Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#1361
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ezeknel a latexes lottyoknel (pl notubes), honnan tudod, hogy mar kell bele? ha nem lotyog a gumiban?
meg ha "elfogy", es utantoltesz, es ezt megcsinalod parszor, akkor nem lesz mindig egyre tobb a kerek tomege?
elvileg azt irjak, hogy fagypont alatt is hasznalhato - a gyakorlatban mi a tapasztalat?
hogyan lehet kitakaritani, ha megis inkabb belsot hasznalnek?

az 1830gosnak reklamozott kerek merve 1909g lett stanes felniszalaggal (szalag nelkul kb egy 40gal lehet kb tobb, mint amennyit "igertek"). a mostani kerekemhez kepest ez 250g elony, ha belsot hasznalok. ha lottyel toltom fel, +szelep, etc, akkor meg 335g elonyom lesz.

#1362
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Köszönöm a választ. Akkor maradok a belsõs rendszernél. :)

#1363
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Próbáltam olvasgatni a hozzászólásokat és értelmezni,de nem teljesen világos nekem ez a dolog.
Felmentem a notubes.com oldalra,ahol láttam,h van szett a felnimhez. Eddig ok. Nem kell spéci felni.
De gumiból is jó a hagyományos?
Másik kérdés a löty,amit adnak. Azt mindenképp bele kell tenni gondolom. De van egy pár dh gumim,ha külföldre megyek vagy dh-zni és van egy szett enduro gumim,akkor minden gumi cserénél új lötyit kellene betölteni?
Mi ennek az elõnyei? Ha jól értettem,akkor nincs felütéses defekt,csak szúrásos? Vagy én vagyok a helikopter?
Elõre is köszi.


ha full ust rendszered van (gumi is felni is UST nem ready meg ilyesmi) akkor csak a szúrásos defekt ellen kell a lötty. nekem pl nem volt benne mûködött de ez mák is. meg azért a tubeless gumi kicsit más anyag is. nem véletlen van kiló fölött egy 2,2-es ust rubber queen pl.

ha barkácsolt a rendszer akkor kell bele a nyál mert ott tömít is. ilyen durvulósabb stílushoz én nem próbálkoznék hagyományos külsõvel meg a szettel.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1364
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Próbáltam olvasgatni a hozzászólásokat és értelmezni,de nem teljesen világos nekem ez a dolog.
Felmentem a notubes.com oldalra,ahol láttam,h van szett a felnimhez. Eddig ok. Nem kell spéci felni.
De gumiból is jó a hagyományos?
Másik kérdés a löty,amit adnak. Azt mindenképp bele kell tenni gondolom. De van egy pár dh gumim,ha külföldre megyek vagy dh-zni és van egy szett enduro gumim,akkor minden gumi cserénél új lötyit kellene betölteni?
Mi ennek az elõnyei? Ha jól értettem,akkor nincs felütéses defekt,csak szúrásos? Vagy én vagyok a helikopter?
Elõre is köszi.

#1365
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Crossmax kerekeken sima Specko Purgatory esetén -10-ig jó volt.

Köszi!

#1366
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Crossmax kerekeken sima Specko Purgatory esetén -10-ig jó volt.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1367
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts
A Joe's folyadék -5-10fokban is teszi a dolgát?Gondolkodom a téli bringa feltöltésén, utálok a mínuszban szerelni.

#1368
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ma szórakoztam kicsit az új kerékszettemmel, hogy mi megy fel rá a jelenlegi készletembõl belsõ és lötty nélkül. A cél csak a felfújás volt.
ZTR Arch felni (29er, de ez most szerintem tökmind1), Notubes szelep és Yellow tape, semmi más. TL Ready Rocket Ron egybõl megvolt, a szintén ilyen peremû Bontrager Jones X Mud is. Meglepõ módon a Conti Raceking és a Maxxis Larsen Mimo CX gumim is, ez utóbbi pereme alig akart lejönni leeresztés után. A gumikat fél bar alá engedve, ha a peremet behúzom a felni árkába és megpróbálom lefordítani-feszegetni, akkor sem sziszegnek.
Belsõvel felrakva, majd leresztve, 1oldalt kipattintva és a belsõt szelepre cserélve felment a nem TL Ready 2,25ös és 2,4es RacingRalph is. Ezek azért a peremnél alapból sziszegnek kicsit.
Drótperemes Maxxis Ignitor és a kevláros 2,4es Ardent annyira laza, hogy kb. esélytelen, az Ardentet tán majd kompresszorral fel tudom fújni, de az Ignitor bukta.

