagy én vagyok a helikopter?
Elõre is köszi.
#1365
Posted 2011. October 08. - 21:32
#1366
Posted 2011. October 08. - 21:20
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#1367
Posted 2011. October 08. - 21:06
#1368
Posted 2011. September 17. - 21:29
ZTR Arch felni (29er, de ez most szerintem tökmind1), Notubes szelep és Yellow tape, semmi más. TL Ready Rocket Ron egybõl megvolt, a szintén ilyen peremû Bontrager Jones X Mud is. Meglepõ módon a Conti Raceking és a Maxxis Larsen Mimo CX gumim is, ez utóbbi pereme alig akart lejönni leeresztés után. A gumikat fél bar alá engedve, ha a peremet behúzom a felni árkába és megpróbálom lefordítani-feszegetni, akkor sem sziszegnek.
Belsõvel felrakva, majd leresztve, 1oldalt kipattintva és a belsõt szelepre cserélve felment a nem TL Ready 2,25ös és 2,4es RacingRalph is. Ezek azért a peremnél alapból sziszegnek kicsit.
Drótperemes Maxxis Ignitor és a kevláros 2,4es Ardent annyira laza, hogy kb. esélytelen, az Ardentet tán majd kompresszorral fel tudom fújni, de az Ignitor bukta.
#1369
Posted 2011. July 26. - 15:15
Zefal nekem nem jött be, nagyon lassan habosodott és nem is tömített jól, a tartója viszont szupi. Ezt használom teljes megelégedéssel: Tyre Repair - Motip van magyar forgalmazója is csak vacak a lapjuk, de címet megtalálod rajta, 1.750 Ft felénk.
Hú, szerintem erre emlékeztem, hogy írtátok, jó, nagyon köszi!
#1370
Posted 2011. July 26. - 15:08
Zefal nekem nem jött be, nagyon lassan habosodott és nem is tömített jól, a tartója viszont szupi. Ezt használom teljes megelégedéssel: Tyre Repair - Motip van magyar forgalmazója is csak vacak a lapjuk, de címet megtalálod rajta, 1.750 Ft felénk.Kis lyuk: a lötyi tömíti, megyek tovább, sõt észre sem veszem. Apró vágás, max. 0.8mm-1 centis, lötyi nem tömíti, külsõ leereszt, hát beletolom a habot és fél percen belül mehetek tovább. Nagy lyuk: itt minden csodaszer esélytelen, így a tubeless javítókészlettel elkezdem a külsõt reszelni, nagy gáz esetén még beletolom a belsõt. (Egyébként a nem tubeless külsõ esetén ugyanígy szívás egy ilyen nagy vágás/lyuk, szóval...) A lényeg, hogy ne tekerés közben szívjak és veszítsek egy csomó idõt. Na, én az apró vágáshoz kerestem ezt a habcuccot, hogy egyáltalán hogy keressek rá, vagy esetleg ha találnék infót, melyik vált be (keresõvel folyton szívok), de mindegy, nem lényeges, megoldom.
#1371
Posted 2011. July 25. - 21:10
zefal?Kis lyuk: a lötyi tömíti, megyek tovább, sõt észre sem veszem. Apró vágás, max. 0.8mm-1 centis, lötyi nem tömíti, külsõ leereszt, hát beletolom a habot és fél percen belül mehetek tovább. Nagy lyuk: itt minden csodaszer esélytelen, így a tubeless javítókészlettel elkezdem a külsõt reszelni, nagy gáz esetén még beletolom a belsõt. (Egyébként a nem tubeless külsõ esetén ugyanígy szívás egy ilyen nagy vágás/lyuk, szóval...) A lényeg, hogy ne tekerés közben szívjak és veszítsek egy csomó idõt. Na, én az apró vágáshoz kerestem ezt a habcuccot, hogy egyáltalán hogy keressek rá, vagy esetleg ha találnék infót, melyik vált be (keresõvel folyton szívok), de mindegy, nem lényeges, megoldom.
#1372
Posted 2011. July 25. - 20:23
#1373
Posted 2011. July 25. - 19:01
Az mindig van nálam, ezentúl is lesz. Valamilyen habspray-re gondoltam amúgy. Csak ezt leltem egyelõre:
Michelin Flickzeugset Spray Stop & Go Tubeless-Repair - BIKE-COMPONENTS.DE
...na meg ilyet keresek még: Tip Top Flickzeug Tubeless Repairset - BIKE-COMPONENTS.DE
Szerintem belsõ elég és ha azzal is defektet kapsz, normál rema tip-top-al tudod javítani. Kételkedem, hogy ezek a betölthetõ akármik nagyobb lyukat tömítenének el mint a tej. A tip top, amit linkeltél van nekem is, de nem hordom magammal, otthoni nyugis javításra vettem. Tej után nem olyan egyszerû foltozni.
