Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Please log in to reply
829 replies to this topic

#101
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 posts

Én hátsó ajtóra szerelhető thule-t használok, 1-1 perc a fel- és lerakás. Tökéletesen masszív, szerencsére a kocsim hátfala meredek, bringa pakolás nagyon egyszerű, igaz, hogy a hármas tartóra a 3. bringa felrakása már elég macerás. igen, nekem is visszatérő rémálmom, hogy belém jönnek hátulról! :(



#102
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Én tetőn hordom, nincs vonóhorog az autón, na azt felszereltetni sem két forintos költség lenne, síelés miatt tetőbox játszik, így a kereszttartót semmi képen nem úszhattam volna meg, ami a leginkább zavaró számomra a  vonóhorgosoknál, teljes kihasználtság mellet, nyerget elfordítani, rongyokat szivacsokat tömdösni a vázak-villák közé, ne dörzsölődjön le a festék, rámpáknál le-fel, kompnál, ugyan úgy figyelni kell mint ágakra a tetőn szállítva, ráfutásos balesetnél a kér értéke exponenciálisan növekszik.

Egy szép ideális világban lenne egy VW T4-T5 Caravelle Syncro-m! :)


Edited by gaboca1, 2016. May 18. - 17:23.


#103
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 432 posts

Kövezzetek meg (vagy legyek az ördög ügyvédje), de nekem a tetőn szállítás jobban bejött, az alábbiak miatt:

 

Nem tudom hová tenni a vonóhorogra rakható tartót, amikor nem kell (padlásfeljárón nem fér fel, a kerti fészerben kell másnak a hely), ezzel szemben a tetőtartót tavasszal lehozom a padlásról, felpattintom és őszig le sem veszem, bármikor szükség van rá (utazás vagy csak egy gyors szervízlátogatás) felcsapom rá a bringákat és kész.

Én nem tapasztaltam észrevehető fogyasztásnövekedést, igaz, autópályán keveset megyek velük 130-cal (szinte soha).

Három bringatartóm van fenn, én a középsőt is elérem a 182 centimmel.

És még mindig ott a lehetőség, hogy a tetőtartót más dolgok szállítására is (eredetileg végül ezért vettem ezt, de hogy őszinte legyek, ha valami ekkorát kellene szállítanom, akkor ma már inkább bérelnék utánfutót hozzá).

 

Hátránya:

 

A bogártetem létező hátrány, de nem nagyobb probléma letörölni, mint a sarat.

A belógó ágaktól inkább kell tartani ennél a szállítási módnál - erre tényleg oda kell figyelni.



#104
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Miért lett eleged belőle?

Igaz, h nem nekem szólt a kérdés, de engedd meg, h pár sorban én is reagáljak. 

Közel 10 évig tetőn hordtam a bringát, bringákat. Ott kezdődik, h a tetőcsomagtartót felrakni sem macera mentes, majd rá a kerékpárszállítót, szállítókat. Ha még csak egyet v. kettőt viszel az nem annyira bonyolult, de amikor már négyet kell vinned és a középsőket csak sámliról tudod feltenni, levenni, na az már nekem gáz volt. A kocsi fogyasztása túlzás nélkül 60%-al megnőtt. Már az üres csomagtartótól is nőtt a fogyasztás. Arról meg nem is beszélve, h állandóan tele voltak a szállított bicók bogár tetemekkel. Egy barátom vett egy vonóhorgos kivitelt, megláttam mennyi "kínlódás" felrakni, a kerékpárokat rögzíteni, és a fogyasztás növekedés tényleg elenyésző, az én esetemben cc. fél-1 liter (egy 1500ccm-es dízel autó amelynek a fogyasztása alap estben 4,5-5 liter, ha szállítok bicót hátul pályán max. 120, a többi helyeken betartva a korlátokat nem ment még 5,4 fölé a fogyasztás). Kényelmes, 1xű és az autónak sem mindegy. Árban sincs a kér rendszer között különbség. 10 éve egy Thule szett a (csomagtartó és két darab ProRide 591) kocsira 150eHUF, Most a 3-as Thule került ennyibe horoggal együtt, igaz a tartót használtan vettem, 1 szezont használta ez előző tulaj és így kedvezményesen meg tudtam venni. 1biztos, én többet tetőn nem szállítok az tuti!! Most még rágódás van a rendszám használaton, de ez majd megoldódik. A 7végén is ment előttem egy szállítós kocsi, hát biz az ő rendszáma is a szállítón másolat volt, mégpedig elég silány.  :D


  • 950sm07 likes this

Ridley Noah Fast 


#105
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Miért lett eleged belőle?