#1369
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Zefal nekem nem jött be, nagyon lassan habosodott és nem is tömített jól, a tartója viszont szupi. Ezt használom teljes megelégedéssel: Tyre Repair - Motip van magyar forgalmazója is csak vacak a lapjuk, de címet megtalálod rajta, 1.750 Ft felénk.


Hú, szerintem erre emlékeztem, hogy írtátok, jó, nagyon köszi!

#1370
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Kis lyuk: a lötyi tömíti, megyek tovább, sõt észre sem veszem. Apró vágás, max. 0.8mm-1 centis, lötyi nem tömíti, külsõ leereszt, hát beletolom a habot és fél percen belül mehetek tovább. Nagy lyuk: itt minden csodaszer esélytelen, így a tubeless javítókészlettel elkezdem a külsõt reszelni, nagy gáz esetén még beletolom a belsõt. (Egyébként a nem tubeless külsõ esetén ugyanígy szívás egy ilyen nagy vágás/lyuk, szóval...) A lényeg, hogy ne tekerés közben szívjak és veszítsek egy csomó idõt. Na, én az apró vágáshoz kerestem ezt a habcuccot, hogy egyáltalán hogy keressek rá, vagy esetleg ha találnék infót, melyik vált be (keresõvel folyton szívok), de mindegy, nem lényeges, megoldom.

Zefal nekem nem jött be, nagyon lassan habosodott és nem is tömített jól, a tartója viszont szupi. Ezt használom teljes megelégedéssel: Tyre Repair - Motip van magyar forgalmazója is csak vacak a lapjuk, de címet megtalálod rajta, 1.750 Ft felénk.

#1371
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

Kis lyuk: a lötyi tömíti, megyek tovább, sõt észre sem veszem. Apró vágás, max. 0.8mm-1 centis, lötyi nem tömíti, külsõ leereszt, hát beletolom a habot és fél percen belül mehetek tovább. Nagy lyuk: itt minden csodaszer esélytelen, így a tubeless javítókészlettel elkezdem a külsõt reszelni, nagy gáz esetén még beletolom a belsõt. (Egyébként a nem tubeless külsõ esetén ugyanígy szívás egy ilyen nagy vágás/lyuk, szóval...) A lényeg, hogy ne tekerés közben szívjak és veszítsek egy csomó idõt. Na, én az apró vágáshoz kerestem ezt a habcuccot, hogy egyáltalán hogy keressek rá, vagy esetleg ha találnék infót, melyik vált be (keresõvel folyton szívok), de mindegy, nem lényeges, megoldom.

zefal?

#1372
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Kis lyuk: a lötyi tömíti, megyek tovább, sõt észre sem veszem. Apró vágás, max. 0.8mm-1 centis, lötyi nem tömíti, külsõ leereszt, hát beletolom a habot és fél percen belül mehetek tovább. Nagy lyuk: itt minden csodaszer esélytelen, így a tubeless javítókészlettel elkezdem a külsõt reszelni, nagy gáz esetén még beletolom a belsõt. (Egyébként a nem tubeless külsõ esetén ugyanígy szívás egy ilyen nagy vágás/lyuk, szóval...) A lényeg, hogy ne tekerés közben szívjak és veszítsek egy csomó idõt. Na, én az apró vágáshoz kerestem ezt a habcuccot, hogy egyáltalán hogy keressek rá, vagy esetleg ha találnék infót, melyik vált be (keresõvel folyton szívok), de mindegy, nem lényeges, megoldom.

#1373
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Az mindig van nálam, ezentúl is lesz. Valamilyen habspray-re gondoltam amúgy. Csak ezt leltem egyelõre:
Michelin Flickzeugset Spray Stop & Go Tubeless-Repair - BIKE-COMPONENTS.DE
...na meg ilyet keresek még: Tip Top Flickzeug Tubeless Repairset - BIKE-COMPONENTS.DE


Szerintem belsõ elég és ha azzal is defektet kapsz, normál rema tip-top-al tudod javítani. Kételkedem, hogy ezek a betölthetõ akármik nagyobb lyukat tömítenének el mint a tej. A tip top, amit linkeltél van nekem is, de nem hordom magammal, otthoni nyugis javításra vettem. Tej után nem olyan egyszerû foltozni.

Ilyenem viszont van és ezt hordom is.

