Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1221
Posted 2012. May 17. - 15:33
a gumikon nincs legzaro reteg, mint az ustnel, igy nem csak a peremnel, hanem lehet orranszajan jon a levego (plane, ha vmi vekonyfalu gumi), ezert kell hozza lotty. amiket linkeltetek szvsz mind ugyanazon az elven mukodik: megfelelo peremu gumi es a felni, a felnire felniszalag, hogy a kulloknel szigeteljen, meg egy szelep. kell hozza lotty is, ami eltomiti az illesztesi reseket.
ha valaki mashogy tudja, vilagositson fel
#1222
Posted 2012. May 17. - 15:10
- Az UST egy szabvány, a Mavic találta ki, pár cég csatlakozott. Nem kell hozzá belsõ, tehát tubeless. Felniszalag sem kell hozzá. Lötyi sem kell, de szúrt defekt ellen azért nem árt.
- Vannak a rendszerek (felni, gumi), amik többé-kevésbé másolják az UST megoldásait (felni és gumi profil), de nem feltétlen minden részét másolják le. Ez nem szabvány, ki-ki más néven is nevezheti a saját dolgát (pl. Schwalbe: "Tubeless ready", WTB: "CST", ... ). Mivel ezek többnyire az UST kialakítást másolják, többé-kevésbé kompatibilisek egymással. Többnyire mindegyikhez kell egy nagyon vékony tömítõ szalag - nem a szokásos felniszalag, és lötyit is érdemes önteni beléjük – de nem azért mert a felni és a gumi nem illeszkedne anélkül. Ha az ember ezt belsõ nélkül használja, akkor ez is belsõ nélküli, azaz tubless.
- Aztán vannak az átalakítós ("ghetto tubeless") rendszerek, amik azt ígérik, hogy bármely felnire bármelyik külsõt belsõ nélkül rá lehet tenni. Mindegyikhez kell egy szeleppel egybeépített gumiszalag, ami a normál felniszalag tetejére jön és kötelezõ a lötyi. Ha nincs belsõ, akkor természetesen ez is belsõ nélküli, azaz tubeless.
#1223
Posted 2012. May 17. - 14:48
UST: universal system tubeless.
Arn! Te kevered a tubeless és a tubeless ready rendszereket.
Ezekhez a felnikhez a Notubes yellow tape kell.
miert itt nem? mi a kulonbseg?
#1224
Posted 2012. May 17. - 12:19
Arn! Te kevered a tubeless és a tubeless ready rendszereket.
Ezekhez a felnikhez a Notubes yellow tape kell.
#1225
Posted 2012. May 17. - 11:55
A TCS teljesen tubless, és majdnem UST. Ajánlom ezen cikk elolvasását: WTB TCS : Tubeless Compatible System Amúgy mások is csinálnak ilyesmit: Bontrager: Why Tubeless Ready?
Ha pedig valaki tudja, hol lehet ilyen szalagot kapni, kérem szóljon. Köszi.
a wtb s videoban hogy a francba fujja fel azzal a kis pumpaval az "ust" kereket?
nem a hirtelen nagy mennyisegu levego paszirozza a kulsot a felnihez es ezzel a nyomassal szigetelve azt?
azzal a pumpaval max egy fingnyi levego megy bele egy nyomasra.
#1226
Posted 2012. May 17. - 11:28
a tubeless rendszerek meg tok igy neznek ki, mint ez - lotty, felniszalag, szelep. felnik es gumik annyiban ternek el, hogy a peremet ugy alakitjak ki, hogy passzentos legyen. en is kiprobalnam pl szigszalaggal... vesztenivalod nincs, esetleg rakj ala rendes felniszalagot is
#1227
Posted 2012. May 17. - 11:03
Ha pedig valaki tudja, hol lehet ilyen szalagot kapni, kérem szóljon. Köszi.
#1228
Posted 2012. May 17. - 10:54
#1229
Posted 2012. May 17. - 10:28
#1230
Posted 2012. May 17. - 10:25
Szétütöttem az egyik kerekem, és pótlásként megrendeltem egy ilyen felnit: WTB » Products – Wheels – Rims – 29er – Frequency i23 TCS 29 Ez majdnem igazi UST, csak abban különbözik, hogy a küllõket le kell ragasztani egy spéci szalaggal. Nos hülye fejjel a hozzávaló szalagot elfelejtettem megrendelni. Ez kellett volna még hozzá: WTB TCS Rim Tape 2012 | Buy Online | ChainReactionCycles.com - (van hasonlója Stan-nak is). Nem tudjátok, hol lehet ilyesmit itthon szerezni? Hülyeség lenne emiatt is egy teljes postaköltséget kifizetni Angliából ...