Mert rendszeresen utazok a bicajjal/bicajokkal nagyobb távolságokra és sokkal kényelmesebb a kocsi hátulján a tartóra felrakni ôket mint a kocsi tetejére. Nem néz ki úgy mint egy karácsonyfa, nem fogja úgy a szelet ezért szinte nincs befolyással a fogyasztásra és nem rontja a kocsi stabilitását sem. Egyszerûbb a vonóhorogról levenni a tartót mint a tetôtartót fel-le szerelgetni.

Ha nem lenne a kocsimon vonóhorog és évente mondjuk kétszer szállítanék bicajt akkor továbbra a tetôn szállítanám.



#106
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Én is a tetôn hordtam évekig de nekem is elegem lett belôle aztán egyszer külföldön beleszaladtam egy no name 3 bicajos vonóhorgos tartóba 100€-ért komplett lámpaszettel, lebillenthetô, azóta azt használom.

Az "elveszett" rendszám megint nem a legjobb ötlet mert legálisan akkor is csak kettô lehet. Nem tudom mi a bonyolult abban hogy a máshol már hosszú ideje tökéletesen mûködô harmadik, más színû rendszámot bevezessék. Valószínû nem akkora biznisz nekik hogy elérje az ingerküszöbüket...

 

Miért lett eleged belőle?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#107
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Köszönöm szépen, akkor veszek ilyen tartót, a jelenlegi "kifűzős" oldalra ki kell húznom a rendszámot. Viszont a Thule tartónak van saját rendszám helye amit szintén patentek fognak, azt is meg kell néznem, h oda külön tudok-e plusz keretet feltenni. Én évekig (10 évig) a tetőn hordtam, de annyira macerás feltenni a csomagtartót majd a bringatartókat, arról nem is beszélek, h brutál módon megnőtt a fogyasztásom vele. Egy barátom vett egy Thule-t és nagyon beleszerettem. Még horog sem volt a kocsin.  :)  Léptem, eladtam a tetős cuccot, így rá voltam kényszerülve az új projekt véghezvitelére. Horog, majd a szállító megvétele, abban is szerencsém volt. Megvalósult, és valóban baromi egyszerű a kezelése, nem kell sz@.....rakodni, és egy vegyes országúti és pályás teszt során a fogyasztásom alig észrevehetően változott. Remélem bogár sem lesz olyan sok a kerékpárokon mintha a tetőn lennének. Egyszóval nem bántam meg, csak ez a Q...va rendszám foglakoztat. Azon is gondolkodtam sokat, h csináltatni kellene harmadikat, ha bemegyünk az okmányirodába és bejelentjük, h elveszett az egyik, akkor csinálnak. Csak a kérdés, h ezt hogy értelmezik, ha "elkapnak" három rendszámmal? Az is meglepő, h nincs valami össznépi megoldás, mint pl. nyugaton a tényleges három rendszám. Azért valljuk be, az állásfoglalás óta eltelt 3 év és semmi nem történt azóta. Pontosabban az, h ezek szállítók száma csak nő. Én is 1re többet látok. 

Én is a tetôn hordtam évekig de nekem is elegem lett belôle aztán egyszer külföldön beleszaladtam egy no name 3 bicajos vonóhorgos tartóba 100€-ért komplett lámpaszettel, lebillenthetô, azóta azt használom.

Az "elveszett" rendszám megint nem a legjobb ötlet mert legálisan akkor is csak kettô lehet. Nem tudom mi a bonyolult abban hogy a máshol már hosszú ideje tökéletesen mûködô harmadik, más színû rendszámot bevezessék. Valószínû nem akkora biznisz nekik hogy elérje az ingerküszöbüket...



#108
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Köszönöm szépen, akkor veszek ilyen tartót, a jelenlegi "kifűzős" oldalra ki kell húznom a rendszámot. Viszont a Thule tartónak van saját rendszám helye amit szintén patentek fognak, azt is meg kell néznem, h oda külön tudok-e plusz keretet feltenni. Én évekig (10 évig) a tetőn hordtam, de annyira macerás feltenni a csomagtartót majd a bringatartókat, arról nem is beszélek, h brutál módon megnőtt a fogyasztásom vele. Egy barátom vett egy Thule-t és nagyon beleszerettem. Még horog sem volt a kocsin.  :)  Léptem, eladtam a tetős cuccot, így rá voltam kényszerülve az új projekt véghezvitelére. Horog, majd a szállító megvétele, abban is szerencsém volt. Megvalósult, és valóban baromi egyszerű a kezelése, nem kell sz@.....rakodni, és egy vegyes országúti és pályás teszt során a fogyasztásom alig észrevehetően változott. Remélem bogár sem lesz olyan sok a kerékpárokon mintha a tetőn lennének. Egyszóval nem bántam meg, csak ez a Q...va rendszám foglakoztat. Azon is gondolkodtam sokat, h csináltatni kellene harmadikat, ha bemegyünk az okmányirodába és bejelentjük, h elveszett az egyik, akkor csinálnak. Csak a kérdés, h ezt hogy értelmezik, ha "elkapnak" három rendszámmal? Az is meglepő, h nincs valami össznépi megoldás, mint pl. nyugaton a tényleges három rendszám. Azért valljuk be, az állásfoglalás óta eltelt 3 év és semmi nem történt azóta. Pontosabban az, h ezek szállítók száma csak nő. Én is 1re többet látok. 


Ridley Noah Fast 


#109
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

THX!! Ok, akkor én is így csinálom, bár ahogy én levettem a kommentekből, és amit utánaolvastam, ezt tényleg sokféleképpen lehet értelmezni. A logikus levezetés alapján talán ez a legkisebb baj, ha esetleg genyózna a "szerv"  :)

Sokat járok külföldre is és a déli határon mindig kinyittatja a rendőr a csomagtartót kifelé-befelé egyaránt, és szinte mindig kérdezik hogy hol a rendszám. :)
Amúgy mindenképpen ez a megoldás a legvédhetőbb mert nálunk harmadik rendszám nincs mint tőlünk nyugatabbra, láthatónak kell lennie és a másolatba beleköthetnek mert az hamisítás és a kamerák sem biztos hogy rendesen látják mert nem olyan a felülete mint az eredetinek. Nyomtasd ki a cikket a "biztonság" kedvéért, az elvileg egy minisztériumi állásfoglalás.

Ezt a rendszámtábla tartót tudom ajánlani, alul-felül kipattintható a sínje, négy patentos, ilyent raktam a kocsira is meg a tartóra is és 10mp a rendszám átrakása. A sín is bírja, 3 év alatt még mindig nem törött el:
http://www.bardiauto...a-tartok/-REK07


Edited by 950sm07, 2016. May 15. - 00:08.


#110
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

THX!! Ok, akkor én is így csinálom, bár ahogy én levettem a kommentekből, és amit utánaolvastam, ezt tényleg sokféleképpen lehet értelmezni. A logikus levezetés alapján talán ez a legkisebb baj, ha esetleg genyózna a "szerv"  :)


Ridley Noah Fast 


#111
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Sziasztok!!

 

Tud már valaki valami új fejleményt a vonóhorgos szállítók rendszám anomáliájáról?? Hol tartunk, levehető a kocsiról, lehet másolat vagy esetleg harmadik rendszám. Megjelent a magazinban egy cikk az egyik gyártó szállító tesztjéről, és a kommentelők ebben a témában feszegetnek, de nem olvasok ott sem okosságot. 

Nincs anomália, le kell venni és át kell rakni. 3 éve így csinálom és sosem volt problémám, volt hogy a rendőr kérdezte hogy hol a rendszámom mert a kocsin nem volt, a tartón meg nem vette észre. Amikor megmutattam annyit mondott hogy "ja, rendben". Ezt kinyomtatva a kesztyütartóban tartom de még nem kellett hivatkoznom rá:
http://totalcar.hu/m...i_a_rendszamot/


Edited by 950sm07, 2016. May 14. - 22:35.


#112
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!!

 

Tud már valaki valami új fejleményt a vonóhorgos szállítók rendszám anomáliájáról?? Hol tartunk, levehető a kocsiról, lehet másolat vagy esetleg harmadik rendszám. Megjelent a magazinban egy cikk az egyik gyártó szállító tesztjéről, és a kommentelők ebben a témában feszegetnek, de nem olvasok ott sem okosságot. 


Ridley Noah Fast 


#113
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts

Próbáld meg úgy, hogy az alja az ablaktörlőnél legyen a másik fele meg a tetőn. Én így vittem két montit Szeged-Zánka útvonalon és meg sem mozdultak, ráadásul nem takarták a rendszámot és a lámpákat sem (5 ajtós G Astra lentebb linkeltem képet de nálam nem látszik valamiért)

Pont hozni/vinni kellett bringát, így szoktam:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#114
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

megfogja annyira hogy nem mozog. extrém nagy fékezsnél nyilván meg tud moccani.

 

köszi, ezek szerint működik a dolog.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#115
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

sikerült valamit kideríteni?

megfogja annyira hogy nem mozog. extrém nagy fékezsnél nyilván meg tud moccani.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#116
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

 

2, majd megkérdem kolléganőmet, Ő ilyet használ.

 

sikerült valamit kideríteni?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#117
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Tehát az egész hurkot átfűzöd és belülről beledugod a műa hengert ami nagyobb mint a rés és nem tud visszafelé kicsúszni?

 

Nekem vonóhorgos tartóm van az Octavián, de van hozzá egy biztosító heveder középen aminek a kampója ugyan beakad a csomagtartó és a tető közé, de rázósabb úton vagy nagyobb fékezésnél néha kiakad főleg ha 2 vagy 3 bicajt viszek és nagyobb a kilengés.

 

 

Magoo, on 11 Jan 2015 - 21:01, said:

 

"A csomagtartó és a tető közé a kampók nem mennek be, de ez még nem is baj, hiszen van hozzá 2 kis műanyag henger, amibe a spanifert befűzve a csomagtartó két oldaláról betolva már jó is lesz."

 


Edited by 950sm07, 2015. January 12. - 21:33.


#118
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

-


Edited by 950sm07, 2015. January 12. - 21:28.


#119
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts

Szasztok!

 

Ha esetleg szeretne valaki Skoda Rapidra csomagtartóra szerelhető bringatartót (az enyém Peruzzo), akkor elmondom, hogy felmegy rá, de én hosszabb útra nem mertem elvinni így a bringámat. Vagy csak én nem jöttem rá a helyes megoldásra, ez esetben ha van ötletetek rá, azt várom.

 

A csomagtartó és a tető közé a kampók nem mennek be, de ez még nem is baj, hiszen van hozzá 2 kis műanyag henger, amibe a spanifert befűzve a csomagtartó két oldaláról betolva már jó is lesz. A többi kampó ok. A gond azzal van, hogy sehogy nem bírtam úgy felrakni a tartót, hogy fékezéskor ne tudjon az egész bringástul előrecsusszanni. Ennek oka, hogy a két első felfogatási ponthoz feszített spanifer a bringatartót előre húzza, az oldalsók a két oldalra (ezért oldalirányba nem is moccan), viszont a két hátsó lefelé húzza, tehát nem ellentétes irányba az elsőkkel. Ugye a jó az lenne, ha ezek hátrafelé húznák, vagy az elsők felfelé (pl. kombiknál), így meglenne a két ellentétes irányú húzóerő, de ezen az autón szerintem ez kivitelezhetetlen. A kisebb, Spaceback kasznis kivitelre már el tudom képzelni, hogy simán felmegy a kombi szerű hátulja miatt.

 

 

Képekben:

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

 

Ja, a gyári spanifer ráadásul túl rövid, úgyhogy kellett vennem hozzá hosszabbakat (a képen látható elég karcsú, azt csak az első beállítások alatt használtam).

Próbáld meg úgy, hogy az alja az ablaktörlőnél legyen a másik fele meg a tetőn. Én így vittem két montit Szeged-Zánka útvonalon és meg sem mozdultak, ráadásul nem takarták a rendszámot és a lámpákat sem (5 ajtós G Astra lentebb linkeltem képet de nálam nem látszik valamiért)


Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#120
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

ha szabad érdeklődni, a rapid saját vagy céges? mesélhetnél róla kicsit, érdekelne, akár az autós topicba is.

 

 

 

írtam ;-)


__________________