#1374
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

belsõt


Az mindig van nálam, ezentúl is lesz. Valamilyen habspray-re gondoltam amúgy. Csak ezt leltem egyelõre:
Michelin Flickzeugset Spray Stop & Go Tubeless-Repair - BIKE-COMPONENTS.DE
...na meg ilyet keresek még: Tip Top Flickzeug Tubeless Repairset - BIKE-COMPONENTS.DE

#1375
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Belsõ nélküli rendszerhez (UST felni, Geax TNT gumi + Joe's No-flats lötyi) milyen defektjavító habot szoktatok magatokkal hordani olyan esetekre, ahol már a no-flats nem tömít rendesen a lyuk mérete miatt, és mondjuk nagyon gyorsan kell valami megoldás a problémára? Tudom, hogy volt itt szó errõl, talán többször is, de nem találom. Köszi!


belsõt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1376
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Belsõ nélküli rendszerhez (UST felni, Geax TNT gumi + Joe's No-flats lötyi) milyen defektjavító habot szoktatok magatokkal hordani olyan esetekre, ahol már a no-flats nem tömít rendesen a lyuk mérete miatt, és mondjuk nagyon gyorsan kell valami megoldás a problémára? Tudom, hogy volt itt szó errõl, talán többször is, de nem találom. Köszi!

#1377
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi a kimerítõ válaszod.

Akkor azt hiszem jól jártam, hogy közben rendes UST -s külsõket rendeltem...
Néztem ezt a Geax -et is, valóban jónak tûnik így elsõ ránézésre... ... majd talán a következõ szezonban lehet bevállalok egyet...


Nagyon szívesen!

Azt UST nekem is nagyon új, szóval kíváncsian várom, milyen változásokat hoz - pláne a megbízhatóság (no-flats lötyivel) és a köves, meredek mászás tekintetében. Rendeltem a no-flats.hu -ról egy tubeless rendszert; ez az oldal vajon él még? Jött egy automatikus levél a rendelésrõl a múlt héten, de azóta semmi hír, se csomag... Szerencsére utánvéttel kértem. :-)

#1378
karlitoe30

karlitoe30

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Köszi a kimerítõ válaszod.

Akkor azt hiszem jól jártam, hogy közben rendes UST -s külsõket rendeltem...
Néztem ezt a Geax -et is, valóban jónak tûnik így elsõ ránézésre... ... majd talán a következõ szezonban lehet bevállalok egyet...

Nekem van 2 db 2011-es Nobby Nic-em TL-Ready, amit megfordult a fejemben, hogy késõbb tubeless-ként használnék Joe's No-flats-szel. Az a helyzet, hogy a hétvégén hívták fel a figyelmemet, hogy "nem biztos", hogy olyan jó ezt tubeless-ként használni... És igen, valóban olyan vékony az oldalfala ennek a guminak, hogy félek így még megpróbálni is. (Maga a gumi nem rossz száraz döngölt úttól kezdve a köves, sziklásig, harap nagyon, mint a régi, csak nedves körülmények közt vesz el sok energiát megtekerni a nagy bütykök miatt.) Most vettem 2 db 2.2-es Geax Saguaro TNT-t, ami igaz, hogy ~730g (ez speciel engem nem nagyon érdekel), de vagy 2x olyan vastag az oldalfala, mint a Nobby Nic-nek. Példának okáért Nobby ugye olyan 540-550g körül mozog a nagyobb bütykökkel, spóroltak rendesen az anyaggal "valahol". Nem szívesen kapnék durrdefektet a TL-Ready-vel!... (Az új Rocket Ron-t nem ismerem és a Racing Ralph-ot sem, csak a régieket próbáltam.)
A külföldi fórumokon érdemes utánaolvasni a TL-ready-nek, mondjuk a sudden sidewall failure témában, lehet, hogy van már valamennyi tapasztalat velük.

@Csekonics, nekem megvan ez a szám, pont tegnapelõtt olvastam újra a cikket. Ma este vagy holnap megírom, melyik ez.

@Dante, köszi a tanácsokat! :-)



#1379
CSEKONICS

CSEKONICS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Köszönöm,igazán rendes vagy,de úgy cakkum-pakk el akarom olvasni az egész cikket.Úgy emlékszem,töviröl-hegyire kitárgyalta a tubelles felni-gumi kapcsolatot.Az újságot meg tudom szerezni.
Akár azt gondolod,hogy képes vagy valamire,akár azt,hogy nem,mindenképp igazad van!

#1380
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valaki meg tudná mondani,hogy a Bikemag melyik számában volt hosszabban szó a Tubelles kerekekrõl?


2009/4. számban volt. Megvan az újság, vagy kell belõle valami téma, amit beidézzek? Sajnos scannelni nem tudom, de bepötyöghetem a lényeget, ami érdekel.