Ilyenem viszont van és ezt hordom is.
#1374
Posted 2011. July 25. - 18:34
belsõt
Az mindig van nálam, ezentúl is lesz. Valamilyen habspray-re gondoltam amúgy. Csak ezt leltem egyelõre:
Michelin Flickzeugset Spray Stop & Go Tubeless-Repair - BIKE-COMPONENTS.DE
...na meg ilyet keresek még: Tip Top Flickzeug Tubeless Repairset - BIKE-COMPONENTS.DE
#1375
Posted 2011. July 25. - 17:31
Belsõ nélküli rendszerhez (UST felni, Geax TNT gumi + Joe's No-flats lötyi) milyen defektjavító habot szoktatok magatokkal hordani olyan esetekre, ahol már a no-flats nem tömít rendesen a lyuk mérete miatt, és mondjuk nagyon gyorsan kell valami megoldás a problémára? Tudom, hogy volt itt szó errõl, talán többször is, de nem találom. Köszi!
belsõt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1376
Posted 2011. July 25. - 13:29
#1377
Posted 2011. June 21. - 19:41
Köszi a kimerítõ válaszod.
Akkor azt hiszem jól jártam, hogy közben rendes UST -s külsõket rendeltem...
Néztem ezt a Geax -et is, valóban jónak tûnik így elsõ ránézésre... ... majd talán a következõ szezonban lehet bevállalok egyet...
Nagyon szívesen!
Azt UST nekem is nagyon új, szóval kíváncsian várom, milyen változásokat hoz - pláne a megbízhatóság (no-flats lötyivel) és a köves, meredek mászás tekintetében. Rendeltem a no-flats.hu -ról egy tubeless rendszert; ez az oldal vajon él még? Jött egy automatikus levél a rendelésrõl a múlt héten, de azóta semmi hír, se csomag... Szerencsére utánvéttel kértem. :-)
#1378
Posted 2011. June 20. - 18:10
Akkor azt hiszem jól jártam, hogy közben rendes UST -s külsõket rendeltem...
Néztem ezt a Geax -et is, valóban jónak tûnik így elsõ ránézésre... ... majd talán a következõ szezonban lehet bevállalok egyet...
Nekem van 2 db 2011-es Nobby Nic-em TL-Ready, amit megfordult a fejemben, hogy késõbb tubeless-ként használnék Joe's No-flats-szel. Az a helyzet, hogy a hétvégén hívták fel a figyelmemet, hogy "nem biztos", hogy olyan jó ezt tubeless-ként használni... És igen, valóban olyan vékony az oldalfala ennek a guminak, hogy félek így még megpróbálni is. (Maga a gumi nem rossz száraz döngölt úttól kezdve a köves, sziklásig, harap nagyon, mint a régi, csak nedves körülmények közt vesz el sok energiát megtekerni a nagy bütykök miatt.) Most vettem 2 db 2.2-es Geax Saguaro TNT-t, ami igaz, hogy ~730g (ez speciel engem nem nagyon érdekel), de vagy 2x olyan vastag az oldalfala, mint a Nobby Nic-nek. Példának okáért Nobby ugye olyan 540-550g körül mozog a nagyobb bütykökkel, spóroltak rendesen az anyaggal "valahol". Nem szívesen kapnék durrdefektet a TL-Ready-vel!... (Az új Rocket Ron-t nem ismerem és a Racing Ralph-ot sem, csak a régieket próbáltam.)
A külföldi fórumokon érdemes utánaolvasni a TL-ready-nek, mondjuk a sudden sidewall failure témában, lehet, hogy van már valamennyi tapasztalat velük.
@Csekonics, nekem megvan ez a szám, pont tegnapelõtt olvastam újra a cikket. Ma este vagy holnap megírom, melyik ez.
@Dante, köszi a tanácsokat! :-)
#1379
Posted 2011. June 18. - 19:30
#1380
Posted 2011. June 17. - 19:43
Valaki meg tudná mondani,hogy a Bikemag melyik számában volt hosszabban szó a Tubelles kerekekrõl?
2009/4. számban volt. Megvan az újság, vagy kell belõle valami téma, amit beidézzek? Sajnos scannelni nem tudom, de bepötyöghetem a lényeget, ami érdekel.