#1231
Posted 2012. May 16. - 17:59
OFF Ezek lehet, hogy érdekelnek, milyen alapúak? (ammónia-víz-latex bázisú?)
ilyen: Repair Spray - Zéfal (csak még a régi dizájnal) Fogalmam sincs, hogy mibõl van
#1232
Posted 2012. May 16. - 16:02
Van 3db 75ml-s (2db zefal, 1db decathlon), és 1db 100ml-s (zefal) habom. Nem tudom felhasználni, ha kell oda tudom adni.
OFF Ezek lehet, hogy érdekelnek, milyen alapúak? (ammónia-víz-latex bázisú?)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1233
Posted 2012. May 16. - 11:04
Én vegyesen. Már nagyon fogyóban a hab (2 kerékre van csak), versenyre tartogatom, mivel (nyomás alatt van ugye a palack) nem lehet sehonnan sem rendelni, csak kint tudok venni. Megyek júniusban Val Gardena-ba, majd ott bespájzolok.
Van 3db 75ml-s (2db zefal, 1db decathlon), és 1db 100ml-s (zefal) habom. Nem tudom felhasználni, ha kell oda tudom adni.
#1234
Posted 2012. May 15. - 16:18
A lötyivel nem, az igazi UST-vel igen.
hat pedig nem art osszerakasnal nekem spec eresztett, meg nem is kerult a helyere a gumi rendesen.
#1235
Posted 2012. May 15. - 15:42
Te nem valamilyen habot használsz?
Én vegyesen. Már nagyon fogyóban a hab (2 kerékre van csak), versenyre tartogatom, mivel (nyomás alatt van ugye a palack) nem lehet sehonnan sem rendelni, csak kint tudok venni. Megyek júniusban Val Gardena-ba, majd ott bespájzolok.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1236
Posted 2012. May 15. - 15:00
Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.
Te nem valamilyen habot használsz?
A sebesség mindent megold.
#1237
Posted 2012. May 15. - 14:28
Semmi, bírja. Annyi a baja, hogy mivel ammóniahab alapú, bizonyos külsõkkel nem jó sokáig használni, mert kb. 1 év alatt tönkreteszi. (pl. Schwalbe) Persze én ezt letojom, mert kb. 3 hónapot bír a mintázat, mielõtt kukára koptatnám, de az "elméleti kerékpárosoknak" (no offence, s legfõképpen nem célzás) nem túl jó választás.
Olyanotok volt már, hogy a tüskét kihúzom, a tej/hab megfogja, de utána azért napokon át "könnyezik" a gumi a szúrás helyén? Mit érdemes vele tenni? (igazából nyomást nem veszt, csak "fura")
nekem a tufo szingó hozzávaló tejjel csinálta, hogy minden reggel köpte a tejet az egyik nagyobbacska lyukból
és konkrétan csak reggelente, indulás utáni 5 percig, de azt rendszeresen
#1238
Posted 2012. May 15. - 14:11
Ha már Schwalbe; SnakeSkint használsz, ugye? Milyennek találod úgy összességében? Szombaton mikor összefutottunk, jól láttam, RRalph volt elõl-hátul? No valami hasonló setup van most a fejemben a hardtailre, azért is kérdezem.
Jó a RR, nekem elég, de azért durvább helyekre felrakok elõre NN-t. A SS megérte, tele van még így is kusza karcolásokkal az oldalfala, nem tudom elképzelni, hogy ezt egy papírfalú kibírta volna.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1239
Posted 2012. May 15. - 13:21
Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.
Ha már Schwalbe; SnakeSkint használsz, ugye? Milyennek találod úgy összességében? Szombaton mikor összefutottunk, jól láttam, RRalph volt elõl-hátul? No valami hasonló setup van most a fejemben a hardtailre, azért is kérdezem.
#1240
Posted 2012. May 15. - 13:02
A tl ready schwalbe spontán könnyezik. Defekt se kell neki.
Egyértelmûen a lyukból szivárog, de rohadtul lassan.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás